سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تـوصیـه هایی برای زوج های تـازه کـار

اگر به ‌تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اید، با رعایت نکات ساده و در عین حال، بسیار حساس زیر، می‌توانید از زندگی‌تان لذت‌ برده و برای همسرتان، همراهی همیشگی باشید.


- به‌یاد خدا باشید و از او کمک بخواهید. با یاد خدا، دل‌ها آرام می‌گیرد و مطمئن باشید خداوند به شما کمک خواهد کرد.

- هدفی مشترک را در نظر بگیرید. با هم‌فکری برای خود و همسرتان، هدف مشترکی داشته باشید و برای رسیدن به آن، یکدیگر را کمک کنید.

- خودخواه و خودرأی نباشید تا بتوانید لذت‌های معنوی را درک کنید.

- عیب‌های خود را ببینید. فقط به‌دنبال عیب‌جویی از همسرتان نباشید، عیوب خود را نیز رفع کنید.

- قدرشناس باشید. قدر محبت‌های پدر، مادر، همسر و دوستان‌تان را بدانید و سپاس‌گزار الطاف خداوند باشید تا به تقدیرهای او راضی شوید. آن‌چه مورد رضایت خداوند نیست را انجام ندهید تا اطمینان و عزت‌نفس بیش‌تری بیابید.

- اهل عمل و مسئولیت‌پذیر باشید. به‌جای توقع‌داشتن از دیگران، به فکر انجام مس?ولیت‌ها و وظایف خود باشید.

- به ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی یکدیگر احترام بگذارید.

- مثبت بیندیشید و اضطراب را از خود دور سازید. اگر بپذیرید هرکاری از جانب خداوند خیر است، در زندگی اضطراب نخواهید داشت.

- هرگز دشنام ندهید و جدال نکنید. بحث و جدل، تش کینه را در دل شعله‌ور ساخته و حرمت میان زن و شوهر را خدشه‌دار می‌کند.

- دلی آرام و نیک‌خواه داشته باشید. دل‌آرامی، یکی از راه‌های برقراری صلح و صفا بین شما و همسرتان است. برای رسیدن به آرامش، باید به خداوند نزدیک شد. از ویژگی‌های همسر دل‌آرام، مثبت‌اندیشی، ایمان، جاذبه‌ی فکری و امیدواری ‌است.

- عاشقانه زندگی کنید. برای رسیدن به عشق، از انجام هیچ‌کاری کوتاهی نکنید.

- معناجو باشید. حساسیت‌های رفتاری همسرتان را بشناسید تا موجب بروز اختلال در روابط‌تان نشود.

- پیش از صحبت، تفکرکنید. هرگاه حرفی می‌‌زنید، از قبل، به عواقب آن فکرکنید تا بعد، شرمنده و پشیمان نشوید. با توجه به شرایط روحی و جسمی همسرتان حرف بزنید و از پرحرفی بپرهیزید.

- تا جایی‌که می‌توانید، با یکدیگر غذا بخورید. جمع‌شدن افراد خانواده دور میز یا سفره‌ی غذا، موجب افزایش روابط عاطفی و احساس نزدیکی بیش‌تر آنان خواهد شد.

- شبکه‌ی ارتباطی خود را گسترش دهید. یکی از علت‌های ایجاد افسردگی در خانواده‌ها، قطع ارتباط با محیط بیرون از خانه است. اگر شما و همسرتان، نظرات متفاوتی در مورد نوع تفریح و ارتباطات دارید، چیزی را انتخاب کنید که تا حد ممکن، هر دو، آن‌را ترجیح می‌دهید. همیشه اول، خوبی‌های همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و سعی‌ نمایید معیار نقدهای‌تان، منطقی و قابل ‌قبول باشد. هم‌چنین هرگز نزد دیگران، عیب همسرخود را بازگو نکنید.

- به رشد یکدیگر کمک کنید. زن و شوهر باید به‌منظور رسیدن به درجات معنوی والاتر، ادامه‌ی تحصیل، اشتغال و... شرایط رشد و پیشرفت یکدیگر را فراهم کنند.

- به یکدیگر هدیه دهید. به همسرتان هدیه بدهید چون نشان‌می‌دهد به او توجه دارید.

- خوش اخلاق باشید. - بی‌ریا و صادق باشید. اگر با اطرافیان خود صادقانه برخورد کنید، علاوه‌بر راحتی خودتان، آنان هم شما را آسان‌تر می‌پذیرند.

- به‌عهد خود وفا کنید. اگر قولی به همسرتان می‌دهید، تمام تلاش خود را برای عمل‌کردن به آن، به‌کار گیرید.

- از نصایح و تجربیات پدر و مادرتان استفاده کنید. استفاده از نصایح دیگران، به این معنا نیست که به آنان اجازه‌ی دخالت در زندگی خصوصی خود را بدهید، بلکه از تجربیات آنان استفاده کنید.

- همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید. اگرچه افراد نقایصی دارند اما خوبی‌هایی هم دارند. سعی‌کنید به نکات مثبت همسر خود فکر کنید.

- عیب‌پوشی کنید. همیشه اول، خوبی‌های همسرتان را به او بگویید و بعد با ظرافت، انتقاد کنید و سعی‌ نمایید معیار نقدهای‌تان، منطقی و قابل ‌قبول باشد. هم‌چنین هرگز نزد دیگران، عیب همسرخود را بازگو نکنید.

- خانواده‌گرا باشید. همیشه برای خانواده‌تان اعتبار قائل شوید و به ‌رشد و پیشرفت هم کمک کنید.

- عذرخواه باشید و خود نیز عذر دیگران را بپذیرید.

- رازدار باشید. هم اسرار همسرتان را نزد دیگران و هم اسرار دیگران را نزد همسرتان فاش نکنید.

- صبور و باگذشت باشید. صبر و گذشت موجب می‌شود دوستی صمیمی برای همسرتان باشید.

- همسرتان را از وضعیت اقتصادی موجود، آگاه کنید. از درآمد هم، مطلع باشید تا با هم‌فکری، برنامه‌ریزی بهتری انجام دهید.

- به خلوت یکدیگر احترام بگذارید. گاهی‌اوقات افراد نیاز دارند با خود خلوت و تفکر کنند؛ در این‌صورت، آرامش همسرتان را به‌هم نزنید.


- به‌ فکر ایجاد تغییرهای مثبت در خود و همسرتان باشید. سعی‌کنید تغییر در حرکت به‌سمت تعالی و بالندگی باشد و پیش از تغییر، راه‌های درست ایجاد آن‌را بدانید.






تاریخ : سه شنبه 91/8/9 | 12:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنرنمایی بسیار زیبا با برگ های پاییزی

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 91/8/9 | 12:37 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

منتخبی از عکس های معروف و دیدنی

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید






























































تاریخ : سه شنبه 91/8/9 | 12:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چیـزهایی که مانـع چیـزهای دیـگر است !


گاهی اوقات مهم ترین مانع دستیابی ما به خواسته هایمان دقیقا جلوی چشمانمان است اما به آن بی توجهیم. شاید هم چون همیشه جلوی چشممان است نمی بینیمش. اگر از زاویه جدید نگاه کنیم به قول معروف یک شبه می توانیم ره صد ساله برویم. 

1. غرور مانع یادگیری
غرور مانع اصلی یادگیری است. شما حتما این ضرب المثل ایرانی را شنیده اید "پرسیدن عیب نیست ندانستن عیب است" اما خودتان قضاوت کنید چند بار به خاطر حفظ غرورمان از سوال کردن طفره رفته ایم. اغلب کسانی که در رشته های مختلف علمی به پیشرفت رسیده اند کسانی اند که از پرسیدن نمی ترسیدند.

2. تعصب مانع نوآوری
هیچ چیز در دنیا بیشتر از تعصب مانع نوآوری و پیشرفت نوع بشر نشده است. به خیلی چیزها چنگ می زنیم و تعصب داریم اما نمی دانیم چرا. اگر در مورد خیلی از باور ها و روش های زندگی مان فکر کنیم فلسفه خاصی برایش نداریم درحالیکه شاید هر روز اجرایش کنیم. هرکسی که توانسته زیان های جبران ناپذیر تعصب بیجا را در زندگی اش کشف کند درهای تازه ای به رویش باز شده و دنیا را از منظر جدیدی دیده است.

3. کم رویی مانع پیشرفت
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. اگر تمام جهان بگویند شما انسان بااستعدادی هستید تا زمانی که عقاید و افکارتان در ذهنتان باقی بماند نمی توانید پیشرفت کنید. دیگران با دیدن چهره موجه و رفتار شما به ارزش های شما پی نخواهند برد. تنها زمانی که لب به سخن بگشایید می توانید به پیشرفت دست یابید.

4. ترس مانع ایستادن
ترس مانع اصلی ثابت قدمی و پایبندی انسان بر اعتقاداتش است. ترس از قضاوت دیگران، ترس از طرد شدن، ترس از عدم موفقیت سبب می شود شما هرچقدر هم به درست بودن چیزی ایمان داشته باشید برای داشتن و عمل کردن به آن کاری نکنید.

5. تخیل مانع واقع بینی
انسان بی رویا غیر قابل تحمل است چه برای خودش و چه برای دیگران اما زندگی در تخیلات و توهم باعث می شود ما در دنیایی غیر حقیقی زندگی کنیم و زمانی از خواب غفلت بیدار شویم که خیلی دیر است.

6. بدبینی مانع شادی
انسان بد بین زندگی را به کام خود و نزدیکانش تلخ می کند. این جور افراد در بهترین قصر ها و زیبا ترین بنا ها به دنبال ترک های دیوار اند. باور کنید این زندگی برای هیچ کس به اندازه خودشان سخت نیست. شما می توانید از آنها پرهیز کنید اما خودشان به هیچ وجه نمی توانند از دست خودشان فرار کنند.

7. خود شیفتگی مانع معاشرت
حیات بشر به تعامل با دیگران بستگی دارد. بنابراین ما ناچار هستیم با دیگران ارتباط برقرار کنیم. اما هیچ کس خواهان هم نشینی با انسان خود شیفته نبوده و نخواهد بود.

8. شکایت مانع تلاش گری
آنکه دائما در پی مقصر و شکایت و شماتت دیگران است عملا دست از تلاش برداشته چون مشغول یافتن مقصر است! به همین سادگی زندگی تان را هدر ندهید.

9. خود بزرگ بینی مانع محبوبیت
همه انسان ها دوست دارند در نظر دیگران به بهترین شکل دیده شوند اما وقتی دائما خودمان را در موضع قدرت و برتری قرار می دهیم سایرین را بیزار می کنیم و از خودمان فراری می دهیم.

10. عادت کردن مانع تغییر
عادت مانع تغییر است و باعث می شود سالهای سال در یک مکان، زمان، موقعیت و شرایط درجا بزنیم.






تاریخ : سه شنبه 91/8/9 | 9:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خـودروها در این یـکسال چـقدر گـران شـدند ؟

منحنی قیمت‌ها در بازار خودرو کشور در حالی این روزها پی در پی صعود می‌کند که نگاهی به اوضاع و احوال بازار در چنین روزهایی طی سال گذشته نشان می‌دهد قیمت‌ها رشدی بیش از 100 درصد هم داشته‌اند. این به آن معنا است که نرخ تورم در بازار خودرو کشور طی یک سال گذشته، در برخی موارد سه رقمی بوده است.

به گزارش افکارنیوز، دنیای اقتصاد نوشت: اگر نگاهی به قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در آبان ماه سال گذشته بیندازیم، با این واقعیت تلخ روبه‌رو خواهیم شد که تورم بازار خودرو بیش از 100 درصد نیز بوده است، یعنی برخی قیمت‌ها در عرض یک سال، بیش از دو برابر شده‌اند.

البته تمام خودروها از این قائده پیروی نمی‌کنند و برخی زیر 100 درصد افزایش قیمت در این یک سال به خود دیده‌اند، اما با این حال هم‌اکنون کمتر خودرویی را می‌توان در بازار پیدا کرد که زیر 40 درصد رشد قیمت را تجربه کرده باشد. این در حالی است که افزایش قیمت خودرو در نمایندگی‌ها متناسب با بازار نبوده و سازمان حمایت اجازه نداده خودروسازان قیمت محصولات خود را نزدیک به نرخ بازار تعیین کنند.

از همین رو با وجود چند مرحله افزایش قیمت رسمی، هنوز هم شکافی عمیق میان قیمت خودروها در بازار و نمایندگی به چشم می‌آید. از دید کارشناسان، کاهش شدید تولید خودرو طی سال جاری دلیل اصلی رشد قیمت خارج از تصور خودروهای داخلی است، زیرا عرضه نتوانسته خود را با تقاضا هماهنگ کند و از همین رو قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند.

این وضعیت (افزایش شدید قیمت‌ها) نه تنها در بازار خودروهای داخلی، بلکه در بازار وارداتی‌ها نیز به چشم می‌آید. در بازار خودروهای وارداتی نیز رشد قیمت‌ها بسیار شدید بوده و می‌توان ادعا کرد آنها نیز گرانی 100 درصدی بلکه بالاتر را در یک سال گذشته تجربه کرده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، دلیل اصلی رشد قیمت شدید خودروهای وارداتی، افزایش نرخ ارز است. به هر حال چون سفارش‌گذاری خودروهای خارجی با ارز انجام می‌شود و ارز نیز شدیدا طی ماه‌های اخیر رشد کرده است، خودروهای وارداتی نیز دو برابر گران شده‌اند.

نگاهی تفکیکی به قیمت‌های فعلی خودروهای داخلی و خارجی نشان می‌دهد عملا کف قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی به 12 میلیون تومان رشد کرده و در بخش وارداتی‌ها نیز تقریبا نمی‌توان هیچ خودروی زیر 70 میلیونی پیدا کرد. نکته مهم دیگر اینجاست که چون تصویر روشنی از آینده تولید و همچنین نرخ ارز وجود ندارد، هیچ بعید نیست قیمت‌ها باز هم رشد کرده و خودروها گران‌تر شوند. در حال حاضر هضم پراید 13 و نیم میلیونی و پژو 206، حدودا 41 میلیونی برای مشتریان سخت است، حال آنکه شاید آنها سال آینده همین روزها، حسرت قیمت‌های فعلی را هم بخورند.

افزایش قیمت‌های شدید

اما نگاهی تفکیکی بیندازیم به قیمت‌های جدید و قدیم خودروهای داخلی و خارجی و ببینیم گرانی آنها چند درصد بوده است. در بین خودروهای داخلی، بیشترین افزایش قیمت‌ها را پژو 206، ماکسیما و پژو 207 داشته‌اند، که 100 یا بیش از 100 درصد گران شده‌اند. به عنوان مثال، پژو 206 تیپ 2 سال گذشته این روزها قیمتی حدود 14 میلیون و 700 هزار تومان داشت، اما حالا 31 میلیون تومان قیمت دارد و این به معنای تورم بیش از 100 درصدی آن است. تیپ 6 این خودرو نیز حالا 40 میلیون تومان قیمت دارد، اما یک سال پیش در چنین روزهایی حدود 20 میلیون تومان به فروش می‌رسید، یعنی تورمی 100 درصدی.

مدل‌های صندوقدار 206 هم از قائده افزایش قیمت شدید، مستثنی نبوده‌اند به نحوی که مثلا V9 طی یک سال گذشته حدود 90 درصد گران شده و قیمت آن از حدود 21 میلیون و 800 هزار تومان به 41 میلیون تومان رسیده است. همچنین خودرویی مثل پژو 207 اتومات نیز که سال گذشته همین روزها 22 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت، در حال حاضر با تورمی تقریبا 100 درصدی روبه‌رو شده و 44 میلیون تومان قیمت دارد. تورم‌ اما نصیب ماکسیما و مگان هم شده است.

ماکسیمای اتومات سال گذشته حول و حوش 45 میلیون تومان به فروش می‌رسید، اما حالا برای خرید آن باید نزدیک به 90 میلیون تومان هزینه کرد، آن هم اگر در بازار موجود باشد. با این حساب ماکسیما افزایش قیمتی دو برابری را طی یک سال گذشته تجربه کرده است. همچنین پارسال آبان ماه، مشتریان می‌توانستند با 56 میلیون تومان، سوزوکی گرندویتارا از بازار بخرند، اما حالا برای خرید این محصول شاسی بلند باید 95 میلیون تومان کنار گذاشت. این قیمت از گرانی 70 درصدی ویتارا نسبت به آبان ماه سال گذشته حکایت دارد. در مورد مگان نیز حکایت تورم شدید برقرار است، به نحوی که قیمت این خودرو از 36 میلیون و 500 هزار تومان آبان ماه سال گذشته، به 59 میلیون تومان رسیده و این به معنای گرانی حدودا 62 درصدی مگان است.

تورم 40 درصدی برای پراید

اما اگرچه خودروهایی مانند پراید و تیبا و سمند و پارس و 405 به اندازه امثال 206 و ماکسیما رشد قیمت نداشته‌اند، اما با توجه به اوضاع کیفی شان، رشد قیمت خارج از تصوری را طی یک سال اخیر تجربه کرده‌اند. در این بین، پراید که سال گذشته در همین روزها 9 میلیون و 100 هزار تومان قیمت داشت، حالا 13 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از تورم حدودا 40 درصدی آن حکایت دارد. پراید با این وجود هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود. در کنار پراید، تیبا نیز افزایش قیمتی حدودا 35 درصدی را داشته است.


همچنین سمند مدل SE نیز که پارسال آبان ماه قیمتی برابر با 14 میلیون تومان داشت، حالا به 19 میلیون تومان رسیده و این نشان می‌دهد قیمت آن حدود 36 درصد رشد کرده است. پژوپارس نیز آبان ماه پارسال 20 میلیون و 800 هزار تومان قیمت داشت، اما حالا 32 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود تا این خودرو تورمی 5/56 درصدی را طی یک سال گذشته به خود ببیند. از سوی دیگر، پژو 405 هم در حالی هم‌اکنون 19 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که یک سال پیش حدود 14 میلیون تومان قیمت داشت. با این حساب 405 تورمی حدودا 39 و نیم درصدی را طی یک سال گذشته تجربه کرده است.




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جدیدترین لیست از قیمت انواع خودروها در بازار ایران

(هفته اول آبان 91)

برگرفته از سایت خودرو فا































































تاریخ : سه شنبه 91/8/9 | 9:49 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دارچین ادویه‌ای پرخاصیت

دارچین
در طول تاریخ، دارچین یکی از ادویه‌های محبوب و پرمصرف بوده است. افزون بر این، پژوهش‌های دانشمندان در سال‌های اخیر نشان می‌دهد این ادویه فواید بسیار زیادی نیز دارد؛ فوایدی که اطلاع از آنها مطمئنا شما را قانع می‌کند دارچین را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید.
 
 
 
پایین آورنده کلسترول: پژوهش‌ها نشان می‌دهد تنها نصف قاشق چایخوری دارچین در هر روز می‌تواند پایین آورنده کلسترول LDL خون باشد.
تنظیم‌کننده قندخون: مطالعات انجام شده گویای آن است که دارچین می‌تواند تنظیم‌کننده قندخون، به ویژه برای افرادی که دیابت نوع دو دارند، باشد.
ضدعفونی‌کننده: برخی پژوهش‌ها از توانایی شگفت‌انگیز دارچین در متوقف کردن مقاومت دارویی در برخی از انواع عفونت‌ها حکایت دارد.
پیشگیری‌کننده از سرطان: برخی از دانشمندان به این نتیجه رسیدند که دارچین می‌تواند از پیشرفت سرطان خون و سلول‌های غدد لنفاوی جلوگیری کند.
ضد انعقاد خون: جلوگیری از لخته شدن خون نیز یکی دیگر از خواص دارچین است.
رفع‌کننده آرتروز: در مطالعه‌ای که در دانشگاه کپنهاگ دانمارک انجام گرفت، هر روز صبح قبل از صبحانه به عده‌ای از افرادی که از آرتروز (ورم مفاصل) رنج می‌بردند، یک قاشق چایخوری دارچین همراه یک قاشق سوپخوری عسل داده شد. پس از یک هفته مشخص شد این کار تاثیر چشمگیری در درمان ورم مفاصل داشت و این افراد توانستند ظرف مدت یک ماه بدون درد راه بروند.
خاصیت آنتی باکتریال: اضافه کردن دارچین به غذا سبب جلوگیری از رشد باکتری‌ها و فاسد شدن غذا شده و همچنین نگهدارنده طبیعی غذا خواهد بود.
افزایش‌دهنده کارکرد ذهن: در یک بررسی مشخص شد استشمام دارچین باعث بالا رفتن عملکرد حافظه و ذهن می‌شود.
از بین بردن باکتری ای کلای (e-coli): پژوهشگران دریافته‌اند دارچین می‌تواند باکتری ای کلای موجود در آب میوه‌های غیرپاستوریزه را از بین ببرد.
سرشار از مواد مغذی: دارچین سرشار از منگنز، فیبر، آهن و کلسیم است.
جادویی برای کاهش وزن
یکی از موادی که مصرف آن در برخی از رژیم‌های کاهش وزن توصیه می‌شود، دارچین است. دارچین به چند دلیل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند:
قند خون را می‌کاهد: خوردن بسیاری از غذاها سبب افزایش قندخون می‌شود و اگر این قند کنترل نشود، احتمال افزایش وزن بسیار زیاد خواهد بود. دارچین با کنترل میزان قندخون می‌تواند تا حدی از افزایش وزن جلوگیری کند.
میزان انسولین را کنترل می‌کند: دارچین علاوه بر متعادل نگه داشتن سطح قندخون، میزان انسولین را نیز کنترل می‌کند. میزان انسولین و قندخون ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. پایین نگه داشتن سطح انسولین یکی از مواردی است که برای سلامت و کاهش وزن اهمیت زیادی دارد.
سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود: بدن انسان برای هضم دارچین، نوعی واکنش شیمیایی خاص انجام می‌دهد. این فعل و انفعالات در واقع سبب افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود تا به این‌ ترتیب گرمای اضافه‌ای را که از طریق مصرف دارچین ایجاد می‌شود، کاهش دهد. وقتی سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد، بدن ما کالری بیشتری می‌سوزاند که این مساله به کاهش بیشتر وزن می‌انجامد.
با کمی حوصله و خلاقیت می‌توانیم از دارچین به طور منظم در وعده‌های غذایی خود استفاده کنیم. مثلا می‌توان دارچین را روی نان برای صبحانه یا روی میوه‌های عصرانه و نیز در ماست، چای و قهوه ریخت. تا وقتی به صورت منظم از دارچین استفاده می‌کنیم، چگونگی مصرف آن اهمیت چندانی ندارد. در هر حال سعی کنید همیشه دارچین را در وعده‌های غذایی روزانه خود جای دهید.

منبع : jamejamonline.ir






تاریخ : دوشنبه 91/8/8 | 2:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!

تصاویر زیبا ترین باغ دنیا !!
باغی که در جزیره ونکور کانادا و در فاصله‌ی 21 کیلومتری از شهر ویکتوریا واقع شده و...

شما را به دیدن زیباترین باغ جهان موسوم به باغ بوچارت butchart دعوت می کنم. باغی که در جزیره ونکور کانادا و در فاصله‌ی 21 کیلومتری از شهر ویکتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به 1904 میلادی می‌رسد. یک باغ کاملاً رؤیایی با حدود 20 هکتار وسعت که حقیقتاً شاهکار معماری سبز می‌توان نامیدش.این که اگر انسان بخواهد می‌تواند بزرگترین و زیباترین شعر را در ستایش طبیعت بیافریند و به باور من، باغ بوچارت – که به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است – یکی از گوش‌نواز‌ترین و سحرانگیز‌ترین و پرجاذبه‌ترینسازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.
 

در حقیقت شاید بتوان این پردیس افسانه‌ای را مؤثرترین وگویاترین سروده‌ی انسان‌ساز در ستایش مادر طبیعت دانست. جالب این که از این باغ پرشکوه و بی‌مانند سالانه بیش از یک میلیون نفر بازدید می‌کنند و دولت کانادا همزمان با یکصدمین سال تولد این باغ بهشتی، آن را به عنوان یک سند ملی، تاریخی به ثبت رساند.

دیدن این تصاویر شاید انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران وطنی به وجود آورد تا به جای ساختن سازه‌های آلوده‌کننده‌ای که آب و خاک این کشور را هدف قرار داده‌اند، دست به برپاییقطعه‌ای از بهشت در سرزمین مادری‌شان بزنند؛ همان گونه که خانم و آقای بوچارت در بیش از یکصد سال پیش چنین کردند و کاربری کارخانه سیمان خود را به زیباترین باغ جهان تغییر دادند. کاری ماندگار که می‌تواند همچون باغ بوچارت آنها را ثروتمند هم بسازد.

لازم به یاد آوری است که اکثرکشور های جهان حتی مناطقی بسیار دور و کم بنیه ( از نظر تاریخی و اجتماعی )هم در این مجموعه باغی نمونه از سرزمین خودشان را دارند و در ابتدای ورودی
باغ؛ پرچم کشور آنها بر سر در قرار داده شده اما نامی و نشانی از ایران که زیباترین باغها با
خصوصیات و مشخصات خودش را در طول تاریخ داشته نیست .
 
 






تاریخ : دوشنبه 91/8/8 | 2:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : دوشنبه 91/8/8 | 1:41 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دعوا و مرافه غیر انسانی






تاریخ : دوشنبه 91/8/8 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بینی شما قسمتهای راست و چپ دارد که هر دو قسمت برای تنفس تان بکار میروند، اما در حقیقت دو سوراخ بینی شما متفاوتند و شما میتوانید  این تفاوت را حس کنید. حفره سمت راست بینی، نشانگر خورشید و حفره سمت چپ نشانگر ماه است.
وقتی سردرد دارید، سعی کنید که حفره سمت راست بینی تان را ببنیدید و برای تنفس کردن تنها از حفره سمت چپ استفاده کنید. خواهید دید که بعد از پنج دقیقه سردرد شما خوب خواهد شد.
اگر احساس خستگی میکنید، برعکس اقدام فوق را عمل کنید. حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و تنها از حفره سمت راست بینی تان تنفس کنید. بعد از مدتی احساس میکنید که خستگی شما برطرف شده است.
حفره سمت راست بینی شما به گرمی مربوط است و لذا براحتی گرم میشود این درحالی است که حفره سمت چپ بینی تان به سردی مربوط میباشد.
تفریباً همه خانم ها از حفره سمت چپ بینی شان تنفس میکنند، بنابراین با سرعت بیشتری خنک میشوند. اما بیشتر پسر بچه ها با بینی سمت راستشان نفس میکشند
image001.gif
آیا توجه کرده اید که وقتی از خواب برمیخیزید، کدام حفره بینی تان سریعتر تنفس میکند؟ اگر از حفره چپ تندتر تنفس میکنید، شما احساس خستگی دارید. بنابراین حفره سمت چپ بینی تان را ببندید و برای تنفس از حفره سمت راست خود استفاده کنید، خواهید دید که بسرعت احساس شادابی میکنید.
دوست من مستمراً سردرد بدی داشت و مکرراً به دکتر مراجعه میکرد و این سردرد باعث شده بود که حتی نتواند براحتی مطالعه کند و شبها نیز چنین سردردی را حس میکرد
image002.jpg
او مکرراً قرص های مسکن میخورد اما موثر نبود. تا اینکه تصمیم گرفت از راه تنفس، سردرد خود را بهبود ببخشد. حفره سمت راست بینی اش را بست و سعی کرد از حفره سمت چپش تنفس کند. او مشاهده کرد که در کمتر از یک هفته سردردش بهبود یافت لذا این تمرین را برای مدت یکماه بعد هم ادامه داد. چنین تمرینی برای تنفس کردن و بدون استفاده از قرص های شیمیایی تجربه شده ومفید بوده است.
شما هم امتحان کنید. بی ضرر است






تاریخ : سه شنبه 91/8/2 | 8:50 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">