سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و آفتاب هشتم امامت

حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تسلیت باد






تاریخ : یکشنبه 94/9/22 | 7:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

12 فایده شگفت انگیز روغن آرگان برای سلامت و زیبایی

ARGAN OILدکتر سلام-روغن آرگان یا “طلای مایع”،، از دانه های درخت آرگان، که در یک منطقه از مراکش رشد می کند تولید می شود. دو نوع روغن آرگان وجود دارد:  خوراکی، که اغلب به عنوان یک جایگزین برای روغن زیتون و مواد آرایشی و بهداشتی، که می تواند در مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو یافت  می شود.

این یکی از روغن های گران قیمت است که  حاوی بالاترین مقدار ویتامین E است هر دو دارای اسید چرب بسیار بالایی هستند، که باعث شده یکی از بهترین محصولات برای مرطوب کننده، جوان کننده و مغذی برای پوست و مو باشد
فواید روغن ارگان:

1. بهبود سیستم گوارش

روغن آرگان  درآشپزی می تواند  سوء هاضمه را سریع تسکین دهد. این به علت افزایش میزان پپسین در دستگاه گوارش است که به هضم مواد غذایی کمک میکند. آنتی اکسیدان آن نیز می تواند التهاب را کاهش دهد

2. کاهش کلسترول

روغن آرگان غنی از موادی است که در مطالعات ثابت شده است به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) در بدن کمک میکند. مصرف منظم روغن آرگان در پخت و پز برای کمک به پیشگیری از چاقی و بیماری های مختلف قلبی و عروقی بکار می رود.

3. پیشگیری از سرطان

روغن آرگان  در آشپزی مقدار آنتی اکسیدان بالا، برای ترمیم آسیبهای سلولی کمک میکند. مطالعات نشان داده اند که این  روغن میزان تقسیم سلولی در مورد سرطان پروستات را کاهش میدهد

4. تقویت کننده سیستم ایمنی

مطالعات نشان داده اند که روغن آرگان به طور فعال می تواند  سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
حالا در مورد زیبایی با روغن آرگان صحبت میکنیم:

5. چشمه جوانی

روغن آرگان  ضد پیری است. غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است، با رادیکال های آزاد مبارزه میکند، که می تواند از پیری پیشگیری کند.خطوط ریز  را کاهش داده و  چین و چروک را صاف میکند . روغن آرگان به دلیل قابلیت ارتجاعی  از پوست محافظت می کند، به بازسازی  سلول های پوست کمک میکند

6. درمان آکنه

سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن آرگان یک درمان موثر برای آکنه است. استفاده از آن به طور منظم  التهاب را کاهش می دهد، . روغن آرگان همچنین می تواند پسوریازیس، اگزما  را درمان کرده،  اسکار آکنه، التهاب های پوستی  را کاهش دهد. (هر چند قبل از استفاده از هر گونه درمان با دکتر خود مشورت کنید.) روغن آرگان به تعادل چربی کمک کرده، رطوبت و مواد مغذی را فراهم کند.

7. شفافیت پوست

مواد فعال موجود  در روغن آرگان، خاصیت محافظت از پوست را دارد  این است که روغن آرگان  در بهبود سوختگی، زخم تاثیر مفیدی دارد و به محافظت از آب و هوای بد، سرد، باد، آلودگی، دخانیات، استرس  مفید می باشد حتی  از اشعه های مضر  خورشید هم مراقبت میکند

8. پوست را درمان میکند

از روغن آرگان در کرم های مختلف مراقبت از پوست و سرمها استفاده می شود.  پوست را تسکین می دهد و از خشکی، پوسته پوسته و یا خارش پوست جلوگیری میکند.

9. ماسک  آرگان روغن برای مو

روغن آرگان  فواید بی شماری برای مو داردشوره سر را از بین برده،  موها را  ابریشمی، نرم و براق میکند، سعی کنید  روغن آرگان را  به ریشه های مو زده ماساژ دهید   یک ساعت تا یک شب بماند. سپس صبح آن را به خوبی بشوئید موها براق و صاف می شود. حداقل یک بار در هفته، استفاده کنید

10. مو خوره و صاف کردن موهای فر

روغن آرگان  اغلب در شامپو های مختلف،  استفاده می شود.  ویتامین بسیار بالای روغن آرگان، همراه با غلظت بالای اسیدهای چرب برای موخوره خوب است .   چند قطره از روغن آرگان  را بین دست ها مالش داده و به موها بزنید! این یک راه بسیار خوبی برای صاف کردن موهای فر نرمی و درخشان کردن و درمان موخوره است

11.نرم کردن لب
فقط چند قطره از این طلای مایع” را به لب بزنید و برای همیشه از ترک خوردگی و خشکی لب خداحافظی کنید

12. ناخن ها را محکم، پوست دست و پا را نرم میکند

چند قطره از روغن آرگان  را به ناخن ها زده و بگذارید جذب شود پس از ماساژ با روغن  ناخن های  سالم تر و قوی تر خواهید داشت

آیا دست و پایتان  خشک و پوست آن  ترک خورده ؟ هیچ نگران نشوید. روغن آرگان می تواند کمک کند. جوان کننده و مغذی است، این روغن درمان طبیعی ایده آل است که می تواند دست و پای خشک را نرم و مرطوب کند.  روغن را به پوست خود  قبل از خواب بزنید و  ماساژ  دهید صبح که از خواب بلند می شود دستهای زیبا و نرمی خواهید داشت






تاریخ : یکشنبه 94/9/22 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی
چه اشک ها به سینه ها رسوب شد نیامدی
تمام طول هفته را در انتظار جمعه ام
دوباره صبح ، ظهر ، عصر ، غروب شد نیامدی.........
 
 
 
غروب جمعه رسیده است و عطر شوق تو باز

غروب جمعه رسیده است و وقت راز و نیاز





تاریخ : سه شنبه 94/9/17 | 8:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

«شیخ مفید» که بود+عکس


امروز، روز بزرگداشت «شیخ مفید» است. دانشمندی که در زمان حیاتش 3 نامه از امام زمان(عج) به او رسید و پیشوای دوازدهم شیعیان، او را با عنوان «برادر» خطاب کرد.

به گزارش نامه نیوز به نقل از مهر ، «برادر استوار و دوست رشید». این، توصیفی است که امام دوازدهم شیعیان درباره یکی از دانشمندان دینی قرن پنجم هجری به کار برده است. امروز 9 آذر، روز بزرگداشت این فقیه بزرگ است.محمد بن محمد بن نعمان، معروف به «شیخ مفید» فقیه و متکلم مشهور شیعی است. کسی که در سالهای پایانی عمرش و در زمان غیبت کبرای امام زمان(عج) حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه 3 (توقیع) از ایشان دریافت کرد و روای های فراوانی از حمایت های امام زمان(عج) و عنایت های ویژه ایشان به شیخ مفید نقل شده است. 

شیخ مفید در ذیقعده سال 336 هجری قمری در نزدیکی بغداد متولد شد. او استاد شیخ طوسی و سید مرتضی علم الهدی بود. شیخ مفید بیشتر در علم کلام تبحر داشت و مکتب کلامی شیعه در عصر او به اوج کمال رسید. او در مناظرات دینی مهارت خاصی داشت و مناظراتش با قاضی عبدالجبار رئیس فرقه معتزله بغداد و قاضی ابوبکر باقلانی رئیس اشاعره معروف بود. شیخ مفید از بزرگترین مراجع تقلید تاریخ شیعه بوده است. او بیش از 200 جلد کتاب کوچک و بزرگ نوشته است. اما عاملی که سبب برجسته شدن چهره این فقیه بزرگوار شد، عنایت های ویزه امام زمان(عج) به او بود.

طبرسی در اواخر کتاب «احتجاج» برخی از توقیع‌های ‌(نامه) حضرت «ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف» را که به شیخ مفید صادر کرده، آورده است.در این نامه‌ها حضرت حجت (عج) شیخ مفید را مشمول عنایات خاص و الطاف مخصوص خود قرار داده است. به عنوان نمونه امام زمان (ع) در خطاب‌هایش به شیخ مفید چنین می‏‌فرماید: " للاخ السدید و الولی الرشید الشیخ المفید؛ به برادر استوار و دوست رشید، شیخ مفید ...»

سرانجام، شیخ مفید  در سوم ماه رمضان سال 413 ق در 77 سالگی درگذشت. شیخ طوسى، که در تشییع جنازه او حضور داشته است، مى‏گوید: «روز وفات او از کثرت دوست و دشمن براى اداى نماز و گریستن بر او، همانند و نظیر نداشته است. هشتاد هزار تن از شیعیان او را تشییع کردند و سید مرتضى علم الهدى بر او نماز گزارد و در حرم مطهر امام جواد علیه‌السلام، پایین پاى آن حضرت، نزدیک قبر استادش ابن قولویه، مدفون شد.»

او از معدود فقهایی است که مورد عنایت خاص امام زمان علیه السلام قرار گرفته است . از جمله این عنایات، داستانی است که درباره اصلاح فتوای او توسط امام زمان (عج) نقل شده است.

« شیخ مفیدروزى در خانه بود، شخصى به حضورش آمد و پرسید زنى حامله فوت کرده ولى بچه در رحمش زنده است ، آیا او را همانطور دفن کنیم ، یا شکمش را شکافته و بچه اش را بیرون آوریم ؟

شیخ مفید رحمة اللّه گفت : همانگونه دفنش کنید، آن شخص برگشت و در وسط راه دید سوارى به او نزدیک شد و گفت :

شیخ مفید فرمود: شکم آن زن را پاره کنید و بچه را بیرون آورید.

آن شخص چنین کرد، پس از مدتى جریان را براى شیخ مفید نقل کردند، شیخ گفت من کسى را نفرستاده بودم ، معلوم است که آن سوار صاحب الامرعج بوده است ، اکنون که در احکام اشتباه مى کنم خوب است دیگر فتوا ندهم ، در خانه اش را بست و از خانه بیرون نیامد.

ساعاتى نگذشت که از طرف امام زمان علیه السلام توقیعى نوشته اى به خدمت شیخ مفید گذاشته شد:

اى شیخ ! براى مردم فتوا بگو و ما آن را تکمیل خواهیم کرد، و نمى گذاریم که در خطاء و اشتباه بمانى ، آنگاه در مسند فتوا نشست.»






تاریخ : دوشنبه 94/9/16 | 7:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 تبریک روز دانشجو ، روز دانشجو ، جوک روز دانشجو

دانشجو یعنی تلاش، امید، آینده، صبر، یعنی تو،
یعنی تمام اونایی که رفتن تا ما بمونیم و ایران را بسازیم.
دانشجوی متعهد روزت مبارک






تاریخ : دوشنبه 94/9/16 | 7:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

 

 

قال علی علیه‌السلام : 

 إِنَّهُ لَیْسَ لِأَنْفُسِکُمْ ثَمَنٌ إِلَّا الْجَنَّةَ فَلَا تَبِیعُوهَا إِلَّا بِهَا؛  

  همانا برای شما بهایی جز بهشت نیست، پس به کمتر از آن نفروشید.                                                       

                                                                     (نهج‌البلاغه،حکمت456)






تاریخ : شنبه 94/9/14 | 7:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

photo_2015-12-05_06-41-13.jpg 

الهی ...
سرآغاز تویی 
وپایان هر راهی بتو ختم میشود .....






تاریخ : شنبه 94/9/14 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نماز غفیله عمودی






تاریخ : پنج شنبه 94/9/12 | 9:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 94/9/10 | 12:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 94/9/10 | 10:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">