سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بهترین روش این است که یک بار باک خود را کامل پر کنید و در همان زمان کیلومترشمار ثانوی خودرو ( تریپ ) را صفر نمایید.
  مصرف بنزین خودروی خود را چگونه حساب کنیم ؟ 

بهترین روش این است که یک بار باک خود را کامل پر کنید و در همان زمان کیلومترشمار ثانوی خودرو (تریپ) را صفر نمایید. بعد از چند روز و طی چندین کیلومتر، در مراجعه بعدی به پمپ بنزین مجددا باک را کامل پر نمایید و سپس ببینید چند کیلومتر رفته اید و چند لیتر در دفعه دوم بنزین زدیده اید. عدد لیتر را بر مسافت رفته بر حسب کیلومتر تقسیم کرده و ضربدر 100 نمایید. به عنوان مثال: تا لبریز شدن باک در دفعه دوم 45 لیتر بنزین زده اید و مسافت 520 کیلومتر تا آن لحظه رفته اید: 8.6=100*(520/45). یعنی مصرف بنزین شما 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است. مبنای محاسبه مصرف واقعی و مقطعی در هر بازه زمانی اینگونه است. طبیعتا رقم دست یافته با رقمی که کارخانه در شرایط آب و هوایی استاندارد اعلام می کند متفاوت (معمولا بالاتر!) است.


 قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

اصولا هرچه تکنولوژی پیشرفت می کند به موازات آن راههای خلاف نیز پیشرفت می کنند. واقعیت این است که هر دو قفل توسط سارقان حرفه ای قابل باز شدن هستند، اما مزیتشان این است که روند سرقت را کندتر و احتمال رسیدن صاحب خودرو را بیشتر می کنند. خصوصا در حال حاضر که عابرین نسبت به صدای آژیر دزدگیرها بی تفاوت شده اند و اقدامی نمی کنند. قفل فرمان را می توان با کندن غربیلک فرمان  و جاگزین کردن غربیلک دیگر از رده خارج کرد. اما در مورد قفل پدال به دلیل عدم دید اولیه از خارج از خودرو و سخت بودن عملیات قفل گشایی توسط دریل و غیره در آن فضای کم، اندکی بیشتر از قفل فرمان قابل اعتماد است. دقت کنید که هیچ کدام از این اقلام بازدارنده نیستند، بلکه در بیشتر مواقع فقط تاخیر انداز هستند.




 یکی از دوستانم می گفت در پیچ های تند با پای چپ ترمز بگیریم و هم زمان با پای راست گاز بدهیم. این کار چه فایده ای دارد؟ (پ.م از تهران)

این تکنیک در خودروهای دیفرانسیل جلو بی تاثیر است. به آن تکنیک LFB  (Left Foot Braking) می گویند و مخصوص خودروهای دیفرانسیل عقب است. به این صورت که ترمز با پای چپ موجب کمتر شدن سرعت چرخ جلو ، و فشردن پدال گاز با پای راست موجب بیشتر شدن سرعت چرخ عقب می شود و در نتیجه ی این اختلاف سرعت، عقب خودرو تمایل پیدا می کند حول محور جلو بچرخد یا سر بخورد و اگر این تکنیک کنترل شده اجرا شود باعث بهبود فرایند پیچیدن در پیچهای تند می شود. برای درک بهتر، مطالعه مطلب " دریفت دقیقا چیست؟ " در شماره دوم تخت گاز (دی ماه 90 ) به شما پیشنهاد می شود.


کامپوننت چیست ؟

کامپوننت ها نوعی بلندگوهای پیشرفته هستند که در سیستم های صوتی حرفه ای خودرو به کار گرفته می شوند. این بلندگوها توانایی بالایی در  تفکیک فرکانس و در نتیجه شفافیت بیشتر در موزیک دارند. اگر فرکانس موزیک را به سه دسته کلی تقسیم کنیم، اجرای محدوده فرکانسهای متوسط و بالا را اجزای کامپوننت، و فرکانسهای پایین را ساب ووفرها بر عهده می گیرند. این کامپوننتها که از ابعاد 13 اینچی به بالا در بازار موجودند دارای کراس اوور مجزا بوده و تغذیه آنها از آمپلی فایر می باشد. به طور خلاصه از ادواتی هستند که لذت شنیدن یک موسیقی با کیفیت را در خودرو صد چندان می کند!


چگونه مرغوبیت یا خلوص بنزین را تشخیص دهیم ؟

 در درجه اول ظاهر بنزین پاسخگوی سوال ماست. اگر از بنزین سوپر استفاده می کنیم باید به رنگ سبز و اگر بنزین معمولی می زنیم تقریبا به صورتی رنگ متمایل باشد. در خودروهایی که کاتالیزور ندارند گاها با شنیدن صدای عطسه های ریز و ریپ زدن می توان پی به وجود درصدی آب در بنزین برد. احتراق ناقص، تغییر رنگ سر شمع ها، کم شدن کشش استاندارد موتور، آلودگی زیاد هوا و افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت می تواند نشانگر عدم مرغوبیت بنزین باشد. یادآور می شویم که بهترین زمان سوختگیری صبح زود یا اواخر شب است. سرما باعث افزایش چگالی و عدم تبخیر سوخت می شود و در واقع با یک لیتراژ ثابت می توانیم جرم بیشتری بنزین وارد باک کنیم.


 فیلر گیری موتور چیست ؟

فیلر گیری یکی از  مهمترین و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل (فیلرزدن) را انجام دهدهر جسمی بر اثر حرارت  منبسط شده و بر طول و قطر و  حجمش  افزوده می شود قطعاتی که در موتوربکار  رفته اند در مقابل حرارت انبساط  پیدا می کنند  که در هنگام طراحی  موتور با  محاسبه این مقدار انبساط را  بخوبی جبران می کنند یکی از سیستم های که انبساط در انها محسوس بوده و برای کار موتورتاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپ ها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود و کار بازو بسته شدن سوپاپ ها مختل نگردد در صورت عدم وجود  این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت  طولی ندارند به هم  فشار اورده  باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط  کارخانجات  سازنده اندازه گیری و اعلام شده و آن را با فیلر اندازه و تنظیم می کنند.

نکات لازم برای فیلر گیری موتور:

1- شناخت سوپاپ ها برای فیلر گیری

2- مقدار لقی و فاصله مجازی که باید برای سوپاپ ها با فیلر میزان کنیم بدست اورده باشیم

3- این مقدار لقی بسته به دستور کارخانه باید در حالت سرد یا گرم برای فیلر گیری موتور ماشین ضروری است  

4- شناخت احتراق سیلندر های مورد نظر برای فیلر گیری ازراه های مختلف

5- آماده کردن فیلر با شناخت نوع ماشین و تبدیل فیلر در صورت نیاز




م:برترینها





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عجایبی که فقط در ایران می توان دید!
















































تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
به این میگن بچه تخس!!!
اندکی تحمل نمایید تا تصویر بطور کامل بارگذاری شود






تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
در مکاتب طب سنتی و طب طبیعی در جهان به‌ویژه مکاتب درمانی شرقی مانند طب سنتی هند و چین شیوه‌ای درمانی به نام رایحه درمانی وجود دارد که در این شیوه درمانگران با کمک رایحه و روغن‌های گیاهی و طبیعی به درمان برخی از بیماری‌های جسم و روح می‌پردازند
برترین ها: در مکاتب طب سنتی و طب طبیعی در جهان به‌ویژه مکاتب درمانی شرقی مانند طب سنتی هند و چین شیوه‌ای درمانی به نام رایحه درمانی وجود دارد که در این شیوه درمانگران با کمک رایحه اسانس‌ها و روغن‌های گیاهی و طبیعی به درمان برخی از بیماری‌های جسم و روح می‌پردازند. در این مکاتب درمانگران با تجویز عطرها و روغن‌های گیاهی به بیماران‌شان بسیاری از اختلالات موجود در بدن از قبیل بی‌خوابی، بی‌نظمی‌های دوران قاعدگی، استرس، افسردگی و بسیاری دیگر از بیماری‌ها را تسکین و در برخی موارد درمان می‌کنند. در حال حاضر در جهان بیش از 150 نوع روغن یا عصاره گیاهی وجود دارد که یکی از شفابخش‌ترین و معجزه آسا‌ترین آن‌ها در درمان اختلالات جسمی و روحی عصاره گل سرخ است که در کشورمان نیز به وفور یافت می‌شود.
با عطر درمان می‌شوید!

رایحه درمانی که از آن با نام عطردرمانی نیز یاد می‌شود شیوه‌ای درمانی در مکاتب درمانی شرقی است که به‌طور مستقل یا در کنار شیوه‌های درمانی دیگر مانند ماساژدرمانی و طب گیاهی برای درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این شیوه درمان اختلال‌ها و بیماری‌های جسم و روح به واسطه بوئیدن عصاره و عطری که از گیاهان دارویی به دست می‌آید درمان و تسکین می‌یابند. درمانگران به شیوه‌های مختلفی روغن‌ها و عطرهای گیاهی را به بیماران تجویز می‌کنند. آن‌ها متناسب با شرایط بیمار بوئیدن و استشمام رایحه یا عطری خاص یا ماساژ گرفتن با روغن یا اسانس گیاهی خاص را به او توصیه می‌کنند. به‌عنوان مثال گاهی به بیمار توصیه می‌شود با روغن گل سرخ یا روغن بابونه یا هر گیاه دارویی دیگر که برای درمانش مناسب است، ماساژ دریافت کند. به این ترتیب بیمار خواص دارویی عطر را از طریق پوست و به‌صورت موضعی دریافت می‌کند و گاهی با استشمام رایحه‌ای خاص که از عود متصاعد می‌شود، درمان می‌شود. شیوه درمانی رایحه درمانی به‌عنوان یک شیوه درمانی موثر در کنار انواع ماساژ درمانی‌ها، درمان‌های طب سنتی هند و برخی از شیوه‌های درمانی مکتب طب سنتی چین مورد استفاده بوده و در جهان رایج است.
این شیوه درمانی محدودیت سنی ندارد

درمانگران عطردرمانی استفاده از اسانس یا روغن گل سرخ را یکی از بهترین و مفیدترین روش‌ها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی و روحی در گروه‌های مختلف سنی می‌دانند. از دیدگاه این گروه اسانس یا رایحه گل سرخ از جمله موثرترین و ملایم‌ترین اسانس‌ها و رایحه‌هایی است که در میان دیگر اسانس‌ها برای درمان بیماری‌های جسم و روح مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت استفاده برای گروه‌های سنی مختلف از قبیل کودکان، نوجوانان، جوانان و کهنسالان را دارد.
طرز تهیه اسانس گل سرخ

تهیه اسانس گل سرخ سختی و مشقت بسیار زیادی دارد، به‌طوری که برای به دست آوردن یک لیتر اسانس یا روغن معطر گل سرخ لازم است 5 هزار کیلو گلبرگ گل مورد استفاده قرار گیرد. از این‌رو فراهم کردن اسانس گل در منزل به این شیوه که مقدمات پیچیده‌ای دارد کار چندان ساده‌ای نیست. حکمای طب سنتی ایران اما برای به‌دست آمدن عصاره یا روغن معطر گل سرخ راهکار دیگری دارند که تهیه اسانس گل سرخ در منزل را ساده می‌کند. آن‌ها برای تهیه این اسانس گلبرگ‌های گل سرخ را درون روغن زیتون می‌ریختند و آن را برای مدت زمان نسبتا طولانی نگهداری می‌کردند تا عصاره گلبرگ‌ها درون روغن زیتون برود، سپس از این عصاره برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند.
پیشگیری و درمان با عطردرمانی

درمانگران رایحه درمانی در جهان با کمک اسانس‌ها و عطرهای شفابخشی که سراغ دارند قادرند توانایی بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های پوست و مو، دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش، اختلالات گردشی خون، بیماری‌ها و اختلالات زنان، اختلالات عصبی و روانی و دردها و بیماری‌های مفصلی-عضلانی افزایش دهند. به این ترتیب که با تجویز ماساژ یا حمام کردن با عصاره‌های گیاهی و بوئیدن اسانس گیاهان دارویی که تعداد آن‌ها در طبیعت زیاد است به مراجعان خود کمک می‌کنند. درمانگران از این شیوه نه تنها برای درمان بیماری‌ها و اختلال‌های جسمی‌و‌روحی استفاده می‌کنند بلکه به کمک آن‌ها از ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند اختلال‌های دوران قاعدگی در زنان، دردهای مفصلی و بی‌خوابی پیشگیری می‌کنند.
گل سرخ ببوئید تا افسرده نشوید

یکی از ویژگی‌های گل سرخ، خاصیت ضدافسردگی و نشاط‌آور آن است که بسیار مورد توجه درمانگران در مکاتب مختلف درمانی به‌ویژه طب سنتی هند قرار گرفته است. در این شیوه درمانی،  درمانگر با تجویز اسانس یا روغن این گیاه به بیمارش به او کمک می‌کند تا به مرور بر افسردگی غلبه کرده و این بیماری را پشت سر بگذارد. در این شیوه درمانی بیمار با بوئیدن اسانس گل سرخ در مدت زمان مشخصی در طول روز و در یک دوره درمانی مشخص که متخصص برای او درنظر می‌گیرد به درمان مشغول می‌شود البته این شیوه درمانی به‌عنوان درمان کمکی به بیمار تجویز می‌شود. در این حالت بیمار تحت نظارت پزشک خود اقدامات لازم را در طب رایج یا طب سنتی برای درمان بیماری افسردگی پشت سر می‌گذارد و در کنار آن از عطردرمانی و رایحه گل سرخ نیز برای بازگشت نشاط و شادابی به جسم و روحش یاری می‌گیرد. در این روش بیمار با گرم کردن شیشه روغن گل سرخ کمک می‌کند تا رایحه آن در هوای محل کار یا منزل متصاعد شود و او از این هوا استنشاق کند.
تنظیم قاعدگی با عصاره گل سرخ

درمانگران و متخصصان آروماتراپی، استشمام روغن گل سرخ و بخور آماده شده از گل‌های خشک شده آن را در تنظیم دوره‌های قاعدگی خانم‌ها بسیار موثر می‌دانند. درمانگران مکاتب مختلف درمانی در سراسر جهان گیاه گل سرخ را به‌صورت خوراکی و موضعی برای بیماران‌شان که از اختلال در دوره‌های قاعدگی اعتراض دارند، تجویز می‌کنند. استعمال این گیاه به‌صورت خوراکی یا موضعی کمک زیادی به برطرف شدن بی‌نظمی‌های عادت ماهانه در خانم‌ها می‌کند. علاوه بر این متخصصان عطردرمانی اسانس گل سرخ را یکی از معجزه آسا‌ترین داروها با منشا طبیعی برای درمان برخی از ناتوانی‌های جنسی در مردان و زنان می‌شناسند.
افزایش توان رحم با بوئیدن عطر‌گل سرخ

به اعتقاد درمانگران طب سنتی هند روغن و اسانس گل سرخ علاوه بر تنظیم اختلال‌های دوران قاعدگی، تاثیر زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداری و باروری در زنان دارد. علاوه‌بر شیوه درمانی رایحه‌درمانی می‌توان با تجویز اسانس گل سرخ و روغن آن برای خانمی که تصمیم به مادر شدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده کرده و مقاومت بدن و سلامت جسمی و روحی او را برای این کار افزایش دهد. حکیمان و درمانگران مکاتب طب سنتی جهان، گل سرخ را یکی از موثرترین گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. درمانگران رایحه‌درمانی به مادران جوان توصیه می‌کنند تا پیش از باروری و پس از آن عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام کنند.
هوای خانه را پاکسازی کنیم

امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان متناسب با اقلیم و شرایط آب‌وهوایی خود از انواع گیاهان شفابخش و دارویی برای پاکسازی محیط زندگی، خانه و محل کارشان استفاده می‌کنند، همان شیوه‌ای که در زمان‌های گذشته در میان خانواده‌ها مرسوم بود. خوشبختانه در شیوه عطردرمانی برای این منظور نیز نسخه‌های جالبی وجود دارد. درمانگران برای ضدعفونی کردن و پاکسازی فضای منزل متناسب با اقلیم و روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اکالیپتوس، سیر و پیاز استفاده می‌کنند. همانطور که امروزه نیز در بسیاری از خانه‌ها شاهدیم که در فصل‌های سرد سال از بخور برگ‌های اکالیپتوس یا آویشن برای پاکسازی محیط خانه استفاده می‌کنند.





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای پشت سر گذاشتن نوروزی سرشار از سلامتی به توصیه‌های دارویی و نکات ذیل در خصوص پیشگیری از مسمومیت‌ها به ویژه در ایام سفر توجه داشته باشید.
ایسنا: برای پشت سر گذاشتن نوروزی سرشار از سلامتی به توصیه‌های دارویی و نکات ذیل در خصوص پیشگیری از مسمومیت‌ها به ویژه در ایام سفر توجه داشته باشید.

ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو، توصیه‌های دارویی و نکات لازم در خصوص پیشگیری از مسمومیت‌ها در ایام تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی را به شرح زیر اعلام کرد:

توصیه‌های دارویی در ایام نوروز

- در منزل:

ضمن انجام خانه تکانی و گردگیری، حتماً با کیسه‌های دارو محتوی قرص، کپسول و یا شربت نیمه مصرف شده مواجه خواهید شد. توصیه می‌شود به شکل زیر جعبه یا قفسه دارویی خود را سر و سامان دهید:

الف) داروهایی که تاریخ انقضای آنها فرا رسیده است، از بسته بندی اصلی خارج نمایید و داخل کیسه زباله و یا چاه فاضلاب ریخته و معدوم کنید.

ب) تاریخ انقضا معمولا به تاریخ شمسی یا میلادی روی جعبه مقوایی داروها، همچنین در انتهای ورقه‌های آلومینیومی بسته بندی قرص‌ها و کپسول‌ها، بر روی شیشه آمپول و ویال‌های تزریقی و در خصوص پمادها و کرم‌های موضعی بر روی انتهای تیوب پماد و کرم حک شده است.

پ) شربت‌ها را در فاضلاب خالی کرده و شیشه‌های آن را دور بریزید.

ت) قطره‌های چشمی که از باز شدن در آنها یک ماه گذشته است دیگر استریل نیستند و باید دور ریخته شوند.

ث) آمپول‌ها و سرنگ‌های تاریخ مصرف گذشته را در کیسه زباله بریزید و معدوم کنید.

ج) داروهایی که تاریخ انقضای آنها فرا نرسیده است اما استفاده ای در منزل ندارند می‌توانند به مراکز منتخب جمعیت هلال احمر جهت استفاده اهدا شوند. لازم به ذکر است داروخانه‌های سطح شهر از پس گرفتن داروهایی که قبلا" به صورت آزاد یا بیمه فروخته شده معذورند.

- در سفر:

ممکن است در ایام تعطیلات عید، دسترسی شما به داروخانه‌های روزانه به دلیل تعطیلی آنها مقدور نباشد ولی همیشه داروخانه‌های شبانه روزی و برخی داروخانه‌هایی که ملزم به باز بودن داروخانه به صورت شیفت از پیش تعیین شده‌اند، قابل دسترسی هستند. بنابراین باید توجه کرد:


الف) چنانچه شما و یا بستگانتان، دارویی را به صورت مرتب مصرف می‌کنید، مطمئن شوید دارو را به حد نیاز و تا پایان تعطیلات و ضمن سفر در اختیار دارید چرا که بسیاری از داروها مانند داروهای ضد تشنج، داروهای بیماری‌های قلبی، داروهای ضد افسردگی و اختلالات روانی، داروهای ضد دیابت و چربی خون و برخی داروهای مسکن و همچنین آنتی بیوتیک‌ها باید مرتب مصرف شوند و قطع ناگهانی این داروها، بیمار را دچار مشکل خواهد کرد.

ب) چنانچه ضمن حرکت اتومبیل، قطار، کشتی و یا هواپیما، دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌شوید به خاطر داشته باشید با مصرف 1 یا 2 قرص 50 میلی گرمی دیفن هیدرینات، نیم ساعت قبل از شروع سفر و تکرار یک قرص هر 4 تا 6 ساعت یکبار در طی سفر، می‌توان عوارض ناشی از حرکت، تهوع و سرگیجه را برطرف کرد. باید توجه داشت که در طول 24 ساعت نباید بیشتر از 8 عدد قرص مصرف شود. در صورت بارداری یا شیردهی، با داروساز یا پزشک مشورت نمایید.

پ) چنانچه به امارات متحده عربی (دبی، شارجه، ابوظبی) سفر می کنید، از همراه بردن داروهای آرام بخش مانند داروهای دیازپام، اگزازپام، لورازپام و...، داروهای مسکن کدئین دار (مانند استامینوفن کدئین، اکسپکتورانت کدئین) و ترکیبات روان گردان جداً اجتناب کنید. براساس قوانین این کشور، متهمان به حمل این داروها با مجازات سنگینی مواجه خواهند بود.

ت) چنانچه به برخی از کشورهای افریقایی و یا آسیایی سفر می‌کنید مطمئن شوید که آیا تزریق واکسن خاصی پیش از سفر مورد نیاز است یا خیر.

ث) جهت پیشگیری از گزش حشرات در محیط های گرم و مرطوب و استوایی، پشه بند، حشره‌کش‌های خانگی، پماد و یا اسپری دافع حشرات همراه داشته باشید.

ج) به همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، به ویژه در مورد خانواده‌هایی که فرزند خردسال دارند، همچنین همراه داشتن پوشک، شیرخشک شیرخوار، درجه تب، داروهای بدون نسخه مانند شربت تب بر، شربت سرماخوردگی، قطره و یا شربت مولتی ویتامین و آهن، پماد سوختگی، پنبه و گاز استریل و دیگر داروهایی که کودک در حال مصرف شان است، طی سفر ضروری است.

چ) نحوه نگهداری داروها را از دکتر داروساز، هنگام تحویل گرفتن دارو از داروخانه بپرسید و هیچ‌گاه داروهای خود را در اتومبیلی که زیر نور آفتاب پارک شده است و یا در شیشه عقب اتومبیل (حتی در زمستان) قرار ندهید. داروهای یخچالی را در ظروف مخصوص و همراه با یخ و یا ظروف خنک کننده حمل نمایید.

ح) در خصوص بیماران دیابتی که انسولین تزریق می کنند توجه به موارد زیر در هنگام سفر براساس توصیه های مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضروری است:

1- فراهم نمودن انسولین و داروهای مصرفی و سرنگ برای تمام مدت سفر.

2- همراه داشتن دستگاه یا نوار کنترل قند خون، قند حبه‌ای، نبات، بیسکوئیت و آب میوه برای درمان کاهش احتمالی قند خون. همراه داشتن میان وعده مناسب (مانند میوه و ساندویچ کوچک).

ط) در خصوص بیماران مبتلا به فشار خون بالا، بهتر است دستگاه فشار سنج و داروهای مصرفی همراه بیمار باشد و از مصرف مواد غذایی حاوی نمک مانند آجیل و تنقلات و مواد غذایی چرب خودداری شود.

بطور کلی و در صورت نیاز می توانید سوالات خود را در زمینه اطلاعات دارویی و موارد مسمومیت، با موضوعات ذیل و با کارشناسان مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو به شماره تلفن 09646 درمیان بگذارید:

•نحوه مصرف صحیح داروها

•تداخل مصرف همزمان داروها با هم و با مواد غذایی

•مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی

•عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها

•سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی

•مسمومیت با داروها، سموم و مواد شیمیایی، گیاهان و گازهای سمی، گزیدگی ها


توصیه‌هایی برای پیشگیری از مسمومیت‌ها

- در منزل:

الف) کودکان 1 تا 6 ساله، پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند. داروهای خود را در مقابل چشم کودکان نخورید، چرا که کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می کنند و ممکن است به دور از چشم والدین داروها را به دهان ببرند.

ب) در هنگام مصرف دارو و یا استفاده از فرآورده‌های شیمیایی حتماً در نور کافی برچسب روی بسته بندی را مطالعه نموده سپس مصرف کنید. استفاده از داروها و مواد شیمیایی در تاریکی می تواند خطرناک باشد.

پ) بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهر نمک، مواد شوینده و لک بر، لاک پاک کن، سموم حشره کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می‌توانند در صورت بلعیده شدن و تماس با پوست و چشم و یا در صورت تنفس، بسیار سمی باشند.

ت) در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک کننده، پنجره‌ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد. از اختلاط مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده و لک بر جداً خودداری کنید. بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه کننده هستند.

ث) همیشه پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً درب آن را ببندید و دقت نمایید که هیچ ظرف دربسته ای از دسترسی کودکان در امان نیست.

ج) نام داروی مصرفی و میزان مصرف آن را به خاطر بسپارید و یا یادداشت کنید تا دوز تکراری مصرف نکنید.

چ) کیف دستی، ساک خرید و کیسه های نایلونی را دور از دسترس کودکان قرار دهید. ممکن است داخل آنها وسایلی باشد که توسط کودک بلعیده شود و یا کودک ضمن بازی آنها را روی سر خود کشیده و سبب خفگی وی شود.

ح) مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا و کرچک می تواند کشنده باشد. در صورت وقوع مسمومیت با این گیاهان مصدوم را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل کنید.

خ) در صورتی ‌که کودک شما ماده‌ای غیرخوراکی را بلعید، با مرکز اورژانس 115و یا مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم 09646 تماس بگیرید.

د) محصولات شیمیایی و شوینده، نفت و بنزین را همیشه در ظرف اصلی آن نگهداری کنید. هیچ گاه این فرآورده‌ها را در ظرف مواد خوراکی (مانند بطری نوشابه) نگهداری نکنید. این عمل سبب خورده شدن اشتباهی این مواد توسط کودکان می شود.

ذ) جهت کاهش احتمال بروز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن (که بی رنگ، بی بو و شدیدا" سمی است) باید یک سیستم تهویه هوا در محیط باشد. دائما" از سلامت و استاندارد بودن دستگاه‌های گرمازا و وسایل خوراک پزی اطمینان حاصل کنید و دودکش این وسایل را کنترل کنید.

ر) چنانچه در یک محیط بسته و دارای بخاری نفتی یا گازی حالت تهوع، سرگیجه و خواب آلودگی داشتید، سریعاً بقیه را در جریان بگذارید و اگر مشکوک به مسمومیت با مونوکسید کربن هستید سریعاً محیط را ترک کنید. هر شخصی که با گاز منوکسید کربن در تماس بوده و دارای علایم ملایم تا متوسط است باید فوراً توسط پزشک معاینه شود. نوزادان و افراد مسن، زنان حامله، افرادی که دارای ناراحتی های قلبی عروقی هستند چنانچه با این گاز در تماس باشند حتی در صورت نداشتن علامت حتماً باید توسط پزشک معاینه شوند.

ز) غذاهای مسموم کننده ممکن است بو یا مزه ناخوشایندی نداشته باشند. با وجودی ‌که اکثر مسمومیت‌های غذایی معمولاً ظرف 24 ساعت برطرف می شوند، اما بعضی از آنها می‌توانند کشنده باشند.

ژ) مسمومیت و مرگ ناشی از بوتولیسم در اثر غذا و کنسرو آلوده بروز می کند و بسیار کشنده است. بیمار مبتلا سریعاً باید به یک مرکز درمانی مجهز، جهت تزریق داروی ضد سم منتقل شود.


مسمومیت غذایی کشنده بوتولیسم بر اثر مصرف کشک غیر پاستوریزه، غذاهای کنسروی و سوسیس و کالباس آلوده بروز می‌کند.

س) بوتولیسم نوعی مسمومیت غذایی کشنده است که بر اثر مصرف کشک غیر پاستوریزه، غذاهای کنسروی (که قبل از مصرف حرارت مناسب به آنها نرسیده است) و یا سوسیس و کالباس آلوده بروز می‌کند. علایم و نشانه‌های این مسمومیت با تاخیر (بعد از 12 تا 24 ساعت) ظاهر می‌شود و شامل تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک فوقانی، عدم توانایی حرکتی، اختلال تکلم، لکنت زبان، سختی بلع، و خشکی و درد گلو می باشد. مهمترین اقدام درمانی در این مسمومیت تجویز سریع داروی ضد سم (Anti toxin) در مرکز درمانی است. در صورت عدم درمان ممکن است فرد مسموم در اثر فلج تنفسی جان خود را از دست بدهد.


هرگز غذاهای پخته شده را بیش از 2 ساعت در دمای محیط رها نکنید

ش) هرگز غذاهای پخته شده را بیش از 2 ساعت (اگر هوای اتاق گرم می باشد، بیش از یک ساعت) در دمای محیط رها نکنید. برای دوباره گرم کردن غذاهای باقیمانده آنها را تا 74 درجه سانتی گراد گرما دهید تا غذا بخار کند و همچنین غذاهایی که بیش از 3 روز باقیمانده اند را مصرف نکنید.

ص) همیشه قبل از آماده کردن و یا خوردن غذا، دستهایتان را با صابون بشویید. نوعی از اسهال میکروبی در طی سفر و به دلیل عدم رعایت بهداشت قابل انتقال است.

دستهایتان را حتما بعد از برداشتن گوشت خام و سیگار کشیدن بشویید

ض) به خاطر داشته باشید دستهایتان را بعد از استفاده از سرویس‌های بهداشتی، برداشتن گوشت خام، سیگار کشیدن، دست زدن به حیوانات و دست زدن به زباله ها حتماً بشویید.

ط) علایم و نشانه‌های برخی از مسمومیت‌های غذایی با تاخیر ظاهر می شود. یعنی ممکن است 12 تا 24 ساعت بعد از مصرف غذای آلوده، علایم در فرد مسموم بروز نماید. علایم و نشانه های این مسمومیت ها شامل سردرد، تب، خستگی، تهوع، استفراغ، اسهال آبکی شدید، کم شدن آب بدن، ضعف و درد شکم است.

ظ) دستور طلایی پیشگیری از مسمومیت غذایی: "پختن غذا و خوردن آن در همان روز" است.

ع) در هنگام مارگزیدگی بیمار را آرام کنید و از حرکات بیش از حد او جلوگیری کنید.

غ) عضو محل گزیدگی مار را باید بی حرکت و هم سطح یا کمی پایین‌تر از سطح قلب نگه داشت.

ف) گزش عقرب می تواند منجر به بروز درد شدید در ناحیه گزش شود اما علائم تهدید کننده حیات و حوادث منجر به مرگ به ندرت رخ می دهد.

ق) زنبور گزیدگی ممکن است در اثر نیش انواع زنبور مانند زنبورعسل و زنبور سرخ بروز نماید.

ک) نیش زنبورعسل ماده به کیسه محتوی زهر متصل است و پس از گزش در زخم باقی می ماند و محتویات کیسه زهر به زخم منتقل می‌شود.

گ) در مورد نیش زنبور عسل، برداشتن سریع نیش از روی زخم، جهت جلوگیری از ورود بیشتر سم به زخم ضروری است.

ل) اگر فرد زنبورگزیده مشکل تنفسی داشت و یا تورم شدید و سریع در محل گزش بروز کرد، باید به پزشک مراجعه نماید.

م) صدمات ناشی از حشره "دراکولا یا بند" در مناطق شمالی کشور و در فصول گرم شایع است. این حشره که ظاهری شبیه مورچه بالدار دارد، نه نیش می زنند و نه گاز می گیرند بلکه ترکیبات سمی و محرکی ترشح می کند که باعث ایجاد زخم‌های پوستی و چشمی می شود.

ن) سم حشره دراکولا یا بند باعث ایجاد صدمات بافتی، زخم و تاول می شود. علائم به صورت قرمز شدن موضعی، جوش های کوچک همراه با خارش و در انتها ورقه ورقه شدن و پوسته پوسته شدن پوست می باشد.

و) له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست و یا خاراندن پوست سبب انتشار سم و تشدید زخم های روی پوست خواهد شد.

ه) درمان قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند وجود ندارد و عارضه بعد از مدتی خود به خود خوب می شود. برای تخفیف عارضه پوستی سم حشره دراکولا، می توان در ساعات ابتدایی، با آب و صابون معمولی محل عارضه را شستشو داد و به طور تجربی استعمال الکل سفید بر روی موضع آلوده به سم حشره دراکولا یا بند می تواند در کاهش علایم موثر باشد.

- در سفر:

الف) هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب آنها باشید تا توسط گل ها و گیاهان سمی، مسموم نشوند. تماس پوست با برخی از این گیاهان و یا به دهان بردن آنها منجر به مسمومیت کودکان می شود.

ب) در سفر از خوردن گیاهان و قارچ‌های خودرو اجتناب نمایید و گیاهان یا قارچ‌ها را به دلیل مصرف آنها توسط جانوران، غیر سمی تلقی ننمایید.





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
با موافقت دولت و به منظور تامین سوخت مورد نیاز شب عید مردم، سهمیه بنزین فروردین 1391 تا پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای سوخت واریز می‌شود.
مهر:  60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه با قیمت نیمه یارانه ای 400 تومانی تا ساعت 24 پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می‌شود.

با موافقت دولت و به منظور تامین سوخت مورد نیاز شب عید مردم، سهمیه بنزین فروردین 1391 تا پنج شنبه 25 اسفند ماه به کارتهای سوخت واریز می‌شود.

بر این اساس پیگیری‌ها حاکی از آن است که تا پایان فروردین ماه سال آینده هیچگونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.
 
عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور پیشتر در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر هیچ سناریویی برای افزایش قیمت و یا تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروها برای سال 1391 نهایی نشده است، گفت: تاکنون سناریوهای مختلفی در ستاد هدفمندی یارانه ها بررسی شده اما تاکنون جمع بندی نهایی درباره تغییرات جدید بنزینی حاصل نشده است.
 
این مقام مسئول همچنین درباره اختصاص و یا منتفی شدن سهمیه ویژه بنزین نوروزی، تصریح کرد: هم اکنون مطالعات کارشناسی اختصاص سهمیه نوروزی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده و پیشنهاد برای تصمیم نهایی به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.
 
برای نخستین ماه سال جدید بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی 60 لیتر و با نرخ نیمه یارانه ای 400 تومان تعیین شده است. همچنین در فروردین ماه سالجاری، برای موتورسیکلتها 25 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه ای و برای خودروهای شخصی 500 لیتر سهمیه بنزین آزاد (700 تومانی) پیش بینی شده است.
 
در همین حال سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای فروردین ماه سال اینده هم هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین 100 تومانی ذخیره شده در کارتها تعیین نشده است.
 
در حال حاضر بنزین 100 تومانی ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت خودروهای شخصی به حدود 100 میلیون لیتر کاهش یافته و از این رو شمارش معکوس برای به پایان رسیدن ذخیره بنزین 100 تومانی کارتها و عرضه بنزین 2 نرخی آغاز شده است.
 
از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه نزدیک به 60 میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که استفاده از این فرآورده استراتژیک نفتی نسبت در مدت مشابه سال گذشته با حدود پنج درصد کاهش مواجه شده است.
 
پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاههای کشور عرضه شده است.





تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خانه ای با دیوارهای ناپیدا

دیوارهای نامرئی در خانه می تواند منظره ای زیبا برای شما ایجاد کند اگر در جایی مانند وسط یک جنگل زیبا باشد. ولی معماری به نام (آلبرتو کامپو بازا) تصور کرد که این خانه می تواند حتی در شهر شلوغی مثل نیویورک قرار داشته باشد! درست است که پارکی که در کنار این ساختمان است منظره جالبی را ارائه می دهد. ولی آیا شما دوست دارید در خانه ای که دیوارهایش نامرئی است زندگی کنید؟!


این خانه اولنیک اسپانیو نامیده می‌شود و بر روی یک سکو قرار گرفته است و دیوارهای آن از شیشه ساخته شده است. همچنین دارای حمام و دست‌شویی و اتاق خواب است که به صورت زیرکانه در داخل دیوارهای سیمانی پنهان شده‌اند.

  

تفاوت مامان ها و بابا ها !!

 

یک زن 82 سال بدون گواهینامه رانندگی کرد

قطعا یکی از شرایط مورد نیاز برای رانندگی کردن داشتن گواهینامه است. البته افراد زیادی هستند که بدون داشتن گواهینامه رانندگی می کنند و خیلی زود به دلیل بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس متوقف می شوند. اما برای یک خانم انگلیسی تبار قضیه کمی متفاوت است.
" سوزی دیکسون" زن انگلیسی که به زودی 100 ساله می شود ، 82 سال است که بدون گذراندن امتحان رانندگی ، در خیابان ها وجاده ها رانندگی می کند. این زن انگلیسی در سال 1930 ، بدون گذراندن دوره های مربوط به گرفتن گواهینامه ، مدرک مورد نیاز خود را خریده است. او از آن به بعد هر 3 سال یک بار در آزمون های پزشکی مربوط به رانندگی شرکت کرده است و هر سال توانسته است با موفقیت در این آزمونها مجوز رانندگی خود را برای 3 سال دیگر تمدید کند.


نکته جالب در مورد این بانوی انگلیسی این است که وی در تمام این مدت حتی یک بار تصادف نکرده و حتی یک بار هم جریمه نشده است. او در سالهای اخیر دیگر در طول شب رانندگی نمی کند و بیشتر در طول روز برای خرید کردن و یا ملاقات فرزندان و یا نوه هایش از اتومبیل استفاده می کند.
او خود در این باره این گونه توضیح می دهد: من در سن 18 سالگی با اتومبیل پدرم رانندگی را یاد گرفتم. اتومبیل پدرم از وضعیت خوبی برخوردار نبود و من از همان ابتدا برای دنده عوض کردن هم مشکل داشتم. او در حال حاضر 5 نوه و 4 فرزند دارد. یکی از فرزندان او ، راجر در سال 2007 و در سن 61 سالگی بر اثر یک حادثه در هنگام مسابقه اتومبیل رانی در کشور بلژیک کشته شد.
سگ بامزه ای که در فیس بوک محبوب شد!

یک سگ با نژاد پام (پامرانین) جدیدا در اینترنت بسیار مشهور شده است و توانسته توجه بیش از 3 میلیون کاربر را در شبکه های اجتماعی بخود جلب کند. نحوه معروف شدن او هم با ساختن یک صفحه به نام او در فیس بوک توسط صاحبش بود. او در عرض چند روز هزاران نفر را شیفته خود کرد و در حال حاضر میتوان او را در فیس بوک با نام Boo یافت.

مونالیزا در کف خیابان!!!

در استرالیا شهر سیدنی با 3,604 لیوان قهوه که انواع متفاوتی داشت نقاشی مونالیزا رو طراحی کردند...






تاریخ : دوشنبه 90/12/22 | 7:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شعری در مورد تبریک عید سال 91

هان انجمن شد بر تخت اوی               از آن بر شده فره بخت اوی

به جمشید بر گوهر افشاندند               مر آن روز را روز نو خواندند

سر سال نو هرمز فرودین                     بر آسوده از رنج تن، دل ز کین

به نوروز نو شاه گیتی فروز                   بر آن تخت بنشست فیروزروز

بزرگان به شادی بیاراستند                   می و رود و رامشگران خواستند

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

شعری در مورد تبریک عید سال 90

بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز

بهار زندگیتان بی انتها باد

سال نو مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

دنیا را برایتان شاد شاد   و  شادی را برایتان  دنیا  دنیا  آرزومندم .

نوروز مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

دستان پرنوازش بهار ، طبیعت خفته را از خواب بیدار می سازد، و زمین و درخت رازهای رنگارنگ و عطرآگین خویش را نثار نگاه ما می کنند. در سال جدید خورشیدی، سبزی ، شادی ، کامیابی، بهره وری، اثربخشی فعالیتها و بهروزیتان را از درگاه ایزد منان آرزومندم.

ین بار می خواهم هفت سین عید را با یاد تو بچینم
سبزه را با یاد روی سبزه ات
سمنو به یاد شیرینی لبخندت
سایه دانه به رنگ چشم هایت
سرکه با یاد ترشی مهربانیت
سیب با یاد تردیه گونه هایت
سکه با یاد درخشش قلبت
سیر با یاد تندی کلامت
با همه خوبی ها و بدی هایت ... دوستت دارم
اس ام اس قشنگ برای عید. اس ام اس زیبا برای عید ، جمله زیبا برای تبریک عید  نوروز سال 1391 ، اس ام

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

بوی باران  ; بوی سبزه ;  بوی خاک

شاخه های شسته ;  باران خورده ; پاک

آسمان آبی و ابر سفید ,  برگهای سبز بید

عطر نرگس ,  رقص باد           نغمه شوق پرستوهای شاد

خلوت گرم کبوترهای مست

نرم نرمک می رسد اینک بهار

خوش به حال روزگار

شعری در مورد تبریک عید سال 91

بنگر به رستاخیز طبیعت که چه زیباست .

و هر سال رستاخیزی دیگر را تجربه می کنیم

و چه زیباتر رستاخیز انسان در این عصر آهن وتباهی

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

ای کاش هر روزمان نو روز باشد تا نو شویم خودمان ، اندیشه هایمان و عشقمان به همه زیبایی ها.  سال نو مبارک

شعری در مورد تبریک عید سال 91

سال نو ، از آغوش مطهر خداوند فرا میرسد
وقلب من نیایش می کند:
خدایا! مرا متبرک کن
تا هر روز که در راه رسیدن به «تو» گام بر میدارم
با تحسین و حیرت
زیبائی را بجویم که همانا سرشت «تو»ست.
خدایا مرا برکت آن بخش
که هر روز وظیفه خویش را به انجام برسانم
به برادران و خواهرانم یاری برسانم
تا بار خود را در فراز و نشیب زندگی بر دوش کشند.
و هر روز نیایش کنم:
در آفتاب و باران بادا که خواست «تو» تحقق پذیرد.
آمین

شعری در مورد تبریک عید سال 90

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

برآمد باد صبح و بوی نوروز              به  کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال وهمه سال       مبارک بادت این روز وهمه روز

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها
ای تدبیر کننده روز و شب
ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر
حال مارا به بهترین حال دگرگون کن

سال نو مبارک

شعری در مورد تبریک عید سال 90

سال نو مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد از مدد خواهی، چراغ دل بر افروزی

نوروز مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

مثل لحظه ای که باغ, در ترنم ترانه شکوفا میشود, غرق در شکوفه میشود
روزگارتان بهـار
لحظه هایتان پر از شکوفـه باد.
سال نـو مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

باز کن پنجره را
که بهاران آمد
که شکفته گل سرخ
به گلستان آمد

سال نو مبارک

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

امیدواریم عید با بوسه هایش ، بهار با گلهایش و سال نو
با امیدهایش برتو ای عزیز ترین مبارک باشد.

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

و  بر آمد  بهاری دیگر

مست  و  زیبا  و  فریبا ، چون  دوست

سبدی  پیدا  کن ،

پر  کن  از  سوسن  و  سنبل  که  نکوست

همره  باد  بهاری  بفرست :

پیک  نوروزی  و  شادی  بر  دوست ! 

اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

تبریک و تهنیت

نوروز و سال نو

همواره مستجاب

بادا دعای تو

شعری در مورد تبریک عید سال 91

، اس ام ااس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال

س جدید نوروز 91
لحظه ای که سال تحویل میشه ... تنها لحظه ایه که بی منت به من لبخند میزنی ... کاش هر ثانیه برای من سال تحویل باشه تا لبخند همیشه مهمون لبای سرخت بمونه... سال نو مبارک گلم
اس ام اس سال تحویل. اس ام اس لحظه ی سال تحویل. ، اس ام اس آخر سال ، اس ام اس سال 1390 ، اس ام اس عید 1391
باز باران با ترانه می خورد بر بام خانه آمد آن روز بارانی گفت که آمد روز عید گفت هر لحظه تنها مانده در این شب رویایی گفت که شاید دل عید شده اسیر باز بهار آمد در این خانه ی تنهای ما همه گفتیم عید آمد بوی بهار آمد(ببخشید که کمی گیج شدیم منظور همان عید شما مبارک است)






تاریخ : یکشنبه 90/12/21 | 9:32 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کدام کار را باید فدای دیگری کرد و از زمان کدام یک باید برای دیگر فعالیت ها کنار گذاشت؟

 

 


 

زمان

 

همه ما ممکن است کارهای فراوانی در طول روز انجام دهیم و گرفتاری های زیادی داشته باشیم. اما گاهی چنان کارهایمان گسترده و فراوان می شود که بالاجبار از وقت برخی از آنها می زنیم تا بتوانیم به دیگر فعالیت های خود رسیدگی کنیم. اما سؤال اساسی در مواجه با چنین مشکلی این است که کدام کار را باید فدای دیگری کرد و از زمان کدامیک باید برای دیگر فعالیت ها کنار گذاشت؟

 

 

بسیار روشن است که در چنین شرایطی عاقلانه ترین کار، تعیین اولیت کارهای گوناگون است. به این معنا که اگر درجه اهمیت هر یک از کارهای خود را مشخص کنیم و پس از آن به ترتیب اهمیت آنها را مرتب نماییم، اولویت بخشی به کارها خود به خود نمایان خواهد شد و تصمیم گیری آسان تر خواهد نمود .

اولویت با کدام کار است؟ مشکل اساسی بسیاری از مردم این است که ارزش واقعی برخی از کارها را نمی دانند و در اولویت بندی خود دچار اشتباهاتی اساسی می شوند. به بیان دیگر در دیدگاه بسیاری از مردم گاه کارهای پراهمیت، کم ارزش و بی مقدار تلقی می شود و گاه برخی از کارهای کم اهمیت و بی ارزش نمودی پراهمیت دارد. در چنین شرایطی است که انسان برای به دست آوردن تکه آهنی بی ارزش، طلای نابی را فدا می کند و بدون آنکه بفهمد سراشیبی خسارت را خواهد پیمود.اما برای دستیابی به میزان اهمیت هر کاری باید به سراغ که رفت و کدام ترازو یا خط کش را برای اندازه گیری اولویت کارها به کار گرفت؟

روشن است که هیچ کس همچون معمار عالم که انسان را با تمام پیچیدگی ها و زیبایی هایش به آفرینش در آورده است، نمی تواند پاسخی شایسته به این سوال بدهد. بنابراین بهترین کار این است که برای تعیین اولویت به سراغ کلام خدا برویم و از زبان فرستادگان و اولیای او یاری بجوییم.

مهمترین اولویت به قرآن عزیز که مراجعه می کنیم درمی یابیم که اولیت اساسی زندگی انسان ارتباط همیشگی او با خدا است. آری، عبادت پروردگار مهمترین مساله ای است که باید در اولیت همه کارهای زندگی قرار گیرد. اگر سیم بندگی به مرکز فرماندهی متصل نباشد، دیگر روشنایی وجود معنا نخواهد داشت و همه فعالیت های انسان در تاریکی جهل و بیچارگی شکل خواهد گرفت. به بیان دیگر همه ما این حجم گسترده از کارهای گوناگون روزانه را انجام می دهیم تا پیشرفت کنیم اما باید دانست که فعالیت های انسان همانند صفرهای فراوانی است که بدون «یک» عبادت یکتا، هیچ ارزشی نخواهد داشت. خداوند در آیه 56 سوره ذاریات می فرماید:

اگر درجه اهمیت هر یک از کارهای خود را مشخص کنیم و پس از آن به ترتیب اهمیت آنها را مرتب نماییم، اولویت بخشی به کارها خود به خود نمایان خواهد شد و تصمیم گیری آسان تر خواهد نمود

 

 

«وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ»

 

«من جنّ و انس را نیافریدم جز براى اینکه عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)!»

بنابراین عبادت خداوند بهترین وسیله برای رشد و تکامل و پیشرفت ما است که اگر با بی اعتنایی از کنار آن بگذریم، بیش از هر کس به خود و پیشرفتمان جفا کرده ایم. در آیه 60سوره غافر می خوانیم:

«وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی‏ سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ» ؛ پروردگار شما گفته است: «مرا بخوانید تا (دعاى) شما را بپذیرم! کسانى که از عبادت من تکبّر می ورزند، به زودى با ذلّت وارد دوزخ می شوند!»

واقعیت زندگی و اولیت های بندگی حالا وقت بازگشت به زندگی و نگاهی دوباره به اولیت های انتخابیمان است. باید دید که کدامیک از ما عبادت را در اولیت اصلی کارهایمان قرار داده ایم و دیگر مشغولیت هایمان را با آن تنظیم می کنیم؟ رسول خدا صلّی الله علیه و آله می فرماید:

کَفى بِالعِبادَةِ شُغلاً. (تحف العقول، ص 35)؛ بهترین کار و سرگرمى عبادت است.

باید دید کدامیک از ما حاضریم ضرر دنیایی را به جان بخریم تا آسیب معنوی نبینیم؟

کدامیک از ما نگاهمان به دنیا عبادت محور است و زندگیش لبریز از دنیا زدگی نیست؟

کدامیک از ما به نماز که مهمترین نمونه عبادت و مصداق بارز آن است، بی توجهیم و تا آنجا که می توانیم آن را به تاخیر می اندازیم؟ کدامیک از ما حتی به همان چند دقیقه نماز هم رحم نمی کنیم و آن را بهترین فرصت برای برنامه ریزی کارهای روز مره خود می بینیم؟ کدامیک از ما بدترین وقت ها را و خسته حال ترین زمان زندگی را برای نماز می گذاریم و گُل وقت هایمان را برای جلسات دنیایی و دیگر کارها صرف می کنیم؟ کدامیک از ما در دوراهی انتخاب یک معامله چرب و نرم با یک نماز اول وقت پرشور و حال، طلای ناب عبادت را برمی گزینیم؟

دزدترین دزدها که نمایان گشت مسیر به خوبی قابل رویت خواهد بود. روشن است که اگر کسی از زمان کارهای پراهمیت برای کارهای بی ارزش و یا کم قیمت مایه بگذارد، خطای بزرگی مرتکب شده و وقت آن را برای این دزدیده است.

قرآن عزیز که مراجعه می کنیم درمی یابیم که اولیت اساسی زندگی انسان ارتباط همیشگی او با خدا است. آری، عبادت پروردگار مهمترین مساله ای است که باید در اولیت همه کارهای زندگی قرار گیرد. اگر سیم بندگی به مرکز فرماندهی متصل نباشد، دیگر روشنایی وجود معنا نخواهد داشت و همه فعالیت های انسان در تاریکی جهل و بیچارگی شکل خواهد گرفت

 

 

 امام صادق علیه السلام می فرماید:

 

روزی امیر مومنان علی علیه السلام به مردی که سجده های نمازش را خیلی سریع به جا می آورد و همانند کلاغی که به سرعت به زمین نوک می زند به سجره می رفت، چنین فرمود:

چند وقت است که اینگونه نماز مى خوانى؟ آن مرد عرض کرد: از فلان و بَهمان مدت.

حضرت فرمود: مَثَلُکَ عِندَ اللّه کَمَثَلِ الغُرابِ إذا ما نَقرَ، لَو مِتَّ متَّ عَلى غَیرِ مِلّةِ أبی القاسِمِ مُحَمّدٍ صلى الله علیه و آله.

شخصى چون تو در نزد خداوند همانند کلاغ است که نوک بر زمین مى زند. اگر بمیرى بر غیر آیین ابو القاسم محمّد صلى الله علیه و آله مرده اى.

سپس فرمود:

«إنّ أسرَقَ النّاسِ مَن سَرقَ صَلاتَهُ» (المحاسن، ج 1، ص 162)؛ دزدترین مردم کسى است که از نمازش بدزدد.

آری، حتی اگر به فکر پیشرفت دنیوی و اخروی خود نیستیم و طلای نابی را که نماز در کاسه ما می نهد، نمی خواهیم، حداقل به فکر بی آبرویی آخرت باشیم و برای آنکه در قیامت مُهر دزدی بر پیشانیمان نخورد، از وقت این عبادت پربها نزنیم. چه زشت خواهد بود آن روزی که گروه های مختلف بدکاران را در قیامت بچرخانند و پیشاپیش دزدان سر گردنه افراد ظاهر الصلاحی باشند که از وقت نماز می زنند. تصورش هم دشوار است. پس بیایید بیش از گذشته از نمازهایمان مراقبت کنیم.م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/12/21 | 9:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

در حقیقت بخشی از بحران ها و حوادث موجود در چهارشنبه سوری مربوط به افراط و تفریط ها می باشد و به نظر می رسد انتقال جوهره و روح آداب ملی به نسل جدید خیلی خوب عمل نکرده است و سیستم فرهنگی و خانوادگی به نسل جوان درباره اهداف و آداب و رسوم رویکردهای فرهنگی آموزش های لازم را نداده است و .....

 

 

چهارشنبه سوری

 

هیجان ، یک موهبت الهی است که به عنوان یک مکانیزم (ساز و کارِ) تنش زُدا عمل می کند. الگوهای اصلی واکنش در انسان همواره توأم با هیجان است زیرا هیجان به زندگی انسان رنگ شادی و نشاط می دهد. هیجان به روح و روان آدمی نیرو و انرژی می بخشد. هیجان طلبی نه تنها نباید محدود و سرکوب شوند بلکه عوالم تحریک کننده و تشدید کننده آن برای تحکیم و تقویت شوق زیستن و نیروی پیشرفت باید بیشتر شوند.

هیجانها و لذت طلبی ها و ماجراجویی ها در قالب ارزش ها، هنجارها، باورها و اعتقادات سازنده دینی و معنوی باید جهت داده شوند.

آنچه اهمیتی بیش از سایر موضوعات دارد، هیجان های دوره جوانی و نوجوانی است. در دوره نوجوانی به علت گذار از دوران بلوغ، و رشد سریع جسمانی و عاطفی و عدم رشدِ قوه استدلال و تفکر، به موازات هیجان ها، کنترل عواطف، بسیار مشکل است و جوانان، در رویارویی با هیجان ها، بیشتر، راه افراط را در پیش می گیرند که بیشتر به سوی هیجان های از نوع شادی آفرین یا ماجراجویی است. جوان با آن عواطف طوفانی خود از یک سو و تنوع طلبی متناسب با سنّ خود از سوی دیگر، بیشتر به سوی ماجراجویی ها و سرگرمی های بی حدّ و حصر، تمایل پیدا می کند که همین مسئله می تواند سرآغاز بسیاری از مشکلات باشد ؛ چرا که یکی از ویژگی های هیجان، تضعیف قوه استدلال و تفکر است. حال، پرسش اساسی این است که در جامعه کنونی ما در برابر این گونه هیجانات چه واکنشی از خود نشان می دهند؟

یکی از هیجاناتی که در نوجوانان به اوج خود می رسد، هیجان ماجراجویی و خطرپذیری است که اگر به درستی با آن برخورد شود شهامت، شجاعت و پشتکار و ایثار و فداکاری از آن زاییده می شود و منشأ صلابت و استحکام شخصیت می شود و به عکس، اگر در برابر این هیجان روان زاد و درون زاد برخورد تنگ نظرانه صورت گیرد، این هیجان به شرارت، خرابکاری و آزار و ایذا اطرافیان تغییر جهت می دهد.

جوانان و نوجوانانی که در فعالیت ها و اقدامات اجتماعی و رزمی و ورزشی به استقبال کارهای خطرناک و حادثه آفرین می روند، در واقع در عمق خطر به دنبال جوهره تغییر و تحول اند. آنها در ذات این خطرها و ماجراجویی ها در پی اثبات اراده، پشتکار، مقاومت و خودیابی و خود رهبری هستند. آنان با این اقدام، مهارت حل مشکلات و شهامت رویارویی با دشواری ها و موانع پیشرفت خود را جستجو می کنند. ولی دسته ای دیگر از نوجوانان هستند که با اقدامات غیر منطقی و خرابکارانه موجبات آسیب خود و اطرافیان را مهیا می کنند که نمونه ای از این رفتارهای نامتعارف در چهارشنبه آخر سال رخ می دهد.

در دوره نوجوانی به علت گذار از دوران بلوغ، و رشد سریع جسمانی و عاطفی و عدم رشدِ قوه استدلال و تفکر، به موازات هیجان ها، کنترل عواطف، بسیار مشکل است

در چهارشنبه سوری آنچه که در نگاه اول دیده می شود یک رفتار هیجانی میان نوجوانان و جوانان است که نمی توان به وجود هیجان در بین آنان شک کرد اما این هیجان خواهی با نوعی احساس دلهره خواهی نیز همراه می گردد. متاسفانه در میان نوجوانان و جوانان، گروهی هستند که تمایل به کارهای ماجراجویانه در آنها زیاد است، این گروه، افراد هیجان طلبی هستند که اغلب توجهی به مثبت یا منفی بودن هیجانات ندارند و گاهی ترساندن دیگران برای آنها لذت بخش محسوب می شود، در این میان کسانی که تمایلات ضد اجتماعی بیشتری دارند بیشتر از بقیه تمایل به نقض چارچوب های اجتماعی داشته و احتمالا از آزار و ترس دیگران لذت می برند، که همین مساله باعث می گردد که چهارشنبه پایان سال برای برخی از افراد تبدیل به بعد از ظهری دلهره آور گردد.

البته هیچ کس منکر هیجان در انسان نیست ولی چگونگی نشان دادنش افتخار فرهنگی به حساب می آید . آموزش معنای واقعی این پدیده، نه تنها باعث یک احساس جمعی مفید میشود بلکه این احساس در یک فضای با معنی موجب همبستگی اقشار جامعه میگردد.

هیجان و شور و نشاط دوره نوجوانی هرچند با ظاهری تلخ و تخریبی و منفی جلــوه گر می شود؛ اما در صورت هدایت و والایش آنها می تواند سازنده و انرژی زا گردد.

چهارشنبه سوری

 

ضمن اینکه همه انسانها نیازمند استراحت و کسب لذت هستند. سلامت روانی فرد با بازی و ورزش و حتی برز رفتارهای هیجانی تامین می شود. توضیح آن این است که فرد با پرداختن به این گونه امور به نحوی تخلیه هیجانی می شود و برخی از عواطف منفی، تضادها، تعارض های درونی یک شخصیت برون ریزی شده و بدین وسیله تنش های روانی از بین می روند و از به وجود آمدن یک شخصیت ضد اجتماعی جلوگیری به عمل می آید.

به طور قطع نقش خانواده ها در نحوه برون ریزی این هیجانات و هدایت درست آنها و در حقیقت پر کردن نحوه اوقات فراغت که بستر اصلی تخلیه هیجانات نوجوانی و جوانی است، بر هیچکس پوشیده نیست. خصوصا والدین و خانواده ها سهم بسزایی در این برنامه ریزی دارند. چون بسیاری از خانواده ها همواره از روشهای مفید و موثر برای اوقات فراغت  و شیوه های صحیح تخلیه انرژی های هیجانی فرزندان خود استفاده نمی کنند و شاید توجه به این مهم هم نداشته باشند که این برنامه ریزی از وظایف اصلی آنهاست، لذا شاهد بروز رفتارهای نادرست و گاه نابهنجاری در روزهای پایانی سال مانند چهارشنبه سوری هستیم. در حقیقت بروز این ناهنجاری های رفتاری در چهارشنبه سوری هر سال نشان می دهد که تا به حال کسی به نوجوان و یا کودک دیروز ما یاد نداده که در روزهای جشن  و سرور باید چه کند، چگونه شادی خود را نشان دهد و چگونه رفتار کند تا هم خود به کسب لذت برسد و هم شرایط ناراحتی اطرافیان را ایجاد نکند و اینجاست که باید انتظار چنین صحنه های دهشتناکی را داشته باشیم.

اگر والدین ما از یک طرف برنامه ریزی صحیحی برای تفریحات و اوقات فراغت فرزندان خود داشته باشند و آنها را به اندازه کافی راهنمایی کنند و از طرف دیگر اقتدار و توانایی لازم برای جلوگیری از رفتارهای نادرست و ناهنجار را داشته باشند، دیگر شاهد فجایع چهارشنبه آخر سال نخواهیم بود.

هیجان و شور و نشاط دوره نوجوانی هرچند با ظاهری تلخ و تخریبی و منفی جلــوه گر می شود؛ اما در صورت هدایت و والایش آنها سازنده و انرژی زا می شوند

لذا به والدین توصیه می شود که:

همان طور که برای بچه ها اسباب بازی تهیه می کنند و شرایط بازی را فراهم می آورند، در کنار آن باید برای نوجوانان و جوانان نیز فضاهایی فراهم آورند تا به این طریق بتوانند هیجان هایشان را بروز دهند آیا ما می توانیم از فرزندمان بخواهیم به اسباب بازی علاقه نداشته باشد؟ به این ترتیب از یک نوجوان یا جوان هم نمی توانیم انتظار داشته باشیم رفتاری مانند میانسالان و سالمندان داشته باشد. بنابراین به طبیعت و اقتضای سن افراد باید محیط هایی برای آنها فراهم آوریم، نیازهای آنها را درک کنیم و به منظور ارضای نیازهای آنان اقدام کنیم.

لذا در روزهای پایانی سال فرزندان نوجوان و جوان خود را به میادین و مراکز ورزشی و تفریحی سالم که شهرداریها به خصوص شهرداری تهران به منظور برگزاری جشن های چهارشنبه آخر سال تاسیس کرده، هدایت کنید.

چهارشنبه سوری

 

همچنین پیشنهاد دیگر ما به والدین این است که اگر فرزندشان اهل حضور فعال در جشن های چهارشنبه آخر سال است لذا کنترل کردن فرزندان در خانه و جلوگیری از حضور آنها شاید چندان راهکار منطقی نباشد. در حقیقت هیجان نوجوانان و جوانان را نباید کنترل کرد بلکه باید مدیریت کرد. در واقع وقتی هیجان را کنترل می کنیم ، محدودیت ایجاد می شود. وقتی هیجان محدود می شود به صورت رفتار ناسالم خود را نشان می دهد. هیجان نیاز به مدیریت دارد و نیاز به کنترل ندارد. مدیریت یعنی مسئولیت پذیری، یعنی افراد نسبت به هیجان هایی که تجربه می کنند مسئول هستند. لذا با این اوصاف والدین به خصوص پدران می توانند برای کمک به فرزند نوجوان و جوان شان در مدیریت هیجانات، با او حضور فعال در این دست جشنها داشته و در کنار وی باشند تا در صورت لزوم مانع از بروز رفتارهای غیر منطقی فرزندشان شوند.

واقعیت این است که جوانان ویژگی هایی دارند که ضروری است به آنها توجه کنیم. آنها هیجاناتی دارند که لازم است زمینه هایی را فراهم کنیم تا به طور طبیعی امکان تخلیه آن را داشته باشند.

در حقیقت بخشی از بحران ها و حوادث موجود در چهارشنبه سوری مربوط به افراط و تفریط ها می باشد و به نظر می رسد انتقال جوهره و روح آداب ملی به نسل جدید خیلی خوب عمل نکرده است و سیستم فرهنگی و خانوادگی به نسل جوان درباره اهداف و آداب و رسوم رویکردهای فرهنگی آموزش های لازم را نداده است و همین امر به انتقال اشتباه این سنن به نسل جدید منجر شده است. در حالیکه اگر خانواده در این زمینه نقشی فعال اتخاذ کند و با کسب اطلاعات کامل تر در زمینه این جشنهای ملی، به آگاه سازی فرزندان بپردازد و از طرف دیگر قبح و زشتی آزار رساندن به مردم و رعایت حال دیگران را جز آموزشهای تلویحی خود قرار دهد، به نظر شما آیا باز هم در مراسم های جشن چهارشنبه سوری، شاهد خشونت ها و تمایلات ضد اجتماعی و ناهنجاری ها خواهیم بود؟م:تبیان






تاریخ : یکشنبه 90/12/21 | 2:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">