سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

  چربی سوزهای خوشمزه

محققان و متخصصان تغذیه به افرادی که قصد لاغری دارند مواد غذایی مفیدی را معرفی کرده‌اند که قادرند چربی‌های بدن را بسوزانند.

توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید این مواد غذایی را جایگزین مواد غذایی پرکالری کنید. در مصرف هیچ ماده غذایی زیاده‌روی نکنید. صبور باشید و با اراده تمام به سوی خوش اندامی گام بردارید.


کلسیم و محصولات لبنی

اگر شیر نوش جان می‌کنید تا استخوان‌هایتان محکم‌تر شود این نکته را هم در نظر داشته باشید که شیر ضد اشتهاست. یعنی به راحتی شما را سیر می‌کند. باید بدانید افرادی که با کمبود کلسیم مواجه هستند چربی‌های بیشتری ذخیره می‌کنند و کمتر می‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند. خانم‌های زیر 50 سال و آقایان زیر 70 سال باید روزانه حدود 1000 میلی گرم کلسیم جذب کنند. حتماً می‌دانید که محصولات لبنی منبع فوق‌العاده کلسیم هستند. باید این را هم بدانید که این مواد غذایی مفید باعث تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز چربی‌ها می‌شوند.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد میزان چربی‌های افراد چاقی که روزانه 3 محصول لبنی مصرف کرده‌اند به طور قابل توجهی کاهش یافته است. اگر مصرف محصولات لبنی و جذب کلسیم با کاهش میزان کالری‌های دریافتی همراه باشد شما به راحتی وزن کم می‌کنید. نتایج پژوهش‌هایی که در سال 2010 انجام شده نشان می‌دهد نوشیدن شیر بدون خامه بعد از ورزش نه تنها به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود که قدرت عضلانی بالا رفته و بافت‌های استخوانی تقویت شود. توصیه می‌کنیم روزانه سه پیاله از محصولات لبنی بدون چربی میل کنید و ورزش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید.


روغن نارگیل

در دنیای لاغری و خوش اندامی چربی‌های اشباع شده آوازه‌ خوبی ندارند اما چربی‌های موجود در نارگیل می‌تواند به لاغری شما کمک کند. نتایج پژوهشی که در سال 2009 در برزیل انجام شد نشان داد مصرف روغن نارگیل تأثیر خوبی روی آب شدن چربی‌های شکمی افراد چاق داشته است. البته توجه داشته باشید میزان چربی‌های اشباع شده نباید بیش از 10 درصد چربی‌های دریافتی روزانه را تشکیل دهند. بهتر است روغن نارگیل یا شیر در الویت قرار بگیرد.


اسیدهای چرب اشباع نشده

اسیدهای چرب اشباع نشده مونو، انباشتگی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم که روزانه مقداری از این چربی‌ها را مصرف کنید. برای یادآوری باید بگوییم که این اسیدهای چرب در زیتون، روغن زیتون، گردو، دانه ها و مغزها، شکلات سیاه و آووکادو وجود دارد. توجه داشته باشید که اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی موجود در ماهی و دانه ها و مغزهای روغنی نیز به خوش اندامی شما کمک زیادی می‌کنند. در واقع افرادی که چربی‌های اشباع نشده ی بیشتری مصرف می‌کنند متابولیسم بدنشان بالاتر است و کالری‌های بیشتری می‌سوزانند.

توجه داشته باشید در حالت کلی سوخت و ساز این چربی‌ها راحت‌تر و سریع‌تر از چربی‌های اشباع شده صورت می‌گیرد. معمولاً ما اسیدهای چرب امگا 6 بیشتری نسبت به امگا 3 ها مصرف می‌کنیم. حتماً سعی کنید مصرف امگا 3 ها را بالا ببرید. برای این کار از مصرف تخم کتان، گردو، لوبیا، ماهی آزاد و روغن زیتون غافل نشوید. توجه داشته باشید که امگا 3 ها خواص ضدالتهابی دارد و برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و افسردگی موثراست.


پروتئین‌ها

پروتئین برای سلامت پوست، مو، ناخن، استخوان‌ها، عضلات و غیره لازم و ضروری است. از این گذشته این مواد مغذی مفید برای کاهش وزن و خوش اندامی نیز موثرند. نتایج پژوهشی که در سال 2002 در آمریکا انجام شد نشان می‌دهد که پروتئین‌ها باعث ایجاد سیری شده و سرعت متابولیسم را بعد از صرف غذا بالا می‌برند. به عقیده متخصصان میزان نیاز روزانه خانم‌ها به پروتئین 40 گرم و برای آقایان 56 گرم می‌باشد.


ویتامین C

از همان کودکی شنیده‌اید که مصرف ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است. اما آیا می‌دانید همین ویتامین برای لاغری هم موثر است؟ نتایج پژوهش‌هایی که در کانادا انجام شده نشان می‌دهد که کمبود برخی از مواد مغذی ضروری بدن باعث بروز چاقی و اضافه وزن می‌شود. در واقع افرادی که از کمبود منیزیم، زینک، ویتامین C و یا ویتامین E رنج می‌برند میل بیشتری به ذخیره چربی‌ها داشته و چاق‌تر می‌شوند. این ذخیره چربی‌ها به ویژه در ناحیه شکم بیشتر است. باید بدانید که خانم‌ها باید روزانه 75 میلی گرم و آقایان 90 میلی گرم ویتامین C دریافت کنند.


عسل

به عقیده برخی از متخصصان اگر عسل که یک ماده قندی طبیعی است جایگزین قند شود سرعت افزایش وزن و ذخیره چربی‌ها کاهش می‌یابد. عسل خواص ضدباکتریایی و ضد ویروسی دارد و برای خوش اندامی نیز مفید است. باید بدانید که این ماده غذایی شیرین و پرطرفدار میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. اگر مقداری دارچین هم به عسلتان اضافه کنید تأثیر چربی سوزی آن چند برابر می‌شود.


کاکائو

شکلات‌های سیاهی که کاکائوی بیشتری دارند سرشار از آنتی اکسیدان های فنولیک بوده و خدمت زیادی به سلامتی ما می‌کنند. به عقیده متخصصان کاکائو عصب‌ها را از آسیب و التهاب دور می‌کند، مقاومت پوست را در برابر آسیب‌های اشعه های ماورای بنفش بالا می‌برد، سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید ذخیره و انباشتگی چربی‌ها را کاهش دهید از مصرف کاکائو غافل نشوید و در عین حال در مصرف آن زیاده‌روی هم نکنید.


فیبرها

سالیان سال است که متخصصان لاغری توصیه می‌کنند وعده غذایی را با مصرف سالاد آغاز کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه سالاد سرشار از فیبر بوده و برای همین احساس سیری ایجاد می‌کند و شما را از پرخوری و زیاده‌روی دور نگه می‌دارد. از مصرف سالاد در وعده های غذایی خود غافل نشوید. در این صورت علاوه بر جذب ویتامین‌های لازم گام موثری برای لاغری و خوش اندامی خود نیز بر می‌دارید.

فواید نوشیدن آب گرم و لیمو


طوری که روزتان را شروع می‌کنید خیلی مهم است. چه مادر باشید، چه یک معلم، نویسنده، یک مربی یوگا یا در کار آزاد مشغول باشید، اولین کاری که صبح‌ها انجام می‌دهید اهمیت زیادی دارد.

براساس فلسفه اورودیک، انتخاب‌هایی که برطبق برنامه روزانه‌تان می‌کنید، یا مقاومت شما را در برابر بیماری‌ها بالا می‌برد یا آن را به طور کل از بین می‌برد.

آیورودا از ما دعوت می‌کند تا با متمرکز شدن بر آداب صبحگاهی که بدن را با ریتم طبیعت هم‌تراز می‌کند، زندگی خود را تعادل بخشیده و اعتماد‌به‌نفس را درکنار نظم شخصی در خود تقویت کنیم.

ممکن است مغزتان بگوید باید ایمیل‌هایتان را چک کنید، سگتان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید، بچه‌ها را به مدرسه برسانید، و نباید دیر سر کارتان حاضر شوید و به همین دلیل وقتی برای انجام این آداب صبحگاهی باقی نمی‌ماند.

اما، اگر قرار است فقط برای یکی از این آداب که سلامتتان را تقویت می‌کند، وقت بگذارید، این خواهد بود:

روزتان را با نوشیدن یک لیوان آب گرم با یک نصف لیمو تازه شروع کنید.

کار آسانی است و اینقدر فایده دارد که واقعاً نمی‌توان از آنها گذشت.



1. سیستم‌ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

لیمو سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. ویتامین C برای مقابله با سرماخوردگی خوب است و پتاسیم عملکرد مغز و اعصاب را تقویت کرده و به کنترل فشارخون کمک می‌کند.


2. pH را تنظیم می‌کند.


لیمو یک ماده‌غذایی شدیداً قلیایی است. بله، اسیدی هم هست اما وقتی وارد بدن می‌شود قلیایی می‌شود (اسید سیتریک وقتی گوارش می‌شود، خاصیت اسیدی تولید نمی‌کند). یک بدن قلیایی یکی از رمزهای داشتن بدنی سالم است.



3. به کاهش وزن کمک می‌کند.

لیمو سرشار از فیبر پکتین است که به مقابله با ولع خوردن کمک می‌کند. همچنین مشخص شده است که افرادیکه یک رژیم‌غذایی قلیایی دارند، سریعتر وزن کم می‌کنند.

4. به گوارش کمک می‌کند.


آب گرم دستگاه گوارش و حرکات حلقوی آن --موج انقباضات عضلانی در دیواره‌های روده-- را تحریک می‌کند. لیمو همچنین سرشار از موادمعدنی و ویتامین‌هاست ، به دفع سموم در دستگاه گوارش کمک می‌کند.


5. یک ادرارآور ملایم و طبیعی است.

آب لیمو به بیرون کردن مواد ناخواسته از بدن کمک می‌کند زیرا لیمو ادرار را افزایش می‌دهد. درنتیجه سموم با سرعت بیشتری از بدن خارج می‌شوند و دستگاه ادراری شما سالم می‌ماند.


6. پوست را صاف می‌کند.


ویتامین C به کاهش چین و چروک‌ها و لکه‌های پوست کمک می‌کند. آب لیمو سموم را از خون بیرون می‌کند و این باعث می‌شود پوست صاف و شفاف شود.


یک لیوان آب گرم و لیمو، مایعات لازم برای بدنتان را از همان ابتدای روز به آن می‌رساند و از بروز کم‌آبی بدن و خستگی آدرنال جلوگیری می‌کند. وقتی بدنتان کم‌آب می‌شود، نمی‌تواند کلیه عملکردهای خود را به خوبی انجام دهد و این موجب ایجاد سموم در بدن، استرس، یبوست و مشکلات دیگر می‌شود. آدرنال دو غده کوچک در بالای کلیه‌ها هستند و در کنار تیروئید به ساخت انرژی بدن کمک می‌کند. همچنین هورمون‌های مهمی ازجمله آلدوسترون ترشح می‌کند. آلدوسترون هورمونی است که سطح آب و غلظت موادمعدنی مثل سدیم را بدنتان تنظیم می‌کند و کمک می‌کند مایعات بدن همیشه در حد تعادل باشد. آدرنال همچنین مسئول تنظیم واکنش استرس بدن نیز هستند. مطمئناً دوست ندارید با کم‌آب شدن بدن خودتان را دچار مشکل کنید!

می‌توانید با ایجاد عادت نوشیدن یک لیوان آب گرم و لیمو در صبح برای یک ماه، تفاوتی که در زندگیتان ایجاد خواهد کرد را مشاهده کنید. 

درست کردن آن هم واقعاً راحت است -- یک لیوان آب گرم (نه داغ) و آب یک نصفه لیموی تازه.

کدامیک از این فواید باعث می‌شود این عادت صبحگاهی را امتحان کنید؟ یا اگر قبلاً این کار را کرده‌اید، چه فوایدی را در خود مشاهده نموده‌اید؟






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 1:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دلـت را بتـکان ... 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

غصه هایت که ریخت، تو هم همه را فراموش کن

دلت را بتکان

اشتباهایت وقتی افتاد روی زمین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بگذار همانجا بماند

فقط از لا به لای اشتباه هایت، یک تجربه را بیرون بکش

قاب کن و بزن به دیوار دلت ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دلت را محکم تر اگر بتکانی

تمام کینه هایت هم می ریزد

و تمام آن غم های بزرگ

و همه حسرت ها و آرزوهایت ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net
باز هم محکم تر از قبل بتکان

تا این بار همه آن عشق های بچه گربه ای هم بیفتد!
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

حالا آرام تر، آرام تر بتکان

تا خاطره هایت نیفتد

تلخ یا شیرین، چه تفاوت می کند؟

خاطره، خاطره است

باید باشد، باید بماند ...
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
کافی ست؟

نه، هنوز دلت خاک دارد

یک تکان دیگر بس است

تکاندی؟

دلت را ببین

چقدر تمیز شد... دلت سبک شد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حالا این دل جای "او"ست

دعوتش کن

این دل مال "او"ست...

همه چیز ریخت از دلت، همه چیز افتاد و حالا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و حالا تو ماندی و یک دل

یک دل و یک قاب تجربه

یک قاب تجربه و مشتی خاطره

مشتی خاطره و یک "او"...






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 1:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


به گفته متخصصان، خطر مرگ در افرادی که بیش از 6 ساعت در روز می‌نشینند تا 40 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امروزه افراد ساعات زیادی از روز را در مقابل تلویزیون یا رایانه می‌نشینند  و مطالعات جدید نشان می‌دهد نشستن به مدت طولانی از سیگار کشیدن نیز خطرناک تر است.
امروزه اکثر کارها به صورت نشسته انجام می‌شود و آمار نشان می‌دهد هر فرد به طور متوسط حدود 9.3 ساعت در روز می‌نشیند.
پزشکان اظهار کردند: نشستن یا همان بی تحرکی باعث کند شدن متابولیسم بدن، کاهش میزان چربی‌های مفید در خون و بروز چاقی می‌شود.
همچنین نشستن باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع2 و سرطان پستان و روده بزرگ می‌شود.






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 12:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سرآشپزهای معروف این نکته‌ها را رعایت می‌کنند و به همین دلیل آشپزی آن‌ها همیشه مثال زدنی است:

 

1- اگر کاهو تلخ است، می‌توانید آن را چند دقیقه‌ای (حدوداً 15 دقیقه) داخل محلول آب سرد و نمک قرار دهید.

 

2- میوه‌های قرمزرنگ را قبل از شستن حتماً چند ساعت در یخچال قرار دهید تا زمان بیشتری سالم بمانند و لهیده نشوند.

 

3- همیشه سیب را داخل نایلون پلاستیکی درباز در یخچال قرار دهید. سیب گازی از خود متصاعد می‌کند که به بهتر رسیدن سایر میوه‌ها و سبزی‌ها کمک خواهد کرد، بنابراین اگر میوه نرسیده‌ای دارید،‌ از سیب برای رسیدن سریع‌تر آن استفاده کنید.

 

4- هنگام سرخ کردن مواد غذایی، حرارت را از 180 درجه سانتی‌گراد بالاتر نبرید. بعد از هر بار سرخ کردن، روغن درون ظرف را خالی و با دستمال آن را پاک کنید و دوباره روغن بریزید و مواد غذایی را سرخ کنید اما بعد از 8 بار حتماً ظرف را بشویید. مواد غذایی سرخ شده را در اتمام کار روی حوله کاغذی بگذارید تا روغنشان خوب گرفته شود.

 

5- برای خوش‌طعم شدن ماهی سرخ‌شده، چند دقیقه‌ای آن را در شیر نمک زده یا خامه تازه یا سیب‌زمینی رنده شده بخوابانید. برای گرفتن بوی ماهی نیز می‌توانید به روغن، قبل از قرار دادن آن روی حرارت، آب‌لیمو اضافه کنید.

 

6- هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آب‌لیمو بریزید تا هم ظرف سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود.

 

7- برای جلوگیری از وا رفتن کوفته گوشت و برنج، در آب قدری آرد بریزید و حرارت را بالا ببرید.

 

8- اگر به غذا بیش از حد فلفل زده‌اید و خیلی تند شده است، چند دقیقه قبل از برداشتن از روی حرارت، آب یک عدد لیموترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید.

 

9- برای گرفتن بوی پیاز قبل از خرد کردن آن در غذا، اجازه دهید 5 دقیقه در آب جوش قل بزند. حتی می‌توانید پیاز را برش بزنید و چند ساعتی در آب، روغن یا آب‌لیمو قرار دهید.

 

10- برای گرفتن بوی کلم در غذا می‌توانید از تکه‌ای نان خشک یا یک قاشق سوپ‌خوری آرد استفاده کنید.

 

11- برای نگهداری سبزی‌ها بعد از شستشو، آن‌ها را در حوله کاغذی بگذارید و بعد از گذاشتن در یک کیسه پلاستیکی، در یخچال قرار دهید.

هنگام پختن حبوبات، داخل قابلمه چند قطره سرکه یا آب‌لیمو بریزید تا هم ظرف

سفید بماند و هم طعم حبوبات بهتر شود

12- اگر می‌خواهید رنگ و بوی ادویه‌های قرمزرنگ حفظ شود، آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید.

 

13- اگر گوجه‌فرنگی‌ای خریده‌اید که هنوز کاملاً قرمز و رسیده نیست، چند روزی آن را در آفتاب یا محیط گرم بگذارید و بعد به یخچال منتقل کنید.

 

14- برای شستن قارچ هرگز آن را در آب خیس نکنید بلکه با کمک یک برس نرم قارچ را تمیز و با دستمالی مرطوب پاک کنید و بعد با آب (در حد یک آبکشی ساده) بشویید.

 

15- برای اینکه برنج سفید شود، می‌توانید چند قاشق غذاخوری ماست داخل ظرف برنج در حال جوش بریزید.

 

16- اگر برنج بیش از حد جوش خورد، 3-2 قاشق غذاخوری آب‌لیمو به آن اضافه کنید تا وا نرود.

 

17- اگر می‌خواهید سیب‌زمینی هنگام پختن ترک نخورد، قبل از پختن کمی کره یا روغن روی آن بمالید.

 

18- برای ترد شدن کلم قرمز، مقداری آب داخل ظرف بریزید و روی اجاق بگذارید و 2 قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. کلم‌ها را خرد کنید و داخل آب جوش و سرکه بریزید. بعد از مدت کمی آن‌ها را آبکش کنید. اگر کلم خردشده را در ظرف فلزی بریزید و چند دقیقه داخل فریزر قرار دهید هم بسیار ترد خواهد شد.

 

19- برای سرخ شدن سریع‌تر پیازها، نصف قاشق چای‌خوری نمک به روغن درون تابه اضافه کنید. با این کار پیازها سریع‌تر سرخ می‌شوند و طعم بهتری پیدا خواهند کرد.

 

20- به جای شکستن تخم‌مرغ با لبه ظرف، از سطحی صاف استفاده کنید. به این ترتیب هرگز پوسته تخم‌مرغ وارد غذا نمی‌شود.






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 12:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 * زندگی همچون بادکنکی است در دستان کودکی که همیشه ترس از ترکیدن آن لذت داشتن آن را از بین میبرد

 

شاد بودن تنها انتقامی است که میتوان از دنیا گرفت ، پس همیشه شاد باش
 

امروز را برای ابراز احساس به عزیزانت غنمینت بشمار شاید فردا احساس باشد اما عزیزی نباشد
 

کسی را که امیدوار است هیچگاه نا امید نکن ، شاید امید تنها دارائی او باشد
 

اگر صخره و سنگ در مسیر رودخانه زندگی نباشد صدای آب هرگز زیبا نخواهد شد
 

هیچ وقت به خدا نگو یه مشکل بزرگ دارم به مشکل بگو من یه خدای بزرگ دارم
 

بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا
 

باد می وزد میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی تصمیم با تو است

دوست داشتن بهترین شکل مالکیت و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است
 

خوب گوش کردن را یاد بگیریم گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند
 

وقتی از شادی به هوا میپری ، مواظب باش کسی زمین رو از زیر پاهات نکشه
 

مهم بودن خوبه ولی خوب بودن خیلی مهم تره
 

فراموش نکن قطاری که ار ریل خارج شده ، ممکن است آزاد باشد ولی راه به جائی نخواهد برد

اگر در کاری موفق شوی ، دوستان دروغین و دشمنان واقعی بدست خواهی آورد
 

زندگی کتابی است پر ماجرا ، هیچگاه آن را به خاطر یک ورقش دور نینداز
 

مثل ساحل آرام باش ، تا مثل دریا بی قرارت باشند
 

جائی در پشت ذهنت به خاطر بسپار ، که اثر انگشت خداوند بر همه چیز هست
 

یک دوست وفادار تجسم حقیقی از جنس آسمانی هاست که اگر پیدا کردی قدرش را بدان
 

فکر کردن به گذشته ، مانند دویدن به دنبال باد است
 

آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همان خواهد شد که آنروز به آن می اندیشد
 

برای روز های بارانی سایه بانی باید ساخت برای روزهای پیری اندوخته ای باید داشت
 

برای آنان که مفهوم پرواز را نمیفهمند، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر میشوی
 

فرق است بین دوست داشتن و داشتن دوست دوست داشتن امری لحظه ایست ولی داشتن دوست استمرار لحظه های دوست داشتن است
 

اگر روزی عقل را بخرند و بفروشند ما همه به خیال اینکه زیادی داریم فروشنده خواهیم بود
 

علف هرز چیه؟؟! گیاهی که هنوز فوایدش کشف نشده
 

زنان هوشیارتر از آن هستن که مردانگی خود را به همسران خود نشان بدهند
 

تاریک ترین ساعت شب درست ساعات قبل از طلوع خورشید است پس همیشه امید داشته باش
 

چه خوب می شد اگر ، اطلاعات را با عقل اشتباه نمی گرفتیم و عشق را با هوس و حلال را با حرام و دنیا را با عقبی و رحمان را با شیطان






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 12:28 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جدیدترین علل مرگ و میر در ایران

ذوق مرگ

علت : رفاه بیش از حد بعد از گرانیهای اخیر

زخم بستر

علت : کندی اینترنت برای دانلود مجموعه آثار افتخاری

 پارگی روده

علت: خندیدن بیش از حد هنگام تماشای بیست و سی

سکته مغزی

علت : محاسبه قیمت ارز براساس نظر رییس جمهور (1226تومان) و قیمت آزاد آن

تومور مغزی

علت : تلاش برای درک جدول آمار تورم مورد نظر بانک مرکزی

مننژیت مزمن

علت : تلاش برای گرفتن یارانه دی ماه از عابر بانک قبل از واریز

دق مرگ

علت :  غصه حاصل از دیدن فقر و جنایت و بیکاری در اروپا






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 11:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

15 اسفند


 

درختان همواره در زندگی بشر موثر بوده اند. قرنهاست که آدمی در سایه شاخسارشان از شدت گرما و تابش خورشید در امان مانده و از میوه های الوان و شیرینشان بهره مند گشته است. آوای پرندگان که در لابلای شاخسارشان مأوا گزیده اند روح و جانش را صفا بخشیده و قلب وی را مملو از خوشی و شادابی نموده است. در دل زمستان سرد نیز بار دیگر به مدد هیمه ای که از تنه درختان فراهم آورده و آتشی که از آن افروخته سرما و یخبندان را تاب آورده و با آنها دست و پنجه نرم کرده است. و بار دیگر این شکوفه های زیبای درختانند که به او نوید فرا رسیدن بهاری دل انگیز را می دهند.

به این ترتیب بهره مندی هایی که از درختان عاید بشر می گردد بیشمار است و اگر درختان را نعمات الهی بدانیم، سخنی به گزاف نگفته ایم. شاید به همین دلیل است که انسانهایی فرهیخته نظیر شعرا و بزرگان و اساتید در زمینه ادبیات و نیز پیشوایان و بزرگان دینی همواره آنرا مد نظر قرار داده و بدان توجه نموده اند.

چنانچه سعدی شاعر بزرگ ایرانی در این زمینه می گوید:

برگ درختان سبز در نظر هوشیار 
هر ورقش دفتری است معرفت کردگار

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)‌ و امام جعفر صادق (‌ع) در پاره ای از احادیث خود به اهمیت درخت و درختکاری اشاره نموده اند:

پیامبر صلى الله علیه و آله فرموده اند:

مَن نَصَبَ شَجَرَةً و صَبَرَ عَلى‏ حِفظِها و الِقیامِ عَلَیها حَتّى‏ تُثمِرَ کانَ لَهُ فی کُلِّ شَى‏ءٍ یُصابُ مِن ثَمَرِها صَدَقَةٌ عِندَ اللهِ؛(1)
هر کس درختى بکارد و در نگهدارى آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشى نزد خدا خواهد داشت.

إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یَدِ أحَدِکُم فَسیلَةٌ، فإنِ استَطاعَ أنْ لایَقومَ حَتّى‏ یَغرِسَها، فَلیَغرِسْها؛(2)
اگر قیامت فرا رسد و در دست یکى از شما نهالى باشد، چنانچه بتواند برنخیزد تا آن را بکارد، باید آن را بکارد.

ما مِن رَجُلٍ یَغرِسُ غَرساً إلاّ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِنَ الأجرِ قَدرَ ما یَخرُجُ مِن ثَمَرِ ذلِکَ الغَرسِ؛(3)
هر که نهالى بکارد، خداوند به مقدار میوه‏اى که از آن درخت به دست مى ‏آید، در نامه اعمال او پاداش مى ‏نویسد.

امام صادق ‏علیه السلام فرموده اند:

لاتَقطَعُوا الثِّمارَ فَیَبعَثَ اللَّهُ عَلَیکُم العَذابَ صَبًّا؛(4)
درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر شما عذاب فرو مى ‏ریزد.

اِزرَعُوا و اغرِسُوا وَاللَّهِ ما عَمِلَ النّاسُ عَمَلاً اَجَلَّ و لاأطیَبَ مِنهُ؛؛(5)
کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کارى برتر و پاک‏تر از این نکرده ‏اند.

امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم تری در زندگی بشر ایفا می کنند، از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب می شوند و منابع تامین کننده محصولاتی نظیر وسایل چوبی، مبلمان، لوازم التحریر (کاغذ، انواع مدادهای مختلف) ‌الوار و هزاران محصول دیگر محسوب می شوند و از سو ی دیگر به منزله ریه های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه را ایفامی کنند. این مورد اخیر از مورد قبل مهم تر مینماید. 

چرا که به دلیل فعالیت کارخانجات صنعتی و نیز ازدیاد وسایط نقلیه عمومی و فعالیت روزانه آنها در سطح شهرهای بزرگ از جمله تهران آلاینده ها و گازهای مهلک و خطرناکی نظیر دی اکسید کربن در هوای شهرها فزونی یافته و سلامت افراد را تهدید می کند. و افزایش هر چه بیشتر این مواد آلاینده کاهش میزان اکسیژن در هوا را سبب می شود و این وضع نامساعد گروههای آسیب پذیر نظیر بیماران ریوی و قلبی، سالخوردگان و کودکان را بیشتر تهدید می کند.

در چنین شرایطی مساله درخت و درختکاری راه حلی مناسب برای مبارزه با آلودگیهای مذکور به شمار می آید. ایجاد جنگلهای مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ به تاسیس کار خانجات تولید اکسیژن می ماند.

در همین راستادر ایران اسلامی که ملهم از تعالیم ادبی و دینی می باشد که خود دستاورد فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است، روزی را به درخت و درختکاری اختصاص یافته و آن را روز درختکاری نام نهاده اند. به این ترتیب همه ساله در روز 15 اسفند ماه که آخرین ماه فصل زمستان است در حالیکه همه ایرانیان خود را برای استقبال از روزهای پر طراوت بهاری آماده می کنند. نهالهای جوان به دست خاک مهربان صبور و مقدس ایران اسلامی سپرده می شود تا به درختانی نیرومند و سرسبز بدل گردند و به این ترتیب گامی در آبادی ایران اسلامی برداشته می شود و نیز امری خداپسندانه انجام می گیرد که وارستگانی چون پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام جعفر صادق (ع) آن را واجب الاجرا دانسته اند.


پی نوشتها:
1. میزان الحکمه، ح 9143.
2 . کنزالعمّال، ح 9056.
3 . همان، ح 9057.
4 . الکافى، ج 5، ص 294.
5 . بحار الأنوار، ج 103، ص 68.






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 9:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زمستان رو به پایان است اما همچنان سرماخوردگی قربانی های زیادی می گیرد و آخرین تلاش هایش را برای بیمار کردن مردم دنیا می کند چرا که بعد از زمستان دیگر کار و کاسبی اش کساد می شود.
فردی که دستمال به دست دارد و مدام بینی اش را تمیز می کند دیگر باعث توجه نمی شود چون همه می دانند که این روزها همه سرما را دولپی خورده اند و یک لیوان آب هم روی آن نوشیده اند. 

سرما خوردگی هر روز افراد زیادی را به جرگه بیماران می فرستد اما عده ای هستند که همیشه در منطقه قرمز  به سر می برند و هر چه تلاش می کنند، نمی توانند از شر این بیماری رهایی یابند. دانشمندان در مورد این افراد به نتایج جالبی رسیده اند.

در مطالعاتی که به تازگی انجام شده است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که وضعیت DNA بدن در میزان سرماخوردگی های سالانه تاثیر به سزای دارد. آن ها به این نتیجه رسیده اند که کوتاه بودن یکی از بخش های DNA به نام تلومر باعث این مسئله می شود.

کوتاه بودن این بخش از DNA به صورت ژنتیکی به وجود می آید وسیستم دفاعی بدن را تا حد بسیار زیادی در مقابل بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی کاهش می دهد. این باعث می شود تا این افراد حتی زمانی که بسیار محتاط هستند باز هم به این بیماری مبتلا شوند.

محققان البته به افرادی که به این مشکل دچار هستند پیشنهاد می دهند تا با انجام برخی از کارها از به وجود آمدن بیماری تا حد زیادی جلوگیری کنند. اولین نکته برای این افراد مراجع به پزشک و آغاز دوره درمانی خاص است که باعث بهبود یافتن مشکل DNA شما می شود.

ورزش مداوم راه دیگری است که می تواند به شما کمک کند تا به بهترین نحو از به وجود آمدن بیماری هیا جلوگیری کنید. ورزش می تواند زمان بهبودی شما را افزایش دهد و همچنین افرادی که بیشتر ورزش می کنند تلمور بلندترین نسبت به دیگران دارند. 

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به سیگار اعتیاد دارند تلمور بدنشان به مرور کوتاه تر می شود و این باعث می شود تا حالت سرماخوردگی همیشه در آن ها وجود داشته باشد. کوتاه شدن تلمور همچنین باعث می شود که زندگی شما نیز کوتاه تر شو






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اس ام اس های جدید و خنده دار و جک های بامزه 


نظر به اینکه عید دیدنی به صورت رفت و برگشت انجام میشه

و با توجه به گرانیهای اخیر جهت رفاه حال مردم

سال 92 عید دیدنی به صورت حذفی برگذار میشود!

.

.

.

یه فـامـیل داریم اسمش "سیـمـین" ـه

الان یـه سـال میشـه کـه "نیم سـاعت" صـداش میکنم !

.

.

.

اس ام اس خنده دار

از قلبم پرسیدم چرا شب ها خوابم نمیره

قلبم جواب داد:

چون بعد از ظهر خوابیدی به من هیچ ربطی نداره !

.

.

.

جوک خنده دار

یارو میره پیش دکتر متخصص میبینه ویزیتش بیست هزار تومن شد!

به دکتر میگه: اگه تخفیف میدی بگم کجام درد میکنه

وگرنه خودت بگرد پیداش کن!

.

.

.

آیا میدانستید در ایران هنگام رد شدن از خیابان های یک طرفه

اگر دو طرف را نگاه نکنید میمیرید !؟

.

.

.

جوک و اس ام اس جدید

نان لواش چیست؟!

به آلیاژی از پلاستیک و آرد می گویند که در دمای مخصوصی پخت می شوند !

.

.

.

لوازم شخصی چیست ؟

وسایلی که متعلق به یک شخص می باشد

و تمام اعضای خانواده و فامیل وظیفه دارند از آن وسایل استفاده کنند

در غیره این صورت شخصی محسوب نمیشود !

.

.

.

اس ام اس خنده دار

مـا بـا خوردن یه رانی 10 کالری بدست میاریم

و برای خوردن دو تیکه ی آخر درون قوطی 12 کالری مصرف میکنیم !

.

.

.

اکثر آدما?? که م?گن از دروغ متنفرم

در واقع از دروغ شن?دن متنفرن

!!! نه دروغ گفتن

.

.

.

یک شباهت اساسی بین مهندس های کامپیوتر و دکترها هست

و اونم اینه که از هر چی سر در نمیارن می گن ویروسه !!

.

.

.

پروردگارا!

گناهانِ ما را به ریال و کارهای نیکمان را به دلار محاسبه بفرما !

.

.

.

یارو ?ه خرگوش خر?ده اسمشو گذاشته ببع? !

.

.

.

هر وقت تونستی با تقلب نمره خوب بگیری به خودتت افتخار کن

و گرنه با خرخونی هر کسی می تونه 20 بشه ! o.0

.

.

.


روباهی با موبایلش کلنجار می رفت.

زاغه از بالای درخت گفت: اگه پایین آنتن نمی ده بده بالا برات بگیرم.

روباه موبایل رو داد. زاغ گفت: این عوض قالب پنیر کلاس سوم ابتدایی!

.

.

.

تجربه ثابت کرده که :

حقیقت رو باید از آدم عصبانی شنید ....!

.

.

.

افرادی که ازدواج میکنند دو دسته اند:

آنهایی که از جانشان سیر شدند و آنهایی که قصد جان دیگری را دارند

.

.

.

?ارو م?ره تا?لند ،م?خواسته سوار اتوبوس

بشه؛ مامور اتوبوس بهش م?گهticket:

please

?ارو:چ? چ?؟

مامور اتوبوس دوباره:your ticket

?ارو:من که نفهم?دم چ? گفت? اما محض

احت?اط کره خر... !!

مامور اتوبوس:هو?؛منو م?گ?؟؟ آشغال

عوض?....

شخص سوم? از راه م?رسه وم?گه:آقا?ون

چرا دعوا م?کن?ن؟ خوب?ت نداره مملکت

غر?به!!!صلوات برست?ن

کل اتوبوس:اللهم صل عل? محمد و آل محمد






تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تصاویـر فتـوشاپی جـالب و فـوق العاده دیـدنی
















































































تاریخ : سه شنبه 91/12/15 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">