سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
. آبگرم‌های معروف و دیدنی ایران
در این فصل سرد، آدم دلش می خواهد در وان آبگرم دراز بکشد و فارغ از سوز و سرمای بیرون، در آب گرم خستگی را از تنش بیرون کند. چه بهتر که این آب، معدنی و مملو از املاح مفید با خاصیت های درمانی باشد. آن وقت با یک تیر، چند نشان زده ایم. بهترین ایده برای داشتن همه امکانات با هم، چشمه های آبگرم هستند. در سراسر ایران، چشمه های آب گرم متعددی وجود دارند. به همین دلیل، ما مشخصات و نشانی برخی از آنها را برایتان گردآوری کرده ایم تا در صورت تمایل به آن شهرها سفر و از این چشمه ها استفاده کنید.

چشمه‌های آبگرم دارای ویژگی هایی مثل تحریک فعالیت‌های مختلف بدن، درمان بیماری تنفسی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان و تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه دارند.

چشمه‌های آب گرم در نقاطی از زمین وجود دارند که در آنها شرایط مورفولوژی، تکتونیکی، ماگمایی و جوی فراهم آمده باشد، در ایران به خاطر فعالیت گسترده آتشفشانی چشمه‌های معدنی و گرم زیادی وجود دارد.

آبگرم شهر کهنه
آدرس: قوچان- 18کیلومتری بخش غربی قوچان
گروه سرگرمی ROZANEH
قوچان یکی از شهرهای استان خراسان رضوی است، این شهر در 148 کیلومتری شمال غرب مشهد (مرکز استان) قرار دارد.

قدمت قوچان به حدود 250 سال پیش از میلاد بر می‌گردد. از صدر اسلام تا اوایل تسلط قوم مغول به اسامی آساآک، آشاک، آرسکا، استوا، خوجان، خبوشان یاد شده است و سلسله اشکانی از 256 سال قبل از میلاد تا 224 میلادی بر ایران حکومت داشته اند. اولین پایتختش در حوالی قوچان امروز بوده است .
گروه سرگرمی ROZANEH
چشمه سارهای جاری معروف به آبگرم شهر کهنه در 18 کیلومتری بخش غربی قوچان و به فاصله 6 کیلومتری آرامگاه امام زاده سلطان ابراهیم (ع) قرار دارد .

این آب گرم دارای خواص درمانی و حرارت نسبتاً گرم می‌باشد و همین موضوع مهمترین دلیل جذب گردشگر و مسافران به این نقطه از شهرستان قوچان است

همه ساله تعداد بسیاری از مسافران از استان‌های دیگر کشور برای استفاده از خواص طبیعی چشمه به این مکان می‌آیند.


آبگرم فلکده
آدرس: تنکابن-کیلومتر 15 جاده دو هزار-روستای لیره سر
www.ROZANEHONLINE.com
"فلکده" به منطقه ای در دل جنگلهای دوهزار تنکابین اطلاق میشود که شهرتش بخاطر آبگرمی است که در دل جنگل و در زیر کلاهک صخره ای است که با توجه به کوچکی آن جاذبه خاص این منطقه بوده که بعلت پرت بودن از مسیر اصلی خوشبختانه افراد کمی از آن خبر دارند (عمدتا محلی‌های آن منطقه ) آب گرم معدنی است که آب تنی کردن در آن آنهم در دل جنگل لذت وصف ناپذیری را به دوست داران طبیعت می‌بخشد.

این آب گرم از نظر توپوگرافی دارای پستی و بلندی هایی می باشد که زیبایی و تنوع خاصی را به آن می‌بخشد. در مسیر زیبای این آبگرم به یک جنگل بسیار زیبای کاج و سرو می رسیم و پس از طی یک سر پایینی به آبگرم معدنی می‌رسیم که نسبت به سایر آبگرمهای منطقه دارای تفاوت میباشد که یکی از آنها نداشتن گوگرد است که بوی بد را از آن گرفته است و خاصیت شرب نیز دارد. علاوه بر آن این آبگرم برای بیماری هایی همچون دردهای مفصلی و نظیر آن بسیار مناسب است. منطقه فلکده دارای آب و هوای خنک و کوهپایه‌ایی می باشد که در فصول گرم سال بسیار مطبوع است.
گروه سرگرمی روزنه
مسیر دسترسی به این آبگرم بدین شکل است که بعد از پارک خودرو در روستای لیره سر از توابع شهرستان تنکابن می‌بایست مسیر جنگلی بسیار زیبایی را به مدت تقریبی 2 ساعت طی کرد (البته با خودرو نیز میتوان رفت ولی با توجه به خاکی بودن جاده و یک شیب بسیار تند پیاده رفتن توصیه می شود) چون بعد از 2ساعت جنگل نوردی غوطه ور شدن در آب گرم بسیار لذت بخش‌تر خواهد بود.

مسیر دسترسی را می توان از محلی‌های روستا سوال کرد، بعد از طی این مسافت به پرورشگاه ماهی قزل آلا میرسید که این نشانه، آخرجاده بوده و در سمت چپ شما چند کلبه چوبی را میبینید که دقیقا در کنار آبگرم بنا شده است. (لازم به ذکر است که این کلبه‌ها نیز جهت اقامت اجاره داده می شود). بعد از رسیدن به این محل در سمت غربی کلبه‌ها دره کوچکی به عمق تقریبی 10 تا 15 متر وجود دارد که در پائین آن رودخانه ای در جریان است، بعد از پائین رفتن از مسیر پاکوب مشخص در سمت چپ شما سازه دستی سیمانی را میبینید که با چند متر گونی بالای آن پوشیده شده است که آن همان محل آبگرم است که محلی‌ها جهت تعویض لباس آن پارچه‌های از جنس گونی را دور آن کشیده اند. از آنجائیکه کمتر کسی از این محل باخبر است عمدتا خالی بوده و حتی علاقمندان می توانند با خانواده‌های خود نیز به این منطقه رفته و از آن لذت ببرند.


آبگرم قلعه‌کندی
آب گرم قلعه کندی در استان آذربایجان شرقی شهرستان کلیبر واقع شده است.
روزنه آنلاین
از تبریز برای رفتن به این آب گرم دو مسیر: تبریز - کلیبر - قلعه کندی 190 کیلومتر و مسیر تبریز - اهر - هوراند -آبش احمد - قلعه کندی حدود 180 کیلومتر، وجود دارد

از اردبیل تا این منطقه باید مسیرهای جاده اردبیل - پارس آباد- سه راهی قره آغاج - آبش احمد - قلعه کندی، را طی کرد.

از پارس آباد نیز می توان از مسیر اصلاندوز - سه راهی اسکانلو - سه راهی عبدالرزاق -به قلعه کندی رفت.

قلعه کندی داری اهالی خونگرم و مهمان نواز است و فرهنگ مردم آن زبانزد کلیه اهالی منطقه می‌باشد.

آبگرم قلعه کندی به دلیل قرار گرفتن در منطقه گردشگری و جنگلهای ارسباران و نزدیکی به رود مرزی ارس و سد خدافرین گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان و نخجوان به خود جذب می‌کند.
گروه سرگرمی روزنه
این آب گرم خاصیت درمانی زیادی داردو برای درمان بیماری روماتیسم بسیار مفید و موثر می‌باشد. دمای آبگرم قلعه کندی در چشمه اصلی به حدود 75 الی 80 درجه و در استخرها به 65 الی 70 درجه سانتی گراد می‌رسد.

در بین این چشمه‌ها آبگرمی با نام یل‌سوئی وجود دارد که دمایش ملایم‌تر از بقیه و خاصیت درمانیش نیز بیشتر از بقیه می‌باشد.

اکثر دکترهای ارتوپدی این آبگرم را به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند.

قلعه کندی علاوه بر چشمه‌های آبگرم معدنی چشمه‌های معدنی طبیعی با املاح مفید و موثر هم دارد، مثل چشمه دیزدونو، سردونو و کفشن بولاغی، این اسامی منصوب به ارامنه موجود در زمان قدیم در منطقه است.


آب‌گرم کریز
آدرس: خراسان رضوی - کاشمر - 3 کیلومتری روستای کریز
www.ROZANEHONLINE.com
آب گرم کریز در حاشیه جاده آسفالته کریز به ریوش در فاصله 15 کیلومتری شهر ریوش و به فاصله 3 کیلومتری روستای کریز کاشمر قرار دارد
این آبگرم معدنی خاصیت‌های درمانی فراوانی دارد.

در حاشیه‌ی این مکان نیز دره بسیار با رودخانه ای پرآب، چشمه سارهای آب سرد شیرین و گوارا وجود دارد.

کارشناسان معتقدند این آبگرم معدنی از نظر وجود مواد شیمیایی در رتبه بالاتری از آبگرم فردوس قرار دارد، آب این چشمه برای بیماری‌های پوستی مناسب است.

روستای کریز از توابع بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر است.
گروه سرگرمی ROZANEH
این روستا از سطح دریا 1400 متر ارتفاع دارد و دارای آب و هوای آن معتدل کوهستانی، با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل است.

روستای کریز از شمال غربی به کوه باغ دشت و از جنوب شرقی به کوه پلنگوان محدود می‌شود.

رودخانه کال کرمگ از جنوب روستا عبور می‌کند. روستای کریز یکی از روستاهای قدیمی و کهن شهرستان کاشمر به شمار می‌آید.

بند شاهی، از آثار ملی ثبت شده، در نزدیکی روستا واقع شده و نشان دهنده قدمت روستای کریز است.

آبگرم معدنی چالدران
آذربایجان غربی با داشتن 46 چشمه آبگرم و معدنی رتبه نخست کشور را دارد و همین موضوع باعث شده گردشگران زیادی به این استان سفر کنند.

برخی از چشمه‌های آبگرم معدنی آذربایجان غربی در مجاورت آثار ارزشمند تاریخی قرار دارند.
گروه سرگرمی ROZANEH
چشمه‌های آبگرم محال باراندوز ارومیه، آبگرم احمدآباد واقع در حاشیه اثر جهانی تخت سلیمان تکاب، آبگرم ایستی سو و زنبیل در ارومیه، آب معدنی زندان سلیمان در میاندوآب، چشمه صدقیان در سلماس، چشمه قره شعبان در خوی، آبگرم باش کندی در ماکو، آبگرم گراو مهاباد از جمله آبگرم‌های این استان هستند در این میان شهرستان چالدران هم با دارا بودن آبگرم معدنی چالدران گردشگران زیادی را به خود جذب کنند .


آبگرم معدنی فردوس
آبگرم معدنی فردوس در مسیر جاده اصلی و ترانزیتی استان‌‌های مرکزی و جنوبی به مشهد و استان‌‌های شمالی در کیلومتر 22 جاده فردوس به بجستان قرار دارد.

قدمت این آبگرم 200 سال می‌باشد و توجه افراد زیادی از سراسر کشور به ویژه استان‌‌های خراسان رضوی، جنوبی را به خود جلب کرده است.
www.ROZANEHONLINE.com
آبگرم معدنی شهرستان فردوس بر بالای کوهی که آبگرم از آن جریان دارد قرار دارد و آثار برج و بارو در آن مشاهده می‌شود که بیانگر قدمت تاریخی آبگرم معدنی فردوس است.

در گذشته‌‌های دور دو باب حوضچه از سنگ و آهک توسط افراد خیر برای استفاده مسافران از آبگرم ساخته شد و سقف آن نیز به صورت گنبدی با آجر پوشش شد.

تولیت آن را از سال 1345هلال احمر فردوس عهده دار شد.

با توجه به آزمایشات انجام شده این آبگرم برای امراض جلدی و کبدی و دردهای مفصلی، اتصاع عروق، پیشگیری از رسوب سنگ درکلیه، بیماری‌های رماتیسمی، دردهای مفصلی وعصبی، افزایش سوخت و سازبافتها، کاهش درد و رفع گرفتگی عضلات، افزایش دامنه حرکتی اندام ها، بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر و پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات مفید است.

همه ساله بر تعداد مراجعین این مجتمع افزوده می‌شود، به همین لحاظ آبگرم معدنی فردوس یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی و قطب گردشگری و آب‌درمانی شرق کشور محسوب می‌شود که همه روزه پذیرای جمع کثیری از مردم شریف ایران اسلامی است و به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده است.
www.ROZANEHONLINE.com
در حال حاضر این مجتمع مجهز به استخر آب درمانی، وان‌های خصوصی، سوئیتهای اقامتی با تمام امکانات، اتاق‌های ارزان قیمت، رستوران و فضاهای ورزشی، تفریحی می‌باشد.

90 تخت اقامتی، 27 کانکس، 22 واحد اقامتی با تجهیزات کامل، 10 اتاق، استخرهای آب درمانی و رستوران سنتی از جمله امکانات موجود در مجموعه آبگرم معدنی فردوس است

بر اثر زلزله سال 47 آب آبگرم فردوس قطع و پس از آن بر اثر پس لرزه‌‌های بعدی به جریان می‌افتد که جریان دوباره آب آبگرم سبب خوشحالی مردم و به ویژه اهالی روستاهای برون و مهرانکوشک در مجاورت آبگرم فردوس شد.





تاریخ : جمعه 93/12/15 | 7:14 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تاریخ : سه شنبه 93/12/12 | 7:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
alt

پاهایی که هر روز مسافت های طولانی با آنها راه می رویم و از کوچه ها و خیابان ها عبور می کنیم، یکی از حیاتی ترین اعضای بدن انسان است که قلب دوم هم نامیده شده است. گاه همین پاها نشانه سلامت کل بدن بوده و گاه با مشاهده کوچک ترین علامتی روی آن می توان به وجود مشکلی در بدن پی برد. تغییرات دمای پا و زخم ها و رنگ های مختلف ایجاد شده روی آن می تواند بیانگر شرایط درونی بدن و کیفیت سلامت افراد باشد. بنابراین هرگز از ظاهر و سلامت پاهای خود غافل نشوید و بهداشت آنها را بخوبی حفظ کنید.

سردی پا و هزار و یک دلیل

شاید در اطرافیان خود کسانی را بشناسید که مدام از سردی انگشتان پاهای خود شکایت دارند و همواره مجبورند برای فرار از این سرما، حتی در منزل هم جوراب به پا کنند. این حالت می تواند بیانگر برخی مشکلات باشد. یکی از دلایل آن می تواند کاهش جریان خون در عروق باشد. مشکلات گردش خون در افراد با استعمال دخانیات، فشار خون بالا یا بیماری قلبی نیز در ارتباط است. آسیب عصبی دیابت کنترل نشده در مبتلایان به این بیماری نیز می تواند باعث سرد شدن انگشتان پاها شود. کم کاری تیروئید و کم خونی از دیگر دلایلی است که می توان برای این مشکل به آن اشاره کرد.

پای دردناک

اگر بعد از یک روز طولانی، احساس خستگی بسیاری در پاهای خود داشته باشید، نخستین فکری که به نظرتان می رسد این است که کفش هایتان را مقصر اصلی بدانید. ولی در برخی موارد پوشیدن کفش های پاشنه بلند علت اصلی این دردها نیست بلکه شکستگی های تنشی استخوانی نیز می تواند چنین دردهایی ایجاد کند که به دنبال ورزش های شدید و پرجنب و جوش از قبیل بسکتبال و ورزش دوومیدانی ایجاد می شود. استخوان های ضعیف ناشی از پوکی استخوان بخصوص در زنان، احتمال این قبیل دردهای ناحیه پا را افزایش می دهد.

انگشتانی قرمز، سفید و آبی رنگ

گاه انگشتان پاها یا دست ها تغییر رنگ داده و سفید، قرمز یا آبی می شوند. این حالت ها نشانه بیماری سندرم رینود است که باعث تغییر انگشتان به رنگ سفید، سپس آبی و در نهایت قرمز می شود و بعد به رنگ طبیعی خود برمی گردد.

این بیماری به طور ناگهانی به نازک شدن عروق منجر می شود. استرس یا تغییرات ایجاد شده در درجه حرارت بدن، از جمله عوامل بروز چنین حالتی است که مشکل خاص دیگری را ایجاد نمی کند. سندرم رینود ارتباط مستقیمی با التهاب روماتیسمی مفاصل و مشکلات تیروئید دارد.

درد پاشنه

یکی از شایع ترین دردهای ناحیه پا، درد پاشنه است که غالبا به دنبال التهاب غلاف کف پایی ایجاد می شود. التهاب محل اتصال رباط به استخوان پاشنه اصلی ترین علت درد پاشنه است. این درد معمولا ابتدای صبح و بلافاصله پس از برخاستن از رختخواب و اعمال فشار روی آن آغاز می شود. التهاب مفاصل، ورزش شدید و انتخاب کفش نامناسب از جمله علل بروز درد پاشنه است که اغلب به التهاب تاندون منجر می شود. علاوه بر این، در موارد نادر، تحریک شدن یا احساس تیر کشیدن در انتهای پاشنه، عفونت استخوان، تومور یا شکستگی نیز می تواند از علل بروز دردهای پاشنه به شمار رود.

کشیدن پا روی زمین

نخستین علامتی که در پاها به چشم می خورد، نحوه راه رفتن فرد است. فاصله بیش از حد پاها یا کشیدن پا روی زمین از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. یکی از دلایل اصلی کشیدن پا روی زمین می تواند کاهش حس طبیعی و حساسیت اعصاب پا باشد که از طریق آسیب به اعصاب محیطی ایجاد می شود. حدود 30درصد از این موارد با بروز بیماری دیابت ارتباط تنگاتنگی دارند. آسیب عصبی نیز به دلایل مختلفی مانند عفونت، کمبود ویتامین و اعتیاد به مصرف الکل ممکن است ایجاد شود ولی در بسیاری از موارد علت آسیب وارد شده به عصب ناشناخته باقی می ماند.

برجسته شدن ناخن ها

در چنین حالتی، شکل ناخن ها یا حتی انگشتان پا تغییر کرده و انحنای رو به بیرون پیدا می کند و گنبدی شکل می شود. بیماری های ریوی از شایع ترین علل زمینه ای بروز این مشکل است ولی از سوی دیگر، بیماری های قلبی و انواع عفونت ها نیز می توانند باعث تغییر شکل ناخن ها و انگشتان پا شوند. گاهی این تغییر شکل ها علت خاصی ندارد و عوامل ارثی و ژنتیک مقصر اصلی هستند.

پای ورم کرده

التهاب و ورم پا غالبا مشکل آزاردهنده ای است که به طور موقت بروز می کند و به دنبال ایستادن طولانی مدت یا پروازهای طولانی بخصوص در دوران بارداری بروز می کند. علاوه بر این، التهاب پا می تواند عامل بروز مشکلات جدی تری نیز باشد. یکی از علل آن، نقص در سیستم گردش خون است که بر اثر مشکل ایجاد شده در سیستم لنفاوی بدن یا لخته های خونی بروز می کند. اختلال کلیوی یا حتی تیروئید کم کار نیز می تواند عامل بروز التهاب و ورم پا شود.

سوزش پا

احساس سوزش در پا بویژه در مبتلایان به دیابت ایجاد می شود که از آسیب عصب محیطی رنج می برند. همچنین کمبود ویتامین B، بیماری مزمن کلیوی، کاهش گردش خون در پاها یا کم کاری تیروئید نیز از دلایل آن به شمار می رود.

زخم هایی که درمان نمی شود

زخم هایی که در پا ایجاد شده و براحتی درمان نمی شوند، علامت هشداردهنده ای برای مبتلایان به دیابت محسوب می شود. در واقع، دیابت حس لامسه پاها، گردش خون و قدرت طبیعی ترمیم زخم ها را کاهش داده و حتی بروز کوچک ترین زخمی روی پاهای این بیماران می تواند عوارض جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد. در این میان، باید به زخم های شدیدی که احتمال عفونت دارند، بیش از سایر زخم ها توجه کرد. افراد مبتلا به دیابت باید مرتب پاهای خود را شسته و خشک کنند و آنها را برای مشاهده زخم های احتمالی بررسی کنند. درمان زخم های ناحیه پا به دلیل ضعف گردش خون ناشی از مشکلاتی از قبیل بیماری های عروق محیطی، روند کندی دارد.

درد انگشت بزرگ پا

نقرس، معمولا مفصل انگشت بزرگ پا را درگیر می کند و با قرمزی و التهاب همراه است. پوکی استخوان از دیگر عوامل درد و تورم انگشت پا به شمار می رود. سخت شدن و کاهش انعطاف پذیری انگشت بزرگ پا و التهاب مفاصل همراه با احساس درد شدید در استخوان این انگشت از جمله علائم این بیماری محسوب می شود. در مشکل دیگری که به بیماری پای ورزشکاران معروف است، به رباط های اطراف مفصل انگشت بزرگ پا آسیب وارد می شود. این بیماری، بیشتر برای ورزشکارانی که روی زمین های سخت بازی می کنند، پیش می آید.

درد انگشتان کوچک تر پا

درد ناحیه برجستگی کف پا که به انگشتان انتشار می یابد، علامت نوعی سندرم به نام «التهاب عصب مورتون» است که باعث نازک شدن بافت اطراف عصب می شود و معمولا بین انگشت سوم و چهارم قرار دارد. این بیماری در زنان 8 تا 10 برابر بیش از مردان بروز کرده و علت اصلی آن، اعمال فشار بیش از حد روی انگشتان پاست.

خارش پا

خارش و پوسته شدن پا، علائم شایع بیماری پای ورزشکاران است و نوعی عفونت قارچی به شمار می رود که در مردان و بین 20 تا 40 سال شیوع بیشتری دارد. واکنش به مواد شیمیایی یا هر ماده دیگری که به درماتیت تماسی معروف است، از عمده دلایل خارش، قرمزی و خشکی پا و انگشتان محسوب می شود. ضخیم و برجسته شدن پوست انگشتان پا نیز علامت بیماری پسوریازیس است که نوعی بیماری سیستم ایمنی به شمار می رود.

پنجه های چنگال مانند

تغییر شکل انگشتان پا به گونه ای که شبیه چنگال شود، معمولا با پوشیدن کفش های تنگ و فشار آمدن روی انگشتان پا ایجاد می شود که به اعصاب پا آسیب می زند. دیابت، اعتیاد به الکل و اختلال عصبی نیز می تواند باعث بروز چنین تغییر شکلی در انگشتان پا شود. در این حالت، انگشتان به سمت بالا خم شده و از برآمدگی کف پا فاصله می گیرند.

گرفتگی پا

دردهای ناگهانی ناشی از اسپاسم یا گرفتگی عضلات و ماهیچه های پا که معمولا تا چند دقیقه طول می کشد، بیشتر به دلیل خستگی های مفرط عضلانی ایجاد می شود. ضعف سیستم گردش خون، کم آبی بدن؛ نبود تعادل در میزان پتاسیم، منیزیم، کلسیم یا ویتامین D بدن از دیگر علل گرفتگی های ماهیچه ای پا به شمار می رود. تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری یا بیماری های تیروئید نیز نقش مهمی در بروز چنین حالاتی دارد.

رنگ زرد ناخن های پا

عفونت های قارچی ناخن های پا، باعث ضخیم و زرد شدن آنها می شود. چنین ناخن هایی می تواند بیانگر مشکلات و بیماری های زمینه ای از قبیل التهاب سیستم لنفاوی، مشکلات ریوی یا التهاب روماتیسمی مفاصل باشد.

ناخن های قاشقی

گاهی ناخن های پا تغییر شکل داده و شبیه قاشق فرو رفته می شوند که در بیشتر موارد به دلیل قرار گرفتن در معرض محلول هایی که پایه بنزین دارند به این شکل در می آیند. با وجود این، کمبود آهن در بدن نیز از دیگر عوامل بروز چنین حالتی در ناخن های پاست.

سفیدی ناخن ها

صدمه وارد شده به ناخن ها یا بیماری در هر نقطه ای از بدن می تواند به سفید شدن رنگ ناخن های پا بینجامد. جدا شدن قسمتی از ناخن از بستر گوشت باعث سفید شدن آن می شود. از سوی دیگر، آسیب های وارد به ناخن، عفونت ناخن یا ابتلا به پسوریازیس نیز از علل دیگر این مشکل به شمار می رود. اگر بخش وسیعی از ناخن پا سفید شده باشد، ممکن است بیماری جدی تری پیش رو باشد. از جمله بیماری های کبدی، نارسایی احتقانی قلب یا دیابت.

فرورفتگی روی ناخن ها

گاه مشاهده حفره یا فرورفتگی روی سطح ناخن ها با اختلال در رشد ناخن در ارتباط است. این مشکل در حدود نیمی از مبتلایان به پسوریازیس به چشم می خورد. مواردی که اشاره شد، نشان می دهد نباید به کوچک ترین علامتی در بدن بی توجه بود و حتی تغییر شکل یا رنگی ساده را نیز به دقت باید بررسی کرد تا در صورت وجود مشکل یا بیماری خاص، در کمترین زمان ممکن بتوان درمان مناسبی را برای آن اتخاذ کرد.





تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 10:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
باور کنید هیچ چیز به اندازه "مهربانی"
توی دنیا زیبا نیست… .





تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 10:48 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خداوند وعده نکرده است که راه زندگی تا پایان
گل و ریحان و سنبل باشد!!
خداوند وعده نکرده است آفتاب بی باران ؛
شادی بدون غم ؛
و اسایش بی رنج را ؛
اما …
خداوند وعده کرده است که :
هر روز نیرو ببخشد
و با هر سختی آسانی و آسایش آورد ؛
در راه زندگی چراغ هدایت اویزد؛
بلاها را به لطافت درامیزد
و از اسمان یاری فرستد
با شفقتی بی دریغ
و عشقی بی کران…   

 

 






تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 10:45 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یچ درختی تناور نمی گردد مگر آنکه بادهای بسیار بر وی بوزد  

چرا که با هر پیچ و تابی که بر اثر وزش باد 

 بر پیکر درخت پدیدار می شود  

ریشه هایش عمیق تر و قوی تر می گردد .  

درختی که در دره ای آفتابی رشد کرده باشد  

نحیف و شکننده است.  

ودرختان انبوه نیرویی شگرف خداوندی هستند. 

new caption






تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 10:43 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بی همگان به سر شود بی‌تو به سر نمی‌شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود

دیده عقل مست تو چرخه چرخ پست تو

گوش طرب به دست تو بی‌تو به سر نمی‌شود

جان ز تو جوش می‌کند دل ز تو نوش می‌کند

عقل خروش می‌کند بی‌تو به سر نمی‌شود

خمر من و خمار من باغ من و بهار من

خواب من و قرار من بی‌تو به سر نمی‌شود  

 

 






تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 10:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

درمان خانگی سوختگی با موادی باور نکردنی!!

 درمان خانگی سوختگی با موادی باور نکردنی!!


سوختگی بر اثر قرار گرفتن پوست در معرض حرارت بیش از حد و برق گرفتگی، مواد شیمیایی و ... رخ می دهد. طبقه بندی سوختگی بر اساس بافت های آسیب دیده متفاوت است.

 

سوختگی می تواند به عضلات، استخوان، رگ های خونی و بافت پوست آسیب برساند. سوختگی را می توان به 3 درجه طبقه بندی کرد؛ درجه اول که به پوست آسیب می رساند، درجه2 که به لایه زیرپوست آسیب می رساند و درجه سوم که تمامی لایه پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. سوختگی، علاوه بر آسیب جسمی، روی روان فرد نیز تاثیر می گذارد.

 

سوختگی علل متفاوتی دارد از جمله:

* تماس با آتش* سوختگی با گاز، برق و یا مواد شیمیایی* آفتاب سوختگی* سوختگی بر اثر جراحی با لیزر و ...* تماس پوست با وسایل داغ مانند فر، ماهی تابه و ... * اشعه * بخار، آب داغ و روغن داغ.

 

علائم سوختگی درجه اول:

* قرمزی پوست

* درد و ورم

 

درمان خانگی سوختگی با موادی باور نکردنی!!

علائم سوختگی درجه دوم:

* تاول

* ورم

* کنده شدن پوست

* درد شدید

 

علائم سوختگی درجه سوم:

* درد شدید

* سوختگی پوست

* بی حسی

 

علائم شایع سوختگی درجه یک، دو و سه:

*سردرد* تب* ضعف* از حال رفتن* نبض تند * پوست رنگ پریده و مرطوب *لب ها و ناخن های آبی رنگ.

 

درمان خانگی سوختگی با موادی باور نکردنی!!

 

درمان خانگی:

* برای درمان آنی سوختگی سطحی می توانید قطعه ای یخ روی قسمت های متاثر (به مدت چنددقیقه) قرار دهید.

* مالیدن عسل و باند پیچی کردن قسمت سوخته نیز برای کاهش درد و بهبود آن مفید است.

* مقدار زیادی ماست روی سوختگی قرار دهید و پس از 20 دقیقه بشویید. ماست علاوه بر خنک کردن درد را تسکین می دهد.

* برای تسکین درد و درمان سوختگی، قسمت سوخته را به مدت  چند دقیقه در شیر پرچرب فرو کنید.

* سفیده تخم مرغ نیز برای درمان سوختگی موثر است.

* برای سوختگی های شدید، روغن استوقدوس روی زخم بمالید.

* برگ های تازه آلوئه ورا را روی محل سوختگی بگذارید.

* پس از خوب شدن، محتویات کپسول ویتامین E را روی قسمت مذکور بریزید تا از ایجاد لکه جلوگیری کند.
* جالب است بدانید که با مالیدن کمی مایع ظرف شویی درد سوختگی کاهش می یابد.


**** لازم به ذکر است که تنها اقدام سریعی که در مورد سوختگی از نظر علمی تایید شده است استفاده از آب ولرم به مدت 15-10دقیقه در محل سوختگی است و در استفاده از مواد خانگی برای درمان سوختگی موارد زیادی از افزایش آسیب دیدگی بافتی و بروز عفونت در سوختگی ها را شاهد هستیم .






تاریخ : پنج شنبه 93/12/7 | 10:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

باران شدید روی گلبرگ گل رز سرخ میبارد .gif

در مهربانی همچون باران باش که در ترنمش علف هرز وگل سرخیکیست...






تاریخ : سه شنبه 93/12/5 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

امام زمان-عجل الله تعالی فرجه الشّریف-:

به دل سوخته گان ما بگو برای ما دعا کنند.......






تاریخ : سه شنبه 93/12/5 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">