سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.






تاریخ : سه شنبه 95/8/18 | 8:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : سه شنبه 95/8/18 | 8:21 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زندگی بستر امنیت و اظهار خوشیست.. پس کنارم باشید

اطرافم پر دوست ..! دوستانم ،گهری بی همتا..! روزها اول صبح ؛ به درودی دل خود گرم کنیم.. و چه زیباست، کنار یاران ، خنده بر صبح زدن ..! زندگی را به صعود و به خوشی چسب زدن..! تا که باشید شما … زندگی بستر امنیت و اظهار خوشیست.. پس کنارم باشید، چون که یک دست ندارد آوا.. مهرتان افزون باد .. تا ابد پاینده.. سرخوش و سر زنده..!!






تاریخ : سه شنبه 95/8/18 | 7:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زندگی ذره کاهیست ، که کوهش کردیم

زندگی نام نکویی ست که خارش کردیم

زندگی نیست بجز نم نم باران بهار ،

زندگی نیست بجز دیدن یار ،

زندگی نیست بجز عشق ،

بجز حرف محبت به کسی ،

ورنه هر خار و خسی ،

زندگی کرده بسی ،

زندگی تجربه تلخ فراوان دارد ،

دو سه تا کوچه و پس کوچه و

اندازه ی یک عمر بیابان دارد .

ما چه کردیم و چه خواهیم کرد

در این فرصت کم ؟!

 

 






تاریخ : سه شنبه 95/8/18 | 7:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هک شدن مودم وای فای می تواند تبعات زیادی داشته باشد که از جمله آن خطر سرقت اطلاعات مهم و استفاده از حجم اینترنت شما که باعث افزایش چشمگیر هزینه های اینترنت شود، است.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که متوجه شوید حجم ترافیک شما خیلی زودتر از زمان همیشگی تمام شده، بدون اینکه بیشتر از قبل استفاده ای از اینترنت کرده باشید. یا اینکه شاید به طور عجیبی شاهد کاهش سرعت اینترنت خود باشید.

جالب است بدانید اینها نشانه هایی است که به شما می گوید احتمالا مودم وای فای شما هک شده است و مورد استفاده شخص یا اشخاص دیگری نیز قرار گرفته است.

هک شدن مودم وای فای می تواند تبعات زیادی داشته باشد که از جمله آن خطر سرقت اطلاعات مهم و استفاده از حجم اینترنت شما که باعث افزایش چشمگیر هزینه های اینترنت شود، است.

بنابراین بررسی اینکه مودم شما امن می باشد و فقط توسط خود شما و افرادی که شما به آنها اجازه دسترسی داده اید، مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مهم است.

حتما تا کنون درباره برنامه های هک مودم که می تواند رمز عبور را بیابد و به مودم ها نفوذ کند، شنیده اید. بله متاسفانه این نرم افزارها وجود دارند و بسیاری از افراد از این اپلیکیشن ها سوء استفاده می کنند و از آن برای استفاده از اینترنت دیگران، استفاده می کنند.

اما اخیرا برنامه هایی برای scan مودم وای فای آمده است که از طریق آن می توانید مشاهده کنید که چه کسانی به مودم شما وصل شده اند و دسترسی آنها را قطع کنید. یکی از بهترین برنامه های تجزیه و تحیل وای فای شبکه، در مارکت اندروید، Home alert pro می باشد.

این برنامه، دستگاه های متصل را شناسایی و از متصل شدن دوباره این دستگاه ها جلوگیری می کنند. همچنین به وسیله این اپلیکیشن، می توانید با وصل شدن به اینترنت خانگی خود، تمام دستگاه های متصل به آن را مشاهده کنید.

استفاده از این برنامه به این صورت است که بعد از ورود به اپلیکیشن، از طریق connection اینترنتی، به مودم وصل می شوید و لیستی از تمامی دستگاه هایی را که در حال استفاده از آن هستند را می بینید.

حتی IP مربوط به هر دستگاه را که می تواند به شما در تشخیص موارد اضافی کمک کند، قابل مشاهده است. حتی می توانید با قرار دادن IP دستگاه هایی که به طور مخفیانه به مودم شما دسترسی پیدا کرده اند،

در لیست سیاه مودم، از وصل شدن مجدد آنها حتی در صورت دسترسی مجدد به رمز شما، جلوگیری کنید.

همچنین این برنامه بوق هشداری دارد که هر زمان که دستگاه جدیدی به مودم وایرلس شما متصل شود، به شما هشدار می دهد.

ویژگی های این اپلیکیشن

•اسکن کل شبکه وایرلس

•قابلیت تست سرعت اینترنت

•نمایش مک آدرس افراد متصل

•نمایش مشخصات کامل دستگاه های متصل





تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 10:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

بهتر است این راه‌ها را بشناسیم و یاد بگیریم که چطور آنها را مسدود کنیم.
 

امنیت واژه‌ای که این روزها با وجود وعده‌هایی که از صاحبان سایت های اینترنتی و فضای مجازی می‌شنویم، بسیار کمرنگ شده است.ترس از فاش شدن اطلاعات شخصی‌مان یک لحظه هم دست از سرمان بر نمی‌دارد. در واقع با ورود به دنیای اینترنت باید قید حریم شخصی و در امان ماندن اطلاعت‌مان را بزنیم اما چه کنیم، مگر می‌شود این روزها بدون اینترنت زندگی کرد؟ اینجا دیگر باید خودمان مراقب باشیم.راه‌های زیادی است که از طریق آنها می‌توان به اطلاعات شخصی کاربران، سایت‌هایی که بازدید کرده‌اند، اطلاعاتی که وارد کرده‌اند و … دست پیدا کرد. بهتر است این راه‌ها را بشناسیم و یاد بگیریم که چطور آنها را مسدود کنیم.
1-کوکی‌ها
بعضی از کوکی‌ها هستند که حتی زمانی که اقدام به پاک کردن آنها می‌کنید، حذف نمی‌شوند. این کوکی‌ها می‌توانند دوباره و از طریق فایلهای ذخیره شده روی سیستم ایجاد شوند. اغلب این کوکی‌ها متعلق به پلاگین ادوبی فلش و برنامه‌هایی که برای انجام بازی یا تماشای ویدیوی آنلاین استفاده می‌شوند، هستند که به آنها کوکی‌های فلش می‌گویند.
                                                                           

برای مقابله با این روش نفوذی بهتر است سراغ تنظیمات ادوبی فلش بروید و آنجا برنامه را از ذخیره داده‌های روی سیستم منع کنید.

2- چیزهایی که به اشتراک می‌گذارید

هر بار که وب سایتی را مشاهده می‌کنید، چیزهایی مثل آدرس آی‌پی، زبان، سیستم عامل و زمان منطقه را با سایت مربوطه به اشتراک می‌گذارید. مجموع این داده‌ها پروفایلی از شما ایجاد می‌کند که پس از آن تبلیغ کننده‌ها، آنالیتیکس، شرکتها، موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی از آن برای ردیابی کاربران استفاده می‌کنند.

                                                                            

برای مقابله با این راه نفوذ، بهتر است هر چند وقت یکبار کش مرورگر را پاک کنید و با مود ناشناس به مرور وب بپردازید.

3- کلیک

کلیک ربایی روشی است که برای فریب دادن افراد به کلیک روی لینکها و سوق دادن آن به وب سایتهای آلوده استفاده می‌شود، سایتهایی که اطلاعات شما را می‌دزدند. معمولا این کار از طریق پاپ آپ‌ها صورت می‌پذیرد. شما در واقع با بستن این پاپ آپ‌ها و کلیک روی × تصمیم دارید که از شر پنجره‌های تبلیغاتی خلاص شوید، ولی نمی‌دانید که در واقع روی یک لینک کلیک کرده‌اید.
                                                                           

هیچ راهی برای مقابله با این روش دزدی اطلاعات وجود ندارد. بهتر است فقط تا آنجایی که می‌شود پاپ آپ‌ها را غیر فعال و متوقف کنید.

4- روش نمایش محتویات

هر وب سایتی که بازدید می‌کنید، روش ویژه خودش در نمایش گرافیکهای موجود دارد و به مرورگر شما و بر اساس تنظیماتی که دارد، یاد می‌دهد که چطور به نمایش این محتویات بپردازد. همین امر نرم‌افزار و سیستمی را که به نمایش این محتویات می‌پردازد قابل شناسایی می‌کند.

                                                                               

برای مقابله، جاوا اسکریپت را غیر فعال کرده و از نرم‌افزارهای انتقال ترافیک به کامپیوترهای رله استفاده کنید. پس از خاموش کردن جاوا اسکریپت، ویژگی‌های چون پخش ویدیو غیر فعال می‌شود.

5- کپچا

کپچاها را معمولا برای بالا بردن امنیت استفاده می‌کنند، اما آیا می‌دانید که همین کپچاها ممکن است حاوی حروفی باشند که به سایت های مختلف لینک می‌شوند؟ این را تا زمانی که با ماوس روی حروف نروید متوجه نخواهید شد.

                                                                            

هایپر لینک ها معمولا در وب سایتهای مختلف به رنگ های متفاوتی به نمایش در می‌آیند. همین امر باعث می‌شود که نتوانیم لینکهایی که در کپچا وجود دارد ببینیم یا متوجه آنها شویم. وقتی حروف کپچا را می‌نویسید در واقع وب سایت‌هایی را که مشاهده کرده‌اید مشخص می‌کنید.

برا مقابله آپشنی را که به صفحات وب اجازه می‌دهد فونت خودشان را انتخاب کنند غیر فعال یا اینکه آپشنی را که به رنگها، نوع و اندازه فونت‌ها اهمیت نمی‌دهد فعال کنید.

6- برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم

تحقیقی که اخیرا انجام شده است نشان می‌دهد انواع برنامه‌هایی که نصب می‌کنیم، در واقع ویژه خودمان هستند و یک جور پروفایل شخصی از ما ایجاد می‌کنند.

                                                                               
مثلا اگر توییتر که لیستی از برنامه‌های نصب شده روی موبایل را جمع‌آوری می‌کند، این فهرست را در اختیار یک تبلیغ کننده قرار دهد، تبلیغ کننده سلیقه شما را تشخیص داده و نسبت به آن برای شما تبلیغات ویژه می‌فرستد.

برای مقابله آپشن «Tailor Twitter based on my apps» را در توییتر غیر فعال کنید.

7- مصرف کمتر باتری برای کاربران آشنا

برخی از مرورگرها هستند که به وب سایتها اجازه می‌دهند به وضعیت باتری کاربر دسترسی داشته باشند، بدون آنکه خود کاربر بداند. همین اطلاعات بعدها می‌تواند برای ردیابی ما توسط وب سایت هایی که از همین روش بهره می‌برند مورد استفاده قرار گیرد. مثلا فایرفاکس یکی از همین مرورگرهاست.

                                                                            

برای مقابله باید از اینکه مرورگرتان امکان دسترسی به وضعیت باتری را نمی‌دهد، مطمئن شوید البته اخیرا فایرفاکس و پس از گزارش ارسال شده از سوی محققین، این ویژگی را غیر فعال کرده است






تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 10:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امروزه با فراگیر شدن گوشی های هوشمند، اغلب افراد صاحب یکی این گوشی ها هستند و روزانه ده ها برنامه را در آنها اجرا می کنند. اگر موبایل شما دارای سیستم عامل اندروید، iOS ,سیمبین یا ویندوز موبایل است، پس شما هم صاحب یک گوشی هوشمند هستید

.

موبایل شما به طور ناخواسته ممکن است دچار حمله‌های هکری قرار بگیرد و اطلاعات شخصی خود را از دست بدهید. ما سعی کردیم تا در این مطلب به کاربران کمک کنیم تا با رعایت برخی مسائل امنیتی، از هک شدن موبایل خود جلوگیری کنند.
پس نکات زیر را با دقت مطالعه کنید:
1- هر وقت میخواهید وارد سرویس ایمیل یا سایت بانکی خود شوید، آدرس را با پیشوند HTTPS وارد کنید (مثلا https://gmail.com). به این ترتیب به شیوه ای امن به سایت مورد نظر وصل میشوید و امکان سرقت اطلاعات بسیار کم خواهد شد. تقریبا تمام سایت های بانکی و سرویس های ایمیل از پروتکل امن SSL پشتیبانی میکنند.

2- اگر ایمیل ناشناس (و مخصوصا ایمیل حاوی لینک) دریافت کردید، روی لینکهای موجود در ایمیل کلیک نکنید. زیرا هکرها با ارسال یک لینک حاوی کد مخرب میتوانند موبایل یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند. البته ایمیلهایی که از سایتهای معتبر دریافت می‌کنید همیشه امن هستند. (مخصوص سایت هایی که خودتان در آنها ثبت نام کرده اید)

3- اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن ها را از منابع معتبر دریافت کنید. زیرا برخی از همین App ها و بازی‌ها می توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای موبایل شما می‌شود. با وجود عدم پشتیبانی برخی از اپ استورها از کاربران ایران، سایت‌های فارسی معتبری هم برای دانلود نرم افزار موبایل وجود دارند.

4- اگر علاقمند به عکاسی با موبایل خود هستید و نمی خواهید که اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر اطلاعات شخصی شما توسط عکس منتشر شود، کافیست گزینه های مربوط به GPS Camera و Geo Tag را غیر فعال کنید.

موبایل های جدید این امکان را دارند که وقتی عکسی با موبایل خود میگیرید، اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر کنند. گفتنی است این اطلاعات زمانی مشخص می شود که عکس گرفته شده را توسط موبایل خود بر روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و هنوز آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته اید، کافیست با نرم افزار Microsoft Photo Tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته شده حذف نمایید و سپس اقدام به اشتراک گذاری کنید.

5- بلوتوث و  WiFi  موبایل خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید (البته اگر به آنها نیازی ندارید).

6- همیشه آپدیت های منظمی برای سیستم عامل‌های آندروید، ویندوز فون، و iOS منتشر می‌شود. برخی از هکرها از این موضوع سوء استفاده کرده و فایل های آلوده خود را به عنوان آپدیت موبایل در اینترنت منتشر می‌کنند. مراقب این موضوع باشید و همیشه آپدیت سیستم عامل را توسط برنامه Update Manager خود گوشی انجام دهید.

7- یکی از مهمترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که هیچ گاه حساب‌های بانکی خود را توسط نرم افزار های ناشناس باز نکنید. بلکه از نرم افزار بانکی مخصوص بانک خود کمک بگیرید.

نکات گفته شده در این مقاله بسیار ساده بودند. اما جالب است بدانید که بیش از 90 درصد کاربران موبایل به این نکات توجه نمی‌کنند. و همین باعث بروز مشکلاتی مثل هک شدن اطلاعات شخصی میشود






تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 10:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بسم‌الله الرحمن الرحیم 

در راه مانده ایم،ولی روبراه نه
داریم سنگ و خاک ولی سرپناه نَه

در روز مشکل است ببینم شب آمدی؟
یعنی که چشم مانده برایم نگاه نَه

مویم سیاه بود ولی معجرم سپید
مویی سپید پُر شده مویِ سیاه نَه

از عمد می زدند مرا مثل مادرت
بابا درست زد به لبم اشتباه نَه

در کوچه شعله ریخت و راهِ فرار داشت
من حاضرم به کوچه روم خیمه گاه نَه

از ناقه هم می اُفتی اگر،نیمه شب نیاُفت
از ناقه هم می اُفتی اگر بین راه نه

گفتند کودک است ولی دردسر شده
گفتند بچه است ولی بی گناه نه

گفتند دختر است از او کار می کشیم
گفتند می زنیم که گفت عمه آه نه

آنشب مرا زدند ولی عمه شد سیاه
سهمش شده همیشه همین گاه گاه نه

از تازیانه و سپر و خیزارن و خار
من زنده ام هنوز ولی تا پگاه نه

خوابم گرفته است بگو شانه ات کجاست
من را بِبر کنار خودت قتلگاه نه 






تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 10:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک عمر باید بگذرد!
تا بفهمی بیشتر غصه هایی که خوردی
نه خوردنی بود؛
نه پوشیدنی،
فقط دور ریختنی بود…!
و چقدر دیر می فهمیم که
زنــدگـی همین روزهاییست که
منتظـر گذشتنش هستیم …!
همیشه بیاد داشته باشیم و فراموش نکنیم.
“مقصد”، همیشه جایی در “انتهای مسیر” نیست!
“مقصد” لذت بردن از قدمهاییست، که برمی داریم
امروزتون سرشار از حس نابِ خوشبختی : )






تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سنجاب ها تنها حیواناتی هستند که برای محبت

به هم گل میدهند حتی بیشتر از آدما






تاریخ : دوشنبه 95/8/17 | 7:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">