سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
از کاپشن 20 هزار تومانی احمدی نژاد تا ساعت مچی 40 میلیونی آقازاده دولتی!
1390/03/31  
تعداد بازدید: 1182
از کاپشن 20 هزار تومانی احمدی نژاد تا ساعت مچی 40 میلیونی آقازاده دولتی!
" مردی از جنس مردم " عنوانی بود که بر بالای پوسترهای کاهی و بی رنگ و کوچک محمود احمدی نژاد نقش بسته بود و دل های بسیاری را به سمت خود جذب کرد .
 
 


 

شفاف:چه بسیار از نخبگان و مردم عادی که به احمدی نژاد رأی دادند چون ساده زیست بود و تبلیغات ساده اش نیز موید همین ساده زیستی اش بود . این موضوع تا ماه ها و حتی چند سال بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز ادامه داشت . هر روز رسانه های مختلف از صدا و سیما گرفته تا بعضی رسانه های مجذوب احمدی نژاد خبری از کاپشن یا ماشین 504 احمدی نژاد منتشر می کردند و گاهی هم به منزل وی در نارمک و حیاط ساده و سبزی های درون آن اشاره می کردند تا به مردم بگویند احمدی نژاد همچنان ساده زیست است . 

 برخی نیز در اشتباهی تاریخی بدون اشاره به سایر ویژگی های شهید رجایی ، تنها به ساده زیستی وی اشاره می کردند و احمدی نژاد را به شهید رجایی تشبیه می کردند و حتی عده ای نام سایت خود را رجانیوز گذاشتند تا بیشترین بهره را از ساده زیستی شهید رجایی ببرند .

 شکی نیست که شهید رجایی ساده زیست بود و این ساده زیستی همواره برای مردم ایران یک الگو بود و ماند . اما شهید رجایی حلقه اطرافیان خاص نداشت ، شهید رجایی هیچ کاری را برای تبلیغات نمی کرد ، هر چه که بود اعتقادش بود ، شهید رجایی قانون مند بود ، شهید رجایی به ولایت فقیه از عمق جان اعتقاد داشت ، شهید رجایی به معنی واقعی کلمه عدالتخواه بود ، شهید رجایی معاون اول متهم نداشت و .... خلاصه شهید رجایی تفاوت هایی جدی با دکتر احمدی نژاد داشت که سبب شد همواره نام و یاد شهید رجایی در یاد و خاطره ملت ایران زنده بماند .

 اما چرا احمدی نژاد نتوانست همچون رجایی بماند ؟ حب بیش از اندازه حلقه اطرافیان و یاران نزدیک سبب شد احمدی نژاد وارد راهی شود که امکان ادامه آن را نداشت . فردی مانند محمد رضا رحیمی با همه حرف و حدیث هایی که درباره اش مطرح است معاون اول می شود ومی ماند . فردی مانند مشایی با همه اسنادی که درباره مسائل مالی اش مطرح شده رئیس دفتر شده و می ماند ، حمید بقایی هم که وارد این راه می شود ارتقاء می گیرد و معاون رئیس جمهور می شود و در نهایت ملک زاده که به گفته توکلی پرونده هایی دارد ، می شود معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه .

 در رسانه های حامی دولت هم همین خبرهاست . افرادی مانند پانته آ فیوضی که بدون طی مراحل قانونی پروژه بزرگ و میلیاردی را می گیرند و بیعانه 5 میلیاردی دریافت می کنند از سوی برخی سایت های حامی دولت به عنوان " کارآفرین " خوانده می شوند و این در حالی است که کارآفرینان واقعی این مملکت بعضاً با مشکلاتی مواجه اند و کارخانه های آنان با بی اعتنایی وزارت صنایع یک به یک ورشکسته می شوند .

 اکنون دیگر در مجلس ، رسانه های اصولگرا و میان مردم کسی از کاپشن احمدی نژاد حرف نمی زند ، کسی از پژو 504 احمدی نژاد حرف نمی زند ، صحبت از ساعت 40 میلیونی آقازده معاون وزیر خارجه و بنز 160 میلیونی ... .

 البته یک درس عبرت هم برای برخی نخبگان و سیاسیون و فعالان رسانه ای . کاپشن پوشیدن و پژو 504 سوار شدن لزوماً شرط کافی برای قضاوت درباره عملکرد یک رئیس جمهور نمی تواند باشد . چرا که کاپشن خیلی راحت می تواند جای خود را به کت و شلوار مارک دار بدهد . مهم نوع تفکر و برنامه یک نامزد ریاست جمهوری است که آیا توان نشان دادن کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را دارد یا وارد حاشیه می شود ؟

رئیس جمهور می تواند کت و شلوار تمیز و مرتب بپوشد و ماشین روز سوار شود ، اما نوع عملکردش در قامت ریاست دولت به گونه ای باشد که توان مالی سایر اقشار جامعه را هم بالا ببرد . مردم ایران نمی خواهند رئیس جمهورشان کاپشن پوش باشد ، میخواهند همه اقشار جامعه توان پوشیدن لباس های مناسب ، تامین غذای خوب ، خانه مناسب و .... سایر چیزهایی که لیاقتش را دارند ، داشته باشند . مردم ایران نمی خواهند رئیس جمهورشان در منطقه آلوده شهر زندگی کند ، می خواهند منطقه آلوده ای در شهر نباشد . مردم ایران نمی خواهند رئیس جمهورشان پژو 504 قدیمی سوار شود ، می خواهند همه این توان را داشته باشند که ماشین خوب سوار شوند . خلاصه مردم می خواهند هم خودشان زندگی خوبی داشته باشند هم رئیس جمهورشان .

 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:shafaf.ir





تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 4:6 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ماجرای پشت در ماندن و راه ندادن علامه جعفری
1390/03/28  
 
ماجرای پشت در ماندن و راه ندادن علامه جعفری
آقای جعفری با تواضع و افتادگی خود، در مقابل ناراحتی و عصبانیت من می‌پرسیدند: چرا ناراحت می‌شوید؟ مأموران وظیفه خود را انجام می‌دهند.
 
 
 

 



 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
 
منبع:tabnak.ir

تابناک:جواد محقق درباره علامه جعفری می‌گوید:

اوایل دهه 60 که کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در شهر مشهد برگزار شد، برای ورود اعضای کنگره کارت‌هایی صادر کرده بودند. یک روز که از حرم برمی‌گشتیم ، نزدیک دانشگاه رضوی ، وقتی من کارت مزبور را برای ورود آماده کردم ، استاد جعفری گفت : متأسفانه من فراموش کردم کارت ورود را بیاورم.

هنگام ورود، مأموران به من گفتند: شما بفرمایید، ولی ایشان نمی‌توانند وارد شوند، زیرا کارت ندارند. گفتم : ایشان استاد جعفری است . یکی از مأموران گفت: اگر ایشان کارت داشته باشد، اجازه ورود خواهند داشت، و الاّ نه. من از این موضوع بسیار ناراحت شدم. ولی آقای جعفری با تواضع و افتادگی خود، در مقابل ناراحتی و عصبانیت من می‌پرسیدند: چرا ناراحت می‌شوید؟ مأموران وظیفه خود را انجام می‌دهند. آن زمان، وقت ظهر بود و آفتاب هم مستقیم می‌تابید و سایه نبود. من با مشاجره فراوان بالاخره توانستم آن ها را راضی کنم تا ایشان به قسمت داخل بیایند و پشت دیوار داخلی بایستند که حداقل داخل کوچه زیر آفتاب نباشند.

استاد، نشانی کارت خود را به من دادند و من رفتم کارت ایشان را پیدا کنم و برگردم. ایشان نیز عبایشان را کنار دیوار انداختند و روی آن نشستند.

من رفتم ، اما کارت ایشان را پیدا نکردم. به ناچار به سراغ یکی از مسئولین کنگره رفته، آن مسئول وقتی در جریان امر قرار گرفت، به تندی به مأموران گفت: مگر شما ایشان را نمی‌شناختید؟! در قبال این تندی، جعفری به ایشان گفت: شما نباید ناراحت بشوید، زیرا اینها وظیفه خود را انجام داده اند.
 
 





تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 4:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دادگستری گلستان خبر داد:
مسئولان دادگستری گلستان از بازگشایی پرونده آزار و اذیت دو دختر که یکی از آنها به قتل رسیده در شعبات مختلف دادگستری این استان خبر دادند.

مسئولان قضایی گلستان در نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، پرده از جنایاتی برداشتند که علیه یک پزشک زن و یک دختر در یک منطقه روستایی و یکی از شهرهای استان رخ داده است.

قضیه از این قرار بوده که پزشک جوان، مجرد و متعهدی که به انگیزه خدمت به مردم محروم در یکی از روستای گلستان در امر پزشک خانواده خدمت می کرد از سوی چهار نفر مورد تعرض قرار می گیرد.

این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشک مراجعه و وی را مورد اذیت و آزار قرار می دهند.

همچنین مسئولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یکی از شهرستانهای استان خبر دادند. 
 
این حادثه که موجی از تاثر و اندوه را بین مردم مذهبی استان گلستان ایجاد کرده است، از این قرار بوده که دو نفر، دختری را در یکی از شهرهای گلستان می ربایند و پس از آزار و اذیت در جنگلهای منطقه به قتل می رسانند.
 
دادستان مرکز گلستان با اشاره به جزئیات دو حادثه فجیع گفت: پزشک خانواده و شاکی پرونده ابتدا قضیه را سرقت معرفی می کند و سپس پرده از ظلمی که در حقش روا شده است بر می دارد.

عباس پوریانی گفت: پرونده این افراد در شعبه سوم کیفری استان در حال رسیدگی است که پس از قطعیت اتهام و تکمیل مستندات احکام اعدام اجرا خواهد شد.
 
دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: به زودی شاهد اجرای حکم افراد خاطی و متجاوزین به عنف در استان خواهیم بود.
 
وی افزود: پرونده افراد خاطی مربوط به پزشک خانواده مستقر در خانه بهداشت یکی از روستاهای استان در شعبه سوم کیفری استان در حال رسیدگی است .

پوریانی  تصریح کرد: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز به سرعت و در کوتاهترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی تاکید کرد: مراحل این دو پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری است. 
 
وی گفت: دادستانی نسبت به امور استان نظارت عام دارد و تاکنون موارد متعددی را راسا به عهده گرفته است که پیش از اطلاع مردم اقدام به انجام خدمات در دستگاه قضایی کوده است.

پوریانی ادامه داد: دستگاه قضایی نسبت به جرائمی از قبیل تجاوز به عنف حساسیت ویژه ‌ای دارد و در همین بخش خواستار اقدامات اساسی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه است.
 
وی اذعان داشت: شرایط خاصی در برخی از پرونده‌ها موجود است که نیاز به ریشه یابی عوامل دخیل در آن و به ویژه مشکلات جوانان در این باره هستیم.
پوریانی در پایان گفت: طی سال گذشته جرائم مربوط به عفت عمومی در استان با کاهش مواجه بوده و هرچند این جرایم صورت محدود و انگشت شمار در جامعه اتفاق می افتد اما  باعث ایجاد ناامنی در جامعه می‌ شود.
 
رئیس کل دادگستری گلستان نیز با اشاره به حوادثی که در خمینی شهر اصفهان رخ داد گفت: در بعضی  جنایات عامل اصلی خود قربانی است.

احمد فاضلیان افزود: برای جنایات برای دو دختر در استان دادگاه ویژه تشکیل و رسیدگی فوق العاده انجام شده است.
 
وی ادامه داد: جامعه به این دلیل به این شکل افتاده که بعضی دستگاههای اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.
 
وی تاکید کرد: ما مجری قانون هستیم اما افراط و تفریط های ماموران قانون را نیز قبول نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر





تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مردان کم سواد؛حاصل ترکیب جنسیتی موجود
یک نماینده مجلس معتقد است حاصل به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها، کم سوادی یا بی سوادی مردان در جامعه است که این امر سبب می شود دختران کمتر بتوانند پسرانی همسطح یا بالاتر از خود از نظر تحصیلات بیابند که این موضوع به معنی افزایش تجرد یا کاهش ازدواج است.

جاسم ساعدی در ارتباط با مشکلاتی که افزایش حضور زنان در دانشگاهها به وجود می آورد تاکید کرد: بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهها هر روز رو به افزایش است و حضور خانمها در دانشگاهها به این امر دامن می زند و انگیزه پسران را برای ورود به دانشگاه کم کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر دانشگاه رفتن برای خانمها تبدیل به یک جذابیت شده که حتی سبب می شود آنها ازدواج کردن و شاغل شدن را در دانشگاه رفتن ببینند و این امر اتفاق خوبی نیست. جامعه ایران یک جامعه سنتی و مذهبی است و بر اساس احادیث، جهاد یک زن شوهرداری است و نماز خواندن یک زن در خانه ارجح تر از نماز خواندن او در مسجد است.

نماینده مردم خوزستان و شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور بیشتر خانمها در دانشگاه و تحصیل آنان موجب بالا رفتن سن ازدواج شده و به این امر در آینده بیشتر دامن جامعه را خواهد گرفت اظهار داشت: مردی که دیپلم است و قصد ازدواج دارد در بیشتر مواقع از سوی زنی که مدرک تحصیلی بالاتری دارد، پذیرفته نمی شود.

به گفته ساعدی، به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها موجب می شود در آینده کم سوادی و بی سوادی مردان در جامعه افزایش یابد.

ساعدی در خصوص ارتباط محیط کار و رشته های آموزش عالی خاطرنشان کرد: به عقیده من هم اکنون نظام آموزش عالی ما با محیط کار هیچ گونه هماهنگی و ارتباطی ندارد و باز کار در مسیر دیگری است و آموزش عالی در راه دیگری حرکت می کند.

وی در ارتباط با راههای افزایش جذب مردان در دانشگاهها و تغییر ترکیب جنسیتی در پذیرش دانشجویان به مهر گفت: بهتر است مردان در رشته هایی هدایت تحصیلی شوند که بعد از اتمام دوران تحصیل بتوانند بلافاصله وارد بازار کار شوند و در کارخانجات و رشته های کاربردی برای زندگی و جامعه شاغل شوند.

این نماینده مجلس در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: برای مثال رشته محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ بازار کاری در کشور ندارد و در هیچ کدام از بخشهای خصوصی و دولتی نمی توان بازار کاری برای این رشته یافت. این امر البته در سایر دانشگاههای دولتی و در برخی رشته ها هم صدق می کند.

منبع: خبرگزاری مهر






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به شهروندان انگلیسی در دوبی توصیه شده در کلوپ ها با دوستان خود بمانند، به شدت از جدا شدن از جمع اجتناب کنند و با افراد غریبه معاشرت نکنند.
سفارت انگلیس به شهروندان انگلیسی که در امارات زندگی می کنند، در مورد افزایش «افزودنی هایی که بدون آگاهی شخص در نوشیدنی وی حل می شود» هشدار داد.

این اقدام که اغلب اوقات تجاوز جنسی را در پی دارد، در کلوپ های شبانه دوبی به شدت افزایش یافته و منجر به تجاوزهای جنسی هم به مردان و هم به زنان می شود.

در بیانیه دفتر مشترک المنافع شهروندان انگلیسی به زنان گردشگر انگلیسی توصیه شده در زمانی که به تنهایی مسافرت می کنند مراقب خود باشند و به خصوص در شب از تاکسی های شرکت های معتبر تاکسی رانی استفاده کنند.

همچنین به شهروندان انگلیسی در دوبی توصیه شده در کلوپ ها با دوستان خود بمانند، به شدت از جدا شدن از جمع اجتناب کنند و با افراد غریبه معاشرت نکنند.

در گزارشی که سال ???? از سوی دفتر امور خارجه انگلیس منتشر شد، آمده بود که احتمال دستگیری انگلیسی ها در امارات بیش از هر کشور دیگری در جهان است چراکه آنها قوانین و رسوم محلی این کشور را نمی شناسند.

بیش از ??? هزار تن از شهروندان انگلیسی در امارات زندگی می کنند و بیش از یک میلیون تن از مردم انگلیس در سال ???? به امارات سفر کرده اند.

منبع: تابناک





تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مردان کم سواد؛حاصل ترکیب جنسیتی موجود
یک نماینده مجلس معتقد است حاصل به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها، کم سوادی یا بی سوادی مردان در جامعه است که این امر سبب می شود دختران کمتر بتوانند پسرانی همسطح یا بالاتر از خود از نظر تحصیلات بیابند که این موضوع به معنی افزایش تجرد یا کاهش ازدواج است.

جاسم ساعدی در ارتباط با مشکلاتی که افزایش حضور زنان در دانشگاهها به وجود می آورد تاکید کرد: بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهها هر روز رو به افزایش است و حضور خانمها در دانشگاهها به این امر دامن می زند و انگیزه پسران را برای ورود به دانشگاه کم کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر دانشگاه رفتن برای خانمها تبدیل به یک جذابیت شده که حتی سبب می شود آنها ازدواج کردن و شاغل شدن را در دانشگاه رفتن ببینند و این امر اتفاق خوبی نیست. جامعه ایران یک جامعه سنتی و مذهبی است و بر اساس احادیث، جهاد یک زن شوهرداری است و نماز خواندن یک زن در خانه ارجح تر از نماز خواندن او در مسجد است.

نماینده مردم خوزستان و شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور بیشتر خانمها در دانشگاه و تحصیل آنان موجب بالا رفتن سن ازدواج شده و به این امر در آینده بیشتر دامن جامعه را خواهد گرفت اظهار داشت: مردی که دیپلم است و قصد ازدواج دارد در بیشتر مواقع از سوی زنی که مدرک تحصیلی بالاتری دارد، پذیرفته نمی شود.

به گفته ساعدی، به هم خوردن ترکیب جنسیتی در دانشگاهها موجب می شود در آینده کم سوادی و بی سوادی مردان در جامعه افزایش یابد.

ساعدی در خصوص ارتباط محیط کار و رشته های آموزش عالی خاطرنشان کرد: به عقیده من هم اکنون نظام آموزش عالی ما با محیط کار هیچ گونه هماهنگی و ارتباطی ندارد و باز کار در مسیر دیگری است و آموزش عالی در راه دیگری حرکت می کند.

وی در ارتباط با راههای افزایش جذب مردان در دانشگاهها و تغییر ترکیب جنسیتی در پذیرش دانشجویان به مهر گفت: بهتر است مردان در رشته هایی هدایت تحصیلی شوند که بعد از اتمام دوران تحصیل بتوانند بلافاصله وارد بازار کار شوند و در کارخانجات و رشته های کاربردی برای زندگی و جامعه شاغل شوند.

این نماینده مجلس در این باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: برای مثال رشته محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ بازار کاری در کشور ندارد و در هیچ کدام از بخشهای خصوصی و دولتی نمی توان بازار کاری برای این رشته یافت. این امر البته در سایر دانشگاههای دولتی و در برخی رشته ها هم صدق می کند.

منبع: خبرگزاری مهر






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:55 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لکنت زبان دیکتاتور لیبی
این عضو نظامی انقلابیون تصریح کرد: شهر سرت شاهد انقلاب داخلی برای سرنگونی رژیم قذافی است، اما نیروهای قذافی با گلوله پاسخ آنها را می دهند.
یکی از منابع وابسته به انقلابیون لیبی ضمن افشای راز عینک دودی که دیکتاتور بر چشم می زند، به مشکلات دیگر وی اشاره کرد.

به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، سرهنگ خلبان "صالح العبیدی" گفت : انقلابیون آماده پیشروی به سوی طرابلس هستند. انقلابیون مصراته با همتایان خود در شهر "زلیتن" جبهه قوی برای ورود به پایتخت تشکیل داده اند.

وی افزود: طرابلس ظرف روزهای آینده سقوط خواهد کرد.انقلابیون در حال تهیه طرح جنگی برای پاکسازی شهر "سرت" از چنگال نیروهای "معمر قذافی" هستند هر چند گردانهای قذافی اطراف این شهر و مناطق "البریقه"،"بشر"، "العقیله" و" الوادی الاحمر" را مین گذاری کرده اند.

العبیدی تصریح کرد: با وجود مین گذاری گسترده نیروهای قذافی، انقلابیون توانستند به دروازه های البریقه برسند و تخریب چی های ما همه مین های کار گذاشته شده را خنثی کردند.

این عضو نظامی انقلابیون تصریح کرد: شهر سرت شاهد انقلاب داخلی برای سرنگونی رژیم قذافی است، اما نیروهای قذافی با گلوله پاسخ آنها را می دهند.

العبیدی که اولین افسر جدا شده از قذافی به شمار می رود، افزود: در درگیری های اخیر میان انقلابیون با مزدوران قذافی شاهد فرار گسترده این نیروها و به جا گذاشتن سلاح های آنها بودیم که هم اکنون سلاحهای پیشرفته ای به دست ما افتاده است.

وی با اشاره به زخمی شدن دیکتاتور لیبی در اثر حملات بیان کرد: قذافی هم اکنون به خوبی نمی تواند ببیند و به همین خاطر از عینک آفتابی حتی در مکانهایی که آفتابی وجود ندارد استفاده می کند. همچنین منابع نزدیک به معمر قذافی فاش کرده اند که وی مشکل تکلمی دارد و از همین رو در رسانه های مستقیم ظاهر نمی شود تا حقیقت برای همه آشکار نشود.

منبع: عصر ایران

 






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
این کشف می تواند از جنون استفاده از رنگهای شیمیایی در نخستین سالهای خاکستری شدن موها جلوگیری کند.
دانشمندان آمریکایی پروتئینی را یافتند که رنگ موها را تعیین می کند و عامل خاکستری و سفید شدن آنها است.

به گزارش مهر، خاکستری و سفید شدن موهای سر یکی از علائم پیری است. اما موهای بسیاری از افراد در سنین جوانی و میانسالی نیز سفید می شود. اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه نیویورک پروتئینی را کشف کردند که استفاده از آن در شامپوها و لوسیونها در آینده می تواند موها را به رنگ اولیه آنها بازگرداند.

این کشف می تواند از جنون استفاده از رنگهای شیمیایی در نخستین سالهای خاکستری شدن موها جلوگیری کند.

وظیفه این پروتئین که Wnt نام دارد تنظیم و کنترل رنگ موها است.

Wnt زنجیره ای از واکنشها را برنامه ریزی می کند که سلولهای بنیادی پوست سر را برای تولید رنگدانه های مو تحریک می کنند و بروز نقص در عملکرد آن می تواند این سیستم را وادار به تولید موهای خاکستری کند.

این دانشمندان موفق شدند با استفاده از این پروتئین موههای سفید موشهای پیر را به رنگ اصلی بازگردانند.

سلولهای بنیادی فولیکول که در همکاری با سلولهای بنیادی رنگ (ملانوسیتها) کار می کنند رنگ موها را می سازند.

براساس گزارش ABC News ، این پژوهشگران کشف کردند که پروتئین Wnt وظیفه رنگ آمیزی را در این دو نوع از سلولهای بنیادی به عهده دارد. به ویژه، فقدان این پروتئین در ملانوسیتها منجر به رشد موهای خاکستری می شود.

این محققان توضیح دادند: "با دستکاری ژنتیکی این پروتئین می توان از تولید موههای سفید و خاکستری جلوگیری کرد. ما از سالها قبل می دانیم که سلولهای بنیادی فولیکوهای مو و سلولهای تولیدکننده رنگدانه ها (ملانوسیتها) برای تولید موهای رنگی همکاری می کنند، اما دلایل آن هنوز ناشناخته بود. اکنون کشف کردیم که Wnt برای عملکرد این دو خط از سلولهای بنیادی و برای رنگ موها نقشی کلیدی ایفا می کند."

منبع : عصر ایران
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir





تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:51 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
افرادی که هنوز زندگی در خانه‌های قدیمی یا ویلایی را به آپارتمان‌نشینی ترجیح می‌دهند، قطعا در حیاط خانه خود باغچه‌ای دارند که دلبسته آن هستند. با دانستن این نکات می‌توانید از زیبایی‌های باغچه خود در طول شب نیز بهره ببرید.
برترین مجله اینترنتی ایران


  • دقت کنید برای تزئین باغچه‌تان از گل‌های رنگارنگ و باشکوه در مرکز باغچه و از گیاهان و درختچه‌هایی که برگ‌های بزرگ و پهن دارند در اطراف و حاشیه‌های باغچه استفاده کنید.
  • کاشت یکی، دو گیاه شب‌بو در باغچه حیاط تاثیر زیادی در خوش‌بو شدن و عاطفی شدن فضای منزل به‌ویژه هنگام شب دارد.
  • نورپردازی باغچه (هر چقدر هم که کوچک باشد) در زیبایی و آراستگی آن بسیار اهمیت دارد. بنابراین برای باغچه حتی اگر کوچک و نقلی است، یک یا 2 روشنایی جذاب و خوش‌رنگ انتخاب کنید. سعی کنید با کمک رنگ‌های شاد مثل آبی و سبز جلوه زیبایی به مرکز باغچه و حاشیه آن ببخشید.
  • بخشی از فضای باغچه‌تان را حتما به کاشتن سبزی‌های خوراکی مانند شاهی، ریحان و ترب اختصاص دهید. بهتر است از حاشیه باغچه برای کاشت این سبزی‌ها استفاده کنید.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
نکاتی برای خرید طلا

1. بهترین طلا برای ایرانی‌ها طلای 18 عیار است


 یک سوالی که خیلی وقت‌ها مشتریان از طلافروش‌ها می‌پرسند این است که عیار طلایی که می‌خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین‌ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی‌ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار.



2. طلای دست‌دوم را از قفل آن بشناسید

 بازار طلاهای دست دوم مدت‌هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست‌اول و دست‌دوم شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده‌ترین راه برای این‌که دست‌دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به‌خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته. در طلای دست‌دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر کمتر براق‌اند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود.



3. اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، سکه بخرید، نه طلا

اگر هدف‌تان از خرید طلا، داشتن سرمایه است، بهتر است سکه بخرید. این به معنای آن نیست که ارزش سکه و طلا با هم متفاوت است. این دو ارزش یکسانی دارند، اما موقع فروش سکه، سود بیشتری نصیب شما می‌شود. سکه اُجرت ساخت ندارد، اما وقتی بخواهید زیورآلات‌تان را بفروشید، رقمی برای اُجرت ساخت از آن کم می‌شود.



4. سنگ فیروزه را فراموش نکنید

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که طرفدار سنگ‌های قیمتی هستند و البته نمی‌خواهند هزینه گزافی بابت خریدشان بپردازند، توصیه می‌کنیم جواهری بخرید که در آن، از سنگ فیروزه نیشابور استفاده شده باشد. فیروزه با وجود اینکه در ایران قیمت مناسبی دارد، یکی از شناخته شده‌ترین و البته قیمتی‌ترین سنگ‌های تزئینی در دنیاست.



5. طلای 24 عیار دروغ است

تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی‌شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می‌کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.



6. چگونه طلا را از نقره و پلاتین تشخیص دهید؟

تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار راحتی است. بر اساس یک اصل کلی، بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K در کنار عددی که نشان‌دهنده عیار آن است، بارگذاری می‌شوند. نقره‌ها را با علامت بیضی، مُهر می‌کنند و پلاتین هم با حروف PT مشخص می‌شود، به خاطر همین برای تشخیص این تفاوت کار سختی ندارید.



7. طلا فروش‌ها لزوما مایه‌دار نیستند

خیلی از مردم فکر می‌کنند که طلافروش‌ها افراد ثروتمندی هستند. این تصور شاید به خاطر این به وجود آمده که طلا مترادف با پول و سرمایه است و چون طلافروشی در مقایسه با شغل‌های دیگر به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد، پس طلافروش‌ها از بقیه پولدارترند! اما واقعیت این‌طورها هم نیست و سودی که یک طلافروش ممکن است در طول سال به دست بیاورد، حتی از درآمد یک پزشک یا تاجر کمتر باشد.



8. پیشنهاد من به شما: طلای یزد

یکی از سوال‌هایی که برای بیشتر خریداران طلا پیش می‌آید، این است که طلای ایتالیایی چقدر بهتر از زیورآلاتی است که در ایران ساخته می‌شود؟ من به عنوان کسی که سال‌هاست در این حوزه حضور داشتم، به جرات می‌گویم که اگر موقع خرید بر سر کشور سازنده تردید دارید، همه چیز را فراموش کنید و طلای یزدی بخرید. طلای یزد در مقایسه با زیورآلات کشورهایی مثل ایتالیا و هند، ویژگی‌های خاص خودش را دارد. معروف‌ترین طلای ایران برای یزد است که در بیشتر مواقع با مرواریدهای خاویاری تزئین می‌شود و طرفداران خارجی خیلی زیادی هم دارد.



9. مراقب باشید ضرر نکنید

بازار طلا یکی از بازارهایی است که نوسان قیمتی بالایی دارد و اگر به عنوان سرمایه‌گذار، تفکر اقتصادی نداشته باشید، ضرر می‌کنید. طلافروش‌ها با توجه به تجربه کاری و شگردهای مخصوص به خود، سرمایه خود را با میزان ثابتی طلا در سال نگه می‌دارند.





10. چرا طلافروش‌ها شغل خودشان را لُو نمی‌دهند؟

معمولا طلافروش‌ها به خاطر شرایط ویژه‌ای که دارند، شغل‌شان را خیلی دیرتر از بقیه لو می‌دهند. این موضوع البته با توجه به شرایط امنیتی تا حدودی عاقلانه است؛ اما بارها پیش آمده که خیلی‌ها  بعد از برخورد با هر مشکل مالی سراغ آنها می‌آیند و پول می‌خواهند. حالا شما بگویید، طلافروش‌ها حق ندارند شغل‌شان را پنهان کنند؟!

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : سه شنبه 90/3/31 | 1:49 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">