سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.






تاریخ : چهارشنبه 95/7/28 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هنوز هوا سرد نیست 

انگار  برگ ها دلشان نمی آید زرد شوند ...

دلشان نمی آیند بریزند 

انگار پاییز هم امسال منتظر مانده است ...

منتظر آمدن بهار ...

Image result for ?پاییز عشق شعر?‎








تاریخ : یکشنبه 95/7/25 | 7:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 اگر آزمایش خون دادید ودر برخی تست ها نتیجه سلامت در آن ها مشاهده نکردید کافی است این دستور ساده اما موثر را امتحان کنید.
 
اگر ایمنی بدن شما کاهش یافته، هموگلوبین و آهن خونتان زیر نرمال بوده، یا سطح چربی و کلسترول شما بالا  است با این دستور ساده خون تازه در رگ هایتان جاری شده و بسیاری مشکلاتتان درمان می شود.
 
مواد تشکیل دهنده معجون:
- نیم کیلو چغندر
- نیم کیلو هویج
- یک کیلو سیب
- دو عدد لیمو
- 200 گرم عسل طبیعی
 
دستورالعمل تهیه :
در ابتدا تمام مواد تشکیل دهنده را به خوبی شسته و آنها را در یک کاسه خرد کرده و آب لیمو  ها را به آن اضافه کرده و هم بزنید سپس اجازه دهید مخلوط به مدت 24 ساعت در همین حال باقی بماند.
 
سپس بعد از 24 ساعت ترکیب مواد را در روی توری ریخته و فشار دهید تا آب آن خارج شود سپس به آب آن عسل اضافه کرده و در یک ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگه دارید.
 
طرز استفاده: 

یک لیوان از این معجون را هر روز صبح با معده خالی  بنوشید.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 11:2 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چی بخوریم تا سرما نخوریم

همه افراد به دنبال راهی هستند تا از مریضی در امان باشند و هیچ کس را نمی توان پیدا کرد که برای مریض شدن برنامه ریزی داشته باشد. بالعکس، همه ما به دنبال راه هایی برای جلوگیری از انواع مریضی ها هستیم. به عنوان مثال همیشه دست های خودمان و کودکانمان را می شوییم، در دستانمان عطسه نمی کنیم، از قرار گرفتن در محیط هایی که بیماری های مسری در آن جا وجود دارد اجتناب می کنیم، ورزش می کنیم و خیلی کاراهای دیگر. اما با تمام این کارها باز هم گاهی اوقات مریض می شویم. شب قبل از خواب آب و نمک قرقره کرده ایم و لباس کافی پوشیده ایم اما وقتی صبح از خواب بیدار می شویم با گلو درد مواجه می شویم. کجای کارمان غلط بوده؟ احتمالا هیچ چیز. اما کاراهایی نیز وجود دارند که می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. غذاهای سالم و طبیعی یکی از راه حل های پیشنهادی و بسیار مفید برای این منظور است.

images

1 – چای داغ معجزه گر در برابر سرما خوردگی

البته نه هر چای داغی ! منظور ما چای بابونه است. تحقیقاتی بر روی چای بابونه در دانشگاه امپریال لندن توسط دکتر آیلین هولمز صورت گرفته که نشان می دهد افرادی که به مدت 2 هفته هر روز 5 فنجان از این دم کرده را می نوشند، به میزان زیادی سطح پلی فنول خون شان بالا می رود که بسیاری از این ترکیبان گیاهی در خون خواص آنتی باکتریال دارند. این سطح تا 2 هفته بعد از قطع نوشیدن چای بابونه همچنان بالا می ماند. از مزایای دیگر این چای آرامبخش بودن و خاصیت تسکین دهندگی این نوشیدنی ارزشمند است.

oatgroats_720

2 – با جو دوسر به جنگ مزاحمان بروید!

در بدن همه ما یک قاتل حرفه ای به نام ماکروفاژ وجود دارد که به خوبی از عهده کار خود بر می آید به شرطی که ما هم به او کمک کنیم. ماکروفاژ نوعی گلبول سفید است که در مغز استخوان بدن تشکیل می شود و به وسیله سلول هایی به نام بتا-گلوکان که جز اصلی غذاهای فیبر دار است تولید می شود. جو دو سر منبع غنی فیبر است که به راحتی هم پخته می شود. پس از همین امروز خوردن آن را آغاز کنید.

3 – چربی همیشه بد نیست!

انتخاب سالاد برای وعده شام انتخاب هوشمندانه ای است. اما غذاهای بدون چربی های سالم همیشه هم خوب نیستند. مواد موجود در سبزیجات بدون وجود چربی نمی توانند در روده جذب شوند. کاروتینویئد و آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات که برای بهبود سیستم ایمنی بدن ضروری هستند، برای جذب شدن در روده نیازمند چربی ها هستند. در یک تحقیق که در دانشگاه ایالتی آیووا بر روی 7 نفر به مدت 12 هفته انجام شد نشان داده شد که در رژیم غذایی بدون چربی هیچ کدام از آنتی اکسیدان ها و کاروتینویئد های موجود در سبزیجات در روده جذب نشده اند و این افراد دچار ضعف سیستم ایمنی شده اند. می توانید از چربی های سالم مانند روغن زیتون و کنجد و همچنین سرکه بالزامیک یا سس گوجه فرنگی خانگی برای میکس در سالادتان استفاده کنید.

Goat_Cheddar_-_Lotsa_whey

4 – آب پنیر

آب پنیر یک نوشیدنی بسیار موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. این نوشیدنی عالی سرشار از آمینو اسیدی به نام سیستیئن است که سازنده پروتیئنی به نام گلوتاتیون می باشد. گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که سلول ها را در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی مقاوم می کند. می توانید صبح خود را با این معجون قدرتمند شروع کنید. منبع غنی دیگر ماست است. آبی که روی ماست است را هیچ گاه دور نریزید بلکه آن را در ماست هم بزنید  نوش جان کنید. پودرهای پروتیئنی آب پنیر در بازار وجود دارد که البته گرانتر ولی بسیار مقوی و خالص هستند.

45765756756575

5 – گوجه فرنگی از سوپ پیشی می گیرد!

وقتی سرما می خورید سوپ رشته فرنگی می خورید؟ به شما توصیه می کنم که برای اینکه از سرما خوردگی و آنفلونزا در امان بمانید رژیم های غنی از گوجه فرنگی به خصوص در فصل زمستان داشته باشید. یک مطالعه در مجله آمریکایی تغذیه بالینی بر روی 12 نفر انجام شد که به مدت 3 هفته این افراد رژیم سرشار از گوجه فرنگی داشتند و سه هفته متوالی دیگر رژیم فاقد گوجه. در سه هفته اول گلبول های سفید کشنده خون این افراد به میزان 38 درصد از آسیب ناشی از رادیکاهای آزاد بدن – اتم هایی در بدن انسان که سلول ها را تخریب می کنند – نسبت به رژیم بدون گوجه فرنگی در امان مانده بودند. دانشمندان معتقدند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که سلول های بدن را در مقابل اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقاوم می کند.

Butterbur

6 – از طبیعت و گیاهان موجود در آن کمک بگیرید

Butterbue یا پتاسیتس گیاهی است که ممکن است به نظر شما آلرژی زا باشد. ولی برعکس این تصور این گیاه برای درمان آلرژی به کار می رود. محققان اسکاتلندی می گویند که درمان با داروی پتاسیتس در بیماران دارای آلرژی 13 درصد بهتر از بیمارانی بوده که از دارونما ها استفاده کرده اند. همچنین مجله پزشکی بریتانیا در مطالعه ای این داروی گیاهی را موثرتر از داروی ضد آلرژی Zyrtec میداند. در حالی که این داروی گیاهی هیچ عارضه جانبی مانند خواب آلودگی و غیره را در مقابل داروهای صنعتی ندارد. این گیاه در درمان تمامی علائم آلرژی مانند عطسه و آبریزش و التهاب موثر است.

7 – نوشابه بدون گاز گیتورید

گیتورید یکی از بهترین نوشیدنی ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن است. در یک تحقیق ورزشکارانی که در مدت 15 دقیقه ورزش سنگین بیش از یک استکان گیتورید مصرف کردند دستگاه ایمنی قوی تری نسبت به ورزشکارانی که دارونما مصرف می کردند، داشتند.

800px-Capsicum_annuum_var._Fiesta_-_MHNT

8 – فلفل تند بخورید

کپسایسین موجود در فلفل های تند می تواند بیماری را قبل از آغاز شدن متوقف کند. تحقیقات نشان داده که موش هایی که یک دوز روزانه از کپسایسین را در روز مصرف کرده اند 3 برابر بیشتر سلول های آنتی بادی نسبت به آن دسته ای که کپسایسین مصرف نکرده اند تولید کرده اند و آنتی بادی زیاد یعنی سرماخوردگی و عفونت کمتر. اگر با فلفل تند مشکل دارید کمی سس فلفلی هم می تواند کارساز باشد و دستگاه ایمنی تان را قوی کند.

9 – وزنتان را کم کنید

کاهش وزن علاوه بر جلوگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی فواید دیگری نیز دارد و آن شکل گیری دستگاه ایمنی بدن است. در یک تحقیق در امریکا از کسانی که اضافه وزن داشتند خواسته شد که 100 تا 200 کالری از رژیم روزانه خود کم کنند. بعد از مدتی دیده شد که علاوه بر کاهش کلسترول خون، این افراد دستگاه ایمنی بسیار مقاوم در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا دارند. هنوز محققان رابطه کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی را نیافته اند اما آنچه که مسلم است این است که کم کردن 200 کالری از رژیم روزانه کار ساده ای است.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گیاه رزماری
گیاه رزماری

بوی این گیاه، هوشیاری و حافظه را می افزاید

بوی گیاه تازه رزماری، هوشیاری و حافظه را برای مدتی افزایش می دهد. همچنین رزماری برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس نیز توصیه میشود.

 رزماری حاوی ترکیباتی به نام «کولین» است که چربی‌های کبد را کنترل می‌کند و به دفع صفرا کمک می‌کند. این گیاه برای مقابله با گرفتگی عضلات دستگاه گوارش، نفخ و یبوست نیز بسیار مفید است.

رزماری نیز مانند آویشن خاصیت خلط آوری دارد و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر است.

متخصصان، مصرف رزماری را برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس نیز توصیه می‌کنند. باید بدانید که یونانی‌های باستان از رزماری برای تقویت حافظه‌شان استفاده می‌کرده‌اند.

در نهایت اینکه اگر دوست دارید موهای بلند و پرپشتی داشته باشید نیز به رزماری نیاز خواهید داشت.

روش استفاده

گیاه رزماریگیاه رزماری

خواص رزماری در برگ‌ها و سرگل‌های آن تجمع دارد. راحت‌ترین روش‌های استفاده از رزماری استفاده از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن است. می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل کنید.

توصیه می‌کنیم یک یا دو شاخه‌ی کوچک رزماری را داخل شیشه‌ی روغن زیتون‌تان بیندازید. می‌توانید چند حبه سیر هم به آن اضافه کنید. خواهید دید روغن زیتونتان چه طعم خوب و دل‌انگیزی پیدا خواهد کرد.

اگر از روماتیسم رنج می‌برید پاها و دست‌هایتان را به این گیاه معطر بسپارید. برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب بریزید و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.

این گیاه عوارض جانبی خاصی ندارد؛ اما توصیه می‌شود اگر مشکل خاصی دارید، قبل از استفاده از این گیاه با پزشکتان مشورت کنید.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 11:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

زندگی بدون زانو درد را تجربه کنید؛

تمریناتی برای بهبود درد زانو

درد زانو متاسفانه یکی از پرشکایت ترین دردها در میان مراجعین به مراکز فیزیوتراپی و هم چنین بسیار رایج در میان اطرافیان ماست. به علت سوالاتی که دوستان عزیز داشته اند در این مطلب تمریناتی بسیار عالی برای شما تهیه نموده ایم که با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد.

درد زانو متاسفانه یکی از پرشکایت ترین دردها در میان مراجعین به مراکز فیزیوتراپی و هم چنین بسیار رایج در میان اطرافیان ماست. به علت سوالاتی که دوستان عزیز داشته اند در این مطلب تمریناتی بسیار عالی برای شما تهیه نموده ایم که با انجام این حرکات کششی عضلات اطراف زانو را تقویت و درد زانوی شما کمتر خواهد شد. تمرینات کششی علاوه بر کاهش درد به کاهش آسیب های وارد به زانو نیز منجر می شود. بنابراین حرکات را درست مطابق توضیحات و شکل انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. (قبل از شروع انجام تمرینات مقاله باید و نباید های درد زانو را مطالعه بفرمایید)

نکته: قبل از شروع تمرینات به مدت 5 دقیقه به منظور گرم کردن بدن پیاده روی کنید.

کشش همسترینگ

بعد از گرم کردن بدن با پیاده رویT که بسیار برای شروع تمرین مهم و ضروری است به روی کمرتان دراز بکشید و یک کش (و یا اگر کش در منزل ندارید می توانید از یک پارچه نواری استفاده کنید) را از پهنا به دور پای راستتان بیاندازید. سپس به آرامی و با پای کاملا صاف و در حالی که آرنج هایتان روی زمین است پایتان را بالا بیاورید و 20 ثانیه در همین حالت بمانید. پایتان را پایین بیاورید و دو بار برای همین پا حرکت را تکرار کنید و سپس برای پای بعدی این کار را سه مرتبه انجام دهید.

کشش ساق پا

برای کشش در ساق پا، پای راستتان را جلو بیاورید و کمی خم کنید و پای چپ را یک قدم به عقب بگذارید. پاشنه پایی که عقب است را سفت به زمین فشار دهید. شما باید کشش را در ساق این پا حس کنید. برای احساس کشش بیشتر می توانید زانوی پایی که خم است را بیشتر خم کنید. البته تا حدی که زانوی شما از انگشتان پایتان جلوتر نزند. در این صورت احتمال فشار و آسیب به زانو وجود دارد. این کار را 20 ثانیه و 3 بار برای هر پا انجام دهید.

webmd_photo_of_trainer_doing_straight_leg_raise

بالا بردن پا به صورت صاف

روی زمین دراز بکشید و بالا تنه تان را به وسیله آرنج هایتان مطابق شکل بالا نگه دارید. پای چپ را خم کنید و روی زمین گذاشته و انگشتان پای راست را مطابق شکل به سمت صورتتان خم کنید. سپس با سفت کردن عضلات، ران پای راست پایتان را به آرامی بالا آورده و سه ثانیه مکث کنید. این کار را در سه ست ده تایی انجام دهید و بعد از هر ده بار پایتان را عوض کنید.

قوی ساختن عضلات به پشتیبانی از مفاصل ضعیف کمک می کند.

 webmd_photo_of_trainer_doing_quad_set

Quad Set

اگر در ابتدا برایتان سخت است که پایتان را بالا بیاورید نگران نباشید با گذشت زمان و قوی تر شدن عضلاتتان این کار برایتان راحتتر خواهد شد. این حرکت آسان تر از حرکت بالا آوردن پا است. روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را صاف و ریلکس روی زمین بگذارید(شکل چپ). سپس پاهایتان را فلکس کرده و عضلات چهار سر ران را کاملا منقبض کنید و مدت 5 ثانیه در همین حالت بمانید.(شکل راست). در این تمرین پاها از روی زمین بلند نمی شوند. این تمرین را در دو ست 10 تایی برای هر پا انجام دهید .

 webmd_photo_of_trainer_doing_seated_hip_march

Seated Hip March

تقویت ماهیچه های ران و باسن به شما در فعالیت های روزانه مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها کمک می کند.

صاف روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را با زاویه 90 درجه روی زمین بگذارید به طوری که فقط انگشتان پای چپ زمین را لمس کند. پای راستتان را با سفت کردن عضلات چهار سر به آرامی بالا بیاورید و 3 ثانیه در همین حالت نگه دارید و پایین بیاورید. پای راست را پس از پایین آوردن کاملا زمین نگذارید تا فشار ایزومتریک از بین برود بلکه فقط انگشتان شما زمین را لمس کند و ست بعدی را انجام دهید. اگر در ابتدا برایتان سخت است می توانید از دستتان برای بالا آوردن پا کمک بگیرید. این تمرین را برای هر پا در سه ست 10 تایی انجام دهید.

قبل از شروع هر برنامه ورزشی اگر قبلا ورزش نکرده اید با پزشکتان مشورت کنید. کمی درد خفیف در عضلاتتان بعد از ورزش طبیعی است و با استفاده از یخ یا دوش آب گرم بهبود پیدا می کند و می توانید در این وضعیت ورزش کنید. اما درد مفاصل را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

30 دقیقه ورزش کردن در روز را حتما در برنامه روزانه تان بگنجانید و کم کم آن را افزایش دهید تا به هدف برسید.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 10:58 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تمیز کردن گوش، کار صحیحی نیست. گوش برنامه بهداشت خود را دارد. با وارد کردن اشیای مختلف در گوش، این فرآیند طبیعی را بر هم می‌زنید یا ایجاد آسیب‌دیدگی می‌کنید.

به گزارش جام جم، آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا، استفاده از گوش پاک‌کن و عادت وارد‌کردن انگشت یا هر شیء دیگر را داخل گوش برای تمیز‌کردن آن منع می‌کند.

محققان، این روش را با خطر آسیب رسیدن به شنوایی یا از دست دادن آن مرتبط می‌دانند.

موم گوش که در اصطلاح پزشکی سرومن نامیده می‌شود، ماده‌ای سالم در گوش شماست و به عنوان تمیزکننده عمل می‌کند.

این ماده ویژگی محافظ، آنتی‌باکتریال و روان‌ساز دارد و از پرده گوش تا مجرای بیرونی آن حرکت و کانال گوش را تمیز می‌کند و بعد خشک می‌شود و می‌ریزد.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 10:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

هل و خواص آن

هل از گذشته های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند.

هل و خواص آن

هل از گذشته های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند.
هل ادویه ای بومی هند، نپال و بوتان محسوب می شود. امروزه، این ماده در بیشتر مناطق آسیا از جمله، هند، چین، بوتان، ویتنام، مالزی، کره و ژاپن یافت می شود. از هل به عنوان ملکه ادویه جات نام می برند و یکی از گران‌ترین ادویه های جهان پس از زعفران و وانیل نیز است.
به گزارش "ارگانیک فکتس"، از جمله فواید سلامت هل می توان به حفاظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول، کنترل سرطان، تسکین مشکلات قلبی و عروقی، و بهبود جریان خون در بدن اشاره کرد. این گیاه برای درمان بیماری های دهان و دندان و عفونت های دستگاه ادراری مانند التهاب مثانه، نفریت، و سوزاک مفید است. هل دارای ویژگی های تقویت کننده میل جنسی است و همچنین به عنوان درمانی برای ضعف جنسی، اختلال در نعوظ، و انزال زودرس نیز استفاده می شود.
از نظر گیاه شناسی، هل به خانوده Zingibercease تعلق دارد و با نام علمی Elettaria cardamomum شناخته می شود. دو نوع اصلی از هل وجود دارند که به نام های علمی Elettaria برای هل سبز یا هل واقعی، و Amomum برای هل سیاه، سفید یا قرمز، شناخته می شوند.
هل به شکل غلاف هایی کوچک که دانه هایی سیاه رنگ درون آنها قرار گرفته اند، یافت می شود. هم دانه ها و هم غلاف هل دارای عطر و طعم دلپذیری هستند. از این رو، هل به عنوان یک عامل طعم دهنده در آشپزی هندی بسیار مورد استفاده است. چای هل در کنار چای زنجبیل از نوشیدنی های بسیار مشهور در هند محسوب می شود.
افزون بر مصارف آشپزی، استفاده از هل به عنوان یک گیاه دارویی سابقه ای طولانی در فرهنگ هندی و پزشکی سنتی چینی دارد. باور بر این بوده است که هل درمانی برای عفونت های دندان و لثه، ناراحتی گلو، گرفتگی ریه، سل ریوی، التهاب پلک، اختلالات گوارشی، ناراحتی کلیه، و سنگ کیسه صفرا محسوب شده و به عنوان یک پادزهر برای سموم و زهرها نیز کاربرد داشته است.
ارزش غذایی هل
بنابر اعلام وزارت کشاورزی آمریکا، هر 100 گرم هل حاوی 300 کیلوکالری انرژی، 68 گرم کربوهیدارت، 11 گرم پروتئین، 28 گرم فیبر غذایی، و فاقد کلسترول است. هل سرشار از ویتامین ها و ریزمغذی های مختلف نیز است که از آن جمله می توان به نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین A، ویتامین C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی اشاره کرد.
فواید سلامت هل
هل ادویه ای ایده آل با فواید سلامت بسیار است. از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین فواید سلامت این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ویژگی های ضد سرطان
سرطان، به ویژه سرطان روده بزرگ، یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در جهان است. افزایش هزینه های روش درمانی سرطان و عوارض جانبی آن، پژوهشگران را به یافتن جایگزین هایی پایدارتر تشویق کرده است. مطالعات صورت گرفته توسط موسسه ملی سرطان چیتارانجان در کلکته نشان داده اند، رژیم غذایی حاوی هل نتیجه مثبتی در مقابله با سرطان روده بزرگ دارد.
سلامت قلب و عروق
مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر مصرف هل بر سلامت قلب و عروق نشان داده اند این ماده به پایین آوردن ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک می کند و فشار خون بالا را کنترل می کند.
کنترل کلسترول
ریزمغذی های موجود در هل می توانند با افزایش سطوح چربی در بدن انسان مقابله کنند. طی مطالعه ای آنزیم های آنتی اکسیدانی کبدی و قلبی گرفته شده از هل روی موش هایی با رژیم غذایی حاوی چربی بالا مورد استفاده قرار گرفت. این آنزیم ها بر سطوح کلسترول تاثیرگذار بوده و به کنترل آنها کمک قابل توجهی کردند.
ضد افسردگی
باور بر این است که هل دارای ویژگی های ضد افسردگی است. روغن عصاره هل یکی از روغن های اصلی مورد استفاده در رایحه درمانی است. این ماده نه تنها برای مقابله با افسردگی بلکه برای درمان انواع مختلف بیماری ها از اختلالات معده تا بیماری های ریوی قابل استفاده است.
درمان اختلالات ادراری
در آیورودا (علم باستانی هندی درباره پزشکی و سبک زندگی)، هل به عنوان درمانی برای بیماری ها و عفونت های دستگاه ادراری مانند التهاب مثانه، نفریت و سوزاک مورد استفاده بوده است.
محافظت در برابری بیماری های دستگاه گوارش
هل از گذشته های دور در آیورودا، پزشکی چینی و پزشکی یونانی به عنوان درمانی برای اختلالات گوارشی مورد استفاده بوده است. عصاره متانولی گرفته شده از هل جزئی است که به کنترل اختلالات گوارشی مانند اسیدیته، نفخ شکم، و گرفتگی معده کمک می کند. روغن های فرار استخراج شده از هل آثار مثبت بر اختلالات دستگاه گوارش را نشان داده اند.
ویژگی های ضد میکروبی
برای هزاران سال باور بر این بوده است که هل دارای ویژگی های ضد عفونت است. برای علم مدرن این به معنای ویژگی های ضد میکروبی هل است. طی مطالعه ای از روغن های فرار استخراج شده از هل برای بررسی این فرضیه استفاده شد که نشان داد این روغن ها توانایی مهار رشد و گسترش برخی از میکروب های خطرناک که دلیل مسمویت غذایی هستند را دارد.
ویژگی های ضد اسپاسم
اسپاسم عضلانی اغلب در افراد مسن گزارش می شود. انقباض ناگهانی در عضلات این اسپاسم ها را موجب می شوند. هنگامی که عضله منقبض می شود می تواند به شکل گیری درد ناگهانی منجر شود. بنابر نتایج آزمایش های صورت گرفته روی حیوانات، هل می تواند برای کنترل اسپاسم عضلات مورد استفاده قرار بگیرد.
بیماری های دهان و دندان
صدها سال است که هل در آیورودا و پزشکی سنتی چینی برای درمان مشکلات دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اختراع آنتی بیوتیک ها، مشخص شد این آنتی بیوتیک ها نتایج مختلف و همچنین عوارض جانبی به همراه دارند. از جمله عوارض جانبی مصرف آنتی بیوتیک ها مهار باکتری های پروبیوتیک مفید در روده است. در مقابل، استفاده از ادویه ها ایده آل است زیرا تنها میکروب های عفونی را مهار می کنند و کاری با باکتری های پروبیوتیک ندارند. مطالعه صورت گرفته توسط دنشگاه کالیفرنیا وجود ویژگی های ضد میکروبی در هل را تایید کرده است.
ویژگی ضد آسم
هل می تواند به عنوان درمانی برای آسم و دیگر مسائل تنفسی مورد استفاده قرار بگیرد. نتایج یک مطالعه نشان داد عصاره خام هل به باز کردن مسیرهای هوایی در حیوانات آزمایشگاهی کمک می کند. همچنین، آنها در آرامش بخشیدن به بافت های نای موثر بوده اند.
ویژگی های ضد التهابی
بنابر آیورودا، هل برای تسکین درد مفاصل و عضلات خوب است. شواهد تجربی جدید نشان داده اند هل دارای ویژگی های ضد التهابی و ضد سرطان زا است.
سم زدایی
فرآیندهای سوخت و ساز در بدن انسان رادیکال های سمی و آزاد منتشر می کنند که سلول های سالم را تحت تاثیر قرار می دهند. این سموم انباشته شده می توانند زمینه ساز شکل گیری چندین بیماری از جمله سرطان و پیری زودرس شوند. هل به عنوان یک عامل سم زدا شناخته می شود. روغن های عصاره ای و مواد زیستی-شیمیایی موجود در هل آثار سم زدایی ارائه می کنند.
بهبود گردش خون
در درمانی های سنتی مانند رایحه درمانی، هل برای درمان نشانه های آسم و برونشیت از طریق بهبود جریان خون به ریه ها مورد استفاده قرار گرفته است. روغن عصاره ای استخراج شده از هل روی افرادی دارای استرس آزمایش شده و مشخص شده است که هل به بهبود جریان خون در بدن کمک می کند.
بهبود تهوع و استفراغ
هل به طور سنتی به عنوان درمانی برای تهوع کاربرد دارد. هل تونیکی موثر و محرک است و برای تسکین احساس تهوع و استفراغ خوب است.
ویژگی های تقویت کننده میل جنسی
از آنجایی که هل طعمی شیرین دارد، به طور سنتی اعتقاد بر این بوده است که دارای ویژگی های تقویت کننده میل جنسی است. نه تنها هل به عنوان یک برانگیزنده جنسی شناخته می شود، بلکه در زمینه درمان ضعف جنسی و انزال زودرس نیز کاربرد داشته است.
گلو درد
هل همانند یک درمان خوب برای گلو درد عمل می کند. هل و دارچین را می توانید به همراه هم در آب جوشانده و برای کنترل گلو درد هر روز صبح این آب را غرغره کنید.
سکسکه
سکسکه، به ویژه برای کودکان، می تواند بسیار آزار دهنده باشد. هل یکی از درمان های موثر برای سکسکه شناخته می شود. چند غلاف هل را در آب بجوشانید و با نوشیدن این آب می توانید از شر سکسکه خلاص شوید.
خوشبو کننده نفس
غلاف ها و دانه های هل می توانند به عنوان یک خوشبو کننده نفس جویده شوند. عطر و طعمی که در هل وجود دارد به واسطه وجود روغن عصاره ای است. جای شگفتی نیست که روغن عصاره ای هل به عنوان یک ماده تشکیل دهنده در آدامس ها مورد استفاده قرار می گیرد.






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 10:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آیا میدانستید:
با هجوم موشها به شهر همدان که موجب شیوع بیماری طاعون در این شهر شده بود پزشک حاذق  ابوعلی سینا به مردم شهر دستور داد برای مقابله با موشها، از مار استفاده کنند و بعدها نیز به پاس این کار در سر راه مارها جام شرابی از انگور سیاه نهادند تا از آن بنوشند زیرا زهر مار را زیاد میکند.از آن پس مار نماد بهداشت و نماد داروخانه های سرتاسر جهان شد.
لذا برخی داشتن و نگهداری مار را نشانه سلامت میدانستند و به افرادی که زیاد دچار امراض میشدن میگفتند؛
"بی مار"






تاریخ : شنبه 95/7/24 | 10:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

[ سه شنبه سیزدهم مهر 1395 ] [ 9:57 ] [ باباعلئی- فریادرس ]





تاریخ : سه شنبه 95/7/13 | 10:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">