سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
فعالیت‌های صبحگاهی که افراد موفق انجام می‌دهند

همه کسانیکه توانسته‌‌اند به موفقیت‌های چشمگیر کاری دست پیدا کنند، به این نتیجه رسیده‌اند که باید ساعات اولیه روزشان را وقف فعالیت‌هایی کنند که برای خودشان بالاترین درجه اولویت را دارد چون بلافاصله با شروع روز درگیر اولویت‌های دیگران خواهند شد. علم از این استرتژی حمایت می‌کند. در آخرین دستاورد پروفسور روی باوم‌مایستر (Roy Baumeister)، استاد دانشگاه فلوریدا، می‌بینیم که اراده مثل عضله‌ای است که اگر زیاد مورد استفاده قرار گیرد دچار خستگی می‌شود.

به همان اندازه که افراد هنگام عصر احتمال بیشتری برای شکستن رژیم‌های غذایی خود دارند، کنترل نفس و ضعف تصمیم‌گیری هم در آخر روز ضعیف‌تر می‌شود. از طرف دیگر، صبح‌های زود قدرت اراده بالاتر بوده، افراد خوش‌‌بین‌تر بوده و برای مقابله با کارهای چالش‌انگیز آمادگی بیشتری دارند. دوست دارید بدانید که کارفرمایان و مدیران بزرگ درست بعد از بیدار شدن از خواب چه می‌کنند؟ در زیر به 12 مورد از فعالیت‌های صبحگاهی آنها اشاره می‌کنیم.

1. صبح زود بیدار می‌شوند.

افراد موفق می‌دانند که زمان یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های انسان است. و بااینکه بیشتر وقت آنها وقتی به سر کار می‌رسند، با تلفن‌ها، میتینگ‌ها و بحران‌های ناگهانی سپری می‌شود، ساعت‌های ابتدای روز دیگر تحت کنترل خودشان است. به همین دلیل است که خیلی از آنها قبل از طلوع خورشید بیدار می‌شوند و تا می‌توانند این زمانی که در کنترل خودشان است را طولانی‌تر می‌کنند. 

در تحقیقی که روی 20 مدیر انجام گرفت، 90 درصد از آنها عنوان کردند که قبل از 6 صبح از خواب بیدار می‌شوند. بعنوان مثال، ایندرا نویی مدیر PepsiCo صبح‌ها ساعت 4 از خواب بیدار می‌شود و هیچوقت دیرتر از ساعت 7 صبح سر کار نمی‌رسد. نکته مهم اینکه آنهایی می‌‌توانند روزهای کارامدتری داشته باشند که زودتر بیدار ‌شوند.

2. قبل از اینکه برنامه کاری روزانه به سراغشان بیاید، ورزش می‌کنند.

مهمترین فعالیت صبحگاهی افراد قدرتمند ورزش است، چه ورزش کردن در خانه و چه رفتن به باشگاه ورزشی. اورسلا برنز، مدیرعامل Xerox، یک ورزش یک ساعته برای خود تنظیم می‌کند که ساعت 6 صبح شروع می‌شود. از طرف دیگر استیو مورفی مدیرعامل Christies از صبح‌های خود برای تمرینات یوگا استفاده می‌کند. 

باید بدانید که این افراد، افرادی بسیار پرمشغله هستند، پس اگر برای ورزش کردن وقت می‌گذارند به این معنی است که خیلی مهم است. جدا از اینکه ورزش کردن در صبح باعث می‌شود عصرها برای این کار وقت کم نیاورید، یک ورزش صبحگاهی به کاهش استرس روز هم کمک کرده، با تاثیر رژیم‌های غذایی پرکالری و چربی مقابله کرده و کیفیت خواب را هم تقویت می‌کند.

3. روی یک پروژه کاری بسیار مهم کار می‌کنند.

ساعات آرام صبح زمانی ایدآل برای تمرکز بر روی پروژه‌های مهم کاری هستند، بدون اینکه کسی حواسشان را پرت کند. گذراندن این وقت در ابتدای روز باعث می‌شود قبل از اینکه دیگران (بچه‌ها، کارمندان یا رئیس) توجه و تمرکزتان را برهم بزنند، با تمرکز حواس بیشتر کار کنید.

دبی مویسیچین، که استراتژیست تجاری است و در روز باید با میتینگ‌ها و تماس‌های پشت سر هم دست و پنجه نرم کند، می‌گوید با این وضعیت قادر نبوده است هیچ کار مفیدی را پیش ببرد و به همین دلیل صبح‌های زود خود را برای رسیدگی به پروژه‌های خود اختصاص داده است و هر روز خود را روی یک پروژه مهم می‌گذراند. 

4. روی یک پروژه شخصی مهم کار می‌کنند.

وقتی کل روز مجبور باشید در جلسات مختلف کاری شرکت کنید و شب که به خانه می‌آیید با وجود خستگی و گرسنگی تازه باید ببینید که برای شام باید چه کنید، نوشتن رمان یا انجام یک کار هنری خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق، ساعات ابتدایی روز خود را برای کار کردن روی پروژه‌های شخصی خود، کارهایی که دوست دارند و از انجام آن لذت می‌برند، استفاده می‌کنند.

شارلوت واکر، معلم تاریخ، می‌گوید که ساعات بین 6 تا 9 صبح خود را روی نوشتن کتابی درمورد سیاست‌های مذهبی غرب افریقا می‌گذراند. قبل از اینکه با مسئولیت‌های تدریس روزانه مشغول شود، فرصت دارد که مقالات مختلف را مطالعه کرده و چندین صفحه به کتاب خود اضافه کند.

5. اوقاتی خوب را با خانواده‌شان می‌گذرانند.

خیلی‌ها ممکن است شام را از برنامه غذاییشان حذف کرده باشند و به همین دلیل افراد موفق از صبح‌ها برای وقت گذراندن با خانواده، چه با خواندن داستان برای فرزندانشان باشد یا کمک به درست کردن یک صبحانه عالی، می‌گذرانند.

جودی روزنتال، برنامه‌ریز مالی در نیویورک، صبح‌ها بهترین وقتی است که با دخترش می‌گذراند. در این زمان به او کمک می‌کند لباسش را بپوشد، تختش را مرتب کند، و خیلی وقت‌ها هم با هم نقاشی می‌کشند. بعد با هم صبحانه را آماده کرده و می‌نشینند و موقع خوردن صبحانه با هم گپ می‌زنند. برای او این 45 دقیقه صبحگاهی ارزشمندترین ساعات روز هستند.

6. با همسرشان ارتباط برقرار می‌کنند.

افراد موفق بخاطر اینکه شب‌ها بخاطر مشغله آن روز حسابی خسته هستند و وقت زیادی هم باید صرف آماده‌سازی شام و دیدن تلویزیون کنند، ارتباط با همسرانشان را برای صبح می‌گذارند. چه چیزی بهتر از یک رابطه‌جنسی بعد از بیدار شدن می‌تواند به شما برای کل روز انرژی دهد؟ از این گذشته، داشتن ارتباط جنسی منظم شما را باهوش‌تر کرده، درآمدتان را بالاتر برده و کالری‌سوزی هم می‌کند.

خیلی از افراد موفق حتی اگر ارتباط جنسی هم با همسرشان برقرار نکنند، صبح‌ها برای حرف زدن با آنها وقت می‌گذارند. بعنوان مثال، مدیرعامل BlackRock هر روز صبح با همسرش به پیاده‌روی رفته و از این زمان برای صحبت کردن با هم درمورد زندگی، مسائل مالی، امور خانه و برنامه‌های هفته پیش رو استفاده می‌‌کنند.

7. قرار ملاقات‌هایشان را برای صبحانه تنظیم می‌کنند.

مخصوصاً اگر بخواهید شام را به خانه برگردید، صبح‌ها وقتی عالی برای وقت ملاقات است. علاوه‌براین، گذاشتن این قرار ملاقات‌ها برای صبحانه بسیار بهتر از ناهارهای پرمشغله است. کریستوفر کالوین، وکیل پایه یک نیویورکی، چهارشنبه‌های خود را به این مسئله اختصاص داده است و روزهای دیگر به پیاده‌روی می‌رود. 

8. برای پاک کردن ذهنشان مدیتیشن می‌کنند.

آدم‌های موفق همان‌قدر که از خودشان انتظار دارند از دیگران هم انتظار دارند. به همین دلیل قطع ارتباط با برنامه کاری روزانه‌شان و آرام کردن ذهنشان کار بسیار سختی است. آنها قبل از اینکه از خانه بیرون بروند، خودشان را وقف یک تمرین معنوی مثل مدیتیشن یا نماز می‌کنند تا بتوانند خودشان را برای مشغله‌های آن روز متمرکز کنند.

مانیشا تاکور، مدیر شرکت MoneyZen wealth Management، برای پاک کردن ذهن خود از مدیتیشن استفاده می‌کند. او دو جلسه 20 دقیقه‌ای در روز را صرف اینکار می‌کند، یکی قبل از صبحانه و دیگری شب‌ها قبل از خواب. او در این تمرین بر روی تنفس خود تمرکز کرده و شعاری را در ذهن خود تکرار می‌کند. 

9. چیزهایی که بخاطر آن شکرگزار هستند را یادداشت می‌کنند.

ابراز قدرشناسی یک راه خوب دیگر برای متمرکز کردن خودتان و ایجاد دیدگاهی عالی برای خود قبل از رفتن به محل‌کار است. نوشتن آدم‌ها، مکان‌ها و فرصت‌هایی که برای آن شکرگزار هستید، فقط چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد اما تغییری فوق‌العاده در رویکرد شما نسبت به زندگی ایجاد می‌کند.

وندی کای، دکتر داروشناس، می‌گوید که زمانی از صبح‌های خود را صرف ابراز قدرشناسی، درخواست راهنمایی و الهام‌ گرفتن می‌کند. بعد وقتی سر کار می‌رسد، دیدی شفاف پیدا کرده است.

10. برنامه‌ریزی روزانه‌شان را انجام می‌دهند.

برنامه‌ریزی از قبل برای روز، هفته یا ماه ابزار مدیریت زمانی بسیار عالی است که باعث می‌شود روال امور از دستتان خارج نشود. استفاده از صبح‌ها برای فکر کردن از بالا به زندگیتان به شما کمک می‌کند بتوانید اولویت‌بندی‌تان را راحت‌تر انجام داده و خط سیر زندگیتان را مشخص کنید.

کریستین گالیب، مدیر بانک هر روز ساعت 5 صبح از خواب بیدار می‌شود. در روزهای هفته اول ورزش می‌کند، کمی کتاب می‌خواند و بعد قبل از درست کردن صبحانه کارهای آن روزش را مرور می‌کند. او می‌گوید این برنامه‌ریزی صبحگاهی باعث می‌شود کنترل بهتری روی روز خود داشته باشد. 

11. ایمیل‌هایشان را چک می‌کنند.

بااینکه متخصصین مدیریت زمان اعتقاد دارند تا می‌توانید باید چک کردن ایمیل را کنار بگذارید، اما خیلی از افراد موفق روزشان را با چک کردن ایمیل‌هایشان شروع می‌کنند. خیلی سریع صندوق ایمیل‌های رسیده‌شان را نگاه می‌کنند تا ببینند ایمیل مهمی دریافت کرده‌اند که نیاز به پاسخ فوری داشته باشد یا خیر و ایمیل‌های مهمی که نیاز به باز بودن فکر دارد را در آن زمان می‌فرستند. 

بعنوان مثال، گرتچن رابین، نویسنده کتاب “The Happiness Project”، هر روز ساعت 6 از خواب بیدار می‌شود، درحالیکه خانواده‌اش ساعت 7 از خواب بیدار می‌شوند. او از این یک ساعت برای چک کردن ایمیل‌هایش، برنامه‌ریزی برای آن روز و خواندن روزنامه و سایت‌های خبری استفاده می‌کند. انجام این کارها در ساعات ابتدای روز به او امکان می‌دهد بهتر تمرکز کند و بتواند بهتر از پس کارهای سخت‌تر آن روز برآید.

12. اخبار روز را می‌خوانند.

افراد موفق، چه از طریق خواندن روزنامه باشد و چه چک کردن وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، عادت دارند قبل از صبحانه از اخبار روز مطلع شوند. بعنوان مثال، ریاست کمپانی GE، جف ایملت، روزش را با کمی دویدن شروع کرده و بعد کمی روزنامه خوانده و VNBC تماشا می‌کند. دیوید راشف رئیس Virgin America هم از صبح‌های خود برای گوش دادن به خبر ورزشی و خواندن روزنامه استفاده می‌کند. این باعث می‌شود که وقتی سر کار رسیدند، خیلی خوب از اتفاقاتی که در جهان می‌گذرد مطلع باشند.





تاریخ : جمعه 93/8/30 | 8:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 درمان‌های سریع و خانگی پوست، فواید زیادی دارند. اما چون اینترنت را بعنوان منبع اصلی راهنمایی، نکات و دستورالعمل‌ها در نظر می‌گیریم، آنچه که در خانه درست می‌کنیم، همیشه چیزی نیست که در دراز مدت بتواند به پوستمان کمک کند.
 
این 10 محصول و مواد تشکیل دهنده‌ مختلف، از بدترین موادی هستند که باعث خشکی و سوزش پوست می‌شوند و ممکن است منجر به مشکلات جدی پوستی گردند.

 
1.جوش شیرین

 
در حالیکه بافت اسکرابی جوش شیرین شبیه محصولات لایه برداری است که می‌شناسیم و دوستشان داریم، PH آن برای استفاده روی پوست، بسیار بسیار قلیایی می‌باشد!
 
تعادل PH برای سلامتی پوست، بسیار ضروری است. PH پوست بطور طبیعی بین 4.5 تا 5 است، در حالیکه PH جوش شیرین 9 می‌باشد. استفاده از موادی که بیش از اندازه قلیایی هستند، به لایه‌ی محافظتی طبیعی پوست صدمه و آسیب می‌رساند.
 
این لایه برای دفع باکتری‌های مضر، بسیار مهم است. استفاده از جوش شیرین روی پوست، رطوبت پوست را به مقدار زیادی از بین می‌برد و همچنین توانایی پوست را برای ترمیم خودش کاهش می‌دهد.
 
2.اسپری مو

 
اکثر محصولات مو وقتی با پوست تماس پیدا کنند، می‌توانند باعث سوزش و جوش شوند، اما اسپری مو خطرناک‌تر است زیرا بعضی از مردم، از آن بعنوان جایگزینی برای اسپری تثبیت کننده‌ی آرایش استفاده می‌کنند!
 
ریختن کمی اسپری مو روی صورت وقتی که از آن روی مو استفاده می‌کنید، چیز مهمی نیست؛ اما اگر از آن روی صورت استفاده کنید، باعث خشک شدن پوست، مسدود شدن منافذ پوست، و تحریک پذیری آن می‌گردد.
 
از اسپری مو روی صورت استفاده نکنید و بجای آن محصولی را انتخاب کنید که واقعا برای فیکس کردن آرایش ساخته شده باشد.
 
3.خمیر دندان

 
خمیر دندان هم، یکی دیگر از درمان‌های سریع است که بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر است! خمیر دندان پر از مواد تشکیل دهنده‌ای است که اگرچه ظاهرا ضرری برای پوست ندارند، اما باعث خشکی و تحریک پوست می‌شوند.
 
درست است که خمیر دندان جوش را خشک می‌کند، اما رطوبت نواحی اطراف آن را هم از بین می‌برد و از نظر شیمیایی، این پتانسیل را دارد که پوست را بسوزاند و باعث زخم‌های تیره‌ای شود که با هیچ درمان خانگی نمی‌توانید آنها را برطرف کنید. بجای آن، از داروی پراکسید بنزوئیل یا کمی روغن درخت چای استفاده کنید.
 
4.لیمو

 
PH آب لیمو 2 است و در طرف دیگر مقیاس PH قرار دارد و بسیار بسیار اسیدی است!
 
همانطور که مکیدن لیمو می‌تواند مینای دندان‌ها را از بین ببرد، قرار دادن لیموی خالص بطور مستقیم روی پوست، لایه‌ی اسیدی پوست را تحریک می‌کند و از کار می‌اندازد. روغن‌های موجود در مرکبات در برابر نور، حالت سمی پیدا می‌کنند. یعنی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند میزان سوزش و تحریک را به حدی زیاد کند که باعث سوختگی شود.

5.وازلین

 
وازلین می‌تواند به حفظ رطوبت در پوست‌های بسیار خشک و شکننده و همچنین محافظت از بریدگی‌ها، نیش حشرات و زخم‌های دیگر در برابر هوا کمک کند. اما یک درمان دراز مدت یا نرم کننده‌ی مناسب نیست.
 
بعد از استفاده از آن، پوست در ابتدا نرم‌تر بنظر می‌آید، اما به محض اینکه وازلین رطوبت را حفظ کند، این لایه‌ی نرم کننده ضخیم، کثیفی و آلودگی را نیز جذب می‌کند و در واقع می‌تواند در طول زمان باعث خشکی شود. زیرا جلوی هوا و رطوبت اضافی را می‌گیرد.
 
تکرار می‌کنم: وازلین در واقع پوست را مرطوب نمی‌کند، بلکه آنچه در حال حاضر در پوستتان وجود دارد را حفظ می‌کند، از جمله چیزهای بد و مضر را!
 
6.آب داغ

 
دوش آب داغ احساس خوبی دارد، اما رطوبت لایه‌ی بیرونی پوست شما را کاملا از بین می‌برد. آب داغ، روغن‌های طبیعی لایه‌ی اپیدرم را کاهش می‌دهد و لایه‌ی محافظتی که جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می‌گیرد، تخریب می‌کند و منجر به خشکی و عدم تعادل پوست می‌شود.
 
اگر شما بطور طبیعی، پوستی چرب یا پر جوش دارید، خشک کردن آن باعث واکنشی می‌شود که منجر به تولید چربی بیشتر در پوست می‌گردد. همیشه بجای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و دوش‌های آب داغ را به حداقل برسانید، مخصوصا در زمستان که پوست، بیشتر مستعد خشکی و خارش می‌باشد.
 
7.پراکسید هیدروژن

 
پراکسید هیدروژن بعنوان یک ضد عفونی کننده‌ی ملایم در آسیب‌هایی مانند بریدگی و سوختگی بکار می‌رود و یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عفونت می‌باشد، اما برای درمان جوش مناسب نیست.
 
مواد اکسید کننده‌ای مانند پراکسید هیدروژن بخاطر ماهیت سایندگی‌شان، می‌توانند پوست را بسوزانند و بعلت فشار اکسیداتیو، باعث تاول پوست شوند. علاوه بر این، پراکسید هیدروژن یک ماده‌ی حساسیت زای شایع است که می‌تواند منجر به التهاب و سوختگی پوست گردد.
 
8.لوسیون بدن

 
پوست سایر قسمت‌های بدن شما ضخیم‌تر و مقاوم‌تر از پوست صورت شما است. به همین دلیل، اکثر لوسیون‌های بدن نسبت به مرطوب کننده‌های صورت، حاوی عطر بیشتر و مواد مغذی کمتری هستند.
 
این بدان معنا نیست که هر مرطوب کننده‌ی بدنی برای صورت نامناسب است، اما باید در مورد پوست لطیف صورت از موادی ملایم‌تر و با کیفیت‌تر از آنهایی که معمولا در لوسیون بدن بکار می‌روند، استفاده کرد.
 
از لوسیون‌های بدن معمولی حتی در مواقع ضروری، نباید در پوست‌های خشک استفاده کرد، زیرا مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها در واقع می‌تواند منجر به خشکی بیشتر صورت، بسته شدن منافذ پوست، و واکنش‌های آلرژیک احتمالی شود.
 
9.شکر

 
ما می‌دانیم که خوردن بیش از حد قند و شکر برای پوست مضر است، اما استفاده از آن بعنوان اسکراب صورت خانگی نیز می‌تواند مخرب باشد!
 
پوست صورت بسیار نازک‌تر از پوست قسمت‌های دیگر بدن است. بنابراین با وجود آنکه شکر و روغن زیتون می‌توانند پاهای شما را صاف و زیبا کنند، اما بافت این دانه‌ها برای اپیدرم نازک و شکننده، بیش از حد زبر است.
 
این مسئله در مورد بسیاری از اسکراب‌ها و لایه‌بردارها نیز صدق می‌کند، حتی در مورد بعضی از آن‌ها که برای پوست صورت به بازار عرضه شده‌اند، آنها بیش از حد زبر هستند. آنها قرار است باعث صافی پوست شوند، اما لبه‌های زبر و تیزشان در پوست، بریدگی‌های کوچکی ایجاد می‌کند و باعث پیری زودرس پوست می‌شود.
 
10.الکل مالشی

 
الکل مالشی، مانند پراکسید هیدروژن یک ماده‌ی ضدعفوی کننده و ضد باکتری است، که بمنظور استریل زخم‌ها برای جلوگیری از عفونت، برای تمیز کردن خانه و… بکار می‌رود.
 
شاید چون روی پوست باعث حس خنکی و سوزن سوزن شدن می‌گردد، حس کنید که برای پوست مفید است، اما الکل از مهم‌ترین و خشک کننده‌ترین موادی است که نباید روی پوستتان بگذارید.
 
این ماده، DNA باکتری‌ها و سلول‌های پوست انسان را از بین می‌برد و منجر به خشکی و تولید سلول‌های مرده‌ی پوست می‌گردد. قبل از خرید یک تونر یا سفت کننده‌ی صورت، همیشه بررسی کنید تا مطمئن شوید که حاوی الکل ایزو پروپیل نباشد، زیرا پوست را خراش می‌هد و باعث ایجاد منافذ بیشتر و تولید چربی بیش از حد در پوست می‌گردد.





تاریخ : جمعه 93/8/30 | 8:50 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()





تاریخ : پنج شنبه 93/8/29 | 10:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

موز را جایگزین قرص و دارو کنید! 

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند موز خواص فراوانی دارد و می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود.

استرس متابولیسم بدن را بالا می‌برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. با مصرف موز به خاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از بیماران دیابتی و کلسترول بالا که روزانه یک عدد موز مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بهتر کنترل کنند و دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

گفتنی است، با خوردن روزانه یک عدد موز می توان تغییرات هورمونی که باعث چافی و اضافه وزن می شوند را از بین برد و همچنین مشکات پوستی را درمان کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند دانشمندان با تهیه عصاره هایی از موز و استفاده از این میوه در داروها در تلاشند تا اثر شیمیایی میوه ها را تا حدودی کاهش دهند.


ترکیبات شیمیایی موز


در صد گرم موز مواد زیر موجود است:

انرژی 100 کالری
آب 70 گرم
پروتئین 8 گرم
چربی 2 گرم
قند 6/5 گرم
کلسیم 8 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 370 میلی گرم
ویتامین A صدونود واحد
ویتامینB1 پنج میلی گرم
ویتامین B2 شش میلی گرم
ویتامینB3 هفت میلی گرم
ویتامین C ده میلی گرم 

در موز چند ماده شیمیایی بسیار مهم مانند سروتونین، نوروپی تفرین، دوپامین و کاته کولامین وجود دارد.

قندی که در موز وجود دارد بسرعت قابل جذب است.

 


خواص داروئی موز  


موز از نظر طب قدیم ایران معتدل است و خون را غلیظ می کند . موز انرژی زیادی دارد و چون نرم هست غذای خوبی برای کودکان و اشخاص مسن محسوب می شود. 

1) به دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. 

2) موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد. 

3) موز خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورند. 

4) موز تقویت کننده معده و نیروی جنسی است. 

5) موز درمان زخم معده و روده می باشد. 

6) گرد موز همچنین داروی خوبی برای پائین آوردن کلسترول است. 

7) شیره گلهای موز درمان کننده اسهال خونی می باشد. 

8) جوشانده موز اثر قطع خونریزی دارد. 

9) ضماد برگ درخت موز برای درمان و سوختگی مفید است. 

10) موز نفاخ است و زیادخوردن آن خصوصاً در سرد مزاجان تولید گاز معده می کند برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد. 

11) موز تاثیر خوبی در تامین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد. 

12) برای درمان ضعف بدن موز را با عسل بخورید.

13) موز مدر است. 

14) موز به علت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند .






تاریخ : چهارشنبه 93/8/28 | 10:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بیشتر ما با شنیدن نام قبرستان به یاد قبرها و همچنین افرادی می افتیم که برای سرزدن به قبور اقوام و یا دوستانشان راهی این مکانها می‌شوند، اما در دنیا قبرستانهایی نیز وجود دارند که مقاصد جهانی گردشگری بوده و سالانه میزبان هزاران گردشگر هستند.
در این میان 5 قبرستان در کشورهای عراق، فرانسه، آلمان، گوآتمالا و آمریکا، مشهورترین قبرستانهای جهان برای گردشگران بوده که به شرح زیر است:
 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق
 قبرستان "وادی‌السلام" در عراق یکی از بزرگترین و شگفت‌انگیزترین قبرستان‌های جهان است. این قبرستان که در دوران اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها صدمات زیادی به آن وارد شد، در قسمت شمالی حرم امام علی (ع) در شهر مقدس نجف واقع شده و علاوه بر قبور حضرت هود (ع) و حضرت صالح (ع)، در آن بسیاری از نامداران و شخصیت‌های دینی مسلمان و نیز شخصیت‌های غیر دینی دفن شده‌اند.
 
 قبرستان "پر-لاشز" در فرانسه
 قبرستان "پر-لاشز" با 43 هکتار مساحت، در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه و مقصد نخست گردشگری جهان واقع شده و مشاهیر فراوانی از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایش نامه نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایش نامه نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی و آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شده اند. این قبرستان زیبا با دارا بودن مجسمه ها و بناهای زیبا و دیدنی ، مکانی بسیار جالب و پارک مانند است.
گروه سرگرمی ROZANEH
  قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در آلمان
گروه سرگرمی روزنه
قبرستان "باشگاه فوتبال شالکه 04" در سال 2012 در شهر گلزنکیرشن در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان در نزدیکی استادیوم فوتبال فلتینس آرنا توسط مسئولان باشگاه فوتبال شالکه 04 افتتاح شد. این قبرستان که به شکل یک زمین فوتبال است، گنجایش 1904 قبر را داشته و ویژه طرفداران دو آتیشه باشگاه فوتبال شالکه 04 است که در سال 1904 تاسیس شد و تا کنون هفت بار قهرمان بوندس لیگا و یکبار قهرمان جام یوفا را بدست آورده است. قیمت اولیه برای خریداری هر قطعه قبر برای مدت 25 سال، 5 هزار و 406 یورو تعیین شده است.
قبرستان "ورین" در گوآتمالا
 قبرستان "ورین" در شهر گوآتمالاسیتی، پایتخت کشور گواتمالا واقع شده و در آن قبر دائمی برای مردگان وجود نداشته و قبرها به خانواده مردگان اجاره داده می شوند. در بیشتر مواقع خانواده مردگان پس از مدتی از پرداخت اجاره بهای قبر خودداری کرده و به همین دلیل کارگران اجساد را از قبرها خارج می کنند که در بیشتر بقایای مردگان این قبرستان عجیب توسط کرکسها خورده می شود. نکته جالب درباره این قبرستان این است که قبرها درون دیوار کنده میشوند نه بر روی زمین.
www.ROZANEHONLINE.com
  قبرستان "راکویل یونیون" در آمریکا
 قبرستان‌های توریستی
 قبرستان "راکویل یونیون" با حدود سه قرن قدمت در شهر راکویل ایالت مریلند آمریکا واقع شده و در سالهای اخیر پس از اکران فیلم گتسبی بزرگ با بازی لئوناردو دی کاپریو که اقتباس از رمانی به همین نام نوشته اسکات فیتز جرالد، از مدفونان در قبرستان راکویل یونیون است، گردشگرانش رشد چشمگیری یافته، این در حالیست که روی  سنگ قبر فیتز جرالد نیز جمله پایانی گتسبی بزرگ نقش بسته است.
گروه سرگرمی روزنه 





تاریخ : چهارشنبه 93/8/28 | 7:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

40 خاصیت دارویی انار
40 خاصیت دارویی انار

همزمان با فصل برداشت انار در آبان ماه، چهل خواص دارویی این میوه بهشتی را بشناسید. 

خداوند متعال در هر فصلی میوه‌های متناسب با آن فصل را آفرید تا آدمی بر اساس نیازهای جسمی خود از آن میوه‌ها استفاده کند. 
محققان طب قرآنی بر این عقیده‌اند که انار به عنوان یک میوه بهشتی، به این سبب در فصل پاییز به بار می‌نشیند که فصل پاییز فصل خزان درختان و گرفتگی آسمان است و دانه‌های انار برای جلوگیری از افسردگی و نگرانی بسیار مفید و سبب شادابی می‌شود. 
آبان ماه، زمان برداشت انار از راه رسیده و این روزها کشاورزان شهرستان فردوس مشغول برداشت انار باغات خود هستند. 
انار یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز‌ و گاهی سفید‌ یا به رنگ‌هایی بین آن دو دارد و رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریباً زرد است. 
کشور ایران با تولید سالانه 800 هزار تن انار، بزرگ‌ترین تولید‌کننده انار در دنیا و کشور هندوستان نیز دومین کشور تولید‌کننده‌ است. 
در ایران، شهرستان‌های ساوه، نی‌ریز و فردوس به‌ ترتیب بزرگ ‌ترین تولید کنندگان انار هستند، بطوری که سالانه 20 تا 30 هزار تن انار از باغات شهرستان فردوس برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود. 
انار "شیشه کپ" به سبب ماندگاری بالا، خاصیت انبارداری و نیز طعم لذیذ و بی‌نظیر از بهترین و مرغوب‌ترین نوع انار محسوب می‌شود و 80 درصد انار تولیدی شهرستان فردوس نیز از نوع انار "شیشه کپ" است. 
انار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه وجود دارد و تقریباً در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه می‌شود. 
انار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا 10- درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند. و اما همزمان با فصل برداشت انار، بهتر است تا چهل خواص دارویی این میوه بهشتی را بشناسید. 
چهل خواص دارویی انار: 
1) پوست و ریشه انار ضد کرم 
2) انار معتدل، مقوی، ملین، ادارآور و ضدتشنگی 
3) اگر بعد از غذا انار شیرین خورده شود رنگ چهره زیبا و غذا آسان هضم می‌شود. 
4) کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن 
5) انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفید است، یک ساعت قبل یا بعد از غذا میل شود. 
6) انار شیرین سرفه را تسکین می‌دهد و صدا را باز می‌کند (میوه مخصوص خوانندگان و مداحان) 
7) انار شیرین خارش‌های بدن را تسکین می‌دهد. 
8) انار باز کننده ادرار و تقویت کننده دستگاه ادرار و مثانه است. 
9) انار شیرین مقوی معده و کبد است. 
10) کسانی که بیماری قند دارند از انار استفاده کنند. 
11) برای درمان زخم‌های دهان روزی چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه کنید. 
12) برای درمان زخم داخل بینی یا گوشت اضافی روی زخم‌ها آب انار ترش مفید است. 
13) رب انار مقوی بدن و چاق کننده است. 
14) اگر انار با دانه خورده شود از صدا کردن شکم جلوگیری می‌کند. 
15) خوردن انار غم و اندوه را از بین می‌برد. 
16) کسانی که میل به خوردن خاک و چیزی دیگر دارند با خوردن رب انار از بین می‌رود. 
17) خانم‌های باردار اگر در دوران حاملگی رب انار بخورند ویار آنها از بین می‌رود. 
18) برای از بین بردن ترشحات ساده قاعدگی از دم‌کرده گل انار استفاده می‌شود. 
19) برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه توصیه می‌شود. برای کسانی که بواسیر دارند نیز مفید است. 
20) کسانی که کرم دارند پوست انار بسیار مفید است البته بهتر است یبوست نداشته باشند. 
21) کسانی که کم خون هستند یا احساس خستگی زیاد می‌کنند از دم کرده یا جوشانده برگ انار به عنوان چای استفاده کنند.  
22) دم کرده برگ انار میگرن را برطرف می‌نماید. 
23) برای درمان کرم کدو پوست خشک کرده ریشه با ساقه انار نیز مفید است اما برای از بین بردن کرم کدو داروهای شیمیایی البته زیر نظر پزشک بهتر است.  
24) کسانی که مزاج گرم دارند انار ترش برای آنها مفید است. 
25) جوشانده پوست انار برای‌ خانم‌ها مفید است. 
26) از ترکیب گل‌های له‌شده انار با روغن کنجد برای سوختگی استفاده می‌شود.  
27) اگر انار را با پوست و دانه به طور سالم بپزند و سپس کوبیده آن را در محل خارش بگذارند خارش را برطرف می‌کند. 
28) جوشانده گل انار درمان کننده پیوره و خون‌ریزی لثه است.  
29) بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گل‌پر است. 
30) انار تولید کننده اخلاط صالح است. همانا دو گونه خلط وجود دارد یکی مفید و دیگر غیر مفید که انار تولید کننده نوع مفید آن است.  
31) برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار استفاده می‌شود. 
32) پودر پوست انار برای التیام زخم‌های کهنه مفید است. 
33) عصاره گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود. 
34) گل انار با آب بارهنگ برای زخم‌های آلات تناسلی آقایان مفید است و در ضمن به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. 
35) انار دفع کننده مضرات دخانیات است. 
36) کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند. 
37) خوردن انار مستی را رفع می‌کند. 
38) انار برای صفرا و تب صفراوی مفید است و باید قبل از غذا میل شود. 
39) امام صادق (ع) می‌فرمایند: بخورید انار را با پرده‌های وسط آن تا معده را صیقل دهد و هوش را زیاد کند. 
40) حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند. 

 






تاریخ : دوشنبه 93/8/26 | 9:30 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

درمان سرماخوردگی, عامل بیماری سرماخوردگی  

معرفی بیماری:
سرماخوردگی نوع خاصی از عفونت حاد دستگاه تنفسی فوقانی(حلق و بینی) می باشد که از آن به عنوان شایع ترین بیماری در انسان ها یاد می کنند. گرچه میتوان سرماخوردگی را یک بیماری ساده و گذرا نامید، با این حال باید توجه داشت که گاهی این بیماری مقدمه ای است برای درگیری با سایر بیماریها و در برخی موارد این بیماری غیرکشنده ممکن است در افرادی با سنین بالای 60 سال عاقبت مرگ را به همراه داشته باشد و یا در کودکان تب حاصله در درجات بالا باعث ایجاد تشنج و آسیبهای مغزی در کودک شود.


امروزه با تزریق واکسن های سرماخوردگی در مواردی میتوان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. با این حال از این شیوه نمیتوان به عنوان راه حلی قطعی و 100% قابل اطمینان یاد کرد.


عامل بیماری سرماخوردگی:
برخلاف برداشتی که از نام این بیماری میشود سرما عامل اصلی ایجاد این بیماری نیست، بلکه میتوان از آن به عنوان عاملی برای فراهم کردن بستر این بیماری نام برد. .
عامل ایجاد کننده ی بیماری سرماخوردگی را نمی توان یک نوع خاص از ویروسها نام برد. با این حال اینگونه میتوان گفت که بیماری سرماخوردگی را گروه عظیمی از ویروسها (بیش از 200 نوع) از دسته رینوویروسها و کوروناویروسها میتوانند ایجاد کنند که هرساله به تعدادشان افزوده میشود.


در علوم ژنتیکی از ویروس سرماخوردگی به عنوان هوشمندترین نوع ویروس ها یاد میشود یکی از دلایل این شهرت این است که این ویروس ها یک پوشش محافظ بر روی بدنه شان دارند که به آن کپسول نیز گفته میشود که باعث ایجاد مقاومت در ویروس می شود و علاوه بر این تغییر کوچکی در کپسول این ویروس ها ایجاد نوع جدیدی از ویروس را میکند. پس به همین علت واکسن واحدی برای سرماخوردگی وجود ندارد تنها سالانه واکسن فراگیرترین نوع ویروس تولید میشود.

درمان سرماخوردگی, عامل بیماری سرماخوردگی

شیوه انتقال بیماری:
ویروس سرماخوردگی را میتوان با سهل انگاری براحتی از راههای :
سرفه .
عطسه .
تماس دست آلوده با مخاط دهان چشم و یا بینی .
ایجاد تماسهای دهانی .
و استفاده از لیوان قاشق و یا دیگر مواردی که با ترشحات مخاطی دهان بینی و یا چشم فرد بیمار در تماس بوده است .
انتقال داد.

دوره های پیشرفت بیماری:
کل مدت بیماری سرماخوردگی از یک تا دو هفته بصورت معمول می باشد.
در روزهای 2 و یا 3 پس از ورود ویروس به بدن انسان علائم بیماری نمایان می شود.
و زمان واگیردار بودن این بیماری در روزهای 2 تا 4 پس از بروز علائم میباشد.

درمان سرماخوردگی, عامل بیماری سرماخوردگی

علائم بیماری سرماخوردگی:
• از بارزترین علائم میتوان به عطسه اشاره کرد
• گرفتگی و آبریزش بینی بصورت مایع شفاف رنگ
• قرمزی و آبریزش چشم
• درد در ناحیه گوش و گلو
• سرفه های خفیف و سرفه های شدیدتر در شب هنگام
• سوزش و خارش بینی و از بین رفتن حس بویایی و چشایی
• تب کم در مواردی کم و کوتاه مدت
• ایجاد مشکلات تغذیه در کودکان و بیقراری آنها
• سردرد نیز در برخی افراد
• کسلی و خستگی و فرسودگی و بی حالی
از علائم معمول و اصلی سرماخوردگی می باشد.

درمان سرماخوردگی, عامل بیماری سرماخوردگی

درمان بیماری:
به علت ایجاد سرماخوردگی توسط ویروسها این بیماری بوسیله ی آنتی بیوتیک ها قابل درمان نمی باشد.
به همین علت بیماری سرماخوردگی می باید دوره ی خود را بگذراند.
در این مواقع ما برای درمان سعی در دفع هرچه سریعتر ویروسها و همچنین کم کردن علائم بیماری کوشش میکنیم.

1. استفاده از داروهایی مانند آسپرین و استامینوفن برای پایین آوردن درجه تب و کم کردن دردهای مفصلی و عضلانی.


2. استفاده از داروهایی مانند آنتی هیستامین دیفن هیدرامین و لوراتادین برای کم کردن علائم مشابه حساسیت، سرفه بسیار کمک میکند.


3. استفاده از داروهایی مانند آمانتادین که داروهای ضد ویروس میباشند نیز مفید است.


4. استفاده از داروهایی مانند پزودوافدرین و فنیل افرین نیز برای گرفتگی بینی مفیدند.


5. استفاده از سرم فیزیولوژیک و شستشوی بینی به باز شدن بینی، حس سبک شدن سر و سینوسها و دفع ویروس بسیار کمک میکند.


6. استفاده از بخور آویشن و یا اکالیپتوس و حتی بخار آب به تنهایی در تسریع بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است.


7. همچنین غرغره کردن آب نمک و مسواک زدن باعث سرعت بهبودی و کم شدن گلو دردهای احتمالی میشود.


8. استراحت کردن نیز در سرعت بهبودی بی نهایت موثر است.


9. حمام آب گرم نیز (در صورت رعایت نکات بعد از حمام) به بیمار کمک میکند تا زودتر بهبودی کسب کند.


10. بعلاوه بهتر است بیمار شب هنگام بالشی اضافه زیر سر خود بگذارد تا از گرفتگی بینی او کم شود.


11. در ضمن نکشیدن سیگار نیز برای افراد سیگاری توصیه میشود.


12. ورزش کردن هم به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک میکند.(البته این مورد بیشتر به پیشگیری از بیماری کمک میکند.)


تغذیه در هنگام سرماخوردگی:
1. بهتر است در این مواقع مصرف مایعات خود را بالا ببریم.


2. استفاده از ویتامینC به بیمار کمک میکند تا زودتر سلامتش را بدست بیاورد.(در مرکبات بالاخص پرتقال و انواع لیمو)


3. نوشیدن مایعات گرم مانند سوپ و آش برای بیمار بسیار مقوی است.


4. خوردن اسید های چرب، امگا 3 و امگا 6 نیز در بهبود بیمار موثر است.(امگا 3 موجود در انواع ماهی، تخم کتان و کدو حلوایی و روغن شاهدانه و امگا 6 موجود در تخم کتان و تخمه کدو حلوایی و آفتابگردان میباشد)


5. غلات سبوس دار و حبوبات نیز منبع خوبی از انواع ویتامین B میباشند که برای بیمار مفید است.


6. آهن و روی نیز باعث تقویت سیستم دفاعی بدن میشوند که در سیر و جگر موجودند.
و دیگر مواد مغزی و معدنی و ویتامین ها برای بدن در حالت ضعف مفیدند.






تاریخ : یکشنبه 93/8/25 | 9:46 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با اشاره به اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی، گفت: برخی از عادت‌های غذایی نادرست منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی می‌شود.

مریم نواب‌زاده، گفت: عادت غذایی ایرانیان نیز همانند دیگر ابعاد زندگی آنها، ترکیبی از سنت و مدرنیسم است، این رفتار غذایی که نه از مواهب سنت برخوردار است و نه از منافع غذاهای مدرن‌- البته معایب و آفت‌های هر دو را هم دارد-‌ باعث شده بیماری‌های قلبی و عروقی و گوارشی و بدن‌های چاق ارمغان این وضعیت برای ایرانیان باشد.

زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی 

نواب‌زاده گفت: هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می‌کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم‌زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه‌ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف کنید.

خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی

وی افزود: مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می‌آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود.

حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد

نواب ادامه داد: طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کنند. سبزی‌ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند، همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود، اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می‌کند.

خوردن زیاد عدسی

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه عدس غذایی سودا‌زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون‌ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می‌کنند.

مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه

نواب زاده ادامه داد: مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر بوده و بلغم‌زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی‌حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می‌گردد.

وی گفت: غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می‌شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می‌کنیم، باید همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر این‌صورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی‌دارد که موجب کندذهنی می‌شود.

وی افزود: بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن‌(گردو، زیره، سیاه‌دانه و آویشن) بوده، زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می‌گیرد.

حذف سرکه از غذا

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: حذف سرکه یکی از ظلم‌هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن‌زده شده است.

نواب‌زاده اظهار کرد: سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل‌کننده (Carrier) محسوب می‌شود. حمل کننده ماده‌ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می‌رساند.

تنوع‌خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی

وی تصریح کرد: چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می‌کنید، آنزیم‌های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد، زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می‌شود.

وعده غذایی ظهر

وی گفت: از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می‌کند و سبب غلظت خون می‌شود.

نواب زاده افزود: ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری‌ها می‌شود.

وی یادآورشد: گرم‌ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

عدم مصرف صحیح آجیل

این پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی گفت: آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی‌نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می‌افزاید.

نواب‌زاده اظهار کرد: مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز‌(البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان‌ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

وی ادامه داد: بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. توصیه می‌شود 4 مغز را هفته‌ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد است.

عدم مصرف صحیح ادویه‌جات

پزشک و محقق طب اسلامی – ایرانی با بیان اینکه باور غلط دیگر مضر بودن ادویه‌جات برای کبد است، گفت: تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی است.

نواب‌زاده افزود: مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سودا نا بجای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری‌های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری‌هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت‌های زنانه، افسردگی و ... می‌شود.






تاریخ : یکشنبه 93/8/25 | 9:37 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همه خیال می کنیم وقتی می خوابیم همه اعضای بدن هم زنگ خاموشی می زنند و همه با هم به استراحت دسته‌جمعی می پردازیم. اما این تصور اشتباه است. ما می خوابیم و برخی اعضای بدنمان همچنان بیدار هستند و سر خود فعالیت هایی انجام می دهند که ما روحمان هم خبردار نمی شود. 

کلیه‌ها سرعت خود را کاهش می دهند 

در طول روز، کلیه ها بسیار سریع کار می کنند و به موجب آن آدم بارها دستشویی می رود. اما در طول شب و هنگام خواب، کلیه خیلی خوب می داند که ما باید استراحت کنیم و برای اینکه بدخواب نشویم، سرعت فعالیت های خود را کم می کند. البته این کار باعث می شود تا از فیلتر کردن سموم از خون هم دست بکشد. اما به محض بیدار شدن، این ارگان دوباره به وضعیت نرمال و سرعت زیاد خود باز می گردد. برای همین است که وقتی از خواب بیدار می شویم، نخستین کاری که می کنیم رفتن به دستشویی است. ادرار صبحگاهی اصولا تیره تر و بدبو تر از ادرار معمولی است. 

دندان قروچه کردن 

به هم ساییدن دندان ها در خواب دو دلیل دارد. یکی به واسطه استرس و تشویشی است که فرد دارد. این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام اضطراب) صورت می گیرد. نوع دوم برای افرادی است که هر شب این فعالیت را در خواب انجام می دهند و دلیل آن نیز این است که فک و دندان های آنها توازن و هم‌ردیفی استاندارد را ندارد. این کار می تواند موجب شکسته شدن دندان ها بشود. 

حرکات چشم 

هر 90 دقیقه، بدن انسان 5 فاز مختلف خواب را تکرار می کند. آخرین آنها نیز فازی است که با نام «حرکات سریع پلک» - (REM) – شناخته می شود. در طول این زمان، شما در حال خواب دیدن هستید اما نمی دانید که چشم های شما دایم در حال حرکت و بالا و پایین شدن است. 

 داستان سازی در خواب 

برخی از رویاهای آدم ها شکل واقعی دارند اما برخی دیگر بسیار عجیب و درهم هستند. بسیاری از انسان ها دیگر به تعبیر خواب های خود علاقه ای ندارند و اینکه هر روز، به دنبال یافتن معانی تصاویری که در خواب دیده اند، باشند برایشان خسته کننده است. اما باید بدانید در سال جاری میلادی، دانشمندان علمی بودن خواب دیدن را تایید کرده اند و اتفاقا مقوله سرگرم کننده و بسیار جالبی هم هست. 
 


هورمون رشد انسان ها 


شاید زیاد شنیده باشید که خانم ها می گویند برای اینکه چهره شان شاداب بشود یا آرایش روی صورتشان بنشیند، باید کمی بخوابند. این مساله کاملا علمی است و صحت دارد اما شاید این خانم ها خودشان هم ندانند چرا باید این کار را انجام دهند. وقتی شما شب خوب می خوابید، بدن شما هورمون رشد تولید می کند که موجب جوان‌سازی پوست و استحکام استخوان ها می شود.  به همین دلیل، وقتی از خواب بیدار  می شوید، صورت در وضعیت بهتری قرار دارد. 

سندروم انفجار سر 

آیا تاکنون برایتان پیش آمده است، بخوابید و ناگهان در سر خود صدای انفجار مهیبی بشنوید؟ این صدا گویی از اعماق مغز به گوشتان می رسد. این باعث می شود ناگهان از رختخواب بیرون بپرید و ببنید منبع این صدا کجا بوده و چه اتفاقی در کدام گوشه خانه روی داده است. این پدیده به سندروم انفجار سر معروف است. 
 
سندروم انفجار سر نوعی اختلال شنیداری هیپناگوژیک نادر است. مبتلایان به این سندرم معمولا صدای بسیار بلندی مانند انفجار بمب، شلیک اسلحه، نواختن سنج، صدای زنگ یا گونه‌ای صدای بلند و ناشناخته را در هنگام خواب می‌شنوند، به شکلی که احساس می‌شود منشا این صدا داخل سر است. 
 
این صدا معمولا در ساعات اولیه خواب احساس می‌شود و لزوما به دلیل خواب دیدن نیست. اگرچه صدای شنیده شده بسیار بلند است ولی معمولا با هیچ دردی همراه نیست. تعداد حملات بیماری معمولا ثابت نیست ولی پس از تعدادی حمله در طول یک دوره چند روزه یا چند هفته‌ای معمولا یک دوره چند ماهه بهبود مشاهده می‌شود. مبتلایان به طور معمول نوعی احساس ترس و اضطراب را قبل و بعد از حمله احساس می‌کنند که به همراه افزایش ضربان قلب است. 
 
حملات معمولا با مشاهده تابشهای نور و اختلال در تنفس همراه است. مبتلایان ممکن است در هنگام حمله سندرم دچار ناتوانی در ادراک صداهای اطراف و یک نمونه خفیف فلج خواب شوند. 
 
هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این سندرم وجود ندارد و دلایل آن ناشناخته است، اما برخی روان شناسان آن را به خستگی ربط می‌دهند. موارد این سندرم در میان تمامی سنین در هر زنان و مردان مشاهده شده است. اگرچه زنان اندکی بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند و معمولا در سنین بالای پنجاه سال رایج تر است. 

احساس پرت شدن از بلندی 

هنگامی که از فرط خستگی در رختخواب دراز می کشید تا کمی استراحت کنید. ناگهان بدون اینکه خودتان هم بدانید خوابتان می برد و در همان ثانیه های اول خواب می بینید از یک بلندی یا از جایی در حال پرت شدن به پایین هستید. این تکان در حالت خواب و بیدار صورت می گیرد. بیشتر هم در مواقعی که انسان بسیار خسته است روی می دهد زیرا مغز پیش از اینکه بدن به خواب برود، می خوابد. 

لمس شدن بدن 

برعکس مورد قبلی نیز در بدن روی می دهد؛ یعنی قبل از اینکه مغز بخوابد، بدن خوابش می برد و این پدیده موجب می شود تا وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، بدنتان فلج باشد. یا به اصطلاح خواب رفته باشند و نتوانید تا چند ثانیه آنها را تکان دهید. 

راه رفتن در خواب 

هنگامی که جسم و مغز با هم در جایی در میانه خواب و بیداری گرفتار می شوند، انسان اقدام به راه رفتن در خواب می کند. این رفتار برخلاف دیگر رفتارهای خواب، بسیار خطرناک است. افرادی که در خواب راه می روند بدون هوشیاری همه کار انجام می دهند، از غذا خوردن گرفته تا رانندگی که می تواند نتایج بسیار خطرناکی در پی داشته باشد. 

تکان شدید در خواب 

مواقعی پیش می آید که انسان بدون اینکه بداند چرا ناگهان در خواب به طور شدید تکان می خورد و به واسطه این تکان از خواب می پرد. دانشمندان دلیل این مساله را کشف نکرده اند. اما می توان آن را نوعی از اختلالات خواب همانند حس پرت شدن از ارتفاع دانست. 

باریک شدن گلو 

هنگامی که انسان می خوابد، گلوی او باریک تر می شود تا ماهیچه‌ها استراحت کنند. در بسیاری موارد این روند به خروپف کردن می انجامد. این باریکی منجر به قطع موقتی تنفس می شود به همین دلیل است که انسان هادر طول خواب به روش های مختلف نفس می کشند. 

حرف زدن در خواب 

حدود 5 درصد از کودکان در خواب حرف می زنند. این پروسه اصولا در دوساعت اول خواب طرف صورت می گیرد. برخی افراد فقط زمزمه می کنند و صدای واضحی از آنها شنیده نمی شود. اما بعضی ها کاملا واضح حرف می زنند. البته این رویداد کمتر از یک دقیقه روی می دهد و ادامه‌دار نیست. 

تکرار خواب 

بسیاری از انسان ها در طول زندگی ممکن است با این پدیده مواجه شوند که یک خواب را بارها ببینند. اگر این اتفاق برای شما روی داده است، احتمالا مغزتان در حال خالی کردن خود از برخی فکرها است که عموما هم شامل فکرهای آزاردهنده و بد است. تا زمانی که این خاطره ها از ذهن شما پاک نشده باشند، این رویاها مدام در خواب برای شما تکرار خواهند شد.  

نوشتن در خواب 

آیا تاکنون شده یکی از دوستان یا آشنایان از شما بپرسد چرا نصفه شب برای او پیغام یا ایمیل ارسال کرده اید؟ اما شما حتی روحتان هم خبر ندارد که چنین کاری کرده باشید؟ این کاری است که احتمالادر خواب انجام داده اید. بسیاری از انسان های کنونی، لپ‌تاپ یا موبایل خود را نیز به رختخواب می برند و به جای اینکه در خواب راه بروند یا حرف بزنند، معضل جدیدی پیدا کرده اند که نیمه های شب ایمیل، پیامک یا تکست برای دوستان خود ارسال می کنند. 

از دست دادن حس بویایی 

هرگز نمی توانید بیدار شدن خود از خواب را گردن استشمام بوی خاصی بیندازید. به دلایل مختلف، بو نمی تواند موجب بیدار شدن کسی بشود. هنگامی که انسان می خوابد، بینی کار خود را تعطیل می کند. به همین دلیل است که بیشتر سیستم های هشدار دود و آتش سوزی، به جای بو با صدای زیاد شما را بیدار می کنند.






تاریخ : شنبه 93/8/24 | 10:1 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ز چشمت اگر چه که دورم هنوز ،

پر از اوج عشق و غرورم هنوز

قبول است عمر خوشی ها کم است ،

ولی با توام پس صبورم هنوز

سلام. خوش آمدید

 






تاریخ : شنبه 93/8/24 | 1:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
   1   2   3   4      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">