سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

  

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی

 

الامامِ التّقی النّقی و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری

 

الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً

 

مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍمِنْ اوْلیائِکَ

 

غم مخور آخر گره از کار ما وا می شود
غنچه از دامان دلتنگی شکوفا می شود

دوری و شوق رسیدن – می رسی ترس فراق
عشقبازی های ما گاهی معما می شود

گاهگاهی غرق می گردم میان موج اشک
هر چه گم کردم ، در این یک قطره پیدا می شود

مرگ هم در منظر ما ، نیست درد بی دوا
چون به غیر از عشق هر دردی مداوا می شود...!

صلی الله علیک یاعلی ابن موسی الرضا....






تاریخ : جمعه 93/11/10 | 7:20 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

خانواده های محترم داغدیده  شرف نیا ، بخشایش ،جوادی، مهدی پور ،کیمیایی ،فلاح  وفامیل وابسته

 تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ شما

*انا لله و انا الیه راجعون «و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید» درگذشت حاجی میرزاحسین شرف نیا را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم .






تاریخ : پنج شنبه 93/11/9 | 9:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 چگونه گوشی‌ به آب افتاده خود را نجات دهیم

 اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که حداقل یکبار گوشی‌هوشمند خود را درون دریا، استخر، سینک، توالت یا هر جای مشابهی انداخته‌اید، پس لحظاتی سخت همراه با ترس و دلهره را تجربه کرده‌اید؛ لحظاتی که احتمالاً نمی‌دانستید باید چه اقدامات صحیحی را برای نجات و احیای گوشی‌هوشمندتان از آسیب‌دیدگی در برابر آب، انجام دهید. پس با ما همراه شوید تا شما را با کارهایی که در چنین مواقعی لازم است انجام بدهید، آشنا کنیم.

 

در سال‌های اخیر برخی از گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند معرفی شده توسط کمپانی‌ها، از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر آب برخوردار بوده‌اند و این موضوع توانسته خیال کاربران زیادی را از بابت اتفاقات احتمالی که موجب خیس‌شدن تلفن‌شان می‌شود، راحت کند؛ خصوصاً افرادی که زیاد در محیط‌های پرآب رفت‌وآمد دارند یا کاربرانی که حواس‌پرتی و بی‌احتیاطی‌شان، بارها کار دست‌شان داده است.

اگر به هر دلیل گوشی‌هوشمند شما (که ضدآب هم نیست) درون آب افتاد، اولین کاری که می‌بایست انجام دهید خارج کردن آن از آب در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ چرا که هر چه بیشتر درون آب و مایعات باقی بماند، احتمال نفوذ رطوبت از طریق منافذ و درزهای گوشی‌هوشمند، بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس از خارج کردن گوشی از آب، کارهای خاصی وجود دارند که شما باید برای نجات آن، با دقت و حوصله انجام دهید.

چه کارهایی نباید انجام دهید

  • اگر گوشی خاموش است به هیچ وجه آن را روشن نکنید یا از آن استفاده ننمایید.
  • هیچ دکمه یا کلیدی را فشار ندهید.
  • از لرزاندن، ضربه زدن یا انداختن گوشی بپرهیزید.
  • به هیچ وجه قطعات گوشی را جدا و باز نکنید؛ این کار می‌تواند گوشی شما را از شرایط گارانتی خارج کند. گوشی‌های هوشمند معمولاً با یک شاخص برای آسیب توسط مایعات (LDI) ارائه می‌شوند که در صورت فعال‌شدن با باز کردن قطعات، ممکن است گارانتی دستگاه شما را نقض کنند. اگر هم به هر دلیل مجبورید قطعات گوشی را جدا کنید، تنها در شرایطی که تجربه‌ی کافی در این زمینه دارید، این کار را انجام دهید.
  • سعی نکنید بر روی گوشی ضربه بزنید؛ چرا که این کار می‌تواند رطوبت را به قسمت‌هایی برساند که هنوز خیس نشده‌اند و با رسیدن مایعات به قطعات داخلی، موجب آسیب‌دیدگی بیشتر تلفن‌هوشند خود شوید.
  • از هیچ شیوه‌ای برای رساندن حرارت و گرما به گوشی‌هوشمند خود استفاده نکنید (چیزهایی مثل باد سشوار، گرمای بخاری یا حتی مایکرو ویو!). از طرفی از رساندن سرما و کارهایی مثل فریز کردن نیز بپرهیزید.

11 قدم برای نجات و احیای گوشی‌هوشمند شما

 1. اگر گوشی شما هنوز روشن است آن را خاموش کرده و در حالت خوابیده قرار دهید.


2. اگر گوشی خود را درون قاب یا محافظ قرار داده‌اید، آن‌ها را جدا کرده و در صورتی‌که گوشی‌هوشمند شما از درگاه خارجی برای کارت حافظه و سیم‌کارت بهره می‌برد، این دو را نیز از گوشی خود خارج کنید.

3. قاب پشتی گوشی خود را جدا کرده و باتری را خارج نمایید. البته این کار در مورد برخی از گوشی‌ها مانند HTC One M8 که از باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر استفاده می‌کنند، ممکن نیست.

phone-battery

 4. یک پارچه نرم یا حوله‌ی ظریف تهیه کرده و به آرامی سعی کنید گوشی را خشک کنید. توجه داشته باشید که شما فقط می‌خواهید با این کار مانع از رسیدن رطوبت موجود بر روی سطح گوشی به داخل آن شوید.

5. آگر آسیب‌دیدگی گسترده‌تر است، می‌بایست از صبر و حوصله‌ی بیشتری برای بیرون کشیدن رطوبت نفوذ کرده از لا‌به‌لای درزها، برخوردار باشید.

 6. گوشی‌هوشمند خود را در یک کیسه‌ی زیپ‌دار پر از برنج نپخته پنهان کنید. شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی برنج قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد و یک روش معمول و در دسترس برای خشک‌کردن تلفن‌هوشمند و تبلت در چنین مواقعی محسوب می‌شود.

7. اگر هم شما یه کیسه‌ی خشک‌کن مخصوص در دسترس دارید، از آن استفاده کنید. اگر زیاد از این دسته‌گل‌ها به آب می‌دهید، می‌توانید چند مورد را از قبل و برای چنین مواقعی تهیه کنید. این کیسه‌های مخصوص را معمولاً می‌توان از فروشگاه‌های لوازم اکترونیک تهیه کرد.

androidpit-save-a-phone

 8. برای مدتی از یک تلفن دیگر استفاده کنید و اجازه دهید گوشی‌هوشمند آسیب دیده‌ی شما برای یک یا دو روز دست نخورده بماند تا خشک شود. مطمئناً یک گوشی قدیمی دمِ دست شما یا دوستانتان برای چنین مواقعی خواهد بود.

9. بعد از یک یا دو روز، شما می‌توانید باتری را سر جای خود گذاشته و گوشی‌هوشمندتان را روشن کنید. حالا شما باید مطمئن شوید که آیا همه چیز به درستی کار می‌کند یا نه؛ مثلاً سعی کنید آهنگی را پخش کنید تا مطمئن شوید که بلندگوهای گوشی سالم هستند یا با لمس صفحه‌نمایش، مطمئن شوید که گوشی و نمایشگر، واکنش لازم برای اجرای دستورات لمسی را از خود بروز می‌دهند.

 10. اگر گوشی شما به هیچ وجه روشن نمی‌شود، سعی کنید ابتدا آن را شارژ کنید تا مطمئن شوید که مشکل از خالی بودن شارژ باتری نیست. اگر باز هم روشن نشد، ممکن است باتری گوشی‌هوشمندتان آسیب دیده باشد؛ شاید نیاز به تعویض آن با یک باتری نو یا تلاش بیشتر برای خشک‌شدن کامل آن باشد. در حالات بدتر، ممکن است تلفن شما آسیب جدی‌تری دیده باشد و نیاز داشته باشید به یک تعمیرکار حرفه‌ای گوشی‌های همراه مراجعه کنید تا چکاپ دقیق‌تری را روی گوشی آسیب‌دیده‌ی شما انجام دهد. 

11. اگر هم گوشی شما روشن شد و آن‌جور که باید، شروع به کار کرد، باز هم می‌بایست برای چند روز آن را تحت‌نظر بگیرید تا اگر چیز غیرعادی مشاهده شد، اقدام به موقعی انجام دهید.

motog2014underwater

 البته برای برخی از مدل‌های گوشی‌هوشمند می‌توان محافظ‌های ضدآب نیز تهیه کرد.

androidpit-otterbox-drybox

اما همانطور که در ابتدای این مقاله نیز ذکر شد، اگر آدم حواس‌پرتی هستید یا زیاد در محیط‌های پرخطر رفت‌و‌آمد می‌کنید، بهتر است گوشی‌های هوشمندی را خریداری کنید که از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوخاک برخوردارند. گوشی‌های هوشمندی مثل سونی اکسپریا زد 3، می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق یک متری در زیر آب، بدون هیچ مشکلی به روند کار طبیعی خود ادامه دهند. گلکسی اس 5 اکتیو از سامسونگ، نسخه‌ی دوم از موتو جی،  موتو ایکس و نکسوس 6 موتورولا نیز از این استانداردها برخوردارند. 

 

امیدواریم مراحل فوق در شرایطی که دستگاه شما نیاز به کمک و احیاء دارد، به کمکتان بیایند. مطمئناً در آینده تلاش بیشتری برای محافظت از گوشی‌هوشمند خود در محیط‌های پرخطرتر مثل استخر، حمام یا وقتی که در حال ظرف شستن هستید، خواهید کرد. 






تاریخ : چهارشنبه 93/11/8 | 10:22 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

سلام خوش آمدید

پیامبر صلی الله علیه وسلم در چندها حدیث به ما خبر داده است که خداوند دارای نام بزرگی است که ازسایر نامها متمایز است و هر شخص مسلمانی می تواند با توسل به اسم اعظم خداوند، حاجتش را طلب کرده است، و هرگاه بدان ‏دعا شود، مستجاب می شود و هرگاه بدان چیزی خواسته شود، داده می شود.

 






تاریخ : چهارشنبه 93/11/8 | 10:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امشب به جنون کشیده میلم برگرد

ای جاری ندبه در کمیلم برگرد

بی تو شب تاریک مرا نوری نیست

برگرد ستاره ی سهیلم برگرد . . 

امـــان ز لحــــظه ی غفـــلت که شاهـــــدم هــــستی




صبرم از کاسه دگر لبریز است

اگر این جمعــــه نیاید چه کنم؟

آنقدر من  خجل از کار خودم 

اگر این جمعــــه بیاید چه کنم ......؟






تاریخ : چهارشنبه 93/11/8 | 10:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

ارامش یعنی همین متن امیرالمومنین علیه السلام:

ای مالک ! بدان اگر مهربان باشی تورا به داشتن انگیزه های پنهان متهم میکنند، ولی مهربان باش. 
اگرشریف و درستکارباشی فریبت میدهند ، ولی شریف ودرستکار باش . نیکیهای امروزت را فراموش میکنند، ولی نیکوکار باش . بهترینهای خودت را به دیگران ببخش ، حتی اگر اندک باشد . 
درانتها خواهی دید آنچه می ماند میان تو و خدای توست، نه میان تو ومردم.......

*نهج البلاغه *






تاریخ : چهارشنبه 93/11/8 | 9:59 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عکس و تصویر تو را از شیر میگیرند تا بوی کودکیت را از یاد ببری ... و این ...

 

اهل دلی میگفت :

تاریخ تولدت مهم نیست، تاریخ تحولت مهمه...

اهل کجا بودنت مهم نیست، اهل و بجا بودنت مهمه...

منطقه زندگیت مهم نیست، منطق زندگیت مهمه...

درود بر کسانی که دعا دارند و ادعا ندارند...

نیایش دارند و نمایش ندارند...

حیا دارند و ریا ندارند...






تاریخ : چهارشنبه 93/11/8 | 9:58 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 
خواص مصرف عسل با دارچین به شرح زیر است:
 

1 . درمان بیماری قلبی:


مخلوطی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.


2 . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات:


مخلوطی از یک سهم عسل، 2 سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا 2 دقیقه فروکش خواهد کرد.


3 . درمان التهاب مفصل (آرتریت):


روزانه، یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، 2 قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی 200 بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، 73 نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.


4 . جلوگیری از ریزش مو:


قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت 5 تا 15 دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.


5 . از بین بردن عفونت مثانه:


2 قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید. این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.


6 . درمان درد دندان:


مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 5 قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید. این عمل را 3 بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.


7 . کاهش کلسترول:

2 قاشق غذاخوری عسل را با 3 قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید. این کار میزان کلسترول خون را طی 2 ساعت به 10 درصد کاهش می دهد.


8 . درمان سرماخوردگی:


به مدت 3 روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.


9 . درمان ناباروری:


برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود 2 قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت 14 سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.


10 . درد معده:


مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.


11 . تقویت سیستم ایمنی:

استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.


12 . برطرف کردن سوء هاضمه:


قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی 2 قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.


13 . جلوگیری از آنفلوآنزا:


دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .


14 . افزایش طول عمر:


مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از 4 قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و 3 فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را 3 الی 4 بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.


15 .برطرف کردن جوش صورت:


قبل از خواب مخلوط 3 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت 2 هفته،جوش ها را از بین می برد.


16 . درمان عفونت های پوستی:


قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.


17 . درمان سرطان:


تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها 3 بار در روز و به مدت 3 ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.


18 . از بین بردن خستگی مفرط:


مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.


19 . از بین بردن بوی بد دهان:


شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.


20 . مشکل شنوایی:


مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.

شایان ذکر است، عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.





تاریخ : سه شنبه 93/11/7 | 8:57 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

چی بخوریم سرما نخوریم؟

چی بخوریم سرما نخوریم؟
خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرماخوردگی آب و موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد.

در ماه‌های سرد سال، انگار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا به یک اپیدمی ‌تبدیل می‌شود. این روزها، در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر یا حتی تمام اعضا به این بیماری‌ها مبتلا شده‌اند. یکی می‌گوید به دلیل هوای آلوده است و دیگری آن را به استرس و ضعف بدن ربط می‌دهد اما چیزی که به‌نظر می‌رسد نقش انکارناپذیری در این میان دارد، نوع خورد و خوراک است که می‌تواند قوای جسمانی‌ افراد را تقویت ‌کند. از آنجا که رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای به کوتاه شدن دوره این بیماری‌ها کمک می‌کند، در این مطلب به 8 مورد از این توصیه‌های تغذیه‌ای اشاره خواهیم کرد.

زنجبیل را به خاطر بسپارید: همه ما زنجبیل را به‌عنوان یک گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می‌شناسیم در حالی که برای کاهش شدت علایم سرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می‌توان در تهیه انواع غذاها و حتی نوشیدنی‌ها به کار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به فرونشاندن سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند.

آب‌سبزیجات بنوشید: خوردن انواع سالاد به کوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یک آنفلوانزای سخت کمک خواهدکرد. می‌توانید آب سبزی‌های تازه را هم بگیرید و با هم مخلوط و میل کنید. با این کار سیستم ایمنی‌ بدن تقویت می‌شود. آب سبزی‌هایی مانند هویج، گوجه‌فرنگی و حتی کرفس از بهترین‌هاست.

ساندویچ گوشت بوقلمون بخورید: گوشت این پرنده یکی از منابع عالی پروتئین محسوب می‌شود و خوردن آن به تقویت قوای جسمانی کمک می‌کند. البته اگر همراه آن سبزی‌های تازه‌ای مانند سبزی‌های برگ سبز تیره و گوجه‌فرنگی نیز استفاده شود، این خاصیت افزایش خواهد یافت.

سوپ مرغ بپزید: خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرماخوردگی آب و موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یکی از بهترین‌هاست زیرا بررسی‌ها نشان داده‌اند توانایی بدن را افزایش می‌دهد و از گرفتگی راه‌های بویایی و ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می‌کند.

چای گرم بنوشید: در خانواده چای، چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن ترکیب‌هایی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، به کاهش علایم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کنند. اگر این نوشیدنی‌ها را با عسل و کمی ‌آبلیموی تازه میل کنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.

سیر را از یاد نبرید: سیر را برای طعم دادن به غذاها، به‌خصوص سوپ، می‌توانید استفاده کنید. این سبزی با خاصیت ضدمیکروبی، از شدت یافتن بیماری‌هایی با منشاء ویروسی و باکتریایی جلوگیری خواهدکرد.

نان تست میل کنید: در دوره سرماخوردگی تامین انرژی موردنیاز بدن مهم است و نان تست می‌تواند یکی از منابع تامین‌کننده انرژی باشد. این نان راحت هضم می‌شود و می‌توان سوپ مرغ را با چند تکه از نان تست تهیه شده با آرد کامل میل کرد.

موز بخورید: اگر سرماخوردگی شما علایمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می‌تواند به کاهش شدت این علایم کمک کند. موز میوه‌ای آسان‌هضم است و پوره یا تکه‌هایی از آن، غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می‌شود.





تاریخ : سه شنبه 93/11/7 | 8:53 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
      

 

امام علی (ع)

لا تَفرِحَنَّ بِسَقطَةِ غَیرِکَ لا تَدری ما یُحدِثُ بِکَ الزَّمانُ ؛

از زمین خوردن کسى شاد مشو ، که نمى دانى گردش روزگار
براى تو چه در آستین دارد.

غررالحکم






تاریخ : دوشنبه 93/11/6 | 8:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3      >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">