سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

کتاب وینیچ کتابی دست‌نویس متعلق به قرون وسطی است که مشخص نیست با چه خط و زبانی نوشته شده است. بیش از صد سال است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای شکستن کد این دست نوشته تلاش کردند ولی هیچکدام موفق به فهمیدن آن نشدند! تصاویری که در ورق‌های باقیمانده از این کتاب دیده می‌شود نشان می‌دهد که کتاب در زمینه داروسازی و درمان بیماری‌ها، ستاره شناسی و علوم رمز آمیز و پنهانی می‌باشد.

- مثلث برمودا

مثلث برمودا، منطقه‌ای در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است که تاکنون شمار زیادی از هواپیماها و قایق‌ها در آن ناپدید شده‌اند. در طی سال‌های بسیار دلایل مختلفی برای این ناپدید شدن‌های اسرارآمیز ارائه شده که از جمله آنها بدی آب و هوا، حمله فضایی‌ها، جابجا شدن زمان و برخی قوانین فیزیک بوده‌اند. هر چند که در بسیاری از گزارشات این اتفاقات پر از اغراق بوده ولی حقیقت این است افراد و اشیای بسیاری در این منطقه مثلث شکل ناپدید شده‌اند و هیچ دلیل محکمی در دست نمی‌باشد، اما نزدیک به 15 سال است که دیگر برمودا خبرساز نشده است.

- کفن تورین

کفن تورین یک تکه پارچه کتان است که تصویر یک مرد در آن نقش بسته درحالی که به صلیب کشیده شده است. بیشتر کاتولیک‌ها معتقدند این پارچه، کفن عیسی مسیح می‌باشد. این کفن هم‌اکنون در کلیسای سنت جان در شهر تورین ایتالیا نگهداری می‌شود. با وجود بررسی‌های زیاد هنوز هیچ‌کس نتوانسته توضیح قابل قبولی بر چگونگی چاپ این تصویر ارائه دهد و تاکنون کسی قادر نبوده از روی آن کپی بردارد. آزمایشات رادیوکربن نشان می‌دهد که این تکه پارچه متعلق به قرون وسطی است.

باستان‌شناسان معتقدند این پارچه در قرن چهارم هم وجود داشته، پارچه دیگری نیز موجود است که می‌گویند سر عیسی‌مسیح با آن پوشیده شده بود. پروفسور مارک گاسکین پژوهشگر اسپانیایی در سال 1999 در مورد ارتباط این دو پارچه با یکدیگر تحقیقات مفصل علمی انجام داد. این تحقیقات که بر پایه تاریخ، آسیب‌شناسی، تجزیه خون و لکه‌های روی پارچه‌ها انجام گرفته بود، نشان می‌داد هر دو پارچه در دو زمان مجزا ولی نزدیک به هم سر یک نفر را پوشانده بوده‌اند.

 

- کشتی ماری سلست

کشتی ماری سلست در سال 1860 در «نووا اسکوتیا» به آب انداخته شد. نام اولیه این کشتی «آمازون» و طول آن 103 فوت بود و 280 تن وزن داشت. به مدت ده سال ماری سلست پشت سر هم گرفتار حوادث متعددی شد و این کشتی صاحبان مختلفی داشت تا این‌که سرانجام در یک حراجی در نیویورک به قیمت سه هزار دلار فروخته شد. صاحب جدید، تعمیرات اساسی روی آن انجام داد و با نام جدید «ماری سلست» آن را به آب انداخت.

کاپیتان جدید بنجامین بریگز 37 ساله بود که به همراه همسر و تنها دخترش و به اتفاق خدمه سوار کشتی شد و در نوامبر 1872 به سمت ایتالیا راه افتاد. هیچ یک از سرنشینان کشتی هرگز دوباره دیده نشدند. مدتی بعد کشتی سرگردان در اقیانوس پیدا شد و هیچ اثری از خدمه‌اش در آن دیده نمی‌شد ولی هیچ‌کس در آن نبود و تمام مدارک به جز گزارشات روزانه کاپیتان ناپدید شده بود. اوایل سال 1873 دو قایق نجات در اسپانیا به ساحل نشستند. در یکی از آنها جسد یک نفر به همراه پرچم آمریکا بود و در دیگری جسد پنج نفر دیده می‌شد. برخی معتقدند این اجساد بقایای سرنشینان ماری سلست بودند ولی حقیقت این است که هویت این اجساد هیچ وقت کشف نشد.

- زمزمه تائوس

زمزمه تائوس یا زمزمه طبیعت در بسیاری از نقاط دنیا شنیده می‌شود. این صدا اغلب در محیط‌های ساکت به گوش می‌رسد و شبیه صدای موتوری است که از فاصله دور می‌آید و بیشتر در ایالات متحده، انگلستان و کشورهای شمال اروپا رخ می‌دهد. هر چند که تاکنون پژوهش‌های بسیاری برای پیدا کردن منبع این صدا و ضبط آن انجام شده ولی هنوز هیچ‌کس نتوانسته به نتیجه‌ای دست یابد.

بلندترین زمزمه تاکنون در شهر کوچک تائوس در نیومکزیکو شنیده شده است. در سال 1997 کنگره آمریکا گروهی از دانشمندان انستیتوهای علمی معتبر این کشور را مامور تحقیق در این زمینه کرد ولی تا به امروز هیچ‌کس علت این صدای زوزه مانند را کشف نکرده است.

- جاده بیمینی

در سال 1968 غواصان، صخره‌ای عجیب و زیردریایی را کشف کردند که در نزدیکی جزیره بیمینی شمالی در باهاماس قرار داشت. هنوز هم هستند کسانی که معتقدند سنگ‌های این صخره به طور طبیعی ساخته شده‌ ولی به خاطر نوع نظم غیرمعمول این سنگ‌ها، بسیاری فکر می‌کنند که بخشی از شهر گمشده آتلانتیس می‌باشند. شاید عاملی که بیشتر باعث اسرارآمیز شدن این جاده شده ادگار کایس پیشگو است که می‌گفت : «در سال‌های 1968 الی 1969 بخشی از یک معبد که هنوز کشف نشده است در دریاهای نزدیک بیمینی، عیان خواهد شد.»

دکتر گرگ لیتل باستان‌شناس آماتور در تحقیقات اخیر خود صخره جاده مانند دیگری درست شبیه صخره اولی را در زیر آن پیدا کرد. او معتقد است این صخره‌ها قسمت بالایی یک دیوار قدیمی یا یک اسکله می‌باشند. به هر حال این صخره‌ها هر چه که باشند چندان محتمل به نظر نمی‌رسد که دست طبیعت خود به خود سنگ‌ها، شن‌ها و صدف‌ها را این طور منظم در کنار هم قرار داده باشد.

 - مشاهده موجودی عجیب

لاک نس یا لخ نس نام برکه ای در بریتانیا است که سالیان سال است که مردم درباره مشاهده موجودی عجیب در آن هشدار می دهند! تاریخچه مشاهده این موجودات عجیب به قرن شانزدهم برمیگردد ولی یکی از جدید ترین مشاهدات در 22 جولای 1933 رخ داد و زمانی که آقای جرج اسپایسر به همراه همسرش یکی از شگفت انگیزترین موجودات زندگی اشان را جلوی اتومبیل خود دیدند.

این زوج گزارش دادند که این موجود بدن بزرگ و گردن باریک و یک دم بلند داشت! بخاطر سراشیبی جاده متاسفانه موفق به مشاهده قسمتی پایینی بدن حیوان نشدند! این موجود عجیب از جلوی اتومبیل آنها به سمت دریاچه حرکت می کرد!

البته این اولین باری در دنیای امروز نیست که چنین موجود عجیبی مشاهده می شود؛ بارها کشتی های نظامی با دستگاه های ردیابی خود نیز چنین موجودات عجیبی را شناسایی کرده اند و گاها افراد عادی نیز با استفاده از دوربین موفق به عکس برداری و فیلم برداری نیز شده اند؛ اما در تمامی این فیلم ها و عکس ها کیفیت بسیار پایین بوده و هیچ شخصی موفق به شناسایی کامل موجود نشده است.

- پا گنده

بیگ فوت یا ساسکواچ به انسانی میمون مانند گفته می‌شود که در نواحی جنگلی شمال غربی اقیانوس آرام و بخشی از بریتیش کلمبیا دیده شده است. برخی کارشناسان بیگ فوت را موجودی تخیلی و برگرفته از افسانه‌ها می‌دانند ولی برخی دیگر به شدت از وجود آن حمایت می‌کنند.

- جک قاتل

در اواخر سال 1888 لندن یکی از بدترین و ترسناک ترین روزهای خود را سپری میکرد! قاتلی که خود را Jack The Ripper مینامید شروع به کشتن زن ها در لندن کرد! البته طیف خاصی از زنان و کشتن آنها به شکل خاص! تمامی قربانیان این قاتل زنان فاحشه بودند و قاتل گلوی آنها را بریده و بدن آن ها را مانند تشریح بدن، باز میکرد!

در بسیاری مواقع پلیس دقیقا بعد از پاره شدن بدن قربانی به محل میرسید ولی نمی توانست چیزی پیدا کند! حتی امروزه و با پیشرفته ترین دستگاه های شناسایی پلیس هم این قاتل شناسایی نشد. این قاتل ناشناس موضوع جالبی برای فیلم و کتاب شد، به طوری که بیشتر از 100 کتاب مختلف در مورد او نوشتند. تصویری هم که میبینید، نامه ای است که شخصی که خود را قاتل معرفی کرده به یک روزنامه ارسال کرده.

- قاتل زودیاک

قاتل زودیاک در اواخر دهه 1960 به مدت ده ماه فعالیت ‌کرد و بعد دیگر هیچ خبری از او نشد، در این مدت او پنج نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد. این دو نفر زخمی نیز به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافتند در حالی که قاتل فکر می‌کرد آنها را کشته است. بعد از هر قتل، قاتل که به زودیاک معروف شده بود به پلیس تلفن می‌کرد و خبر قتل آنها را می‌داد. او در نامه‌های خود به روزنامه‌ها می‌نوشت : من دوست دارم مردم را بکشم. کشتن یک انسان خیلی لذت‌بخش‌تر از حیوانات است چون انسان خطرناک‌ترین حیوان روی زمین می‌باشد. هنوز هم راز قاتل زودیاک برملا نشده است.

- زن عجیب

بعد از ترور جان اف کندی، FBI تمامی فیلم ها و عکس های ماجرا را برای پیدا کردن قاتل بازبینی کرد. تنها چیزی که در این فیلم ها خودنمایی میکرد زنی بود که در عکس میبینید! این زن اورکت قهوه ای رنگی پوشیده و یک روسری به سر خود گذاشته، حالت استادن وی نشان میدهد که چیزی جلوی صورت خود دارد که پلیس احتمال میدهد دوربین باشد! در زمانی که به جان اف کندی تیر اندازی شد و تمامی مردم در حال فرار از محل بودند، این زن همچنان در صحنه باقی مانده بود و مشغول فیلمبرداری بود!

پلیس FBI طی بیانیه های متعددی به شکل عمومی خواستار این شد که این زن خود را معرفی کرده و فیلم هایی که گرفته برای پیدا شدن شواهد بیشتر به آنها تحویل دهد ولی هرگز پیدا نشد!

در سال 1970 زنی به نام Beverly Oliver خود را معرفی کرد و گفت که او همان زن است! پلیس طی گفت و گوهایی که با او انجام داد فهمید که در گفتارهای این زن تناقض وجود دارد و احتمالاً دروغ می گوید. تا این لحظه هیچکس نفهمید که این شخص که بوده و آنجا چه می کرده.

- نورهای مارفا

نورهای مارفا، نورهایی غیرقابل توضیح هستند که به نورهای ارواح هم معروفند. این نورها در مارفا واقع در ایالت تگزاس دیده می‌شوند. می‌گویند این نورها به اندازه یک توپ بسکتبال هستند و در ارتفاع 2 متری زمین شناور می‌باشند. نورهای مارفا به رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی یا قرمز و گاه سبز و آبی دیده شده‌اند و به سرعت در جهات مختلف حرکت می‌کنند. هنوز هیچ کس از فاصله کاملا نزدیک آنها را ندیده است ولی دانشمندان احتمال می‌دهند این نورها، برق حاصله از تپه‌های کوارتز همان نزدیکی باشد.

 - قتل حل نشده کوکب سیاه

در سال 1947 جسد الیزابت شورت که به نحو دهشتناکی دو پاره شده و به شکل ویژه ای قرار گرفته بود، در یک پارکینگ در لس آنجلس کشف شد. معمای این جنایت و جنایات مشابه آن در آن سالها، تا به امروز حل نشده باقی مانده است.

 - مهاجران رونوک

در سال 1584 سر والتر رالی به دستور ملکه الیزابت اول به ساحل شرقی آمریکای شرقی رفت تا به وضع مهاجران انگلیسی سامان دهد. بین سال‌های 1585 تا 1587 دو گروه از مهاجران در دو منطقه جای گرفتند و تشکیل مستعمره دادند. یکی از این گروه‌ها به جنگ با قبایل بومی آمریکا پرداخت و پس از مدتی از آنجا که دیگر مواد غذایی و نیروی جنگیدن نداشتند دوباره به انگلستان بازگشتند. گروه دوم با بعضی از قبایل طرح دوستی ریختند ولی این سیاست هم نتیجه‌ای نداشت و بسیاری از آنها کشته شدند.

سرانجام این مهاجران شخصی به نام جان وایت را مامور کردند تا به انگلستان برود و کمک بیاورد. وایت به هنگام ترک آنجا دید که نود مرد، هفده زن و یازده بچه در آن مستعمره زندگی می‌کردند ولی وقتی در سال 1590 وایت دوباره به آمریکا برگشت هیچ اثری از آنها نبود، حتی اثری از دعوا و جنگ هم به چشم نمی‌خورد. این گروه از مهاجران به نام «مستعمره گمشده» معروف شده‌اند و هنوز کسی از ساکنین آن خبری ندارد.

 - مرد بالدار

مرد بالدار نام موجودی عجیب است که اوج رویت آن بین سال‌های 1966 و 1967 در ویرجینیای غربی بوده است. در سال 2007 هم گزارش‌هایی مبنی بر رویت آن موجود ثبت شده است. آنها که مرد بالدار را دیده‌اند، می‌گویند این موجود سر ندارد، اما چشمان درشت و سرخی دارد که روی سینه‌اش می‌درخشند. افراد زیادی تاکنون خبر داده‌اند که مرد بالدار را دیده‌اند ولی هیچ عکسی از آن در دست نمی‌باشد.

- دی. بی. کوپر

دی.بی.کوپر یا دن کوپر نام مستعاری است که به یک هواپیماربا داده شده است. دن کوپر در تاریخ 24 نوامبر سال 1971 یک هواپیمای بویینگ 727 را ربود و پس از دریافت 200 هزار دلار در حالی که هواپیما بر روی اقیانوس آرام پرواز می‌کرد از آن پایین پرید. هیچ‌کس نمی‌داند کوپر از آن پرش جان سالم به در برد یا نه، ولی در سال 1980 یک پسر بچه هشت ساله 5800 دلار اسکناس بیست دلاری خیس را در ساحل رودخانه کلمبیا پیدا کرد که شماره سریال آنها با شماره سریال پول‌هایی که به کوپر داده شد، یکی بود. همین اتفاق باعث شد که از آن پس در هواپیماها ردیاب فلزی کار بگذارند.

- ال چوپاکابرا

ال چوپاکابرا ( مکنده خون بز ) بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین دیده شده است و احتمالا موجودی سنگین وزن با جثه‌ای کوچک‌تر از خرس می‌باشد که یک ردیف فلس شبیه دایناسورها از پشت گردن تا محل درآمــدن دم روی بـدن خود دارد. این نام لاتین به این دلیل بر روی آن گذاشته شده که به گفته شاهدها این موجود حیوانات به ویژه بز را می‌کشد و خون آنها را می‌مکد. می‌گویند این موجود صورتی شبیه سگ یا پلنگ، زبان دراز نوک تیز و دندان‌های بزرگی دارد و بویی شبیه بوی گوگرد بر جای می‌گذارد و به هنگام خطر چشمانش قرمز رنگ شده و می‌درخشند.

- کنت سن ژرمن

کنت سن ژرمن نجیب‌زاده‌ای ماجراجو، مخترع، دانشمند آماتور، نوازنده ویلون، آهنگساز آماتور و بالاخره مردی اسرارآمیز بود. او در زمینه علم کیمیاگری هم مهارت‌هایی داشت و مردم او را مرد شگفت‌انگیز می‌نامیدند. هیچ کس نفهمید او از کجا آمده بود. وی بدون هیچ ردپایی هم ناپدید شد، اما پس از آن چندین سازمان پنهانی و اسرارآمیز او را الگوی خود می‌دانستند. در سال‌های اخیر هم چندین نفر ادعا کرده‌اند کنت سن ژرمن هستند.






تاریخ : دوشنبه 90/6/28 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اختتامیه پانزدهمین جشن خانه سینما درعمارت مسعودیه برگزار شد.     

آئین پایانی پانزدهمین جشن خانه سینما جمعه شب مورخ  25 شهریور ماه در عمارت مسعودیه تهران واقع درمیدان بهارستان برگزار شد که اینجا بدون من با 6 تندیس، جدایی نادر از سیمین با 5 تندیس و یه حبه قند با 3 تندیس  به ترتیب اول تا سوم شدند و بیشترینها را به خود اختصاص دادند. این درحالی است که جوایز اصلی ازجمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و فیلمنامه به فیلم جدایی نادر از سیمین اصغر فرهادی رسید.

آخرین جشن ازسری جشنهای پانزدهمین جشن سینمای ایران راس ساعت 21 با سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوتی چند از آیات قرآن کریم آغازشد.

مجری این مراسم که احسان کرمی بود، تاپایان مراسم خودرابرروی سن نشان نداد و فقط صدای او شنیده می شد که حامد بهداد گفت: " این برنامه منو یاد بفرمایید شام انداخت..." . کرمی پس از شروع مراسم و عرض سلام وتبریک به مناسبت این جشن و روز ملی سینما ازحضار خواهش کرد به احترام همه در گذشتگان سالهای قبل، فاتحه ای ذکر کنند.

کیومرث پوراحمد که برروی سن دعوت شد تا چندکلمه ای رابه عنوان دبیر امسال جشن با حضار حرف بزند، ابتدا از شمس پور و محمد مهدی عسگرپور به دلیل حفظ استقلال خانه سینما، از مازیار میری به خاطر همه زحماتش و تحمل سختی ها، اعتراض ها و ناخوشی ها تشکر ویژه ای کرد. او در ادامه از همه اهالی سینما خواست تا اتحادشان را حفظ کنند و افزود خانواده سینما جشن خانه سینما را باور دارند.

یکی از نکات جالب این جشن، تقدیم پانزده لحظه به پانزده هنرمند بود که به ترتیب عبارتند از: اصغر بیچاره، بهرام بیضایی، سیف الله داد، پرویزدوایی، اصغر شاهوردی، ملک جهان خزاعی، ابراهیم حاتمی کیا، جلال الدین معیریان، محمدرضا شجریان، عباس گنجوی، مازیار پرتو ، پرویز پرستویی ، هوشنگ مرادی کرمانی ، امیر نادری و هارون یشایایی.

مدیرعامل خانه سینما محمد مهدی عسگرپور هم که به روی سن دعوت شده بود برای اهدای تندیس ، از پوراحمد و میری تشکر کرد و افزود ما در شرایطی هستیم که امکان بررسی شرایط زندگیمون نیست و ازخانواده محترم سینما خواهش می کنم کمک کنند امکان بررسی شرایط خودمان راپیدا کنیم که نقاط مثبت و منفی خودمان را بیابیم و مثبتها را تقویت کنیم. همچنین عسگرپور از  8 سال دفاع  مقدس یادی کرد و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و خاطرنشان شد که این 8 سال حق زیادی به گردن سینما دارد و در آخر سخنانش خواستار این شد که قدر سینما را بدانند و به آینده بهتر اندیشیده شود.

یکی دیگرازخبرهای خوش این جشن، انتخاب فیلم اصغرفرهادی به عنوان نماینده ایران برای فرستادن به اسکار بود که کیومرث پوراحمد در ادامه این خبرگفت: " من بعد از 2 تا فیلم اول فرهادی نوشتم و گفتم فرهادی ازبزرگان سینمای ایران است  و خوشحالم که به سرعت داره از بزرگان سینمای جهان می شه" همچنین او افزود فرهادی هم با همین دوربین های کوچک کارکرده و این دغدغه است که فیلم را جهانی می کند نه دوربینهای بزرگ.

پایان بخش این مراسم هم اجرای زنده شهداد روحانی به همراه مهران مدیری بود که همه حضار به شدت مورد تشویق خود قرار دادند و سرود جمهوری اسلامی ایران به خوانندگی بازیگران سینمای ایران به صورت زنده و مراسم زیبای آتش بازی حسن ختام پانزدهمین جشن خانه سینما شدند و به امید جشنهای بهتر در آینده و سالهای دیگر و آرزوی استقلال برای خانه سینما و سینما.

نشان ویژه این جشن را محمد مهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی به جلال شمسیان مدیرعامل شرکت نوین عرفا که حامی جشن پانزدهم بود، اهدا کردند.

واما تقسیم تندیس ها و دیپلم های افتخار و اهدای آنها به صورت زیرمی باشد:

دیپلم افتخاربهترین عنوان بندی: شهاب الدین نجفی برای فیلم خیابان های آرام

دیپلم افتخاربهترین آنونس فیلم: میثم مولایی برای فیلم آخرین سرقت

دیپلم افتخاربهترین تیزرفیلم: امیرشیبان خاقانی برای فیلم سیزده59

دیپلم افتخاربهترین پوسترفیلم: آرش صادقی برای فیلم یه حبه قند  و  علیرضا نصرتی برای فیلم جدایی نادرازسیمین

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین عکس فیلم: علی نیک رفتاربرای فیلم یه حبه قند

تندیس شایستگی بهترین کارگردان فیلم اول: امیرثقفی برای فیلم مرگ کسب و کارمن است

دیپلم افتخاربهترین کارگردان فیلم اول: وحیدنصیریان برای فیلم سینمایی انیمیشن قلب سیمرغ

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین فیلم اول: آینه های روبرو به تهیه کنندگی فرشته طائرپور

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین جلوه های ویژه بصری: امیررضامعتمدی برای فیلم 33روز

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین جلوه های ویژه میدانی: نجف فتاحی برای فیلم راه آبی ابریشم

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین صدابرداری صحنه: مهران ملکوتی برای فیلم خیابان های آرام

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین صداگذاری: امیرحسین قاسمی برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین طراحی لباس: اصغرنژادایمانی برای فیلم مهتاب روی سکو

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین طراحی صحنه: آتوساقلمفرسایی برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین بازیگرنقش مکمل زن: نگارجواهریان برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین بازیگرنقش مکمل مرد: شهاب حسینی برای فیلم جدایی نادرازسیمین

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین چهره پردازی: عبدالله اسکندری برای فیلم یه حبه قند

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین موسیقی متن: کارن همایونفربرای فیلم جرم

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین تدوین: محمدرضاموئینی برای فیلم سعادت آباد

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین فیلمبرداری: حمیدخضوعی ابیانه برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین بازیگرنقش اول زن: فاطمه معتمدآریا برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین بازیگرنقش اول مرد: رضاعطاران برای فیلم اسب حیوان نجیبی است

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین فیلمنامه اقتباسی: بهرام توکلی برای فیلم اینجا بدون من

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین فیلمنامه ارجینال: اصغرفرهادی برای فیلم جدایی نادرازسیمین

تندیس شایستگی ودیپلم افتخاربهترین کارگردانی: اصغرفرهادی برای فیلم جدایی نادرازسیمین

تندیس شایستگی و دیپلم افتخاربهترین فیلم: جدایی نادرازسیمین به تهیه کنندگی اصغرفرهادی
کمال تبریزی ، حسن پورشیرازی ، علیرضا خمسه ، مجید اخوان ، غلامرضا موسوی ،مهدی فخیم زاده ، ابراهیم حقیقی ، آنا نعمتی ، هانیه توسلی ، یدالله صمدی ، جهانگیر میرشکاری ، منوچهر اسماعیلی ، نیکی کریمی ، مسعود بهنام ، ویشگا آسایش، رامبد جوان، پانته آ بهرام، امیراثباتی، باران کوثری ، حامد بهداد ، هنگامه قاضیانی ، صابر ابر ، فریبا کوثری ، داوود میرباقری ، شهداد روحانی ، همایون شجریان ، مهناز افشار ، واروژ کریم مسیحی ، علیرضا زرین دست ، مسعود رایگان ، رویا تیموریان ، همایون اسعدیان ، مریلا زارعی ، مهران مدیری ، کامپوزیا پرتوی ، امین تارخ ، محمود دولت آبادی ، فرهاد توحیدی ، کیومرث پوراحمد ، حسین یاری ، ابوالحسن داوودی ، محمد علی نجفی و محمد مهدی عسگرپور از اهداکنندگان جوایز جشن امسال بودند که از میهمانان ویژه این مراسم محمود دولت آبادی بود که به شدت مورد تشویق حضار قرار گرفت. از دیگر بخشهای جشن که مدعوین را به وجد آورد، پخش کوتاهی از صدای محمدرضا شجریان بود که شدیدا حضار تشویق کردند و ایستادند.

سینماروز  






تاریخ : دوشنبه 90/6/28 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 یک روش جایگزین که در ایالات متحده بسیار جلب توجه کرده است و چند سالی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، فنُلیزاسیون است. اما فنلیزاسیون چیست؟ چرا کمتر به کار گرفته می‌شود؟ ما در این باره نظر دکتر فیلیپ آبیملک، متخصص پوست و دارای تخصص در زمین? ناخن را جویا شده ایم.
روش فنلیزاسیون چیست؟
در موارد فرورفتگی ناخن، سه نوع درمان قابل کاربرد است. کلاسیک ترین درمان، روش جراحی و بریدن ناحیه ای از ناخن است که در گوشت فرورفته است. این روش اغلب همراه با عوارض دردناک جراحی است و عموماً فرد باید نزدیک به سه هفته دست از کار بکشد.
از بین بردن ریش? ناخن توسط لیزر روش جذاب تری است زیرا عوارض کمتری دارد. البته در این روش هم نیاز به ایجاد یک برش توسط تیغ جراحی و بخیه خواهد بود که قطعاً باعث ایجاد درد خواهند شد. سومین راه استفاده از فنل است. این روش نسبت به دو روش دیگر مزایای بیشتری دارد. در واقع، این درمان درد کمتری دارد، و تقریباً بعد از آن هیچ عوارضی مشاهده نمی شود؛ و بعد از این درمان فرد هیچ نیازی به دست کشیدن از کار ندارد. 
فنلیزاسیون با بی حسی موضعی و توسط متخصص پوست انجام می‌گیرد؛ او ابتدا زبان? ناخن را می‌برد و سپس با استفاده از اسید ریش? ناخن را «می‌سوزاند» و مانع از عود این مشکل می‌شود. فنل یا اسید کاربولیک یک الکل است که از زغال سنگ به دست می‌آید. این اسید ضد عفونی کننده است و بافت ها را به واسط? غلظت زیادش از بین می‌برد. فنل برای لایه برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث اصلاح چین و چروک های عمیق می‌شود. 
فنلیزاسیون یک روش ساده است که می‌تواند در مطب متخصص پوست انجام شود. اگر این روش با استفاده از بی حسی موضعی اجرا گردد، بدون درد خواهد بود. مسکن های معمول باعث کم شدن عوارض می‌گردند. مطمئناً، ورزش کردن، پرش یا دویدن تا 2 الی 3 هفته مشکل خواهد بود؛ اما کسانی که شغل شان بدون تحرک است، مانند کارهای دفتری، می‌توانند بدون هیچ توقفی به سرکارشان بازگردند.
آیا فنلیزاسیون عوارض جانبی دارد؟
مشکلات گردش خون اعضای پایینی، اگر خیلی شدید باشند ممکن است دردسر ساز شوند. در مواردی که مشکلات گردش خون شدید باشد، تمام درمان های انگشتان پا و دیگر انگشتان باید با احتیاط بسیار زیاد انجام شوند. خطر بازگشت دوبار? این مشکل، مانند روش های دیگر حدود 3% است. با این حال، باید بدانید که این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یافتن کسی که بتواند این کار را انجام دهد دشوار است، شاید این تنها نقص این روش باشد. به طور کلی افرادی که دوست دارند از این روش بهره ببرند باید نظر یک متخصص پوست را در این باره جویا شوند و از وی راهنمایی بخواهند.





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:31 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
استخر شنای توهم زا که توسط Leandro Erlich طراحی و ساخته شده ، استخر شنایی جعلی است که می تواند وسیله وحشت افرادی باشد که از قضیه آن بی خبرند. این استخر عمقی در حدود 10 سانتی متر را دارد که توسط لایه ایی شیشه ای مقاومی از فضای پایینی آن، که خالی از آب می باشد، جدا شده است. در واقع این استخر جدا از ظاهر استخری ، حکم یک اتاق زیر آب را دارد که می تواند جالب و متفاوت باشد. 





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
«سینتیا نیوتن» دختری 12ساله دارد. یک روز دختر او برای انجام تکالیف مدرسه از «سینتیا» کمک خواست ولی این مادر نمی‌توانست به فرزند کمک کند زیرا به شدت مشغول «فیس‏بوک» بود. دختر به اتاق خود رفت و ای‌میلی برای مادرش فرستاد و از او کمک خواست ولی «سینتیا» آن را هم ندید زیرا باز هم سخت مشغول «فیس‏بوک» بود. «سینتیا» می‌گوید: «من معتاد فیس‏بوکم. من در فیس‏بوک غرق می‌شوم. این موضوع اسباب سرافکندگی من شده است.»
وی تقریبا 20ساعت در هفته را در این سایت اجتماعی می‏گذراند و 40ساعت در هفته هم کار می‌کند. قبلا چند بار سعی کرده که استفاده از فیس‏بوک را کم کند ولی موفق نشده است. دکتر «پائولا پایل» روان‌شناس خانواده می‌گوید: تعداد افراد مانند «سینتیا» رو به افزایش است. این افراد در واقع دچار نوعی اختلال در روابط اجتماعی خود شده‏اند. استفاده از فیس‏بوک به نوعی «وسواس» تبدیل شده که فرد را از دنیای واقعی (که ممکن است ناخوشایند باشد) جدا می‌کند و به دنیای زیبای مجازی می‏برد.
او در آنجا دنیایی غیرواقعی برای خود ساخته است. دنیایی که از سختی، بی‏پولی، بدهی، جر و بحث با دیگران، ونگ‏ونگ بچه و... خبری نیست. در واقع فرد با غرق کردن خود در فیس‏بوک، مانند کبک سر خود را زیر برف می‌کند و از دنیای کاذبی که برای خود می‏سازد لذت می‏برد، دنیایی که در واقعیت دستیابی به آن برایش ممکن نیست.
علاوه بر این، با این کار مدتی هم از فکر کردن به مشکلات لاینحل زندگی یا وظایف دشواری که بر عهده دارد، فارغ می‌شود اما باید دانست مشکل از خود فیس‏بوک نیست زیرا بسیاری از کاربران به شکل صحیح از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. «سینتیا» می‌گوید: «من صبح بعد از بیدار شدن، اول به فیس‏بوک سر می‌زنم و موقع برگشتن به خانه و همچنین قبل از خواب دوباره به آن سر می‏زنم. یک روز یکی از دوستان زمان کودکستان خود را در فیس‏بوک پیدا کردم.
او برایم تعریف کرد که چقدر در آن زمان به من علاقه داشته و از اینکه در کلاس اول از من جدا شد، چقدر ناراحت بود. وقتی که فهمیدم تا این حد برای او باارزش و مهم بوده‏ام، بسیار خوشحال و هیجان‏زده شدم.»دکتر «جوآنا لیپاری» یکی از روان‌پزشکان بالینی دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «مشکل اینجاست که این دنیا واقعی نیست. فیس‏بوک دنیایی زیبا، شاد، جالب و خیال‏انگیز است. افراد اغلب، شیرینی‏های زندگی خویش را در آن مطرح می‌کنند و این انسان‌های شیرین و دوست‏داشتنی می‌خواهند که با شما دوست باشند. خیلی وسوسه‏انگیز است.»«سینتیا» می‌گوید همه این مسایل را می‌داند و از اینکه این همه وقت خود را صرف فیس‏بوک می‌کند و در نتیجه از بسیاری از امور مهم زندگی خود باز می‌ماند، بسیار ناراحت است. وی بسیاری از دوستان صمیمی و ارزشمند خود را در دنیای واقعی از دست داده است.
 او می‌گوید که راجع به ترک ناگهانی این عادت هم فکرکرد ولی این فکر برایش بسیار ناگوار بود. ثابت شده است که فیس‏بوک به‏رغم ایجاد ارتباط بین فرد و دوستان متعدد، احساس تنهایی را افزایش می‌دهد! فرد به جای ارتباط واقعی و رودررو با دوستان خود، وقت خودش را با فیس‏بوک می‏گذراند و در واقع کیفیت دوستان را فدای کمیت آنان می‌کند. از فیس‏بوک به عنوان جانشینی برای دوستان واقعی خود استفاده نکنید، بلکه آن را به عنوان ابزاری جهت تحکیم دوستی‏های قبلی خود به کار‌گیرید. دکتر «لیپاری» می‌گوید، چند علامت برای اعتیاد به فیس‏بوک مطرح است: 
1- کاهش و تغییر ساعت خواب به خاطر فیس‏بوک: اگر شما از وقت خواب‌تان می‏زنید و شب‌ها تا دیروقت پای فیس‏بوک می‏نشینید و فردا خسته و خواب‏آلوده هستید، ممکن است فیس‏بوک برایتان به یک وسواس تبدیل شده باشد. در حالت طبیعی نباید به خاطر فیس‏بوک از خودتان و زندگی‏تان غافل شوید.
2- گذراندن بیش از یک ساعت در روز پای فیس‏بوک: تعیین اینکه زمان طبیعی استفاده از شبکه‌های اجتماعی چقدر است، کار آسانی نیست. دکتر «لیپاری» می‌گوید: «من نمی‌توانم تصور کنم که کسی بیش از یک ساعت در روز به فیس‏بوک نیاز داشته باشد.»
3- حساس شدن نسبت به دوستی‏های گذشته: ارتباط دوباره با دوستان قدیمی یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های فیس‏بوک است و اصولا دوستی با دوستان سابق در فیس‏بوک غلط نیست ولی این موضوع، به گفته دکتر «پایل» ممکن است به راحتی از کنترل خارج شود. او می‌گوید: «یکی از مراجعان من در فیس‏بوک با دوست سابق خود برخورد کرد. آنها ساعت‌ها به درد دل کردن با یکدیگر در فیس‏بوک مشغول شدند. او درباره نارضایتی از زندگی زناشویی خود با دوست سابقش حرف زد. یکی از اقوام او این نوشته‌ها را دید و موضوع را به والدین دختر اطلاع داد. والدین او با شوهرش تماس گرفتند. آنها اکنون در آستانه طلاق هستند.»
4- غفلت از کار به خاطر فیس‏بوک: اگر به قصد اینکه به سراغ فیس‏بوک بروید سعی می‌کنید کار خود را زودتر تمام کنید احتمالا مشکل دارید.
5- نگرانی و هراس از اینکه روزی نتوانید از فیس‏بوک استفاده کنید: دکتر «پایل» می‌گوید: اگر یک روز بدون فیس‏بوک گذراندید و این موضوع باعث استرس شما شد، بهتر است به فکر تغییر وضعیت باشید.





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
هتلی در ژاپن با تغییر کاربری اتاق‌های خود، اقدام به طراحی و استفاده از اتاق‌هایی سرد کرده که تنها مخصوص نگهداری اموات هستند.
این هتل‌ که اتاق‌های آن شبیه به دیگر اتاق‌-هتل‌های معمولی است، از تابوت‌هایی سردکننده یا یخچالی برخوردار است که برای قرار دادن مردگان تعبیه شده و بستگان آن‌ها می‌توانند در هر زمان به دیدار اموات خود بیایند.
به گفته مدیر این هتل، مردگان میهمانان همیشگی هتل نیستند، آنان تا زمان فرارسیدن مراسم کفن و دفن، در این اتاق‌ها خواهند ماند.
 
 
در حال حاضر 18 جسد که همه آن‌ها در تابوت‌های یخچالی قرار گرفتند در این هتل بوده و هزینه استفاده از هر تابوت نیز در حدود 157 دلار برآورد شده است.
«هسایوشی ترامورا» صاحب هتل مردگان شهر یوکوهاما گفت: مردگان در تابوت‌هایی که مجهز به دستگاه‌های سرکننده هستند نگهداری می‌شوند و هر زمان که دوستان یا اقوام آن‌ها برای دیدنشان می‌آیند، تابوت‌ها به اتاقی که دارای دریچه‌ای مخصوص است منتقل می‌شوند.
مدت زمان انتظار برای انجام امور کفن و دفن در شهر یوکوهاما بیش از چهار روز طول می‌کشد که در این مدت اغلب مردم مجبور به نگهداری مردگان در خانه‌های خود می‌شوند که مشکلات عدیده‌ای را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
گفتنی است در 10 سال گذشته به صورت میانگین، سالانه 23 هزار نفر به جمع مردگان ژاپن افزوده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 آمار سالیانه مرگ و میر این کشور به یک میلیون و 660 هزار نفر برسد.





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
خیلی ها فکر می‌کنند روان‌درمانی فقط حرف‌زدن است، در حالی که به‌کارگیری تکنیک‌های بسیار گسترده و مختلف برای پیشگیری یا درمان مشکل‌های عصبی و روانی و پیشرفت سلامت روان و بهزیستی روانی در افراد است که در قالب بیان کلامی درمانگر و آموزش به مراجعان، با توجه به رویکرد خاص روان‌درمانی که از آن بهره گرفته شده، انجام می‌شود...
برای آشنایی بیشتر شما به برخی از این فنون روان‌‏شناختى اشاره می‌کنم:
1 آموزش قاطعیت
این تکنیک که برای افزایش مهارت‏هاى بین فردی طراحى شده، عبارت است از آموزش چگونگی ابراز عقیده، احساس‌ و افکار به صورت مناسب.
آموزش قاطعیت در پیوستار وسیعى از مشکل‌های مربوط به روابط بین‏شخصى مثل اختلاف‏هاى زناشویى، افسردگى، اختلالات جنسى، رفتارهاى پرخاشگرانه و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، کاربرد دارد.
2 تکنیک حل مساله
حل مساله، یک تکنیک درمانی روان‌‏شناختى است که مراجعه‌‌کننده از طریق آن یاد مى‏گیرد از مجموعه آگاهى‏ها، دانش و منابع موجودى که در اختیار دارد، براى حل مساله یا مشکلى که با آن مواجه است، استفاده‌کند.
روان‌‏شناسان معتقدند نداشتن مهارت حل مساله مى‏تواند ‏ اختلال‏هاى گوناگون روان‏شناختى (مثل افسردگى و اضطراب) یا مشکل‌هایی در ازدواج و تربیت فرزند ایجاد کند.
3 آموزش خودآموزى
مراجعان با آموختن این روش می‌توانند رفتارهاى نادرست خود را بشناسند و با ترک آنها، رفتارهاى مناسبی را جایگزین کنند. معمولا در این روش، درمانگر الگوى مراجعه‌کننده مى‏شود و رفتارهاى سالم را نمایش می‌دهد.
4 تکنیک مدیریت استرس
این تکنیک از مجموعه‏اى از شیوه‏هاى درمانى تشکیل شده که ریلکسیشین (تن آرامى) یکى از آنهاست. ابتدا مراجعه‌کننده در مورد اثر استرس بر رفتار و سلامت، آموزش مى‏بیند و سپس با کمک درمانگر عوامل استرس‏زا را شناسایى مى‏کند تا بتواند با روش‏هایى مثل ریلکسیشین یا انواع مراقبه‌ها، استرس‌های خود را مدیریت کند و به آرامش برسد.
5 آموزش مهارت‏هاى اجتماعى
مهارت‏هاى اجتماعى، شامل طیف وسیعى از رفتارها مانند گرمى و صمیمیت در روابط، سهولت در گفت‌وگو، ابراز همدلى، تماس چشمى و به‏طور کلى مهارت‏هاى کلامى و غیرکلامى برقرارى ارتباط است.
6 بازسازى شناختى
این تکنیک مربوط به شیوه‏هایى است که به‌شکل مستقیم به‌دنبال تغییر باورهاى مشکل‏زاى افراد هستند و به مراجعان کمک مى‏شود تفکرات ناسالم خود را بشناسند، به پیامدهاى منفى آنها توجه و تفکرات سالم‏تر را جایگزین کنند.
7 مدیریت خشم
از این روش براى مهار خشم و پرخاشگرى استفاده مى‏شود. زود عصبانى شدن، از کوره دررفتن، دادزدن، پرتاب اشیاء یا شکستن آنها، در را محکم به‌هم‌کوبیدن و زدن خود و دیگران، نمونه‏هایى از خشم و پرخاشگرى هستند.
8 تغییر عادت‌ها
به مراجعان آموزش داده مى‏شود عادت‌های ناسالم خود را بشناسند و از عادت‌های سالم متضاد با آنها براى ترک عادت مشکل‏دار استفاده کنند. از این تکنیک در درمان اختلال‌هایی مثل انگشت مکیدن، پلک‌زدن شدید و کندن مو (تریکوتیلومانیا) استفاده مى‏شود.
9 فعال‏سازى رفتارى
روش‏هاى افزایش فعالیت‏ها به مراجعان آموزش داده مى‏شود. گاهی یک برنامه‏ مناسب با سبک زندگى مراجعه‌‌کننده که دربرگیرنده مواردى مانند میزان فعالیت‏هاى تفریحى، ورزشى، مطالعه‏ آزاد و معاشرت با دیگران است در کنار مسوولیت‏هاى شغلى یا وظایف تحصیلى با کمک درمانگر، براى مراجعه‌کننده تنظیم می‌شود و در اختیار وى قرار مى‏گیرد.
10 مواجهه
مواجهه، روشى است که در آن شخص با هر محرکى که در او ایجاد رفتار یا هیجان نامطلوب مى‏کند، روبرو مى‏شود. در مواجهه، درمانگر براساس یک مقیاس درجه‏بندى شده، آنقدر مراجعه‌کننده را در معرض محرک‏هایى که از نظر او نامطلوب هستند، قرار می‌دهد تا هیجان یا رفتار ناسالم در او از بین برود.
مثلا طبق یک مقیاس درجه‏بندى شده، کسى را که ترس شدید از ارتفاع دارد آنقدر در بلندى و ارتفاع قرار مى‏دهند که به اصطلاح ترسش بریزد و بعد از این در مقابل این محرک (ارتفاع)، واکنش نامطلوب (ترس و فرار) نشان ندهد.
11 پذیرش
پذیرش به معناى شناسایى و قبول رویدادهاى ناخوشایندى است که نمى‏توان کنترلى بر آنها داشت. در این تکنیک درمانگر با استفاده از روش‏هایى مثل انواع مراقبه‏ها به مراجعه‌کننده کمک مى‏کند تا مسایل تغییرناپذیرى که باعث ایجاد تنش یا احساس‌های دردناک مى‏شوند، بپذیرد و خود را از فشار روانى برهاند.





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

امگا 3 چگونه بر مغز تأثیر می‌گذارد؟

در سال های اخیر امگا 3 و فواید بی شمارش در سلامت قلبی عروقی و البته سلامت روانی شناسایی شده است. در این نوشتار، مکانیسم اصلی اثر امگا 3 بر مغز را شرح می‌دهیم...

نقش های مهم
بعد از صحبت کردن دربار? آثار مفید امگا 3 بر سلامت قلب و عروق، بررسی اسیدهای چرب چند حلقه ای غیر اشباع، سربسته مانده است. اما این بار تأثیر آنها را در پیشگیری از بسیاری از بیماری های سیستم عصبی مانند صرع، افسردگی، بیماری آلزایمر و جنون افسردگی تشریح می‌کنیم. 
امگا 3 در تمام طول زندگی اثر می‌گذارد
امگا 3 که در برخی از روغن های گیاهی (روغن گردو، سویا، کلزا، کتان، دان? گندم) و در گوشت ماهی های چرب (ماهی تن، ماهی آزاد، ماهی مارکو...) یافت می‌شود، برای عصب شناسان و متخصصان بیماری های اطفال نیز شناخته شده است. در واقع، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در رشد فعالیت های مغزی بچه های کوچک ایفا می‌کند. آثار مثبتش بر روی حافظه، تمرکز و توانایی های یادگیری سنجیده می‌شود. اسید امگا 3 یک همراه مهم دارد و این همراه همان اسید دکوزاهگزانوئیک است. هر چه نرون غنی تر از این اسید باشد، مغز استعداد بیشتری برای رشد خواهد داشت و توانایی های شناختی اش تحسین برانگیزتر خواهند بود. مجموع? این توانایی ها از سلامت ذهنی محافظت می‌کند.
امگا 3 و مغز، روند عمل کردن چگونه است؟
مکانیسم مولکولی حفاظت در مقابل بیماری های عصبی (حمله های مغزی، صرع، افسردگی...) از طریق امگا 3، توسط یک گروه فرانسوی از مرکز ملی تحقیقات علمی توضیح داده شده است. این گروه، از سال 2000 بدون هیچ ابهامی، ثابت کرده است که امگا 3، خصوصاً اسید دکوزاهگزانوئیک، آسیب های عصبی را که توسط حمله های مغزی یا در حمله های صرع در بین حیوانات ایجاد می‌شوند، کاهش می‌دهد.
سپس در سال 2004، ثابت کردند که این اثر به شکل پیچیده ای از کانالی از پتاسیم و پروتئین Trek-1، که هدف شناخته شد? امگا 3 است و باعث تأثیر آن می‌شود، می‌گذرد. موش هایی که این نوع پروتئین را نداشتند، در مقابل حمله های مغزی و حمله های صرع بسیار حساس تر از موش های نرمال بودند و در مقابل تأثیر عصبی محافظتی امگا 3 واکنشی نشان نمی‌دادند...
نقش های مهم
در سال، بیش از یک میلیون نفر در اتحادیه اروپا، مبتلا به حمله های مغزی می‌شوند. حملات مغزی بعد از بیماری های قلبی عروقی، به عنوان دومین علت مرگ و میر شناخته شده است، علاوه بر اینکه این عارضه باعث ناتوانی هایی می‌شود که فلج، از کارافتادگی، زبان پریشی، افسردگی یا صرع ثانویه و ایسکمی را با خود  به همراه دارد. با بهره بردن از امگا 3 و تأثیر محافظتی اش که تشریح شد، می‌توانیم به درمان های جدید امیدوار باشیم. و این در حالی است که حداقل 20%  (حدود 2%  جمعیت) بیماران مبتلا به صرع در مقابل درمان های موجود، مقاوم اند. 





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
لیزرانداز در ورزشگاه آزادی کشف شد ! + عکس
خدمت هوادار پرسپولیس به استقلال / در حالی که جو ورزشگاه به سود پرسپولیس شده بود این هوادار اقدام به انداختن لیزر در چشم مهدی رحمتی کرد...
 
 
90: زمانی که پژمان منتظری علی کریمی را در محوطه جریمه استقلال سرنگون کرد اینطور به نظر می رسید که پرسپولیس از برتری 10 دقیقه ای اش نتیجه خواهد گرفت...


اما برعکس، این پنالتی یکی از دلایل شکست پرسپولیس در بازی امروز بود. در حالی که جو ورزشگاه به سود پرسپولیس شده بود این هوادار اقدام به انداختن لیزر در چشم مهدی رحمتی کرد تا با افزایش کش و قوس ها ؛ داور ناگهان به سمت ناظر بازی بدود و صحنه را به او گزارش کند.
همه این ها در شرایطی بود که لحظه به لحظه به استرس محمد وری پنالتی زن پرسپولیس افزوده می شد. کسی که کاملا مرعوب مهدی رحمتی بود و در نهایت هم ضربه را به اوت زد.
این صحنه که با هنرمندی جاوید نیکپور شکار شده است مصداق مدرن دوستی خاله خرسه است. مکافات عشق زیاد!

منبع:navad.net 





تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 11:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

به نقل از صراط پیش از پی ریزی سد کرج 50 خانوار در این روستا زندگی می‌کردند، اما این روزها خالی از سکنه است و به یکی از قطب های گردشگری استان البرز تبدیل شده است. تا به حال با قایق به روستایی در دامنه کوه رفته‌اید؟ سفر به روستایی که در دامنه کوه و در جوار دریاچه ای حاصل از ساخت سد قرار دارد می‌تواند تجربه جذاب و هیجان انگیزی باشد، برای اولین فرصتی که برای سفر و تفرج به دست می‌آورید. روستای منحصر به فرد «واریان» واقع در حاشیه سدکرج و در دامنه کوه، در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد.

پیش از پی ریزی سد کرج 50 خانوار در این روستا زندگی می‌کردند، اما این روزها خالی از سکنه بوده و به یکی از قطب های گردشگری استان البرز تبدیل شده است.
 

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
جاده کرج– چالوس از زیباترین جاده های دنیا است و «واریان» جزیره‌ مانند کوچکی در آنسوی آب‌های سد کرج، زیبایی ‌های این جاده را چند برابر کرده است.
 
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
«واریان» در بین 6 روستای گردشگری منطقه تنها روستایی است که راه دسترسی زمینی ندارد و تنها با قایق می‌شود به این روستا سفر کرد. در گذشته هم بعد از پی ریزی سد کرج ساکنان این روستا با قایق به شهر رفت و آمد می‌کردند.
 
www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
بعد از ساخت و سازها و پی ریزی سد کرج، ساکنان روستای واریان به منطقه دیگری جا به جا شدند. آنچه روستای واریان را از سایر مناطق مستثنی می‌کند، زیبایی منحصر به فرد این روستا است که بخش اعظم آن مدیون زیبایی دریاچه حاصل از ساخت سد کرج یا سد امیر کبیر است.
در این سفر می‌توانید با یک تیر 3نشان را هدف بگیرید؛ سفر به جاده چالوس، بازدید از روستای واریان و دیدار با اولین سد چند منظوره کشور. فرزندان اهالی واریان به دلیل زندگی در جوار دریاچه به شنا، اسکی و قایق رانی می‌پرداختند. جالب است بدانید درست به همین دلیل تعدادی از آنها به درجه قهرمانی ملی در این سه رشته ورزشی رسیدند.

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

در حال حاضر همه اهالی روستای واریان در کرج زندگی می‌کنند. واریانی‌ها سنت‍‌های زیبایی دارند، آنها در اولین روز سال به عیادت از خانواده‌های داغدار می‌روند و به این دید و بازدید «نوعید» می‌گویند. اگر از لغت نامه دهخدا درباره این روستا سراغ بگیرید، می‌خوانید: «واریان » نام دهی است از دهستان ارنگه کرج از شهرستان تهران واقع در 25 هزارگزی شمال شرقی کرج و کنار جاده? کرج به چالوس در دره? رود کرج. ناحیه ای است سردسیر و دارای 1068 تن سکنه است. آب آن از رود کرج و چشمه سار تامین می‌شود و محصول آن غلات و میوه و لبنیات و عسل و دارای باغهای میوه است. شغل اهالی زراعت و گله داری و کرباس بافی و گیوه سازی است دارای دبستان و راه ماشین رو است.






تاریخ : یکشنبه 90/6/27 | 8:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">