سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

تحقیقات علمی

 

عینک جدیدی که نابیناها را تا حد زیادی بینا می کند

عینک جدیدی که نابیناها را تا حد زیادی بینا می کند

 

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24: محققان در انگلیس عینک های بیونیک جدیدی را در دست ساخت دارند که قادر است تا حد زیادی بینایی را نابیناها برگرداند و آن ها را قادر به «دیدن» خواهد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، محققان دانشگاه آکسفورد در حال ساخت یک عینک هوشمند هستند که از دوربینهای ریز و یک رایانه جیبی برای آگاه‌سازی کاربر از اجسام و افراد پیش رو استفاده می‌کند.

این عینکها به نابینایان در جهت‌یابی در مراکز تجاری و ایستگاه‌های شلوغ قطار و مترو کمک کرده و حتی به آنها اجازه خواهد داد تا شماره اتوبوسها و تصاویر رایانه‌ای دستگاه‌های خودپرداز را «بخوانند».

این عینک‌های سبک و ارزان که تا سال 2014 به صورت گسترده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد، برای تمام نابینایان مناسب خواهد بود.

افراد مسن مبتلا به بیماری دژنراسیون ماکولا احتمالا بهره بهتر از این فناوری خواهند برد.

تلاشهای قبلی برای ساخت چنین دستگاهی معمولا به عینکهای تیره بزرگ با دوربین‌ها و رایانه بزرگ ختم شده‌اند.

اما پیشرفتهای بوجود آمده در فناوری بدین معنی است که می توان عینکهای بیونیکی با شباهت بسیار به عینکهای معمولی تولید کرد.

موضوع مهمتر این دستگاه، قیمت حدود 1500 دلاری آن است که این ابزار را مقرون به صرفه می‌کند.

محققان آکسفورد اکنون مرحله تحقیقات خود را به پایان رسانده و در حال کار بر روی پیش ساخت این دستگاه هستند.

آنها از شیشه‌های شفاف با عدسی‌های حامل دیودهای نوری کوچک و دوربینهای به اندازه سر سنجاق در گوشه قابهای این عینک استفاده کرده‌اند.

این دوربین‌ها به جمع‌آوری اطلاعات لازم برای چشمها پرداخته و آنها را با یک سیم به رایانه‌ای به اندازه گوشی همراه در جیب کاربر می‌فرستد.

این رایانه سپس به پردازش اطلاعات و ساده‌کردن آن به شکل طرحهای نقطه‌ای می‌پردازد. ال‌ای‌دی‌های موجود در عدسی‌ها با این نقاط روشن شده و به کاربر اطلاعات اساسی را در مورد محیط اطراف می‌دهد.

یک نور سوسو مانند می‌تواند بدین معنی باشد که یک انسان در مسیر قرار دارد و یک توده جامد نیز نشانگر وجود اجسامی مانند پله خواهد بود.

این اطلاعات به افرادی که بیشتر بینایی خود را از دست داده‌اند کمک خواهد کرد تا اعتماد بنفس لازم برای خرید یا استفاده از وسائط نقلیه را به تنهایی به دست بیاورد.

افزوده شدن یک قطعه گوشی می‌تواند به پیچیده‌تر شدن اطلاعات ورودی کمک کند.

برای مثال دوربینها به ثبت شماره اتوبوسها و اطلاعات روی صفحه حرکت قطارها برای تحلیل رایانه‌ای می‌پردازند که به محض آماده شدن این اطلاعات از طریق این گوشی به گوش فرد منتقل خواهد شد






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 12:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
انتظامی

 

میانگین سرعت وسایل نقلیه در بزرگراه ها 77 کیلومتر در ساعت

میانگین سرعت وسایل نقلیه در بزرگراه ها 77 کیلومتر در ساعت

تخلفات حادثه ساز از مصادیق توقیف خودرو

 

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24 : رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح های تابستانی با توجه به بهره برداری از بزرگراه های مختلف این شهر خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سردار سرتیپ رحیمی در نشست خبری گفت: پلیس بزرگراه، با توجه به روند رو به افزایش افتتاح بزرگراه ها و تعطیلات تابستانی و در پی آن افزایش سفرهای درون شهری و شبانه، تقویت می شود.

وی افزود: پیش از این، 9 بزرگراه تحت پوشش پلیس راهور بود که از امروز 16 بزرگراه مطرح تهران، زیر پوشش این پلیس همراه با آموزش های ویژه و امکانات جدید قرار گرفت.

سردار رحیمی گفت: با این اقدام، حضور پلیس راهور در بزرگراه های تهران بزرگ، 80 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: از امروز، 65 واحد گشتی به ویژه واحدهای گشتی بنز و در چند روز آینده گشت های محسوس و نامحسوس مگان، به مجموعه این پلیس افزوده می شود.

سردار رحیمی گفت: از اول مهر پارسال، پروازهای بزرگراه آغاز شد و در فصل تابستان، این پروازها از دو پرواز به سه پرواز افزایش می یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: گشت های پروازی پلیس ضمن حضور به هنگام در صحنه های زمینه ساز تصادف، گره های ترافیکی و مشکلات خودروهای دچار نقص فنی را برطرف می کند.

سردار رحیمی افزود: تخلفات حادثه ساز که از مصادیق توقیف خودرو و محروم شدن از رانندگی است، از مواردی است که پلیس راهور هم در شب و هم در روز با آن برخورد می کند.

وی گفت: میانگین کل سرعت وسایل نقلیه در بزرگراه ها، 66 کیلومتر بود که پس از اعمال قانون جدید، این میانگین به 77 کیومتر در ساعت رسیده است.

سردار رحیمی افزود: این آمار نشان می دهد که وضع تردد در بزرگراه های تهران بزرگ، حدود هفت درصد رشد داشته و آمد و شد در این بزرگراه ها روان شده است






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 12:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بهداشت و درمان

 

آلودگی آب استخر به زخم قرنیه چشم منجر می شود

رعایت نکات بهداشتی در استخرها ضروری است؛

آلودگی آب استخر به زخم قرنیه چشم منجر می شود

 

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24 : رئیس هیات پزشکی استان یزد گفت:آلودگی آب استخر به زخم قرنیه چشم منجر می شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، دکتر فلاح نژاد  رئیس هیات پزشکی این استان با بیان این که آب استخر می تواند موجب بروز بیماری های چشمی شود، گفت: آب آلوده استخرها می تواند موجب مشکلات چشمی در کوتاه مدت و حتی طولانی مدت شود. وی با بیان این که سوزش، قرمزی، حساسیت و تحریک چشم از جمله مشکلات موقتی است که به خاطر زیادی میزان کلر به وجود می آید و به خودی خود برطرف می شود، گفت: در صورتی که آلودگی میکروبی در آب وجود داشته باشد، آدنوویروس ها بروز کرده و منجر به انتقال عفونت ویروسی می شوند که بسیار خطرناک بوده و موجب سوزش، درد و قرمزی چشم می شود، این عفونت منجر به ورم ملتحمه شده و قرنیه را گرفتار می کند. به این بیماری زخم قرنیه یا کراتیت گفته می شود.

دکتر فلاح نژاد در ادامه گفت: نکته مهم دیگر عفونت های قارچی است که در محیط های گرم بیشتر زندگی می کنند و معمولاً در چین های بدن مثل زیر بغل و کشاله ران مشاهده می شود و در صورتی که فرد مبتلا به این عفونت ها به استخر برود موجب آلودگی آب و انتقال بیماری به دیگران می شود، پس ضرورت دارد افراد از مصرف وسایل مشترک یا اجاره ای همانند حوله، مایو، دمپایی و غیره خودداری کنند.

دکتر فلاح نژاد درباره انتقال بیماری های عفونی در زنان گفت: در صورتی که میزان کلر آب به اندازه باشد، مشکلی در این زمینه برای زنان به وجود نمی آید، اما اگر زنان هم نکات بهداشتی را رعایت نکنند، علاوه بر این که می توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، خود نیز هم به علت مستعد بودن، آماده دریافت میکروب ها و ویروس ها می شوند، بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی بسیار ضروری است.

رئیس هیات پزشکی استان یزد در عین حال تأکید کرد: البته این مسائل نباید موجب ترس از مراجعه به استخر شود و افراد را از شنا کردن منصرف کند. بلکه باید بیشتر به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توجه کرد و مسئولان استخرها نیز باید به تناوب و بسته به میزان استفاده، آب استخر را عوض کنند






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 12:4 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

رفع کمبود روی بدن با مصرف ماهی

 

 

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، بر اساس اعلام مرکز تحقیقات بیوشیمی و تغذیه این دانشگاه کم اشتهایی ، رشد ناکافی و کوتاهی قد از عوامل اصلی کمبود روی در بدن است که می توان با مصرف غذاهای دریایی به ویژه ماهی که سرشار از منابع روی است این مشکلات را برطرف کرد .

بر اساس این گزارش این مرکز ماهی ها منبع غنی چربی های غیر اشباع  « امگا3 » است که این منبع مهمترین عامل حفظ بدن در برابر بیماریهای قلبی و عروقی ، سکته های قلبی به شمار می رود .همچنین ماهی ها به علت داشتن مقدار کمی چربی موجب چاقی نمی شوند در حالی که   گوشت قرمز به دلیل چربی زیاد آن در صورت مصرف فراوان، می تواند سبب چاقی شود.

این گزارش حاکی است ماهی های معمولی در حال حاضر در کشور ما نسبت به گوشت قرمز دارای قیمت کمتری هستند و این مطلب یک مزیت مهم ماهی است که با توجه به آن می توان در هفته یکی دو بار ماهی را جایگزین گوشت قرمز  کرد حتی می توان از انواع دیگر ماهی مثل کیلکا و ساردین که خواص مفید فراوان تری داشته و نسبت به سایر ما هی ها  ارزان تر بوده استفاده کرد.

این گزارش می افزاید: بر اساس اعلام این مرکز حدود یک صد گرم ماهی برای هر وعده کافی است و مصرف حداقل یک یا دو بار در هفته می تواند در دراز مدت سلامت بدن و به خصوص سلامت قلب را تضمین کند.

منبع:ایران نیوز






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 12:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
جشنواره طالبی در ورامین

جشنواره طالبی در ورامین

 

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24 : جشنواره فرهنگی ، کشاورزی " طالبی" در شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، در روز نخست این جشنواره میوه طالبی به عنوان نماد میوه های شهرستان ورامین به حاضران ارائه شد و شرکت کنندگان در این جشنواره با این میوه جالیزی پذیرایی شدند.

در این جشنواره ظرفیت ها و جذابیتهای گردشگری و فرهنگی شهرستان ورامین از جمله آداب و رسوم روستایی و عشایری ، معرفی اماکن تاریخی و انواع غذاهای سنتی این منطقه ، در قالب یک نمایشگاه عرضه شده است.

شهرستان ورامین با تولید سالیانه بیش از 3 هزار و 500 تن طالبی یکی از مراکز مهم تولید این میوه جالیزی در استان تهران است و بیش از 90 درصد طالبی تولید شده شهرستان ورامین در تهران و دیگر شهرها و استانهای اطراف مصرف می شود.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت : این جشنواره ها فرصت مغتنمی است تا ظرفیت های گردشگری و جذابیت های فرهنگی و بومی هر منطقه شناسایی و به مردم معرفی شوند.

هر ساله بیش از 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیرکشت طالبی می رود.

این جشنواره تا جمعه این هفته در محوطه سالن مدیریت بحران ورامین واقع در ضلع شمالی میدان ولیعصر این شهرستان ادامه دارد .lمنبع:ایران نیوز






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 12:0 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

دانشگاههای دولتی و غیر دولتی

 

معاون وزیرعلوم: امسال حدود 300 هزار صندلی خالی داریم

معاون وزیرعلوم: امسال حدود 300 هزار صندلی خالی داریم

 

تهران - خبرگزاری ایران نیوز 24: معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری گفت: پیش بینی می شود با توجه به توسعه ظرفیت دانشگاه ها امسال حدود 300 هزار صندلی خالی داشته باشیم.

به گزارش  روز پنج شنبه خبرگزاری ایران نیوز 24، ملاباشی در پنجمین گردهمایی دانشجویان ایرانی فعال خارج از کشور افزود: سال گذشته حدود 200 هزار صندلی خالی در دانشگاهها داشتیم.

وی گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور دانشگاه ها می توانند با داشتن امکانات اضافی و با اخذ هزینه های آموزشی و پژوهشی از داوطلبان ، افزایش ظرفیت داشته باشند.

آقای ملاباشی افزود: از این طریق ادامه تحصیل برای بسیاری افرادی که به خارج از کشور می روند در داخل کشور فراهم می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 60 هزار نفر در دوره کارشناسی ارشد و شش هزار نفر در دوره دکتری پذیرش شدند افزود: پیش بینی می شود پذیرش دانشجویان ارشد امسال به حدود 100 هزار نفر و دکتری نیز به 10 هزار نفر افزایش یابد.

آقای ملاباشی افزود: در دوره های دکتری ، برای به روز شدن ارتباطات علمی و انجام کارهای پژوهشی، دوره هایی تحقیقاتی شش تا 9 ماه در وزارت علوم ،‌ پیش بینی شده وتوسعه یافته است.

وی گفت: از برگزاری اینگونه دوره های کوتاه مدت به جای بورسهای چهار ، پنج ساله استقبال می کنیم و سال گذشته حدود 750 نفر به این دوره ها و فرصت های تحقیقاتی اعزام شدند.

آقای ملاباشی افزود: پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به حد لازم صورت گیرد.

وی گفت: انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دوره های کاردانی به کارشناسی بدون هیچ دغدغه های انجام می شود.

وی با اشاره به تحصیل 60 تا 70 هزار ایرانی در خارج از کشور گفت: اگر همه این افراد به صورت یکجا درخواست انتقال به داخل کشور برای ادامه تحصیل در دانشگاههای داخلی را بدهند، بدون هیچ مشکلی در مدت دو هفته آنها را به دانشگاههای هم رده منتقل خواهیم کرد تا در داخل کشور ادامه تحصیل دهند.

در ادامه این نشست تعدادی از دانشجویان بخشی از مشکلاتشان از جمله میزان ارز دریافتی ، جذب اعضای هیأت علمی ، اشتغال ، بورسیه ، رنکینگ دانشگاهها و ادامه تحصیل در دانشگاههای داخلی را بیان کردند.

پنجمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور با شعار "معنویت و توسعه مخاطب" از امروز در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه آغاز به کار کرد.

منبع:ایران نیوز






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 11:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

دیدنی های امروز


درست کردن بزرگ ترین همبرگر جهان با وزن بیش از 370 کیلوگرم در کالیفرنیا

بزرگ ترین همبرگر جهان



بازی فوتبال فیل دو ساله تایلندی در دومین سالگرد تولدش در باغ وحش سیدنی

فیل دو ساله



خنک شدن زیر آبشار پارکی در مسکو

آبشار



یک شهروند چینی مشغول دویدن روی پله های راهرو خانه ای که گرفتار سیل شده است

خانه ای گرفتار سیل



نواک جوکوویچ تنیسور صرب برنده جام ویمبلدون 2011 پس از شکست رافائل نادال در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی از فرط خوشحالی مشغول خوردن تکه ای از زمین چمن بازی است

نواک جوکوویچ



خوش و بش پرنس ویلیام و کاترین میدلتون نوه و عروس ملکه بریتانیا با کودکان کانادایی استقبال کننده از آنها در ایالت کبک

پرنس ویلیام و کاترین میدلتون



طرفداران تیم فوتبال اکوادور در جام ملت های آمریکا

طرفداران تیم فوتبال اکوادور



یک زن ونزوئلایی در جریان تظاهرات حامیان هوگو چاوز در کاراکاس در حال بوسه زدن بر عروسک چاوز

عروسک چاوز



رژه ارتش بلاروس در سالروز استقلال این کشور در شهر مینسک

ارتش بلاروس



برگزاری جشن روز استقلال آمریکا در ساحل هانتینگتون کالیفرنیا

روز استقلال آمریکا



سیل در لاهور پاکستان

سیل



جشن صدمین سال کشف محوطه باستانی "ماچو پیچو" در پرو

ماچو پیچو



خرد کردن حلقه ازدواج با چکش. این زوج ژاپنی پس از زلزله و سونامی 11مارس ژاپن و پس از 13 سال زندگی مشترک به این نتیجه رسیده اند که ارزش های آنها با هم متفاوت است از این رو دو روز پیش رسما با حکم دادگاهی در توکیو از هم جدا شدند و حلقه ازدواجشان را با چکش خرد کردند

طلاق



بادبادکی به شکل دوچرخه در فستیوال بادبادک ها در لیسبون پرتغال

فستیوال بادبادک ها



حباب بازی یک دختر آمریکایی در کنار ساحل در کالیفرنیا

دختر آمریکایی



بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح



 






تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 9:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اکران فیلمی از گل‌شیفته فراهانی: ماه رمضان در تهران!!
 

اکران فیلمی از گل‌شیفته فراهانی: ماه رمضان در تهران!!

حالا یک سایت نزدیک به دولت خبر داده که فیلم هفت پرده به کارگردانی فرزاد موتمن و بازی فریبرز عرب نیا و گلشیفته فراهانی قرار است....
 
پیش از این اکران فیلمی از ایرج قادری پس از سی سال جنجال ها و حواشی فراوانی را به وجود آورده بود و حالا یک سایت نزدیک به دولت خبر داده که فیلم هفت پرده به کارگردانی فرزاد موتمن و بازی فریبرز عرب نیا و گلشیفته فراهانی قرار است ماه رمضان (در طرح اذان تا اذان) در سینماها اکران شوند.
 
فریبرز عرب‌نیا، مهدی احمدی، عسل بدیعی، گلشیفته فراهانی، مانی کسراییان، مجید مشیری، ماهایا پطروسیان و بهزاد فراهانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
 
 
منبع: caffecinema.com





تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 9:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
قابل توجه خانم هایی که به پیاده روی می روند
 
 

قابل توجه خانم هایی که به پیاده روی می روند

دویدن و پیاده روی یکی از بهترین راهها برای تندرستی و تناسب اندام است. این ورزش ارزان است، نیاز به محل خاصی ندارد و راه خوبی است برای زدودن افکار بد از ذهن. اما خانمهایی که دوست دارند بدو.ند، باید نکاتی را بدانند.

 


 در اینجا 5 نکته ای را که خانهای علاقمند به دویدن باید بدانند می آوریم. حتما از اینکه بین ورزش کردن زنان و مردان اینقدر تفاوت وجود دارد، متعجب می شوید.

اکنون زمانی است که می توانید به خود بگویید:" کفشهایم برای سلامتی مهم هستند."
مطمئنا ما زنها، به کفش علاقه داریم اما زمانی که شما یک دونده   اید ، کفش  مناسب ، دنیایی تفاوت خواهد داشت. یک کفش خوب برای دویدن لازم نیست یک کفش گران قیمت باشد. در واقع ، یکی از  کفش هایی که مورد علاقه بسیار من است یک مدل ارزان تر ، اما مناسب است ، و پایداری و وزنی دارد که من انتظار دارم. بنابراین زمان مناسب  صرف کنید و به یک فروشگاه تخصصی رفته و یک کفش کاملا مناسب برای دویدن پیدا کنید. اگر در انتخاب  کفش  اشتباه  کنید، شما خود را در معرض تاول ها ، درد و تورمهای ساق پا ، و صدمات دیگر قرار خواهید داد.

مواظب زانوانتان باشید!
در زنان ، ناحیه لگن تا زانو عریض تر از  مردان است ، و مقدار زیادی از وزن بدن را نیمه پایینی بدن، متحمل می شود. این مطلب در کنار فشار ناشی از دویدن،  واقعا می تواند زانوی شما را دچار فشار و کشیدگی کند. بنابراین  قبل از دویدن حرکات کششی  انجام دهید، از کفش مناسب استفاده  کنید ،  به به اندازه کافی استراحت کنید و هر وقت احساس ناراحتی کردید، فشار را کم کنید.

به ندای بدنتان گوش کنید!
مانند زانو ، نقاط دیگری هم در بدن زنان وجود دارد که در هنگام دویدن،  باید تنظیم شده و میزان باشند. من برای مدتی، هر وقت ورزش می کردم  دردی  خسته کننده  را حس می کردم. به دکتر مراجعه کردم و در آنجا متوجه شدم که یک کیست بزرگ در تخمدانم وجود دارد و سبب ناراحتی من می شود. اگر در هنگام ورزش، این درد وجود نداشت من هرگز متوجه نمی شدم که کیست دارم. بنابراین  در هنگام دویدن، به دردها گوش بدهید و اگر دردها پافشاری کردند حتما در پی یافتن دلایل آنها بروید.

دیده بان وضعیت خود باشید!
زنان تمایل دارند  در هنگام دویدن، قوس بیشتری به کمر خود داده و شانه هاییان را جمع کنند. این  کار بر باسن و پشت  فشار می آورد، همچنین اجازه نمی دهد  که قلب کار خود را به درستی انجام بدهد. هنگام دویدن اینطور در نظر بگیرید که یک فنر  به سرتان متصل شده و شما را به بالا می کشد، و در همین حال نافتان تا جایی که ممکن است به سمت ستون فقراتتان  هل داده می شود. به این ترتیب، وضعیت مناسبی برای دویدن به بدن خود می دهید و اجازه می دهید که بدون وارد آمدن فشار اضافی به  مفاصل زانو و لگن،  بدنتان تحرک داشته باشد!

کفش های نوک دار را کنار بگذارید!
احمقانه به نظر می رسد ، اما اگر شما یک دونده باشید و در هنگام دو، مرتبا کفش هایی به پا کنید که پنجه تیزی داشته باشند ، ممکن است بدون اینکه متوجه بشوید دچار آسیب شدیدی بشوید! این کفش  ها  به قوس پاهای شما  استرس وارد کرده و همچنین به تاندون آشیل شما فشار می آورد. این بدان خاطر است  که در این کفش ها انگشت های شما در تنگنا قرار می گیرند و  نحوه برخورد پاها به زمین را تغییر می دهند.. چرا این مساله، مشکل ساز است؟

پس از گذشت مدتی از شروع دویدن به صورت روزانه، رفته رفته تغییراتی در پاها و به خصوص انگشتان شما رخ می دهد. آنها برای ایجاد پایداری برای بدن دونده و همچنین برای ممانعت از وارد شدن شوک های حرکتی به بدن، کمی گسترش یافته و از هم فاصله می گیرند . در نتیجه استفاده از کفش های پنجه باریک مشکل ایجاد خواهد کرد. مطمئنا شما می توانید برای  مدتی کوتاه از کفش هایی که دوست دارید استفاده کنید، اما پوشیدن دایمی کفشهای پنجه باریک و نوک تیز برای زنانی که برنامه منظمی  برای دویدن دارند، توصیه نمی شود.

بنابراین اگر شما یک دونده  زن هستید، این راهنمایی  ها را به خاطر بسپارید. ما  زنان، نیاز های مختلفی داریم، و مهم است که بتوانیم خود را برای این نیازها تنظیم کنیم!

تهیه و ترجمه  : گروه سلامت سیمرغ





تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 9:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
من پای منقل، شوهرم با زن صاحبخانه ...
   
 
من پای منقل، شوهرم با زن صاحبخانه ...
ابتدا فکر می کردم منظورش این است که از نظر تغذیه توجه بیشتری کنم اما او مرا به داخل خانه اش دعوت کرد و برای اولین بار بود که چند پک به سیخ سرخ تریاک زدم.
 
 
 
 

روزنامه خراسان : خجالت می کشیدم درباره مسائل خصوصی زندگی ام به مادر و مادر شوهرم چیزی بگویم. یک روز موضوع را برای زن صاحبخانه مان تعریف کردم. او که زنی ?? ساله است لبخندی زد و گفت: غصه نخور، دوای مشکل تو پیش من است و کاش زودتر از این ها این مسئله را مطرح می کردی. دخترجان، تو از نظر قوای بدنی ضعیف هستی و باید خودت را تقویت کنی.

ابتدا فکر می کردم منظورش این است که از نظر تغذیه توجه بیشتری کنم اما او مرا به داخل خانه اش دعوت کرد و برای اولین بار بود که چند پک به سیخ سرخ تریاک زدم. زن جوان در معاونت اجتماعی پلیس شهرستان گناباد افزود: متاسفانه این عمل اشتباه در روزهای بعد هم تکرار شد و این طور به خودم تلقین می کردم که از نظر قوای جسمانی و جنسی قوی شده ام. من حتی با انتقال باورهای غلط زن صاحبخانه به شوهرم، او را نیز به استعمال موادمخدر دعوت کردم و تا به خودم آمدم دیدم من و شوهرم هر دو معتاد شده ایم.

ما هر شب میهمان صاحبخانه بودیم و تریاک مصرف می کردیم. مدتی گذشت و من متوجه حرکات و رفتار مشکوک شوهرم شدم. با اندکی تحقیق و مراقبت فهمیدم مراسم شب نشینی در خانه همسایه کار دستم داده است و شوهرم با زن صاحبخانه ارتباط پنهانی دارد.

زن جوان افزود: این موضوع برای من خیلی نگران کننده بود و تصمیم گرفتم محل سکونت خود را تغییر دهم و با زنی که عامل بدبختی های مان بود ترک مراوده کنم. ما خانه دیگری اجاره کردیم و در آن ساکن شدیم و من تصمیم به ترک اعتیاد گرفتم اما با وجود آن که حدود ? ماه از این ماجرا می گذرد ولی شوهرم ارتباط خود را با آن زن حفظ کرد و متاسفانه با پیشنهاد این زن و به طمع پول و ثروت بادآورده فریب خورد.

امروز برایم خبر آوردند که پلیس شوهرم را به اتهام حمل موادمخدر دستگیر کرده است.

 
 منبع:khorasannews.com





تاریخ : پنج شنبه 90/4/16 | 9:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   26   27   28   29   30   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">