سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

چند نکته کاربردی در خانه داری!!! 

1- خوشبو کردن حمام

برای خوشبو شدن حمام کمی عطر یا روغن معطر روی حباب روشنایی داخل حمام بمالید زمانی که چراغ را روشن می‌کنید، گرمای ناشی از لامپ، عطر را در هوا پراکنده می کند.

2- از بین بردن بوی فاضلاب

یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلات بریزید. یک دوم پیمانه سرکه ی سفید هم به آن بیفزایید. در فاضلاب را بپوشانید.


3- جلوگیری از کپک زدن پرده حمام

قبل از آویزان کردن پرده ی حمام، آن را در محلول آب و نمک بخیسانید.


4- نرم شدن دست‌ها در حین شستن ظروف

وقتی از مایع ظرفشویی استفاده می‌کنید دست‌های شما خشک و زبر می‌شود برای حل این مشکل، مقداری جوش شیرین به مایع ظرفشویی اضافه کنید تا پس از شستن پوست، دستان شما آسیب نبینند.

5- دور کننده مورچه‌ها

از وجود بی‌شمار مورچه در خانه رنج می‌برید؟ به در و دیوار، کابینت و همه جای خانه، مورچه آویزان است؟ شب‌ها از دست آنها آرامش ندارید؟ نگران نباشید! کافی است مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید و کابینت‌ها، کف و هر جایی را که امکان دارد، با این محلول بشویید تا مورچه‌ها از منزل شما دور شوند. برای این منظور، قرار دادن زغال خشک یا تکّه‌ای لیموترش در محل زندگی آنها نیز موثر است.

6- نرم نگه دارنده ی پتو

نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهای پشمی و کتانی پس از شست و شو همیشه برای خانم‌ها دغدغه آفرین است؛ مشکل با اضافه کردن دو فنجان سرکه سفید به آب مورد استفاده برای شست و شو تا حدّ زیادی بر طرف می‌شود. البته به یاد داشته باشید هرگز مادّه شوینده بخاردار و سرکه را با هم به آب نیفزایید؛ زیرا گازی خطرناک از آن متصاعد خواهد شد.

7- ساخت برف پاک کن با سیب‌زمینی

اگر در یک روز بارانی، برف پاک کن ماشین از کار بیفتد، چه کار خواهید کرد؟ یک سیب‌‌زمینی جوانه زده و بی‌مصرف را از وسط نصف کنید و آن را روی شیشه جلوی اتومبیل بمالید، بدین ترتیب، قطرات باران روی شیشه خواهد لغزید و مانع دید شما نخواهد شد. اما توصیه می‌کنیم که در اسرع وقت، ماشین را به یک تعمیرگاه برسانید.

8- جابه‌جایی مبلمان

برای تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی، مبلمان را هل ندهید و نکشید، آنها را بلند کرده و حمل کنید. کشیدن مبلمان روی زمین، حتی به طول چند سانتی‌متر، آسیب فراوانی به آنها وارد می‌کند. همچنین برای بلند کردن صندلی باید به جای دسته، میله زیر نشیمن را گرفت؛ زیرا دسته‌ها اغلب تعمیر شده‌اند.

روی میز را باید جدا حمل کرد. آن را از دو طرف و قائم بر وضعیت گرفته و بلند کنید. بدین ترتیب حمل آنها آسان‌تر می‌شود و احتمال شکستن ترک‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از بازشدن در کشوها و قفسه‌ها، هنگام حمل و نقل، باید آنها را قفل کرد یا با طنابی محکم بست.

9- از بین بردن بوی داخل ماشین

چرا با وجود اینکه پنجره‌های ماشین را باز می‌گذارید، باز هم وقتی سوار ماشین می‌شوید بوی نامطبوعی به مشام می‌رسد؟ بو در پارچه و صندلی‌های ماشین نفوذ می‌کند و ماندگار می‌شود. برای حل این مشکل مقداری جوش شیرین روی صندلی‌های ماشین بپاشید و بعد از 15دقیقه با جاروبرقی صندلی‌‌ها را تمیز کنید. از خاصیت بوگیری جوش شیرین استفاده کنید. یا یک ظرف را با سرکه یا آمونیاک پر کنید و یک شب تا صبح، داخل ماشین بگذارید و پنجره‌ها را باز بگذارید تا بو جذب سرکه و یا آمونیاک شود.

10- استفاده ی درست از آب‌میوه‌گیری

اگر میوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از میوه خارج کنید؛ در غیر این صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور یا تیغه‌های دستگاه می‌شوند.

در محفظه ی بالا بیش از اندازه میوه نریزید و مراقب باشید تا بیش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار می‌آورد و آن را می‌سوزاند.

در آب‌میوه‌گیری‌هایی که صافی فلزی دارند، اگر فشار تفاله‌ها یا مقدار میوه ی ریخته شده زیاد باشد، صافی از حالت تعادل خارج می‌شود و در نتیجه وقتی دستگاه را روشن می‌کنیم، آب‌میوه‌گیری به حرکت در می‌آید، برای جلوگیری از حرکت دستگاه باید تفاله‌ها را تخلیه کرد و یا از مقدار میوه‌ها کاست.

هرگز موتور را درون آب فرو نبرید.

قسمت‌های متحرک بالای آب‌میوه‌گیری مثل درپوش و تیغه را پیش از روشن کردن دستگاه کاملاً در جای خود محکم کنید.

پیش از خاموش کردن و ایستادن کامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نکنید.

دستگاه را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

11- علت داغ شدن آب‌میوه‌گیری

اگر آب‌میوه‌گیری شما پس از روشن کردن خیلی سریع داغ شد، این یک هشدار است که می‌تواند سه علت داشته باشد، محور موتور در پوش‌ها لقی دارد و یا اینکه موتور نیم سوز شده است. حتماً از یک تعمیر کار کمک بخواهید.

12- خرابی صافی آب‌میوه‌گیری

اگر آب‌میوه شما همراه با تفاله باشد نشانه ی آن‌ است که صافی آب‌میوه‌گیری خراب شده و باید تعویض شود.


13- علت حرکت آب‌میوه‌گیری

اگر در حین استفاده از آب‌میوه‌گیری، حرکت می‌کرد، بدین معناست که صافی تعادل ندارد و یا محفظه آن پر شده است.

14- صدای زیاد آب‌میوه‌گیری

صدای زیاد آب‌میوه‌گیری یا از متعادل نبودن صافی است که باید بازدید و یا تعویض شود و یا موتور خراب شده که باید از تعمیر کار کمک بگیرید.






تاریخ : دوشنبه 92/9/11 | 8:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نقاشی روی درختان

alt






تاریخ : دوشنبه 92/9/11 | 8:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

شـــور و تـرشــی خـورهای قـهار بـخوانند

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر توجه کرده باشید هوا که سرد می شود میل و رغبت مان به خوردن انواع شور و ترشی بیش از هر فصل دیگر می شود و احساس می کنیم خوردن آبگوشت و اشکنه با ترشی مخلوط، کله گنجشکی و کله پاچه با سیر ترشی، ساندویچ فلافل با ترشی کلم یا کتلت و کوکو با خیارشور برایمان لذت بخش و دلچسب تر می شود و به نوعی اشتهایمان را زیاد می کند.

حتی گاهی در این فصل، آنقدر هوس خوردن ترشی و شور داریم که همچون زنان ویار کرده سراغ ظرف یا دبه خیارشور، زیتون شور یا انواع ترشی ها می رویم و اگر کسی جلویمان را نگیرد حجم آن را به نیمه می رسانیم، اما سوالاتی که اغلب از کارشناسان و متخصصان علوم غذایی می پرسند این است که ارزش تغذیه ای شور و ترشی چقدر است؟ این درست است که زیاده روی در مصرف ترشی موجب دفع کلسیم و املاح معدنی بدن می شود؟ این که می گویند هرچه از زمان تهیه ترشی بگذرد کیفیت بهتری پیدا می کند و حتی برخی معتقدند سیر ترشی جاافتاده چند ساله خاصیت درمانی دارد، صحت دارد؟ آیا به گفته سرد و گرم چشیدگان روزگار ما مصرف همزمان ماست یا ماهی با ترشی زیان آور است؟

 شور و ترشی ارزش تغذیه ای چندانی ندارد

معمولا انواع ترشی ها با سرکه و شورها با آب نمک و سرکه تهیه می شود. هر دو محصول برای معطر شدن و به اصطلاح جاافتادن به مدت زمان تعریف شده ای نیاز دارند. در طول این زمان میوه و سبزیجات مورد استفاده در شور یا ترشی تخمیر و همین عامل موجب افزایش ماندگاری و پیدایش عطر و طعم مطلوب در محصول می شود. اما خوب است بدانید ترشی در مقایسه با محصولات لبنی همچون ماست و پنیر که طی تخمیر مغذی تر می شوند، ارزش تغذیه ای چشمگیری ندارد. از سوی دیگر، طی تخمیر خاصیت اسیدی ترشی مضاعف شده و در صورت مصرف بیش از حد، باعث افزایش ترشح اسید معده می شود و برای مبتلایان به زخم و ورم معده و اثنی عشر و ریفلاکس مضر است.

در ضمن نوجوانانی که در سن رشد قرار دارند و به دلیل مصرف غذاهای آماده و نوشیدنی های گازدار از معده و سیستم گوارشی آسیب پذیرتری برخوردارند باید به مصرف یک یا دو بار ترشی در هفته قناعت کنند و همیشه شور و ترشی را همراه با غذا و نه با شکم خالی بخورند.

 ترشی، کلسیم را دفع می کند

با توجه به آن که مازاد اسید خون به واسطه مواد قلیایی خنثی می شود در صورت زیاده روی در مصرف ترشی، بدن برای حذف اسید اضافی بناچار املاح قلیایی بخصوص کلسیم را از استخوان ها خارج می کند که منجر به افت آن می شود و در نتیجه زیاده روی در مصرف ترشی ها برای زنان یائسه و کسانی که مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند یا کلیه سنگ ساز دارند، زیانبار است و در سالمندان منجر به ضعف سیستم تنفسی و اعصاب شده و سرفه را شدید می کند. همچنین لازم است بدانید شورها و ترشی ها با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی، غذا را بسرعت هضم می کنند و موجب افزایش تمایل افراد به مصرف مجدد مواد خوراکی می شوند و می توانند سبب اضافه وزن شوند.

 این شورها و ترشی های بانمک

با توجه به این که در تخمیر، مزه ترش و اسیدی در شور و ترشی غالب می شود برخی افراد با این گمان که محصول ترش است و نمک کمی دارد بیش از حد آن را می خورند. اما باید بدانید شور و ترشی هر دو، حاوی میزان بالای نمک است و برای مبتلایان به نارسایی کلیوی، بیماران قلبی ـ عروقی و افراد با فشار خون بالا محدودیت مصرف دارد. از سوی دیگر، مصرف ترشی های بسیار شور و مملو از ادویه جات تند همراه غذاهای گوشتی از قدرت جذب پروتئین گوشت می کاهد. لازم است بدانید اگر ترشی را بدون نمک تهیه کنید تا مدت نسبتا زیادی ماندگاری دارد و طعم آن با ترشی های پرنمک برابری می کند.

 سیر ترشی چند ساله درمانگر نیست

برخی خانواده ها بر این باورند که هرچه از زمان تهیه ترشی بگذرد کیفیت بهتری پیدا می کند و حتی معتقدند سیر ترشی چند ساله خاصیت درمانی دارد و التیام دهنده بیماری های قلبی است. اما حقیقت این است، اگرچه ترشی های جاافتاده، خوشمزه تر هستند، ولی باید دانست سرکه و نمک افزوده شده به ترشی با گذر زمان از خاصیت و میزان مواد مغذی ترکیبات ترشی می کاهد و آن را به محصولی بی ارزش تبدیل می کند. این را هم بدانید ماندگاری زیاد برخی از انواع ترشی موجب ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در آن شده و ماده ای مضر به نام نیترات تولید می شود که در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد.

 با ماست و ماهی ترشی بخوریم یا نخوریم؟

در طب سنتی برخی حکما مصرف همزمان ترشی با ماهی و ماست را به دلیل طبع سرد و اسیدی مضر می دانند و برخی افراد نیز از مصرف توامان این غذاها اجتناب می کنند، چرا که عقیده دارند به بیماری لک و پیس دچار می شوند. اما بسیاری از متخصصان طب مدرن بر این باورند که مصرف توام ماهی با ترشی یا چاشنی های اسیدی مثل آبلیمو و تمبرهندی در قالب غذاهای لذیذی چون قلیه ماهی در جنوب ایران که بسیار زیاد است، اشکال ندارد و تحقیقات نشان داده آمار بیماری لک و پیس در این مناطق بیش از سایر مناطق نیست. همچنین بسیاری از خانواده ها بدون آن که خود بدانند انواعی از سس های سفید که حاوی سرکه است را با ماست مخلوط و چاشنی سالاد می کنند. به گفته متخصصان اگر چه مصرف غذاهای سرد با ترشی به آستانه تحمل افراد بستگی دارد و ممکن است هضم غذا را ثقیل و سبب رخوت و پری شود، اما فرد را به بیماری های پوستی و برص مبتلا نمی کند و اگر کسی دریافت که بدن او با مصرف توامان این غذاها ناسازگاری دارد باید از مصرف آن پرهیز کند و این موضوع همگانی نیست.

 توصیه های ترش و شور

برخی افراد برای جلوگیری از فساد زودهنگام ترشی، سرکه آن را از قبل می جوشانند. اما باید بدانید اسید سرکه درمجاورت حرارت ضعیف می شود و احتمال کپک زدگی ترشی افزایش می یابد. برای تهیه ترشی از سرکه سیب، خرما و انگور استفاده کنید. سرکه چند میوه احتمال کپک زدگی را بالا می برد.

برای تغییر رنگ بهتر ترشی آن را درون ظرفی شیشه ای بریزید و یک تا دو روز در معرض آفتاب قرار دهید. البته این را بدانید تابش بیش از حد آفتاب موجب بدبو و بدطعم شدن ترشی می شود. ادویه ای که در بیشتر ترشی ها به کار می رود ترکیب ساییده ای از فلفل سیاه، گلپر، سیاه دانه، تخم گشنیز، زنجبیل، رازیانه، هل، میخک و دانه خردل است. اگر قصد استفاده از دانه کامل ادویه را دارید آن را کمی در تابه حرارت دهید تا عطر و بوی آن ظاهر شود.

اگر سطح آب نمک شورهای باز و فله ای، کدر و شیری رنگ شده باشد مشکوک به کپک و باکتری بوده و احتمال فساد زودهنگام و انتقال میکروب های بیماریزا زیاد است. در اغلب شورهای صنعتی بخصوص خیارشور از سبزیجات معطری چون ترخون، شوید، مرزه، سیر و فلفل استفاده می شود. بد نیست بدانید سیر موجود در خیارشور طی فرآیند تخمیر اکثر میکروب های خیار یا شکوفه آن را به خود جذب می کند و غیرقابل مصرف می شود.






تاریخ : یکشنبه 92/9/10 | 1:12 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مشهورترین آبفشان‌ها و چشمه های آب گرم جهان

آبفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم پدیده‌هایی طبیعی بوده که ناشی از گرم شدن آب‌های عمقی زمین توسط نیروی گرمایی آن می‌باشند . این آب‌های گرم به سطح زمین راه یافته و به صورت چشمه‌ها یا حوضچه‌هایی دیده می‌شوند. البته در مورد آبفشانها باید گفت که آب زیرزمینی باید به میزان قابل توجهی داغ شده باشد تا بتواند راه خود را به سطح زمین هموار نماید.

چشمه‌ها و آبفشان‌ها مناظری تماشایی از فوران آب، رنگ‌های درخشان و زنده و اشکال عجیب ناشی از رسوبات را به نمایش می‌گذارند، هرچند برای دوست‌داران چشمه‌های آب گرم رضایت خاطر نه تنها از تماشای این چشمه‌ها که بیشتر به جهت اثرات درمانی این آب‌ها حاصل می‌گردد. در ادامه شما را با معروف‌ترین چشمه‌ها و آبفشان‌های جهان آشنا می‌کنیم که عنوان زیباترین مناظر طبیعی را از آن خود کرده‌اند.

 بپو

یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب‌گرم جهان که پاتوق بسیاری از دوست‌داران این گونه محیط‌‌ ها می‌باشد آب گرم بپو واقع در جزیره کیوشو است که جدا از یلوستون در آمریکا بیشترین حجم آب گرم را به خود اختصاص داده است و همچنین این چشمه یکی از بزرگ‌ترین منابع آب‌گرم ژاپن نیز می‌باشد. این چشمه خود صاحب 9 چشمه آب گرم دیدنی و تماشایی است که گاهی با عنوان نه جهنم بپو نیز از آن‌ها یاد می‌شود. این نه جهنم بیشتر از آنکه برای آب‌تنی از آن‌ها استفاده گردد، تماشایی هستند. یکی از خوش عکس‌ترین این 9 جهنم، جهنم تالاب خونین است که آب‌گیری مملو از آب گرم جوشان و سرخ رنگ سرشار از آهن می‌باشد.

 رینکون دلا ویگا

دلا ویگا آتشفشان فعالی است که در شمال غرب کاستاریکا قرار گرفته است. معنای لغوی آن خلوت خانم مسن بوده که ریشه در افسانه‌ای محلی دارد. این افسانه در مورد دختر جوانی است که به جرم عاشق شدن توسط پدرش به درون دهانه آتشفشان پرتاب شده و از آن هنگام تابه حال در این کوه زندگی کرده و دارای قدرت‌های شفابخشی می‌باشد. آخرین فوران جدی آن در سال 1983 صورت گرفت. تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم و نیز بخش‌هایی که مملو از لجن‌های گرم و جوشان است در زمین‌های سراشیبی اطراف این آتشفشان یافت می‌گردند. این گل و لجن جوشان سرشار از مواد معدنی بوده و نیز دارای خواص درمانی است که بویژه در درمان‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 دره آبفشان‌ها

واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این مکان دومین منطقه آبفشان‌های بزرگ جهان می‌باشد. این دره در سال 1941 توسط دانشمندی محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد. پس از آن این دره به یکی از جاذبه‌های توریستی کامچاتکا تبدیل گشته است. این منطقه در سال 2007 دچار فاجعه طبیعی زمین لغزه گشته و تقریبا نیمی از دره و آبفشان‌ها از گل وخاک پوشیده شدند. با این وجود این دره همچنان به حیات خود ادامه داده و سالانه تعداد بیشماری دانشمند و توریست‌ را به سوی خود جذب می‌نماید.

 ال تاتیو

ناحیه آبفشانی که در نزدیکی کوهای آند درشمال شیلی و در ارتفاع 4.300 متری قرار گرفته ال تاتیو نام دارد. وضعیت اقلیمی و ارتفاعی که این آبفشان در آن واقع شده آن را تبدیل به یکی از محیط‌ های بی‌نهایت جالب زمین نموده است. با منطقه با بیش از 80 آب فشان طبیعی عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آب فشانی نیمکره جنوبی و سومین منطقه بزرگ آبفشان‌های جهان را به خود اختصاص داده است. علی رغم آب و هوای بسیار سرد این منطقه بسیاری از بازدیدکنندگان در آب‌های گرم آن آبتنی می‌کنند.

 روتورا

ناحیه روتورا در ساحل دریاچه روتورا در نیوزلند واقع شده است و به عنوان ناحیه شگفت انگیز و گرم نیوزلند نیز شناخته می‌شود. تعداد زیادی چشمه و آبفشان گرم در این ناحیه و نواحی اطراف آن قرار گرفته‌اند. بسیاری نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌ها واقع شده‌اند. گه گاه در مناطقی جدید مناظر دیدنی و طبیعی از بخار، آب و لجن داغ و جوشان قابل رویت می‌شوند. نزدیک وایو تاپو (ناحیه‌ای ژئوترمال واقع در 27 کیلومتری جنوب راتورا) بسیای از چشمه‌های آب گرم به دلیل ظاهر رنگارنگ‌شان مورد توجه قرار دارند. به این‌ها باید آبفشان لیدی ناکس را هم اضافه کنید که هر روز به مدت یک‌ساعت و تا ارتفاع 20 متر فوران می‌کند.

 هوانگ لانگ

هوانگ لانگ یا کوهستان اژدهای زرد منطقه‌ای است در قسمت مرکزی چین که به دلیل استخرهای رنگارنگ شکل داده شده توسط ته نشست‌های آهکی‌، اکوسیستم‌های جنگلی متنوع، قله‌های پوشیده از برف و چشمه‌های آب گرم و آبشارهایش شهرت یافته است. همچنین این نقطه زیستگاه بسیاری از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراضی همچون خرس‌های پاندای بزرگ می‌باشد. دریاچه مروارید جوشان یک چشمه معدنی و درمانی است که درجه حرارتی معادل 21 درجه سانتیگراد داشته و در قسمت جنوبی هوانگ لانگ واقع شده است. بهترین زمان سال برای بازدید از تالاب‌های ساخته شده از سنگ‌های لیمویی، سپتامبر و اکتبر می‌باشد وقتی که این تالاب‌ها در رنگ‌های آبی و زرد و سبز قابل مشاهده هستند.

 آبفشان هائوکادالور

هائوکادالور نام مشترک سه دره در ایسلند می‌باشد. در دره‌ای که با نام هائوکادالور دایره طلایی نامیده می‌شود و در جنوب ایسلند واقع شده است بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبفشان‌های ایسلند از جمله گیسر و استروکور قرار دارند. فوران آبفشان گیسر می‌تواند آب جوش را تا ارتفاع هفتاد متری به هوا پرتاب کند. این نوع فوران کمیاب بوده و امکان دارد که برای چندین سال متوقف گردد. در حال حاضر این آبفشان سه مرتبه در روز فوران می‌کند. استروکور دیگر آبفشان این ناحیه فورانی کمتر از گیسر و در حدود 50 متر داشته که هر ده دقیقه یک بار این فوران رخ می‌دهد.

 پاموکاله

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است، به دلیل چشم انداز خیالی که از تراس‌های سفید ارائه می‌دهد شهرت یافته است. صخره‌های رسوبی که از ته نشست آب‌های غنی از مواد معدنی ایجاد شده و حجم زیادی از آب گرم را در خود جای داده‌اند هزاران سال است که پذیرای مردمی هستند که در این حوضچه‌ها و استخرها شنا می‌کنند. اکنون این نقطه، که در نزدیکی شهر دنیزلی واقع شده است، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه شده است. شهر متعلق به دوران یونان باستان با نام هایراپولیس توسط سلسله یونانی آتالید و شاهان پرگامون بر فراز این چشمه‌های آب گرم ساخته شده است. در این ناحیه می‌توان بقایا و ویرانه‌های معابد، حمام‌ها و دیگر بناهای تاریخی یونان را مشاهده نمود.

 جگوکودنی، پارک میمون‌ها

این چشمه آب گرم یکی از مناطق آب گرم مشهور در نزدیکی ناگانو در ژاپن می‌باشد. معنای نام جگوکودنی دره جهنمی است که اشاره به بخار و آب جوش حباب‌داری است که در زمین‌های یخ زده و در احاطه صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های رعب انگیز واقع شده است. از سوی دیگر این ناحیه به دلیل جمعیت بالای میمون‌های سفید وحشی شهرت یافته که در طول زمستان وقتی برف همه پارک را در برمی‌گیرد به این دره رفت و آمد می‌کنند. میمون‌ها از صخره‌های شیب‌دار و بیشه‌ها پایین آمده و در این آب‌های گرم استراحت کرده و هنگام غروب آفتاب دوباره به امنیت بیشه‌های‌شان باز می‌گردند.

 دالول

دالول یک قله آتشفشانی پر هیاهو در فرورفتگی‌های داناکیل در اتیوپی است. این ناحیه از فوران آتشفشان در سال 1926 ساخته شده است. این منطقه پرت و دورافتاده دارای بیش‌ترین درجه حرارت روی این سیاره است. میانگین درجه حرارت سالانه ثبت شده بین سالهای 1960 تا 1966 در این منطقه 34 درجه سانتیگراد می‌باشد. دالول شباهت‌هایی به پارک یلوستون در آمریکا داشته و تنها پهنای کمتری نسبت به این پارک دارد.

 مرداب آبی

مرداب آبی که چشمه معدنی گرم قرار گرفته در گدازه‌های آتشفشانی است بین فرودگاه بین‌المللی کفلاویک و ریکجاویک در جنوب ایسلند واقع شده است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون ریخته و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. بعد از به حرکت درآوردن توربین‌ها این آب اندکی از دمای خود را از دست داده و به صورت آب گرم مناسب مصارف شهری از جمله برای استفاده در سیستم‌های گرمایشی به کار رفته و در نهایت به مرداب می‌ریزد. معمولا آب‌های گرم، غنی از مواد معدنی بوده و در نتیجه آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر می‌باشد. میزان گرمای آب برای حمام و آب‌تنی در حدود 40 درجه سانتیگراد است و شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش می‌باشد.

 پارک ملی یلوستون

پارک ملی یلوستون اولین پارک ملی جهان می‌باشد که در سال 1872 توسط کنگره آمریکا و در ایالت وایومینگ تاسیس شد. این پارک دارای تعداد زیادی آبفشان، چشمه‌های آب‌گرم، منطقه حفاظت شده حیات وحش و چشم‌انداز زیبای بکر و دست نخورده‌ای است که موجبات شهرت جهانی آن را فراهم آورده است. بیشتر اکوسیستم این پارک را مناظق کوهستانی و مرتفع تشکیل میدهند. این پارک به تنهایی نیمی از همه خصوصیات ذکرشده برای نواحی ژئوترمال یا زمین گرمایی دنیا را داراست از جمله بیش از 10 هزار نمونه چشمه‌های آب گرم و نیز آبفشان را شامل می‌گردد که معروف‌ترین آنها وفادار پیر نام دارد. در طول 17 میلیون سال گذشته تکان‌های شدیدی از فوران‌های سخت و شدید آتشفشانی و از جمله 12 فوران بسیار بزرگ در این ناحیه رخ داده است. آخرین فوران بسیار بزرگ آتشفشان یلوستون 640 هزار سال قبل بوقوع پیوسته است.






تاریخ : یکشنبه 92/9/10 | 9:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

دستـورالعمل های شگفت انگیـز برای زنـدگی
alt
1. همیشه به مردم بیش از انتظاراتشان ببخشید و اینکار را با روی خوش انجام دهید.

2. شعر مورد علاقه تان را از بر کنید.

3. هر آنچه که می شنوید را باور نکنید، همه دارایی تان را خرج نکنید و هر چقدر که می خواهید نخوابید.

4. وقتی به کسی میگویید "دوستت دارم" واقعاً دوست داشته باشید.

5. وقتی میگویید "متاسفم"، در چشم طرف مقابل نگاه کنید.

6. پیش از ازدواج حداقل شش ماه نامزد بمانید.

7. به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید.

8. هیچگاه به رویاهای دیگران نخندید.

9. عمیق و مشتاقانه عشق بورزید. ممکن است صدمه ببینید ولی این تنها راه کامل زندگی کردن است.

10. در اختلافات، منصفانه مبارزه کنید. بدون صدا زدن اسامی افراد!

11. مردم را از روی خویشاوندانشان مورد قضاوت قرار ندهید.

12. آرام صحبت کنید، سریع فکر کنید.

13. وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که تمایلی به پاسخ دادن ندارید، لبخند زده، و سوال کنید، "چرا میخواهی بدانی؟"

14. بیاد داشته باشید که عشق بزرگ و کامیابی های بزرگ ریسک بزرگ می طلبند.

15. همیشه با مادرتان در تماس باشید.

16. وقتی کسی عطسه میکند به او بگویید "عافیت باشه!"

17. وقتی شکست میخورید، درسی که از آن شکست می آموزید را فراموش نکنید.

18. سه چیز را بیاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و پذیرفتن مسئولیت همه کارهایتان.

19. اجازه ندهید یک مشاجره کوچک یک دوستی بزرگ را خراب کند.

20. وقتی متوجه اشتباه خود شدید، قدمهای فوری برای جبران آن بردارید.

21. وقتی گوشی تلفن را برمی دارید لبخند بزنید، فرد تماس گیرنده لبخند شما را در صدایتان حس خواهد کرد.

22. با زن یا مردی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. وقتی سنتان بالاتر میرود، مهارت های محاوره ای به اندازه مهارت های دیگر اهمیت پیدا خواهد کرد.

23. مقدار زمانی را در تنهایی سپری کنید.

24. آغوشتان را برای تغییر باز کنید ولی نه به اندازه ای که ارزشهایتان زیر سوال رود.

25. بیاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین پاسخ است.

26. بیشتر کتاب بخوانید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.

27. شرافتمندانه و خوب زندگی کنید تا در زمان پیری وقتی به گذشته فکر کردید، فرصتی دوباره برای لذت بردن از آن پیدا کنید.

28. به خدا توکل کنید ولی درب ماشینتان را قفل کنید.

29. وجود فضایی عاشقانه در خانه تان بسیار مهم است. هر آنچه که میتوانید برای ایجاد خانه ای آرام، آسوده و امن انجام دهید.

30. در اختلافات با کسی که دوستش دارید، با موقعیت کنونی دست و پنجه نرم کنید. گذشته را پیش نکشید.

31. مفهوم عمیق و ژرف مطالب را درک کنید.

32. دانش خود را به اشتراک بگذارید. این روشی است برای دستیابی به ابدیت.

33. با محیط زیست مهربان باشید.

34. با خدا راز و نیاز کنید. قدرت بیکرانی در این کار است.

35. وقتی کسی از شما تعریف میکند هیچگاه حرفش را قطع نکنید.

36. حواستان به کار خودتان باشد.

37. به کسی که زمان بوسیدن شما چشمانش را نمی بندد اعتماد نکنید.

38. یکبار در سال به جایی بروید که تابحال نرفته اید.

39. اگر درآمد زیادی دارید، بخش از آنرا در زمان زنده بودنتان برای کمک به دیگران اختصاص دهید. این بزرگترین لذت بردن از ثروت است.

40. بخاطر داشته باشید که دست نیافتن به چیزی که دوست دارید گاهی خوش اقبالی است.

41. قوانین را بیاموزید سپس برخی را بشکنید.

42. بیاد داشته باشید بهترین رابطه آنی است که عشق شما به یکدیگر بزرگتر از نیاز شما به یکدیگر باشد.

43. موفقیت خود را اینگونه محک بزنید که چه چیزی را از دست می دهید تا چه چیزی را بدست آورید.

44. بخاطر داشته باشید که شخصیت شما سرنوشت شما است.

45. متهورانه به عشق خود نزدیک شوید.






تاریخ : یکشنبه 92/9/10 | 8:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تـرفندها و نـاگفته هایی از قـابلیت های جـیمیل 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اکانت گوگل یا همان جی میل، گام صفرم برای ورود به این دنیای هیجان انگیز و اسرارآمیز است. از لحاظ مفهوم و البته کاربری، این اکانت چیزی شبیه به جمله ای است که می گویند افلاطون بر سر در آکادمی اش نوشته بود: "هر کس هندسه نمی داند وارد نشود". با این تفاوت که اینجا هندسه، همان جی میل است و رمز ورود به تمامی خدماتی که بعدا برایتان معرفی می کنیم، همان آی دی شماست که با Gmail.com به اتمام می رسد. پس بد نیست همین ابتدای کار و برای دستگرمی، با برخی از ویژگی های کمتر دیده و شنیده شده جی میل بیشتر آشنا شوید.

 قابلیت اول: سازماندهی جلسات و قرارها در جی میل

این ویژگی بیشتر به درد کسانی می خورد که برنامه ریزی کارهای روزمره شان را با سیستم تقویم گوگل انجام می دهند اما برای دیگران هم قابلیت بی کاربردی نیست. وقتی ایمیلی برای شخصی می فرستید و قراری با او می گذارید، می توانید در خود جی میل زمان و مکان این ملاقات را با کلیک روی Add Event Info سازماندهی کنید، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می شود. شخص دریافت کننده میل هم می تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

 قابلیت دوم: دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها

اگر می خواهید ایمیل هایی که از افراد، سایت ها یا گروه هایی خاص به شما می رسد لابلای باقی نامه های Inbox تان گم و گور نشود، می توانید پوشه ای ویژه برایشان درست کنید. برای اینکار در ساب منوهای آیکون چرخ مانند بالای صفحه، روی Settings کلیک و در صفحه باز شده روی تب Filters کلیک کنید.

Create a new Filter را در قسمت پایین انتخاب کنید و در قسمت From، آدرس ایمیل فرستنده را بنویسید. روی Create Filter with this search کلیک و پیغام نمایش داده شده را OK کنید. Apply the label را تیک بزنید و با انتخاب New Label یک لیبل جدید بسازید که در واقع پوشه ای است که ایمیل های دریافتی از این آدرس وارد آن می شود. می توانید اسمش را همان اسم نشریه یا آدم مورد نظرتان بگذارید. بعد روی Create Filter کلیک کنید. از الان در منوی سمت چپ جی میل، آن لیبل را می بینید.

 قابلیت سوم: انتقال ایمیل سرویس های دیگر به جی میل

اگر در عهد دقیانوس در سرویس هایی مثل یاهو، هات میل یا ... ایمیلی باز کرده اید و هنوز خیلی ها به همان آدرس شما ایمیل می دهند، نیازی نیست که هر روز چند ایمیل متفاوت را چک کنید. جی میل همه آنها را یکجا به شما نشان می دهد.

کافی است به منوی Setting و سربرگ Accounts بروید. روی mail account you own Add a POP3 کلیک کنید و آدرس ایمیل و پسورد سرویس دیگرتان را در کادر مربوطه وارد کنید. با زدن Continue، یک صفحه جدید باز می شود که آنجا هم چند تنظیم کوچک را انجام می دهید و این سرویس برای شما فعال می شود. برای غیرفعال کردن این امکان هم می توانید به همین بخش برگردید و گزینه Stop را انتخاب کنید.

 قابلیت چهارم: بازبینی فایل های ضمیمه در Google Docs

فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که حاوی یک فایل Word یا Excel است اما شما برنامه Word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. در چنین شرایطی، نگرانی به دل خودراه ندهید و بی خیال نشوید.

بلکه به راحتی و با کلیک ساده روی Open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل های پیوست شده، می توانید فایل ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببینید و حتی آنها را ویرایش کنید! می توانید فایل Word را با فرمت HTML بخوانید یا فایل پاورپوینت را به صورت یک اسلایدشوی فلش تماشا کنید. کلا با گوگل میل کارها دشوار نیست!

 قابلیت پنجم: برچسب گذاری ایمیل ها

ایمیل های یک موضوع یا آدم خاص را می توانید بابرچسب های رنگی و تگ مشخص کنید. با این کار را به راحتی این ایمیل ها را لابلای انبوه ایمیل هایتان پیدا می کنید. برای ساختن برچسب یا Label، می توانید به Settings و سربرگ Labels بروید.

آنجا یک برچسب بسازد و اسم مورد نظرتان را در آن وارد کنید. حتی می توانید برای هر کدام از لیبل ها رنگ تعیین کنید. برای دسته بندی ایمیل ها می توانید در نوار ابزار بالای ایمیل، روی Labels کلیک و برچسب مورد نظرتان را مشخص کنید تا ایمیلتان صاف به پوشه مربوطه برود.

 قابلیت ششم: افزودن آدرس های دیگر در مبدأ جی میل

تصور کنید شما ایمیل اکانت های دیگری هم دارید که متعلق به دانشگاه محل تحصیل یا شرکت محل کارتان است که مسئولان شرکت و دانشگاه، فقط با همان میل با شما در ارتباط هستند. در عین حال نمی خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب، وارد دیگر حساب های میل خودتان بشوید.


جی میل چنین کاری را برای شما ممکن می کند. برای این کار باید در گوشه شمال شرقی (!) صفحه میل، روی Setting کلیک کرده و Accounts را باز کنید. حالا نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید. روی Next Step کلیک کنید. جی میل برای اینکه تشخیص دهد این آدرس ایمیل جدید، واقعا متعلق به شماست یک میل تاییدی می فرستد. شما باید آن میل را باز و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.

به این ترتیب می توانید وقتی در جی میل هستید ایمیل هایی با آدرس میل های دیگرتان هم بفرستید. در این حالت شخص دریافت کننده چنین پیغامی را به عنوان آدرس فرستنده می بیند:

From [customadddress] @ [domain].com on behalf of [yourusername] @gmail.com

 قابلیت هفتم: ایجاد ایمیل های نامحدود با یک حساب

با لحاظ کردن چند ترفند ساده می توانید با استفاده از یک اکانت جی میل، آدرس ایمیل های متعددی داشته باشید. نکته اول این است که نقطه در آدرس جی میل تاثیری ندارد و توسط خود گوگل نادیده گرفته می شود. یعنی najiraji@gmail.com با naji.raj.i@gmail.com فرقی نمی کند.

علامت مثبت هم در آدرس های جی میل بی تاثیر است؛ یعنی اگر آدرس ایمیل شما najiraji@gmail.com باشد و شما به آخر ایمیل خود، یک علامت مثبت و یک کلمه اضافه کنید و مثلا بشود naji+raji+mohammad@gmail.com، تمام ایمیل های ارسال شده به همان آدرس قدیمی شما فرستاده می شود. با این ترفند می توانید چند اکانت مختلف برای خودتان بسازد. البته اگر آدرس ایمیل مشابهی در دیتابیس جی میل موجود نباشد.






تاریخ : شنبه 92/9/9 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

مشهورترین آبفشان‌ها و چشمه های آب گرم جهان

آبفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم پدیده‌هایی طبیعی بوده که ناشی از گرم شدن آب‌های عمقی زمین توسط نیروی گرمایی آن می‌باشند . این آب‌های گرم به سطح زمین راه یافته و به صورت چشمه‌ها یا حوضچه‌هایی دیده می‌شوند. البته در مورد آبفشانها باید گفت که آب زیرزمینی باید به میزان قابل توجهی داغ شده باشد تا بتواند راه خود را به سطح زمین هموار نماید.

چشمه‌ها و آبفشان‌ها مناظری تماشایی از فوران آب، رنگ‌های درخشان و زنده و اشکال عجیب ناشی از رسوبات را به نمایش می‌گذارند، هرچند برای دوست‌داران چشمه‌های آب گرم رضایت خاطر نه تنها از تماشای این چشمه‌ها که بیشتر به جهت اثرات درمانی این آب‌ها حاصل می‌گردد. در ادامه شما را با معروف‌ترین چشمه‌ها و آبفشان‌های جهان آشنا می‌کنیم که عنوان زیباترین مناظر طبیعی را از آن خود کرده‌اند.

بپو

geysers-and-springs-1

یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب‌گرم جهان که پاتوق بسیاری از دوست‌داران این گونه محیط‌‌ ها می‌باشد آب گرم بپو واقع در جزیره کیوشو است که جدا از یلوستون در آمریکا بیشترین حجم آب گرم را به خود اختصاص داده است و همچنین این چشمه یکی از بزرگ‌ترین منابع آب‌گرم ژاپن نیز می‌باشد. این چشمه خود صاحب 9 چشمه آب گرم دیدنی و تماشایی است که گاهی با عنوان نه جهنم بپو نیز از آن‌ها یاد می‌شود. این نه جهنم بیشتر از آنکه برای آب‌تنی از آن‌ها استفاده گردد، تماشایی هستند. یکی از خوش عکس‌ترین این 9 جهنم، جهنم تالاب خونین است که آب‌گیری مملو از آب گرم جوشان و سرخ رنگ سرشار از آهن می‌باشد.

 رینکون دلا ویگا

geysers-and-springs-2

دلا ویگا آتشفشان فعالی است که در شمال غرب کاستاریکا قرار گرفته است. معنای لغوی آن خلوت خانم مسن بوده که ریشه در افسانه‌ای محلی دارد. این افسانه در مورد دختر جوانی است که به جرم عاشق شدن توسط پدرش به درون دهانه آتشفشان پرتاب شده و از آن هنگام تابه حال در این کوه زندگی کرده و دارای قدرت‌های شفابخشی می‌باشد. آخرین فوران جدی آن در سال 1983 صورت گرفت. تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم و نیز بخش‌هایی که مملو از لجن‌های گرم و جوشان است در زمین‌های سراشیبی اطراف این آتشفشان یافت می‌گردند. این گل و لجن جوشان سرشار از مواد معدنی بوده و نیز دارای خواص درمانی است که بویژه در درمان‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 دره آبفشان‌ها

geysers-and-springs-3

واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این مکان دومین منطقه آبفشان‌های بزرگ جهان می‌باشد. این دره در سال 1941 توسط دانشمندی محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد. پس از آن این دره به یکی از جاذبه‌های توریستی کامچاتکا تبدیل گشته است. این منطقه در سال 2007 دچار فاجعه طبیعی زمین لغزه گشته و تقریبا نیمی از دره و آبفشان‌ها از گل وخاک پوشیده شدند. با این وجود این دره همچنان به حیات خود ادامه داده و سالانه تعداد بیشماری دانشمند و توریست‌ را به سوی خود جذب می‌نماید.

 ال تاتیو

geysers-and-springs-4

ناحیه آبفشانی که در نزدیکی کوهای آند درشمال شیلی و در ارتفاع 4.300 متری قرار گرفته ال تاتیو نام دارد. وضعیت اقلیمی و ارتفاعی که این آبفشان در آن واقع شده آن را تبدیل به یکی از محیط‌ های بی‌نهایت جالب زمین نموده است. با منطقه با بیش از 80 آب فشان طبیعی عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آب فشانی نیمکره جنوبی و سومین منطقه بزرگ آبفشان‌های جهان را به خود اختصاص داده است. علی رغم آب و هوای بسیار سرد این منطقه بسیاری از بازدیدکنندگان در آب‌های گرم آن آبتنی می‌کنند.

 روتورا

geysers-and-springs-5

ناحیه روتورا در ساحل دریاچه روتورا در نیوزلند واقع شده است و به عنوان ناحیه شگفت انگیز و گرم نیوزلند نیز شناخته می‌شود. تعداد زیادی چشمه و آبفشان گرم در این ناحیه و نواحی اطراف آن قرار گرفته‌اند. بسیاری نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌ها واقع شده‌اند. گه گاه در مناطقی جدید مناظر دیدنی و طبیعی از بخار، آب و لجن داغ و جوشان قابل رویت می‌شوند. نزدیک وایو تاپو (ناحیه‌ای ژئوترمال واقع در 27 کیلومتری جنوب راتورا) بسیای از چشمه‌های آب گرم به دلیل ظاهر رنگارنگ‌شان مورد توجه قرار دارند. به این‌ها باید آبفشان لیدی ناکس را هم اضافه کنید که هر روز به مدت یک‌ساعت و تا ارتفاع 20 متر فوران می‌کند.

 هوانگ لانگ

geysers-and-springs-6

هوانگ لانگ یا کوهستان اژدهای زرد منطقه‌ای است در قسمت مرکزی چین که به دلیل استخرهای رنگارنگ شکل داده شده توسط ته نشست‌های آهکی‌، اکوسیستم‌های جنگلی متنوع، قله‌های پوشیده از برف و چشمه‌های آب گرم و آبشارهایش شهرت یافته است. همچنین این نقطه زیستگاه بسیاری از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراضی همچون خرس‌های پاندای بزرگ می‌باشد. دریاچه مروارید جوشان یک چشمه معدنی و درمانی است که درجه حرارتی معادل 21 درجه سانتیگراد داشته و در قسمت جنوبی هوانگ لانگ واقع شده است. بهترین زمان سال برای بازدید از تالاب‌های ساخته شده از سنگ‌های لیمویی، سپتامبر و اکتبر می‌باشد وقتی که این تالاب‌ها در رنگ‌های آبی و زرد و سبز قابل مشاهده هستند.

 آبفشان هائوکادالور

geysers-and-springs-7

هائوکادالور نام مشترک سه دره در ایسلند می‌باشد. در دره‌ای که با نام هائوکادالور دایره طلایی نامیده می‌شود و در جنوب ایسلند واقع شده است بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبفشان‌های ایسلند از جمله گیسر و استروکور قرار دارند. فوران آبفشان گیسر می‌تواند آب جوش را تا ارتفاع هفتاد متری به هوا پرتاب کند. این نوع فوران کمیاب بوده و امکان دارد که برای چندین سال متوقف گردد. در حال حاضر این آبفشان سه مرتبه در روز فوران می‌کند. استروکور دیگر آبفشان این ناحیه فورانی کمتر از گیسر و در حدود 50 متر داشته که هر ده دقیقه یک بار این فوران رخ می‌دهد.

 پاموکاله

geysers-and-springs-8

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است، به دلیل چشم انداز خیالی که از تراس‌های سفید ارائه می‌دهد شهرت یافته است. صخره‌های رسوبی که از ته نشست آب‌های غنی از مواد معدنی ایجاد شده و حجم زیادی از آب گرم را در خود جای داده‌اند هزاران سال است که پذیرای مردمی هستند که در این حوضچه‌ها و استخرها شنا می‌کنند. اکنون این نقطه، که در نزدیکی شهر دنیزلی واقع شده است، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه شده است. شهر متعلق به دوران یونان باستان با نام هایراپولیس توسط سلسله یونانی آتالید و شاهان پرگامون بر فراز این چشمه‌های آب گرم ساخته شده است. در این ناحیه می‌توان بقایا و ویرانه‌های معابد، حمام‌ها و دیگر بناهای تاریخی یونان را مشاهده نمود.

 جگوکودنی، پارک میمون‌ها

geysers-and-springs-9

این چشمه آب گرم یکی از مناطق آب گرم مشهور در نزدیکی ناگانو در ژاپن می‌باشد. معنای نام جگوکودنی دره جهنمی است که اشاره به بخار و آب جوش حباب‌داری است که در زمین‌های یخ زده و در احاطه صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های رعب انگیز واقع شده است. از سوی دیگر این ناحیه به دلیل جمعیت بالای میمون‌های سفید وحشی شهرت یافته که در طول زمستان وقتی برف همه پارک را در برمی‌گیرد به این دره رفت و آمد می‌کنند. میمون‌ها از صخره‌های شیب‌دار و بیشه‌ها پایین آمده و در این آب‌های گرم استراحت کرده و هنگام غروب آفتاب دوباره به امنیت بیشه‌های‌شان باز می‌گردند.

 دالول

geysers-and-springs-10

دالول یک قله آتشفشانی پر هیاهو در فرورفتگی‌های داناکیل در اتیوپی است. این ناحیه از فوران آتشفشان در سال 1926 ساخته شده است. این منطقه پرت و دورافتاده دارای بیش‌ترین درجه حرارت روی این سیاره است. میانگین درجه حرارت سالانه ثبت شده بین سالهای 1960 تا 1966 در این منطقه 34 درجه سانتیگراد می‌باشد. دالول شباهت‌هایی به پارک یلوستون در آمریکا داشته و تنها پهنای کمتری نسبت به این پارک دارد.

 مرداب آبی

geysers-and-springs-11

مرداب آبی که چشمه معدنی گرم قرار گرفته در گدازه‌های آتشفشانی است بین فرودگاه بین‌المللی کفلاویک و ریکجاویک در جنوب ایسلند واقع شده است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون ریخته و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. بعد از به حرکت درآوردن توربین‌ها این آب اندکی از دمای خود را از دست داده و به صورت آب گرم مناسب مصارف شهری از جمله برای استفاده در سیستم‌های گرمایشی به کار رفته و در نهایت به مرداب می‌ریزد. معمولا آب‌های گرم، غنی از مواد معدنی بوده و در نتیجه آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر می‌باشد. میزان گرمای آب برای حمام و آب‌تنی در حدود 40 درجه سانتیگراد است و شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش می‌باشد.

 پارک ملی یلوستون

geysers-and-springs-12

پارک ملی یلوستون اولین پارک ملی جهان می‌باشد که در سال 1872 توسط کنگره آمریکا و در ایالت وایومینگ تاسیس شد. این پارک دارای تعداد زیادی آبفشان، چشمه‌های آب‌گرم، منطقه حفاظت شده حیات وحش و چشم‌انداز زیبای بکر و دست نخورده‌ای است که موجبات شهرت جهانی آن را فراهم آورده است. بیشتر اکوسیستم این پارک را مناظق کوهستانی و مرتفع تشکیل میدهند. این پارک به تنهایی نیمی از همه خصوصیات ذکرشده برای نواحی ژئوترمال یا زمین گرمایی دنیا را داراست از جمله بیش از 10 هزار نمونه چشمه‌های آب گرم و نیز آبفشان را شامل می‌گردد که معروف‌ترین آنها وفادار پیر نام دارد. در طول 17 میلیون سال گذشته تکان‌های شدیدی از فوران‌های سخت و شدید آتشفشانی و از جمله 12 فوران بسیار بزرگ در این ناحیه رخ داده است. آخرین فوران بسیار بزرگ آتشفشان یلوستون 640 هزار سال قبل بوقوع پیوسته است.






تاریخ : پنج شنبه 92/9/7 | 1:2 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نـشنال جـئوگرافیک و تـصاویر مـنتخب مـسابقه عـکس 2013 
 طی بیش از صد سال گذشته مجله نشنال جئوگرافیک نه فقط با مطالب علمی مهم خود بلکه با نمایش بهترین نمونه از عکس های جالب و دیدنی به یکی از معتبرترین نشریات و منابع علمی جهان بدل شده است. این مجله هرساله مسابقه ای برای انتخاب بهترین عکس سالانه نیز برگزار می کند که در روزهای اخیر از بین تصاویر شرکت داده شده در مسابقه سالانه خود تصاویری را منتشر کرده با این اعلام که تا روز شنبه 30 نوامبر 2013 مقام اول برنده در یکی از سه رشته را انتخاب خواهد کرد و عکس برنده شده در مجله نشنال جئوگرافیک منتشر و برنده جایزه بزرگ نیز در دسامبر سال 2013 اعلام خواهد شد. در ادامه ایمیل 39 تصویر که بصورت منتخب از مجله نشنال جئوگرافیک منتشر شده را می بینید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : پنج شنبه 92/9/7 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

  چشمانتان به شما چه می گویند؟

پرسش 1: پزشکان با معاینه ی چشمتان می فهمند که آیا کلسترول بالا دارید یا نه.

پاسخ: درست

توضیحات: چشم ها فقط پنجره هایی به روح شما نیستند؛ آنها پنجره هایی به سلامت شما هم محسوب می شودند. علاوه بر تشخیص بیماری های چشم، پزشکان می توانند نشانه هایی از کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت و برخی دیگر بیماری های خاص را در چشمان شما ببینند. صدمه دیدن رگ های خونی پشت چشم ها از اولین نشانه ها است. در پایان آزمایشتان نیز پزشک می تواند تصمیم بگیرد که آیا آزمایشات و دیگر اقدام ها برای حفظ چشم ها و سلامت شما لازم است یا نه.

پرسش 2: اگر چشمانتان سوزناک است و تار می بینید ممکن است ...... داشته باشید.

پاسخ: سندروم دید کامپیوتری

توضیحات: چشمان خسته، قرمز، تاری دید و سوزناکی آن همگی نشانه های سندرم دید کامپیوتری اند که این بدان معنی است که چشمتان در حال واکنش به دیدن طولانی مدت صفحه نمایش است. به صورت منظم به چشمانتان استراحت بدهید، از فیلتر های ضد تشعشع استفاده کنید، مکان و وضعیت نمایشگر خود را تغییر دهید و مطمئن شوید نور به اندازه کافی موجود است. برخی قطره های چشم و یا عینک های مخصوص نیز می توانند مفید باشند.

پرسش 3: اگر والدینتان از عینک استفاده کنند، شما هم عینکی خواهید شد.

پاسخ: درست

توضیحات: اگر یک یا هر دو والدین نزدیک بین و یا دور بین باشند، احتمال ابتلا برای شما نیز بالاتر می رود. معمول ترین مشکلات چشمی، که همان نزدیک بینی(میوپیا) و دوربینی(هایپروپیا)، معمولا ارثی هستند. نزدیک بینان، اشیای دور را به سختی و تار می بینند ، اما شیئ نزدیک را به راحتی می بینند. دور بینان نیز دور را به خوبی می بینند ولی نزدیک را به سختی می توانند پردازش کنند.

پرسش 4: در چه سنی، خواندن یک تکه کاغذ برایتان سخت می شود؟

پاسخ: 40 سالگی به بالا

توضیحات: بیشتر مردم در اوایل چهل سالگی شروع به تجربه ی مشکلاتی در خواندن منو ها و یا روزنامه ها می کنند. همانطور که چشم مسن تر می شود کار تغییر شکل عدسی چشم به منظور تمرکز بیشتر بر چیز های نزدیک سخت تر می شود. به این مشکل پرسبیوپیا می گویند. پرسبیوپیا یک ایراد انکساری است؛ همراه با میوپیا، هایپروپیا و آستیگمات(شرایطی که در آن چشم بیمار، نور را به صورت متعادل به شبکیه تمرکز نمی دهد.)

پرسش 5: دید دوگانه به صورت ناگهانی نشانه ..... است.

پاسخ: سکته

توضیحات: دید دوگانه هم می تواند به دلیل آب مروارید و مشکلات چشمی باشد و هم می تواند نتیجه اشکالات مغزی، نظیر سکته مغزی باشد. در این شرایط پزشکان از بیمار می خواهند که یک چشم خود را ببندد. اگر بیماری با بستن یک چشم باز هم دید دوگانه داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که مشکل از چشمان اوست. ولی اگر با بستن یک چشم این مشکل بر طرف شود، مشخص می شود که مشکلی در جایگیری دو چشم در سر است که می تواند به دلیل ایجاد مشکل در اعصاب و عضلات حرکت دهنده چشم باشد.

پرسش 6: کسانی که کور رنگی دارند، ....... را نمی توانند ببینند.

پاسخ: رنگ های قرمز و سبز

توضیحات: کور رنگی بدان معنی نیست که شما دنیا را در لایه هایی از خاکستری می بینید! این اتفاق در کور رنگی های خیلی شدید ونادر اتفاق می افتد. بیشتر افراد کور رنگ در تشخیص رنگ های قرمز از سبز مشکل دارند. دلیل این بیماری مشکلی است که برای سلول های چشمی بر روی شبکیه که مخصوص تشخیص رنگند، ایجاد می شود. چشم ها سلول هایی به اسم کن ها دارند که وظیفه تشخیص رنگ های سبز، قرمز و آبی را دارند.

پرسش 7: چه عواملی ریسک ابتلا به آب مروارید را بالا می برند؟

پاسخ: سن و استفاده نکردن از عینک

توضیحات: اگر چیز ها را تار و تاریک و ابری می بینید و اشیا به روشنی قبل نیستند، شما آب مروارید دارید. این بیماری باعث می شود عدسی چشمتان ابری مانند و تار شود. بعضی می گویند مانند دیدن از درون یک شیشه ی کثیف است. در ایالات متحده بیشتر افراد 60 سال به بالا نشانه هایی از آب مروارید دارند. ازعوامل افزایش ریسک ابتلا به آب مروارید می توان به بالا رفتن سن، فشار خون بالا، دیابت و تماس بیش از حد با نور خورشید، اشاره کرد.

پرسش 8: چه چیز باعث چشم های زرد می شود.

پاسخ:یرقان

توضیحات: یرقان یا همان زردی، زرد شدن پوست و سفیدی چشم ها است و می تواند نشانه مشکلاتی در کبد، پانکراس و یا کیسه صفرا باشد. عفونت ها، سرطان و مشکلات خونی می توانند زردی را ایجاد کنند. اگر فقط پوستتان زرد یا نارنجی است ولی سفیدی چشم ها مشکلی ندارد این بدان معنی است که شما مواد غذایی سرشار از بتا کروتین مانند هویج را زیاد مصرف می کنید.

پرسش 9: چرا افراد دیابتی ریسک ابتلا به بیماری های چشمی بالا تری دارند؟

پاسخ: فشار و قند بالای خون

توضیحات: فشار خون بالا و قند بالای خون می تواند به شبکیه، عدسی و اعصاب باصره صدمه وارد کند. افراد دیابتی راحت تر به آب مروارید، آب سیاه و رتینوپاتی دیابتی (صدماتی که در دیابت طولانی مدت به شبکیه وارد می شود) مبتلا می شوند. رتینوپاتی دیابتی باعث تورم و نشتی رگ های شبکیه می شود و مایعاتی را به چشم ترشح می کند، همچنین می تواند باعث ایجاد نافرم رگ های جدید شود.

پرسش 10: آمبلوپیا چیست؟

پاسخ: تنبلی چشم

توضیحات: افراد مبتلا به آمبلوپیا یا همان تنبلی چشم معمولا دید بدتری در یک چشم دارند به خاطر اینکه آن چشم در کودکی به خوبی رشد نکرده است. در کودکان می توان تنبلی چشم را با بستن چشم بندی به چشم قوی تر و اجبار چشم ضعیف به کار بیشتر، درمان کرد. در طول زمان چشم ضعیف قوی تر می شود و نهایتا به صورت طبیعی در می آید. کودکانی که همراه با تنبلی چشم، چپی چشم نیز دارند باید قبل از عمل جراحی، تنبلی چشم را برطرف کنند. این گروه ممکن است به عینک های مخصوص نیز احتیاج پیدا کنند.

پرسش 11: نقطه کور موقت می تواند نشانه ..... باشد.

پاسخ: میگرن چشمی

توضیحات: میگرن چشمی یا میگرن شبکیه نوعی از سردرد های میگرنی است که باعث کوری موقت و ایجاد نقاط کور (معمولا در یک چشم) می شود. این مشکلات در دید مربوط به سردرد بوده و بیش از یک ساعت دوام نمی آورند.






تاریخ : چهارشنبه 92/9/6 | 10:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

تــب و لــرز را از خـود دور کـنید 
12 راهکار طبیعی فوق العاده برای مبارزه با سرماخوردگی و آنفلوانزا در فصل سرد
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پاییز که از راه می رسد، فصل سرماخوردگی و تب و سرفه هم شروع می شود. سرماخوردگی و آنفلوانزا 2 بیماری همیشگی هستند که سراغ همه می آیند و راه هایی طبیعی برای فرار از ویروس های آن شناخته شده که پزشکان می گویند با این راه ها، میتوانیم کمتر از آدم های دیگر سرما بخوریم. این توصیه ها را در این راهنما بخوانید ...

1. گل یک داروی گیاهی است. دارویی که بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند و اگر به محض دیدن علایم سرماخوردگی، دمنوش این گیاه را بنوشید، براساس تحقیقات تازه بعد از 1 یا 2 روز علایم محو یا کم می شوند. البته اگر بیماری خاصی دارید، برای نوشیدن این چای باید با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی به بیماری هایتان اضافه نشود.

2. قرص های ضدسرماخوردگی که ترکیبات روی دارند، یکی از راه حل های پیشگیری از سرماخوردگی اند. تحقیقات نشان داده که اگر در 24 ساعت اول، این قرص های آبنباتی را بخورید، علایم بیماری کمتر می شود و سلامت خود را زودتر به دست می آورید.

3. تاثیر ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی، دیگر ثابت شده است اما به تازگی در تحقیقاتی مشخص شده که اگر در فصل سرما و در شرایطی که استرس های محیطی و کاری زیادی دارید، هرروز ویتامین C بخورید، احتمال سرماخوردگی شما نصف می شود. بهترین توصیه برای کمک گرفتن از ویتامین C هم این است؛ صبح به صبح یک لیوان آب پرتقال، لیموشیرین بخورید یا در چای خود لیموترش بچکانید.

4. بعد از تجربه بی نظیر مادربزرگ ها و سوپ مرغ هایی که در سرماخوردگی به ما داده اند، پزشکان تحقیق کرده اند و حالا می گویند، بخار سوپ مرغ باعث باز شدن مجرای تنفسی می شود، آب آن بدن را از بحران کم آبی در بیماری نجات می دهد و در نهایت هم التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.

5. نوشیدن چای همان خاصیت های تسکین دهنده سوپ مرغ را دارد و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و چای سیاه، برای مبارزه بدن با ویروس بسیار معجزه آساست.

6. اگر چای سبز را با عسل و لیمو بنوشید، همان خاصیت چای سیاه را برای درمان دارد، اما برعکس چای سیاه، به خواب لطمه ای نمی زند و باعث می شود خوابی عمیق به درمان بیماری شما کمک کند.

7. تحقیقات مشخص کرده اگر روزانه سیر تازه بخورید، به مبارزه بدن شما با میکروب ها کمک می کند و کمتر از یک انسان عادی گرفتار ویروس ها و بیماری ها می شوید.

8. اگر یک دستگاه بخار آب را در اتاق بگذارید یا آب داغ حمام را باز کنید و برای مدتی در بخار حمام نفس بکشید، ذرات ریز و داغ آب باعث می شود گرفتگی در مجرای بینی، برطرف و تنفس شما راحت تر شود.

9. یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل و با سرنگ کوچکی این مایع را به داخل بینی، تزریق کنید. با این کار، بینی خود را شستشو می دهید و راه تنفسی را از ویروس ها و گرده ها پاک می کنید. مخاط بینی هم رقیق می شوند و در دوران بیماری، راحت تر نفس می کشید.

10. اگر 4 بار در روز، آب نمک قرقره کنید، میکروب ها از دستگاه تنفسی شما دور می شوند و رشد نمی کنند.

11. بیماری زمانی سراغ شما می آید که بدنتان ضعیف باشد. یکی از مهم ترین روش های مقابله با ضعف بدن هم، خواب و استراحت کافی است. هیچ وقت از خواب عمیق و استراحت خود به بهانه کار دور نشوید و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه دارید.

12. در محیط های آلوده قرار نگیرید و در فصل زمستان حواستان باشد هوا در فضا جریان داشته باشد و هوای ساکن با گردوغبار و ویروس هایی که در حال رفت و آمد هستند، به محیط تنفسی شما وارد نشود. وقتی در محیط های آلوده هستید آب نمک قرقره و با اسپری نمک و جوش شیرین به بینی، مجرای تنفسی خود را تمیز کنید.






تاریخ : چهارشنبه 92/9/6 | 9:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">