سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.


نفوذ سیل در پارکینگ زیرزمینی

 

 
















 

 






تاریخ : جمعه 90/3/27 | 4:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 

برای بی خوابی قرص نخورید!

توجه به این موضوع که بی خوابی خودش مشکلی است که نیاز به درمان مستقل دارد و صرفا عوارض بیماری های دیگر محسوب نمیشود...

 

 

برای بی خوابی قرص نخورید
دکتر خسرو صادق نیت دبیر علمی کنگره اختلالات خواب، در خصوص نگرش کلی درباره اختلالات خواب گفت: هدف ما این است که جامعه پزشکی توجه بیشتری به موضوع اختلالات خواب کند.
وی تاکید کرد: "موضوعی که وجود دارد این است که اختلالات خواب معمولا خیلی دیر به پزشک منتقل می شود. این در حالی است که دلیل بسیاری از بیماری ها مثل بیماری فشار خون، سکته یا مرض قند، ریشه در اختلالات خواب دارد."

اختلال خواب علت است نه معلول
رئیس بیمارستان بهارلو تصریح کرد: "توجه به این موضوع که بی خوابی خودش مشکلی است که نیاز به درمان مستقل دارد و صرفا عوارض بیماری های دیگر محسوب نمیشود."
دکتر صادق نیت تاکید کرد: "در صورت درمان این اختلال از بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون یا سکته قلبی می توان پیشگیری کرد و درمان آنها را از طریق در مان علت آنها، یعنی اختلال خواب صورت داد."
وی خاطر نشان کرد:" به همین دلیل در طول سه روز برگزاری کنگره از متخصصان مختلف در حوزه های پزشکی دعوت به عمل آمد تا این مسئله از زوایای تخصص های متفاوت بررسی شود."

برای بی خوابی قرص نخورید
دبیر علمی کنگره خواب تصریح کرد: "مهم ترین نکته در درمان بیخوابی این است که نباید برای درمان بی خوابی قرص بی خوابی خورد. متاسفانه مردم در بسیاری موارد در صورت بروز بی خوابی به صورت سر خود به قرص خواب روی می آورند که این کار مشکل را تشدید می کند."

وی افزود:" مشکل بیماری خواب این است که به ندرت فرد بیمار خودش به پزشک مراجعه می کند چون در بسیاری موارد خود فرد متوجه موضوع نیست. صادق نیت اضافه کرد: "برای مثال اختلالی مثل "خُر خُر" در خواب می تواند نشانه یک بیماری تنفسی باشد و از طرفی، کسی که این عارضه است، مستعد سکته قلبی نیز هست. یکی از مهم ترین راه ها برای انتقال این مشکل این است که همسر بیمار یا هم اتاقی وی بیمار را در جریان قرار داده و او را برای مراجعه به پزشک تشویق کند."

استقبال از طب های مکمل در حوزه درمان اختلالات خواب
دبیر علمی کنگره سه روزه اختلالات خواب، با اشاره به حضور متخصصان مختلف علم پزشکی چون متخصصان اعصاب و روان، گوش و حلق و بینی، قلب و حوزه های متنوع دیگر در این کنگره با اشاره به ارائه مقالاتی در حوزه طب مکمل در این کنگره گفت: "روش هایی از طب های مکمل رویکرد جدیدی را در این حوزه ارائه کرده اند که علم پزشکی رایج کمتر به آن پرداخته است."

وی خاطرنشان کرد: "اگرچه ورود ما به این حوزه امسال جدی نبوده و در حد معرفی دیدگاه این طب ها بوده است، اما ما از هر رشته جدیدی که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد استقبال میکنیم. وی خاطر نشان کرد: "اگرچه جامعه پزشکی هنوز موضع گیری صد درصد نداشته است اما هر رشته ای که با معیار های علمی سازگار باشد در طول زمان کارایی خود را نشان خواهد داد."

خواب برای بیداری، یا بیداری برای خواب؟
اگرچه رویکرد کلی طب رایج به مقوله خواب در گستره فیزیک و جسم تعریف می شود و بخش شهودی خواب، جنبه غیر علمی آن به حساب می آید، اما به نظر می رسد در آستانه قرن بیست و یکم، در حال مواجهه با رویکردهایی هستیم که فصل مشترکی بین بررسی کیفی خواب و علم پزشکی رایج ایجاد کرده است.
دکتر حمیدرضا فتوت ارائه دهنده ی مقاله "بررسی خواب از دیدگاه سایمنتولوژی (ذهن-روانشناسی فرا کل نگر)" که به نمایندگی از دکتر محمدعلی طاهری، بنیانگذار سایمنتولوژی، در این کنگره حضور یافته بود، با اشاره به اینکه انسان دارای سه آستانه ی درک فیزیکی، ذهنی و فرا ذهنی است، تصریح کرد: "خواب موقعیتی است برای از کار افتادن و تعطیلی موقت آستانه درک فیزیکی (حواس پنجگانه) و فعال شدن آستانه ی ادراک ذهنی و فرا ذهنی."

وی ادامه داد: "برای مثال خواب دیدن از طریق آستانه درک ذهنی انجام می شود و در صورتی که در خواب با الهامات و مسایلی روبرو شویم که از قبل راجع به آن ها هیچگونه اطلاعاتی نداشتیم، دریافت آنها از طریق آستانه درک فرا ذهنی صورت گرفته است. این آستانه فرا زمان، فرا مکان و فرا زبان است."

دکتر فتوت خاطر نشان کرد: "انسان به طور متوسط یک سوم از عمر خود را در خواب به سر می برد و بر اساس نظریات ارائه شده در سایمنتولوژی، این بخش از زندگی انسان می تواند بستر مناسبی برای ارتقای کیفی وی باشد و نه صرفا امری برای تجدید قوا و رفع خستگی. با چنین رویکرد حتی این سوال اساسی مطرح می شود که :" آیا بیداری اصل زندگی است، یا خواب و یا هر دو؟"

کنترل کیفی خواب، با روش های نوین درمان
دکتر شاهرخ طهمورث زاده، متخصص پزشکی اجتماعی نیز در پنجمین کنگره اختلالات خواب، تأثیر این طب مکمل ایرانی را بر روی بهبود علائم انواع بیماران دارای اختلالات خواب بررسی کرد.
او ضمن تعریف دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی از تاثیر مثبت این روش در درمان بی خوابی صحبت کرد.
دکتر طهمورث زاده در خصوص این تحقیق اظهار کرد: 29 بیماری که از بی خوابی و کابوس های شبانه رنج می بردند را مورد فرادرمانی قرار دادیم، این افراد به گفته خودشان پس از دریافت این روش درمانی از کیفیت خواب بهتری برخوردار شدند و کابوس هایشان نیز از میان رفت.

او در ادامه گفت: نتیجه بررسی های بر روی افراد مبتلا به بی خوابی نشان داد که 70 درصد آنان پس از دریافت فرادرمانی از 1 تا 100 درصد بهبود یافته اند.
دکتر طهمورث زاده تاثیر فرادرمانی بر درمان بی خوابی را شگفت انگیز توصیف کرد و گفت: بنا به اظهارات بیماران آنان پس از آن که یک تا دو هفته فرادرمانی دریافت کردند، اختلال خوابشان بهبود یافته است.
او اظهار امیدواری کرد با ادامه تحقیقات علمی بتوان از این روش درمانی مکمل برای درمان اختلالات خواب برای معالجه بیماران بهره برد.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : tabnak.ir
 





تاریخ : جمعه 90/3/27 | 4:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
مزاحم تلفنی وقتی موفق به جلب رضایت از شاکیان نشد، با 5 نفر از دوستان شرورش قصد ربودن دختران این دو خانواده را داشتند که ناکام ماندند.
حمله اشرار برای ربودن دختران 2 خانواده

مزاحم تلفنی وقتی موفق به جلب رضایت از شاکیان نشد، با 5 نفر از دوستان شرورش قصد ربودن دختران این دو خانواده را داشتند که ناکام ماندند.

هفته گذشته مردی با حضور در شعبه 9 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، از 6 عضو یک باند شرارت به اتهام سوءقصد به جان خود و دختر جوانش شکایت کرد. شاکی به بازپرس شوکت گفت: از چندی پیش مردی تلفنی برای من و خانواده‌ام ایجاد مزاحمت می‌کرد و با تهدید از من پول می‌خواست و می‌گفت در غیر این صورت دختر جوانم را می‌رباید و دیگر اعضای خانواده ام را نیز می‌کشد. در پی مزاحمت‌های تلفنی، با حضور در مرکز پلیس تهران از مرد مزاحم شکایت کردم.ماموران پس از مدتی مخفیگاه او را در منطقه باغ‌فیض تهران شناسایی کردند و قصد دستگیری‌اش را داشتند که او پیش از حضور ماموران، فرار کرده بود.

ناکامی شرورها در ربودن دختر شاکی

شاکی ادامه داد: چند روز پیش نیز مردی راه من و دخترم را سد کرد و با عربده‌کشی گفت من همان مزاحم تلفنی‌ام که پلیس در تعقیبم است و بلافاصله 5 مرد که از همدستان مرد شرور بودند، به من و دخترم حمله کرده و ما را با چوبدستی زدند. مردان شرور با چاقو مرا به شدت زخمی کردند و با ربودن دخترم، قصد فرار از محل را داشتند که 2 نفر از پسران همسایه به کمکمان شتافتند. با بالا گرفتن درگیری میان آنها، وقتی مردان شرور متوجه شدند یکی از همسایه‌ها با پلیس تماس گرفته است، دخترم را به کناری انداخته و با 2خودرو متواری شدند.

در پی شکایت این مرد و آغاز تحقیقات، چهره‌نگاری رایانه‌ای از مردان شرور صورت گرفت و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

تماس تلفنی خبر از حمله اوباش می‌داد

جستجوهای پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا این که روز گذشته مردی دیگر نیز با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از حمله 6 مرد شرور به پدر و دختری که در همسایگی‌شان زندگی می‌کنند، خبر داد و برای نجات آنها تقاضای کمک کرد.

ماموران با اعزام به محل حادثه در غرب تهران مشاهده کردند مردی میانسال و یک دختر جوان زخمی و بی‌هوش مقابل یک مجتمع مسکونی افتاده‌اند. آنها را به بیمارستان منتقل کردند و در ارتباط با حادثه‌ای که برایشان رخ داده بود، به تحقیق پرداختند. این حادثه نیز شبیه مورد قبلی بود.
مرد میانسال به پلیس گفت: از چندی پیش مردی غریبه تلفنی با خانه‌مان تماس می‌گرفت و با تهدید از ما می‌خواست مقدمات ازدواج او و دخترمان را فراهم کنیم، در غیر این صورت پس از کشتن دخترم، خودکشی می‌کند. در پی این مزاحمت‌‌ها، از مرد غریبه شکایت کردم. روز حادثه با شنیدن فریادهای دختری جوان، سراسیمه به خیابان آمدم و متوجه شدم 6 مرد جوان با چوبدستی دخترم را کتک زده و به زور قصد ربودن او را دارند.

ردپای مزاحم تلفنی در آدم‌ربایی ناموفق

شاکی درباره رهایی دختر جوان گفت: برای نجات فرزندم، با مهاجمان درگیر شدم که یکی از آنها با ضربه چوبدستی مرا نقش زمین کرد. همان موقع همسایه‌ها به کمکم شتافتند و با مهاجمان درگیر شدند که آنها با یک خودروی ون از محل دور شدند و...

در جریان درگیری با متهمان، یکی از آنها ادعا می‌کرد مزاحم تلفنی منزلم است و اگر به او رضایت ندهم، خانه‌ام را آتش می‌زند. در پی اظهارات وی، دختر او نیز گفته‌های پدرش را تایید کرد.

با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری معلوم شد تصاویر آنها با همان 6 مرد شروری که ماموران در تعقیب آنها هستند، مطابقت دارد. بنابراین گزارش، ماموران جستجوی ویژه‌ای را برای دستگیری متهمان آغاز کرده‌اند.

منبع: خبر آنلاین





تاریخ : جمعه 90/3/27 | 1:17 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 

عوامل زیادی در رده بندی گرانترین شهرهای جهان نقش دارند. گرانترین شهرها ی جهان درواقع همان ثروتمندترین و تاثیرگذارترین شهرهای جهان هستند.

شرایط اقتصادی، ثبات سیاسی، شرایط زندگی و غیره از جمله فاکتورهایی هستند که برای ارائه این رده بندی مورد توجه قرار می گیرند.

شهرهای دیگری هم هستند که می توانند در این دسته بندی جا داشته باشند، اما در اینجا شهرهایی را به شما معرفی می کنیم که براساس هزینه های زندگی در سال 2011 صدرنشین هستند.

 

1.    توکیو

گرانترین شهر جهان است. ژاپن پیشرفت اقتصادی خود را مدیون پایتختش می داند. وسعت این شهر 2187 کیلومتر مربع است.

در پرجمعیت ترین شهر دنیا باجمعیتی بالغ بر 13 میلیون نفر، هیچگاه نمی توانید آسمان خراش تکی پیدا کنید، چرا که این شهر در معرض زلزله های شدید قرار دارد و در گذشته چندین بار از این نوع زلزله ها تجربه کرده است.

هزینه های زندگی در این شهر پیشرفته، زلزله خیز و پرجمعیت سر به فلک می زند.

 

2.    پاریس

 

عنوان دومین شهر پرهزینه دنیا از آن پاریس پرزرق و برق است. نام دومین شهر بزرگ اروپا بیش از هر چیز به خاطر معماری های خیره کننده و ساختمان های تاریخی بی انتها برسر زبان هاست.

این شهر هر سال پذیرای 45 میلیون گردشگر است که بیش از 60% آنها خارجی هستند.

شهری که به عنوان شیک ترین شهر دنیا شناخته می شود، چندین نقطه تحول تاریخی را به خود دیده و از سر گذرانده است.

غذا و مسکن در پایتخت فرانسه بسیار گران است.

 

3.    لندن

لندن مرکز استراتژیک اقتصادی دنیاست که به عنوان پلی بین اقتصاد غرب و شرق عمل می کند.

این شهر به لطف 565 میلیارد دلار درآمد از تولید ناخالص ملی عنوان ثروتمندترین شهر اروپا را به خود اختصاص داده است.

کسانی که می خواهند در این شهر زندگی کنند، از بعضی از هزینه ها مو به تنشان سیخ می شود.

دفتر مرکزی 100 نهاد اقتصادی برتر بریتانیا و نیز 100 نهاد برتر اروپا در منطقه "سنترال لندن" این شهر قرار دارد.

هزینه های زندگی در این شهر سرسام آور است. اجاره بهای ماهیانه یک واحد آپارتمان دو خوابه در منطقه "سنترال لندن" از 1500 تا 2000 پوند است.

همچنین یک وعده غذایی در رستوران برای یک نفر 10 پوند خرج برمی دارد. حمل و نقل هم گران و پرهزینه است. رفتن با اتوبوس از ایستگاهی به ایستگاهی دیگر 20 پوند خرج روی دست یک نفر می گذارد.

 

4.    مسکو

چهارمین رده این فهرست در اختیار "خرس سرخ" یا همان مسکو، پایتخت روسیه است. 25% تقاضا برای نفت در داخل روسیه متعلق به این شهر است.

هزینه پوشاک، تفریح و سرگرمی، امکانات و تسهیلات و غیره سرسام آور است. اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان مبله دو خوابه هم دست کمی از این موارد ندارد و از 4500 دلار شروع می شود.

رقم قبض های ماهیانه هر خانوار حدود 250 دلار است و هزینه خورد و خوراک یک خانواده سه نفره هم در حدود 500 دلار در ماه است.

اگر کسی در مسکو باشد و دلش یک فنجان قهوه بخواهد باید 9 دلار برای آن کنار بگذارد؛ رقمی که از هر شهر دیگری در دنیا بیشتر است.

 

5.    ژنو

پرجمعیت ترین شهر سوئیس بعد از زوریخ و یکی از مهمترین شهر های این کشور رتبه پنجم این رده بندی را در اختیار خود دارد.

دفتر مرکزی چندین نهاد مهم بین المللی از جمله صلیب سرخ و سازمان ملل متحد که خدماتی جهانی ارائه می کنند در این شهر واقع شده است.

اجاره بهای آپارتمان سه خوابه در این شهر حدود 3000 دلار و هزینه خورد و خوراک یک خانوار هم چیزی در حدود 1200 دلار در ماه می شود.

بیمه، مسکن، خورد و خوراک و حمل و نقل در ژنو گران و پرهزینه هستند.

 

6.    زوریخ

این شهر که رشته کوه آلپ دور تا دورش را احاطه کرده، آرمانشهر گردشگران است.

اما این فقط گردشگران نیستند که آرزویشان رفتن به زوریخ است، سرمایه گذاران سهام هم به دلیل ساختار مالیاتی این شهر در طلبش می کوشند.

اجاره بهای ماهیانه آپارتمانی در اطراف این شهر مهم حدود 1500 دلار است. قبض های خدماتی، حمل و نقل و خورد و خوراک هم دست کمی از اجاره بها ندارند و آنها هم گران و پرهزینه هستند.

 

7.    کپنهاگ

کیفیت بالای زندگی، مهمترین شاخصی است که پایتخت دانمارک با آن شناخته می شود. جمعیت این شهر بعد از سرشماری که در سال 2009 انجام گرفت، 667 هزار و 228 نفر اعلام شد.

اجاره بها در حومه کپنهاگ از 2500 دلار آغاز می شود. تفاوت هزینه خورد و خوراک در خانه و صرف غذا در رستوران بالاست و غذا خوردن در رستوران اصلا به صرفه نیست.

قبض های آب و برق و گاز و حمل نقل هم گران و پر هزینه هستند.

 


8.    نیویورک
 

نیویورک، به عنوان قطب صنعتی آمریکا با 10 میلیون جمعیت، پر جمعیت ترین شهر این کشور است.

دفتر مرکز ی اکثر بانک ها و موسسات مالی دارای خدمات جهانی در نیویورک واقع شده است. مردم از سراسر دنیا به اینجا می آیند و این شهر گران ترین شهر آمریکا به حساب می آید.

یک آپارتمان دوخوابه معمولی 4000 دلار در ماه هزینه دارد. اما گرانی به همین جا ختم نمی شود و قبض های خدماتی، خورد و خوراک و حتی نشریات، قهوه و غذاهای بسته بندی هم پر هزینه هستند.

 

9.    پکن

دومین شهر بزرگ چین است که سرمایه گذاران را از آن سوی آبها جذب خود می کند.

نرخ اجاره در این شهر واقعا بالاست و اجاره بها در مرکز این شهر از 7000 رنمینبی (وجه رایج چین) شروع می شود.

هزینه خورد و خوراک، روزنامه های بین المللی، یک فنجان قهوه و غذاهای بسته بندی هم از این قاعده مستثنی نیستند و گرانی شامل حال آنها هم می شود.

 

10.    سنگاپور

کشور- شهر سنگاپور که 700 کیلومتر مربع وسعت دارد و یک جمهوری به حساب می آید، در واقع یک جزیره است.

جمعیت این جزیره که از قومیت های گوناگون تشکیل شده، حدود 5 میلیون نفر است.

در سنگاپور، اجاره بها، قبض های خدماتی، قیمت خودرو، هزینه خورد و خوراک همگی گران و پرهزینه هستند

 

 



استخاره از قرآن کریم (جدید)


تعبیر خواب

استخاره از قرآن





تاریخ : جمعه 90/3/27 | 12:52 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

بازی معروف Dalton - The Awesome که به تازگی نسخه سیمبیان آن منتشر شده است . هم اکنون میتوانید این بازی زیبا را برای گوشی های موبایل نوکیا سیمبیان 3 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

کلیپ جدید و فوق العاده خنده دار دوربین مخفی که هم اکنون میتوانید برای اولین بار از سایت پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

با استفاده از نرم افزار Timed FakeSMS v1.1 میتوانید برای خودتان پیام دروغین ارسال کنید . این برنامه امکان قرار دادرن نام برای مخاطب یا شماره را دارا میباشد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های موبایل آیفون از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Space War Lite v4.4 در سبک فضایی برای شما عزیزان آماده شده است . هم اکنون میتوانید این بازی را برای گوشی های آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار Talking Lila The Fair v1.0.4 یک نرم افزار سرگرمی و جالب میباشد . این پری قادر است سخنان شما را تکرار کند و انیمیشن های جالبی انجام دهد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

مجموعه ای از زیباترین و جدید ترین اس ام اس های فلسفی و حکمت آموز نیمه دوم خرداد ماه 1390 ...

PersianMob.Net




 




 

بازی اکشن معروف و زیبای رابین هود Robin Hood Sherwood Legend v1.99.0.8 که هم اکنون میتوانید این بازی فوق العاده زیبا را برای گوشی های موبایل آیفون و آیپاد تاچ از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار iMovie 1.2.1 یک نرم افزار عالی برای ساخت و ویرایش فایل های تصویری میباشد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های آیفون از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Bottle Shoot v1.0.5 یک بازی جذاب و سرگرم کننده برای میباشد که شما باید با پرتاب سنگ شیشه ها رو از بین ببرید . هم اکنون میتوانید این بازی را برای گوشی های موبایل آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Green Farm یک بازی زیبا و اعتیاد آور است که شما باید به کاشت و برداشت محصول بپردازید . این بازی یکی از پر طرفدارترین بازی های موبایل است که هم اکنون میتوانید این بازی را در سایزهای 128x208 , 176x208 , 176x220 , 128x128 , 240x320 , 320x240 , 240x400 و 240x432 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار MOZAT v6.0 یکی از قوی ترین و بهترین مسنجرهای جاوا میباشد .هم اکنون میتوانید این نرم افزار کاربردی را برای گوشی های موبایل جاوا از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

کلیپ جدید و فوق العاده خنده دار دوربین مخفی که هم اکنون میتوانید از سایت پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Snake v1.0 یکی از محبوب ترین و سرگرم کننده ترین بازی های موبایل است . هم اکنون میتوانید نسخه پشیرفته این بازی را برای گوشی های موبایل آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

با استفاده از KolaySoft Tap2Music v1.1.1 میتوانید در هر کجای گوشی که هستید موزیک پلیر رو کنترل کنید . این نرم افزار قابلیت شروع خودکار را نیز دارد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را به صورت ساین نشده برای گوشی های سری 60 ورژن 5 و سیمبیان 3 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار BUZZ Player 1.7 یکی از بهترین و قوی ترین پخش کننده صوتی و تصویری میباشد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های موبایل آیفون تز پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

این کلیپ بیانیه کوروش بزرگ درباره حقوق بشر که با صدایی زیبا و تصاویر فوق العاده زیبا همراه است . هم اکنون میتوانید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Pool Break Pro v1.8.0 یکی از بازی های زیبا و با گرافیک بیلیارد میباشد که هم اکنون میتوانید این بازی را برای گوشی های موبایل آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Turbo Grannies v1.0یک بازی معروف و زیبا در سبک موتور سواری میباشد . هم اکنون میتوانید این بازی را به صورت ساین نشده برای گوشی های موبایل نوکیا سیمبیان 3 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار Perfect Keyboard v1.1.5 یک کیبورد مجازی است که علاوه بر داشتن اسکین های متفاوت و زیبا از زبان فارسی هم پشتیبانی میکند . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های موبایل آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

بازی Stupid Zombies 1.5 یک بازی جذاب و سرگرم کننده میباشد که هم اکنون میتوانید برای گوشی های آندروید از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزار Opera Mini Mod v.4.21 Beta 1 یکی از بهترین و قوی ترین مرورگرهای اینترنتی میباشد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را برای گوشی های نوکیا سری 60 ورژن 3 و 5 و سیمبیان 3 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 




 

نرم افزاری SD BackUp v4.10.2 نرم افزاری عالی جهت گرفتن نسخه پشتیبان از مخاطبین و ارسال آنها میباشد . هم اکنون میتوانید این نرم افزار را به صورت ساین شده برای گوشی های موبایل نوکیا سری 60 ورژن 3 و 5 و سیمبیان 3 از پرشین موب دریافت کنید .

PersianMob.Net




 








 

بازی موبایل :

بازی جاوا
بازی نوکیا
بازی سونی اریکسون
بازی سامسونگ
بازی موتورولا
بازی پاکت پی سی
بازی آیفون
بازی سایر گوشی ها


 
نرم افزار موبایل :

نرم افزار جاوا
نرم افزار نوکیا
نرم افزار سونی اریکسون
نرم افزار سامسونگ
نرم افزار موتورولا
نرم افزار پاکت پی سی
نرم افزار آیفون
نرم افزار سایر گوشی ها
نرم افزار کامپیوتر


 
تم موبایل :

تم نوکیا
تم سونی اریکسون
تم سامسونگ
تم موتورولا
تم پاکت پی سی
تم آیفون
تم سایر گوشی ها


 
آهنگ موبایل :

زنگ موبایل
زنگ اس ام اس
آهنگ تیتراژ
دانلود موزیک
زنگ فابریک


 
کلیپ موبایل :

کلیپ ورزشی
کلیپ حوادث
کلیپ حیوانات
کلیپ خنده دار
کلیپ دوربین مخفی


 
والپیپر موبایل :

عکس عاشقانه
عکس کارتونی
عکس طبیعت
عکس حیوانات
عکس کودک
عکس ورزشی
عکس طراحی
عکس متحرک
سایر عکس ها
عکس مذهب





تاریخ : جمعه 90/3/27 | 12:37 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ارائه نمونه اولیه LCD شفاف توسط سامسونگ

بعد از به بازار آمدن لپ تاپ های دو نمایشگره نوبت چه چیزی است؟ نمایشگرهای شفاف! این هم از فناوری های فوق العاده ای است که شرکت های مختلفی به دنبال تجاری سازی اش هستند و در این میان به نظر میرسد سامسونگ قصد دارد زودتر از بقیه وارد بازار بشود. ‏
‏‏
این شرکت در نمایشگاه ‏ ‏FPD China 2011 پنل ال سی دی ?? اینچی را رونمایی کرد که شفاف بوده و پشت آن دیده می شود. شاید بتوان اسم آن را "نمایشگر اون ورش پیدا" گذاشت! البته مانند هر ایده دیگری، این محصول هم یک نمونه اولیه است و هنوز راه درازی تا تجاری شدن دارد. در ? طرف این پنل از لامپ ال ای دی برای تامین نور استفاده شده و کیفیت آن ????x???? پیکسل است. به دلیل شفاف بودن?,? این صفحه برای نمایش نیاز به انرژیی کمتر از لپ تاپ های عادی داشته و نور محیط به کمک آن می آید. در نتیجه عمر باتری در لپ تاپ های دارنده این پنل افزایش میابد. ‏

سامسونگ برای کاربردهای مختلف، اندازه های بزرگتر این پنل ال سی دی را هم آماده کرده است. در این نمایشگاه صفحات نمایش ?? و ?? اینچی هم عرضه شدند. تصور کنید وقتی شیشه مغازه ها و یا تابلوهای تبلیغاتی اینچنین شفاف و دوکاربرده باشد، دنیای تبلیغات دستخوش چه تحولی خواهد شد. یا اینکه چقدر سرگرم کننده است که آینه حمام شما بتواند صفحه تلویزیون یا کامپیوترتان هم باشد. نظرتان درباره یک آکواریوم که اخبار روز را هم برای تان به نمایش بگذارد چیست؟ ‏
‏‏
البته مانند بسیاری از طرح ها و مدل های اولیه، ممکن است این صفحه نمایش هیچگاه وارد بازار نشود، اما سامسونگ ابراز امیدواری کرده که در سه ماهه سوم سال میلادی جاری این پنل را در برخی محصولات اش به صورت تجاری روانه بازار کند. ‏احتمالا بعد از به بازار آمدن این نمایشگرها باید منتظر تجاری شدن نمایشگرهای انعطاف پذیر باشیم. ‏

صندلی خودروی فورد، ضربان قلب راننده را کنترل می کند

حمله قلبی در هنگام رانندگی اتفاق نادری نیست و برای برخی افراد در جاده و خیابان رخ می دهد. در چنین مواقعی به خصوص اگر فرد در جاده پشت فرمان سکته بکند، جان خودش و افرادی که در اتومبیل های نزدیک هستند به خاطر احتمال تصادف به شدت در خطر می افتد. ‏حالا شرکت خودرو سازی فورد یک راه حل مناسب برای این مشکل پیدا کرده است.

روی این صندلی راننده ? عدد سنسور مخصوص تعبیه شده که قادر است وضعیت قلب راننده را درست مانند یک دستگاه ‏ نوارقلب (الکتروکاردیوگراف) ‏تحت نظر بگیرد. جالب اینجا است که این سنسورها به گونه ای هستند که نیاز به تماس مستقیم با بدن راننده ندارند و از روی لباس هم کار خودشان را به خوبی انجام می دهند. ‏

علاوه بر این، فورد آنها را به گونه ای تعبیه کرده که برای افراد با سایز و قد متفاوت کاملا مناسب هستند و نیازی به جابجایی آنها برای افراد مختلف نیست. ‏در صورتی که راننده هنگام رانندگی دچار حمله قلبی بشود صندلی فورا متوجه شده و اطلاعات را به سیستم ایمنی خودرو منتقل می کند تا اتومبیل را به گونه ای ایمن و بدون تصادم با دیگر خودرو ها متوقف بکند. ‏

فورد این طرح را فعلا به صورت آزمایشی آغاز کرده اما اعلام کرده که سیستم جدید در همین مرحله هم بسیار خوب و با دقت عمل کرده. به گونه ای که در ?? درصد تست های انجام شده با موفقیت عمل کرده است. ‏

منبع : نارنجی



برج مکنده باد، برق تولید می کند

وقتی که از انرژی باد صحبت می شود توربین های بلند با پره های کشیده در ذهن تداعی می شود که با سرعت باد می چرخند و از چرخش آنها ژنراتور ها برق تولید می کنند.

یک شرکت به نام Zena با ارائه سیستمی نوین قصد دارد جایگزین بهتری برای این توربین ها ارائه کند.در این متد جدید دیگر خبری از توربین های بلند و پره های خطرناک نیست که گاها پرندگان زیادی در حین پرواز به آنها برخورد کرده و دچار سانحه می شوند. یک برج بلند شش ضلعی به ارتفاع 50 متر جای این توربین ها را می گیرد. جریان باد از هر شش ضلع به داخل این برج مکیده می شود و پس از فشرده سازی از طریق تونل هایی به مرکز برج فرستاده و از آنجا به سمت ژنراتور هایی که در زیر زمین تعبیه شده است هدایت می شود.

این باد در زیر زمین باعث چرخش مجموعه ای از ژنراتور ها می شود و در نتیجه چرخش آنها برق تولید می شود. راندمان کاری این سیستم ?.? برابر بیشتر از توربین های بادی سنتی تخمین زده شده است. این شرکت قرار است برج های بادی خود را به زودی در چند ایالت ژاپن از جمله Kurume و fukuoka راه اندازی کند تا جایگزین سبز تری برای نیروگاه های هسته ای آسیب دیده داشته باشند.

منبع : نارنجی



امن ترین فلش مموری دنیا !

شاید لقب امن ترین فلش مموری دنیا از نگاه فنی برای این طرح درست نباشد، اما می توانیم بگوییم که این یکی از طرح های جالب و خلاقانه برای فلش مموری محسوب می شود. ‏البته اگر با دقت باشید، متوجه می شوید که هنگام باز کردن قفل، اتصال به پورت یو اس بی آسان نخواهد بود. مگر اینکه میله فلزی به طور کامل با کلید از بدنه جدا شود. ‏



سنجش علائم حیاتی و غلظت اکسیژن خون با تلفن هوشمند !

یک سنسور متصل به کابل و یک اپلیکیشن تنها چیزهایی هستند که برای تبدیل اسمارت فون شما به یک مرکز کنترل علائم حیاتی بدن لازم اند. ساده، مفید و قابل حمل?.? کافی است یک بند انگشت خود را در انگشتانه "فون اکسیمتر" که دارای سنسور است، قرار دهید تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، تنفس و غلظت اکسیژن خون شما بر روی صفحه موبایلتان نمایش داده شود.

دیگر لازم نیست بگوییم که این اطلاعات می توانند ذخیره و آنالیز شوند یا برای پزشک تان ارسال گردند و... پزشک ها و کسانی که با دستگاه های اکسیمتر فعلی سر و کار دارند به خوبی میدانند که این گجت چقدر در مواقع ضروری کار را راحت می کند.

منبع : نارنجی



ربات باغبان از درخت بالا می رود

یک تیم از محققین چینی دانشگاه هنگ کنگ رباتی خزنده طراحی کرده اند که می تواند از درخت بالا برود و در امور باغبانی و مراقبت از درخت ها کمک کند. این ربات که Treebot نام دارد اولین ربات خودکار است که می تواند مسیری را برای بالا رفتن از درخت تعیین کرده و به صورت مستقل آن را بپیماید. در طراحی این ربات برای ایجاد یک میدان دید از فضای اطرافش به جای استفاده از لنزها و دوربین ها بیشتر از سنسور های لمسی استفاده شده است.

ربات برنامه درخت نوردی را با حرکت رو به سمت بالا و در جهات چپ و راست و در صورت نیاز به سمت عقب اجرا می کند. این ربات قرار است در آینده برای هرس کردن شاخه های درخت ها کمک کند. این ربات به گونه ای طراحی شده که می تواند از درخت های مختلف با قطر متفاوت تنه بالا برود به گونه ای که حتی از شاخه های بامبو نیز بالا می رود. فعلا این ربات در کنفرانس رباتیک ICRA شانگهای چین معرفی شده و به نظر می رسد که مسیری نسبتا طولانی تا رسیدن به فاکتور های استاندارد تجاری جهت تولید انبوه در پیش دارد.

 

 






تاریخ : جمعه 90/3/27 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()


نسل آینده نمایشگرها ...! تجربه یک روز عادی در سال 2014

امروزه بسیاری از وسایل الکترونیکی از صفحه های نمایش چندلمسی خازنی استفاده می کنند اما با پیشرفت تکنولوژی، نمایشگرها جهش عظیمی خواهند کرد. امروزه شاهد نمایشگرهای بسیار باریک و انعطاف پذیر OLED هستیم که به راحتی تغییر شکل می دهند و یا آیینه ایی که علاوه بر نمایش چهره شما گزارش آب و هوا، آخرین اخبار و اطلاعات مفید دیگر را به شما نمایش می دهد.



پایان دوران رقابت مگاپیکسل در دوربین های دیجیتال

دوربین دیجیتال شما چند مگاپیکسلی است؟ این اولین سوالی است که اغلب ما در مورد یک دوربین عکاسی می پرسیم. اما شاید زمان اش رسیده باشد که دیگر کمتر این پرسش را مطرح کنیم. ‏چند روز پیش آقای واتانابه مدیر بخش SLR شرکت المپوس گفته: ?"?به نظر من ?? مگاپیکسل بیشتر نیازهای کاربران را تامین می کند.?"? این واقعیتی است که هنوز کاربران زیادی آن را نپذیرفته اند. آیا این حرف درستی است؟ ‏
‏‏
واقعیت این است که جنگ مگاپیکسل در حال حاضر یک روش برای تبلیغات تجاری و فروش بیشتر است و داشتن یک دوربینی با مگاپیکسل بالا، به این معنی نیست که می توانید عکس های بهتری بگیرید. در واقع برای کاربران معمولی دوربینی با 6 یا 8 مگاپیکسل هم کفایت می کند. تفاوت تصاویر دوربین شما به عوامل مخلتف دیگری هم بستگی دارد که اکثر کاربران به آنها توجه نمی کنند. ‏

برای مثال دانسیته بالای پیسکل ها در سنسور سبب می شود تا در نور کم عکس های بسیار بهتری بگیرید. سیستم پردازش تصویر دوربین و لنز هم دو عامل بسیار تعیین کننده در کیفیت تصاویر گرفته شده هستند. در واقع در حال حاضر جنگ بین شرکت های سازنده در مگاپیکسل به پایان رسیده و آنها روی کیفیت برتر در لنز، پروسسور تصاویر و... در حال رقابت اند. بنابراین اگر شما هم می خواهید دوربین جدیدی بخرید بهتر است مگاپیکسل را از اولویت اول مشخصات فنی خارج کنید و نکات مهم دیگر را دقیق تر بررسی کنید.

منبع : نارنجی



ساعت مچی هوشمند

این روزها بستن ساعت مچی برای عده ای بیشتر از روی عادت است تا بر حسب نیاز. اما ایده Metawatch یک ساعت است که در کنار این عادت ها می تواند کاربردهای شخصی زیادی نیز داشته باشد.

این ساعت ظاهری زیبا و ظریف دارد و با داشتن صفحه نمایشگری از نوع OLED سبک به نظر می رسد. در کنار امکان دانستن تقویم و زمان می توان از پیامک های ارسالی به گوشی موبایل، ایمیل های رسیده به پست الکترونیک و همچنین گزارش آب و هوا و پیغام های توییتر نیز روی آن مطلع شد. حالا برای بسیاری از کارها مجبور نیستید هر بار تلفن را از جیب تان خارج کنید. نحوه برقرای ارتباط این ساعت مچی با گوشی موبایل و انواع وسایل الکترونیکی جهت اتصال و تبادل اطلاعات از طریق بلوتوث است و استفاده از آن همانند یک اسمارت فون کارایی دارد.

البته قرار است توسط کمپانی Fossil نیز اپلیکیشن هایی برای این ساعت مچی نوشته شود تا کارایی های بیشتری برای کاربران خود داشته باشد. با توجه به باز بودن پلفترم این تلفن و همچنین امکانات اندروید تقریبا هر کاری را می توانید از طریق اش انجام بدهید. این محصول از 30 ژوئن با قیمت 200$ فروش خود را آغاز خواهد کرد. فکر می کنید چه اپلیکیشنی ممکن است برای یک ساعت مچی نوشته شود؟ شاید در آینده نزدیک این ساعت های مچی به یکی از اجزای جانبی مهم تلفن های هوشمند مان تبدیل بشوند.
 

ساخت نخستین نمایشگر Super Hi-Vision جهان توسط شارپ

اگر بخواهید یک تلویزیون یا نمایشگر جدید بخرید به احتمال زیاد تاکید دارید که اچ دی باشد تا بالاترین رزولوشن را در اختیار داشته باشید. اما زمان اش رسیده تا با Super Hi-Vision ملاقات کنید. این نخستین ال سی دی "سوپر های ویژن" دنیا است که توسط شرکت شارپ تولید شده. ‏

نمایشگرهای تمام اچ دی 1080p در مقابل این تلویزیون یک بازیچه محسوب می شوند چرا که رزولوشن این یکی ?? برابر اچ دی است! اینجا شما با یک تصویر 7680 در 4320 پیکسل روبرو هستید. ‏

البته هنوز برای داشتن چنین کیفیتی در خانه زود است. چرا که حتی اگر این تلویزیون ?? اینچی را هم داشته باشید، محتوایی برای پخش کردن با این کیفیت گیرتان نمی آید. اما قرار است از حدود سال ???? این استاندارد با تصاویر ?? مگاپیکسلی و ?? کانال صدا به عنوان یک استاندارد پخش جهانی کم کم فراگیر بشود. بنابراین تقریبا ? سال دیگر فرصت دارید تا از تلویزیون تمام اچ دی تان لذت ببرید. به شرطی که تا آن زمان فناوری دیگری جایگزین نشده باشد. ‏



رونمایی از صفحه نمایشگر منعطف رنگی سونی در SID2011

نمایشگاه SID2011 مکانی است که شرکت های مختلف آخرین فناوری های خودشان را در نمایشگرها معرفی می کنند. آنچه در تصویر مشاهده می کنید یک نمایشگر 13.3 اینچی منعطف رنگی است که توسط سونی طراحی و در نمایشگاه ارائه شده است. این محصول در دسته بندی صفحات الکترونیکی هوشمند و البته از نوع منعطف جای گرفته است.

تنها 20 گرم وزن و 150 میکرون(0.015 سانتیمتر) ضخامت دارد و در یک فریم پلاستیکی بسیار سبک جاسازی شده است. تصاویر این پنل الکترونیکی با کنتراست 10:1 و رزولوشن 150dpi هستند. فعلا کیفیت بالایی محسوب نمیشود اما برای یک نمایشگر منعطف شروع خوبی است. البته این نمایشگر فعلا در وضعیتی است که آن را فقط در نمایشگاه ها می توانید ببینید و هنوز تا ارایه اش به بازار و تجاری شدن فاصله داریم.

انقلاب آی بی ام در نابود کردن باکتریها

گروهی از محققین شرکت آی بی ام به تکنولوژی جدیدی دست یافته اند که میتواند روش مبارزه با باکتریهای مقاوم را متحول کند. ‏پژوهشگران آی بی ام نوع جدیدی از ریزذرات را ساخته اند که می تواند با اتصال به دیواره سلولی گونه های خاصی از باکتریهای مقاوم، آنها را نابود کند. ‏

بله، آی بی ام این بار در عرصه ساخت دارو و درمان بیماریها وارد شده است. شاید روشی که آی بی ام برای مبارزه با میکربها انتخاب کرده است، توجیه کننده حضورش در این میدان باشد. روش کار به این صورت است که نوعی از پلاستیک زیست تخریب پذیر (قابل تخریب توسط بدن) ذرات ریز با بار الکتریکی تولید می کند که این ذرات به نوبه خود جذب بار الکتریکی غیرهمنام دیواره سلولی میشود، در نتیجه دیواره باکتری تخریب می شود و نهایتا سلول نابود می شود. انواع مختلف آنتی بیوتیکهای رایج فعلی، از طریق مداخله در ساختارهای داخلی (مثل دی ان آ) یا ساختارهای خارجی (مثل غشای سلول) باعث مرگ باکتری شده یا از تقسیم ان جلوگیری می کنند. ‏

معمولا اگر آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک و به صورت کامل مصرف شود، می تواند تمام باکتریها را بکشد (و به همین دلیل معمولا توصیه می شود که حتی در صورت بهبود علائم، آنتی بیوتیکها بطور کامل مرف شوند) اما بعضی وقتها چندتایی باکتری به دلایل مختلف از جمله مصرف نامنظم دارو از زیر تیغ آنتی بیوتیک جان سالم به در می برند و تبدیل به باکتریهای مقاوم می شوند. در روش جدیدی که آی بی ام معرفی کرده است، دیواره سلولی نابود میشود و بقیه سلول باکتری بدون دفاع می ماند تا توسط خود بدن نابود شود. با توجه به اینکه ساختار مولکولی مواد به کار رفته در این روش آلی است، بدن میتواند به راحتی آنها را از بین ببرد. در حالیکه برخی آنتی بیوتیکهای فعلی به این راحتی ها قابل دفع نیستند و باعث ایجاد عوارض جانبی میشوند. ‏

کارآیی این روش در مقابله با استاف طلایی مقاوم به متی سیلین MRSA (دسته ای از باکتریهای مقاوم که شیوع بالایی در جهان دارند و مسوول مرگ میلیونها تن در جهان با عفونتهای مختلف مقاوم هستند) در موشها نشان داده شده است. اما برای عرضه تجاری این دارو و قابل استفاده شدن آن در انسانها، آزمایشات بیشتری از جمله تست بر روی افراد داوطلب لازم است، به همین خاطر شرکت آی-بی-ام در حال مذاکره با تعدادی از شرکتهای بزرگ دارویی برای انجام چنین بررسی هایی است. ‏

در صورت نهایی شدن تولید این نوع جدید داروها، مبارزه با عفونتهای سرسخت و مرگبار بسیار آسانتر خواهد شد و میتوان جان میلیونها مبتلا به اینگونه عفونتها را نجات داد. ‏شاید بطور خلاصه بتوان چنین گفت که در این روش به جای استفاده از روشهای شیمیایی برای مبارزه با باکتریها، از روشهای فیزیکی (تخریب از طریق تداخل در بارهای الکتریکی) استفاده شده است و این روشی است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته بود اما آی بی ام بر روی آن متمرکز شد و به نتیجه قابل قبولی نیز دست یافت. ‏

منبع : نارنجی

 






تاریخ : جمعه 90/3/27 | 8:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟



آمپولی مانند نیش پشه

خیلی وقت ها می بینید پدر و مادرها برای دلداری دادن و تشویق فرزندشان به تزریق آمپول می گویند "مثل نیش پشه ست، اصلا دردش رو نمی فهمی" حالا به نظر می رسد که این عبارت کلیشه ای در حال تعبیر شدن است. ‏گروهی از دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن نوع پیشرفته ای از سرسوزن را برای نمونه گیری از خون ابداع کرده اند که کاملا کپی شده از روش کار نیش پشه است و درد بسیار کمتری خواهد داشت. ‏

البته کلیات چنین طرحی از چند سال پیش در دست تحقیق بود، اما حالا ژاپنی ها با ایجاد قطعاتی مانند قطعات دهانی پشه در سرسوزن جدید و افزودن چند موتور کوچک به مجموعه، آن را به مراتب کارآمد و کم درد ساخته اند. ‏

در این سوزن از یک قطعه لوله توخالی (برای نمونه گیری) و دو زائده ریز (مانند زواید دندانه دار دهان پشه) از جنس سیلیکون استفاده شده است که سطح تماس با پوست را کاهش میدهد و باعث کاهش تحریک گیرنده های درد میشود. همچنین به کار نرفتن فلز باعث کمتر شدن تحریک پوست توسط اتمهای فلزات شده و درد را به مراتب کمتر هم می کند. ‏

برای کارآیی بیشتر این زواید و لوله توسط یک موتور پیزوالکتریک حرکت داده میشوند تا با فرکانس 15 هرتز نوسان کرده و دقیقتر و صحیحتر وارد پوست شوند (دقیقا مانند ارتعاشات نیش پشه) داوطلب هایی که این نیش بر روی آنها آزمایش شده (از جمله سرپرست پروژه، مصداق یک سوزن به خود یک جوالدوز به دیگران) اظهار کرده اند که این سوزن درد بسیار کمتری را در مقایسه با سوزنهای متداول ایجاد می کند، هرچند بعضی از آنها درد خفیف و مبهمی را بعد از تزریق ذکر میکنند. ‏

پژوهشگران علت این درد مبهم را نحوه نوسانات مجموعه سوزن و زواید آن دانسته اند و ابراز امیدواری کرده اند که با اصلاح سیستم ارتعاش و پیشرانی سوزنها این درد مبهم نیز برطرف شود.‏ به نظر می رسد این روزها روشهای تزریق به یکی از دغدغه های اصلی دانشمندان و پزشکان تبدیل شده و گروه های مختلف در تلاشند تا اضطراب نهفته در کلمه آمپول را به کلی از بین ببرند. ‏آیا شما هم جزو کسانی هستید که داروهای خوراکی را به آمپولها ترجیح می دهند؟ یا روشهای تزریقی را بهتر از روشهای دیگر می دانید؟ ‏

منبع : نارنجی



با فناوری جدید روی هوا نقاشی بکشید

شاید در آینده‌ای نزدیک، فریم‌های خالی با نمایشگرهای لمسی موجود رقابت کنند. با این فریم‌های به ظاهر خالی، شما می‌توانید در هوا بنویسید و حتی نقاشی بکشید،‌ چراکه رایانه حرکت‌های شما را تشخیص خواهد داد. نمایشگرهای لمسی، تحول بزرگی در دنیای فناوری رقم زده‌اند، چرکه به ما اجازه می‌دهند با لمس نمایشگر با رایانه،‌ تب‌لت،‌ گوشی همراه و بسیاری از ابزارها ارتباط برقرار کنیم. اتفاق بعدی، شاید وارد شدن فریم‌های خالی باشد، فریم‌هایی که حرکت دستان شما یا هر شیء جاندار و بی‌جانی را که درونشان قرار گیرد، تشخیص می‌دهند.

چند سالی است که فریم‌های حساس به لمس برای افزودن قابلیت تعاملی به سایر سطوح، طراحی و ساخته شده‌اند،‌ اما تا به حال نمونه‌های ساخته شده بسیار کوچک و در کاربرد محدود بوده‌اند. اما نمونه جدید ظاهرا متفاوت است. به گزارش دیسکاوری،‌ فریم جدید که زیروتاچ نام دارد،‌ در ظاهر یک چارچوب خالی است، ‌اما در حقیقت پر از قابلیت‌های پیشرفته است. این فریم 28 اینچی (یا قطر 71 سانتی‌متر)، می‌تواند هر چیزی را که درونش حرکت کند تشخیص دهد:‌ انگشتان، دست‌ها، بازوها یا حتی هر شیء بی‌جانی که از آن عبور دهید. در واقع همه چیز از درون یک شبکه بصری نامریی دوبعدی عبور کرده و شناسایی می‌شود. اگر زیروتاچ را روی نمایشگر یک رایانه بگذارید، نمایشگر آن را به یک نمایشگر تعاملی تبدیل خواهد کرد.

فناوری به‌کار رفته در ساخت این فریم روشن است. زیروتاچ 256 حس‌گر فروسرخ و 32 ال.ای.دی دارد. هر کدام از این ال.ای.دی‌ها در فرکانس خاصی‌ چشمک می‌‌زنند و این توالی توسط حسگرها خوانده می‌شود. در نمونه حاضر هر ال.ای.دی حدود 2400 بار در ثانیه چشمک می‌زند. فریم با یو.اس.بی به رایانه وصل می‌شود و از این طریق هم انرژی خود را تامین می‌کند و هم اطلاعاتش را جمع‌آوری می‌کند.

جان مولر،‌ دستیار پژوهشی در آزمایشگاه موسسه ای.اند.ام تگزاس که در ساخت این نمونه همکاری داشته، می‌گوید:‌ "وقتی همه این چشم‌اندازها را با هم ترکیب کنید، شبکه‌ای به دست می‌آورید که به شما تصویری از هر جسمی که درون فریم است را نشان می‌دهد." یکی از امتیازهای بزرگ زیروتاچ، در دسترس بودن است. محققین در ساخت نمونه خود از حس‌گرهایی که معمولا در کنترل از راه دور تلویزیون‌ها پیدا می‌شود،‌ استفاده کرده‌اند. به گفته مولر،‌ ساخت این نمونه که برای تولید انبوه هم طراحی نشده، ‌450 دلار هزینه داشته است.

اما این فریم چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟ محققین کاربردهای زیادی برای آن متصور هستند، مثلا این که جراحان مبتدی درون آن حرکات دست خود را اصلاح و تمرین کنند. به همین ترتیب در بسیاری از کارهایی که نیاز به ظرافت حرکت دست دارد، ‌می‌توان از زیروتاچ برای آموزش و تمرین استفاده کرد. همچنین این فریم قابلیت‌های تعاملی دارد که صفحه‌های لمسی موجود فاقد آن هستند. یک نمونه،‌ استفاده از آن در محیط‌هایی است که نیاز دارید دستکش به دست داشته باشید. در محله بعد،‌ محققین می‌خواهند فناوری خود را گسترش دهند و آن را سه‌بعدی سازند.

دانیل ویگدور، متخصص علوم رایانه در دانشگاه تورنتو که ‌زیروتاچ را امتحان کرده، می‌گوید:‌ "تشخیصش خیلی سریع است. زیروتاچ می‌تواند همزمان لمس‌های فراوانی را تشخیص دهد و در واقع چند‌لمسی است. این در حالی است که نمونه‌های قبلی فقط می‌توانستند یک یا دو انگشت را تشخیص دهند." بن بدرسون،‌ متخصص تعامل انسان و رایانه در دانشگاه مریلند هم درباره زیروتاچ می‌گوید:‌ "خیلی خوب است! حس استفاده از آن،‌ شبیه هیچ حس دیگری نیست!"



حرکت پرشتاب روی برف و گل

سیستم این دستگاه شبیه به ماشین های مخصوص حرکت روی برف است. این ماشین مجهز به موتورهای الکتریکی قوی است و میتواند روی برف و گٍل حرکت کند. همچنین مجهز به تکنولوژی سوخت سلول های هیدروژنی می باشد.
















تاریخ : جمعه 90/3/27 | 8:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
محسنی اژه ای در نشست خبری:
 
برخورد با کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی و بی‌اساس به اختلافات میان قوا دامن می‌زنند/ ارجاع برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه از طرف هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90/ پرونده مدیران سابق ایران خودرو/ پیگیری پرونده فائزه هاشمی/ پیگیری قضایی هتاکی روزنامه ایران/ تمرکز دادستانی ها بر جرائم محیط زیستی/ لیست مفسدان اقتصادی رئیس جمهور همان 250 نفر است/ تائید گفته‌های احمد توکلی/ پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران و ماجرای خمینی شهر/ حمایت دستگاه قضا از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی.
 سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که با انتشار مطالب غیرواقعی و بی‌اساس به اختلافات میان قوا دامن می‌زنند برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در این کنفرانس خبری اظهار داشت: از طرف هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون اصل 90 برخی از تخلفات دولت به قوه قضائیه اعلام شده که هر کدام به بخش‌های مختلف ارجاع داده شده ‌است.

دستگیری برخی از اطرافیان رییس جمهور

بنا بر این گزارش، اژه ای همچنین گفت: تعدادی از اطرافیان رئیس‌جمهور دستگیر شده‌اند ولی از لحاظ قانونی اجازه اعلام اسامی آنها را نداریم.

پرونده مدیران سابق ایران خودرو
دادستان کل کشور در ادامه خبر دستگیری برخی از مدیران سابق ایران‌خودرو را تأیید کرد و گفت:‌ این افراد به دلیل مسائل مالی بازداشت شده‌ و عده‌ای با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.


پرونده فائزه هاشمی
سخنگوی دستگاه قضا درباره پرونده فائزه هاشمی گفت: به تازگی تحقیق و تفحص درباره ‌پرونده فائزه هاشمی که مربوط به آخرین اظهارات وی مبنی بر اداره کشور توسط عده ای اراذل و اوباش بوده است، به پایان رسیده  و این پرونده از سوی سوی شعبه تحقیق منجر به صدور کیفرخواست شد و بدین ترتیب پرونده به دادگاه رفت.

پیگیری قضایی هتاکی روزنامه ایران
غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یک روزنامه نزدیک به دولت و پرتیراژ در ویژه نامه اخیر خود یک فرمانده ارشد نظامی و یک شخصیت حوزوی و رئیس قوه قضائیه را اقتدارگرا معرفی کرده، اقدام قوه قضائیه در این خصوص چیست؟ اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه یک روزنامه نزدیک به دولت به یک شخصیت حوزوی و رئیس قوه قضائیه تهمت زده حق شکایت را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.

گفتنی است روزنامه دولتی ایران در روزهای اخیر اقدام به انتشار وی‍ژه‌نامه‌ای کرده بود که در آن یک فرمانده ارشد نظامی و یک شخصیت حوزوی و رئیس قوه قضائیه به اقتدارگرایی متهم شده بودند.

تمرکز دادستانی ها بر جرائم محیط زیستی
وی افزود: بر اساس نتایج این کارگروه قوه قضائیه از این پس تعرضاتی را که نسبت به محیط زیست می شود با حساسیت بیشتری دنبال می کند و سازمان های ذیربط مانند سازمان جنگل ها، محیط زیست و منابع طبیعی اگر با مواردی نظیر تعرض به محیط زیست و خاک و جنگل ها روبرو شوند باید با حساسیت و سرعت عمل بیشتری تخلفات را گزارش دهند.


اژه ای با بیان اینکه در مواردی که این سازمان ها نتوانند مستقلا از این تعرض جلوگیری کنند دادسراهای کل کشور با فوریت و خارج از نوبت به این گزارش ها رسیدگی می کنند گفت: دادستان های کل کشور از این پس در خصوص پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط زیست و حفظ حریم جنگل ها و رودخانه ها تلاش بیشتری می کنند.

وی با اشاره به شورای حفظ حقوق بیت المال که در زمان ریاست قوه قضائیه آیت الله شاهرودی تشکیل شده بود گفت: تغییراتی در این شورا اعمال شده و پیش بینی شده است که شورای عالی آن در تهران و سایر شوراها در شهرستانها فعالتر از گذشته عمل کند.

لیست مفسدان اقتصادی رئیس جمهور همان 250 نفر است
محسنی اژه ای در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهور در آخرین نشست خبری خود لیست مفسدان اقتصادی را 312 نفر عنوان کرده بود در حالیکه در نشست های قوه قضائیه این لیست را 250 نفر دانسته، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در آخرین سخنرانی خود عنوان کرد اینکه کسی مفسد اقتصادی باشد تشخیصش به عهده قاضی است ما تنها اسامی را اعلام می کنیم. این تغییر و اصلاح که تشخیص فساد اقتصادی به عهده قاضی است خوب است.

وی ادامه داد: لیست همان تعدادی است که من اعلام کرده ام و اگر بعدا به صورت پراکنده اسامی اعلام شده هنوز به دست قوه قضائیه نرسیده است. همچنین اگر اسامی توسط معاونین و وزارتخانه ها مطرح شده باشد نیز به این تعداد اضافه نمی شود. آنچه از سوی رئیس جمهور مطرح شده همان 250 نفر است.

 تائید گفته‌های احمد توکلی در مورد مذاکرات سه قاضی عالیرتبه با رئیس جمهور در مورد معاونش
دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از سوی احمد توکلی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس عنوان کرده که سه قاضی عالیرتبه نزد رئیس جمهور رفته تا اتهاماتی را که متوجه معاون اول اوست  پیگیری کنند، گفت: اصل موضوع را که نمایندگانی از طرف قوه قضائیه نزد رئیس جمهور رفتند و در این خصوص صحبت کردند درست است.



پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران و ماجرای خمینی شهر
وی افزود: در خصوص پرونده حمله اوباش به یک روحانی در تهران، 2 دختر و 2 پسر دستگیر شده‌اند که با خواندن شرح حال آنان بسیار متأسف شدم. خانواده‌ها در فصل تابستان بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در خصوص ماجرای شهر خمینی شهر اصفهان نیز گفت: در این باره تعدادی دستگیر شده و تعدادی نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. اگر افراد حاضر در مهمانی کمی بیشتر رعایت می کردند احتمال وقوع این حادثه کمتر بود.

حمایت دستگاه قضا از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی
 سخنگوی دستگاه قضا همچنین گفت: قوه قضائیه از طرح ارتقای امنیت اجتماعی حمایت می‌کند و لازم است مردم خودشان حدود حجاب را رعایت کنند تا کار به دادگاه‌های تخصصی کشیده نشود.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه تأکید کرد: شخصا از اجرای طرح امنیت اجتماعی حمایت می‌کنم.

درباره ریزگردها و آلودگی هوا
دادستان کل کشور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اقدامات دادستانی در مبارزه با عوامل آلوده‌کننده هوا و حفظ جان شهروندان گفت: منشاء آلودگی هوا در خارج از مرزها است اما به خاطر جلوگیری از به خطر افتادن جان هزاران نفر در کشور، امیدواریم دستگاه‌ها اقدامات مؤثری برای مبارزه با آلودگی‌ها داشته باشند.

درباره گودبرداری های غیر اصولی
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات قوه قضائیه در رابطه با گودبرداری‌های غیراصولی که خسارت‌های مالی و بعضا جانی را به دنبال دارد، گفت: بیش از نیاز به قانون به اعمال و اجرای قانون نیاز داریم. مهندسان ناظر باید به تکالیف خود بیشتر عمل کنند. در موردی که اخیرا در تهران روی داد، دادستان بلافاصله وارد شد، افرادی بازداشت و افراد دیگری نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دادستان تهران در حال مذاکره با شهرداری و دستگاه‌های ذیربط است.

وی یادآور شد: اگر با همین قوانین موجود ساخت و ساز، اجراهای صحیح داشته باشیم اینگونه اتفاقات به ندرت روی می‌دهد. قوه قضائیه پیگیر اجرای درست قوانین موجود است.

حکم بدوی «بقایی» در تجدیدنظر رد شده است
خبرنگار دیگری در خصوص آخرین نتیجه‌ی رسیدگی به پرونده حمید بقایی در دیوان عدالت اداری سوال کرد که سخنگوی قوه قضائیه گفت: اعتراض به رای یک روال معمولی است. بسیاری از احکام قابل تجدیدنظرخواهی هستند و خیلی اوقات افراد نسبت به رای صادره اعتراض می‌کنند. پس از اعتراض پرونده در مرجع تجدیدنظر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد وحتی در مواردی که حکم قطعی است ممکن است درخواست اعاده دادرسی، اعمال ماده 18 و ... شود. این پرونده نیز در دادگاه بدوی مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم صادر شد. حکم صادره مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را تائید نکرده است اما به این نتیجه رسیدند که اشتباهی رخ داده است. پس از تذکر به اشتباه این پرونده در مرحله رسیدگی بعدی قرار دارد.

زمین‌خواری ‌8 هزار متری در بازار تهران در حال بررسی است
خبرنگار دیگری به زمین‌خواری هشت هزار متری در بازار تهران از سوی فردی با هویت «ع.الف» اشاره کرد و از سخنگوی دستگاه قضایی سوال کرد که آیا گزارشی در خصوص این موضوع در دستگاه قضایی مطرح است؟ محسنی اژه‌ای پاسخ داد: یکی از انواع نظارت‌های قوه قضائیه از سوی سازمان بازرسی کل کشور اعمال می‌شود. اقدامات خوب سازمان بازرسی کل کشور نشانگر انجام وظیفه از سوی این سازمان است و جا دارد از مسئولان این سازمان قدردانی کنیم. زیرا معمولا ما از برخی از تخلفات عقب می‌ماندیم اما در این دوره بازرسی‌های این سازمان به روز شده است. یکی از مکانیزم‌های دیگر قوه قضائیه در جهت نظارت از سوی دیوان عدالت اداری اعمال می‌شود و آمار عملکرد این دیوان نشان از فعال بودن این حوزه دارد. رییس دیوان عدالت اداری نیز با مدیران دولتی در تهران و استان‌ها جلسات برگزار می‌کنند و حتی با بعضی از وزرا تماس می‌گیرند و موضوعاتی را در جریان می‌گذارند. دیوان عالی و دادستانی کل کشور نیز دو مرجع دیگر دستگاه قضایی برای اعمال نظارت هستند.

وی یادآور شد: در خصوص این پرونده نیز پس از مشاهده خبر با دادستان تهران تماس گرفتم و جویای موضوع شدم و اکنون این مساله در حال بررسی است اما این که آیا خلافی صورت گرفته، در چه سطحی بوده و توسط چه کسی انجام شده، باید بررسی شود.

آخرین وضعیت پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای
دادستان کل کشور در خصوص رسیدگی به پرونده شهید علی‌محمدی و دیگر دانشمندان هسته‌یی گفت: یکی از این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شد که دادگاه نیز نقص گرفت و هنوز نهایی نشده است.

پاسخ تفصیلی سخنگو درباره علت فوت «هدی‌ رضازاده صابر»
خبرنگاری پرسید درباره‌ی فوت «هدی‌ رضازاده صابر»، برخی رسانه‌های غربی ادعا کردند که فوت ایشان در اثر عدم رسیدگی در زندان و تاخیر در انتقال به بیمارستان بوده است لطفا در این زمینه توضیح دهید. که محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال اظهارکرد: برخی از کسانی که به آنچه دشمن گفته گوش می‌دهند به دلیل بی‌اطلاعی و کم‌اطلاعی است. هدی رضازاده صابر از کسانی بود که جرایمی داشت و حکم او قطعی شده بود و در زندان محکومیت خود را تحمل می‌کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: سازوکار قانونی در مورد زندان این است که سازمان زندان‌ها متولی نگهداری زندانیان و موارد بازداشت موقت است و اگر کسی مریضی پیدا کرد بر اساس ضوابط و مقررات سازمان زندان‌ها اختیار دارد که اگر زندانی نیاز به پزشک داشت حتی بدون اخذ نظر قاضی و دادستان مگر در موارد خاص امنیتی بلافاصله او را به مرکز پزشکی و بهداری که در خود زندان مستقر است منتقل کنند. اگر معاینات در بهداری زندان امکان‌پذیر است در همان جا انجام می‌شود و اگر نیاز به مراجعه به مراکز تخصصی بیرونی باشد باید به دادستان اطلاع دهند.

وی در ادامه به اطلاع دادن موضوع از سوی دادستان به خانواده متهم اشاره کرد و گفت: اگر فردی نیاز به اقدامات پزشکی داشته باشد خانواده او را مطلع می‌کنند زیرا گاهی این افراد پزشک خانوادگی دارند و یا خانواده تشخیص می‌دهند که می‌خواهند فرد را برای مثال به بیمارستان بهتری منتقل کنند. البته این شامل موارد خاص امنیتی که ممکن است ممنوعیت انتقال از بیمارستان وجود داشته باشد نمی‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در مورد این فرد بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها و دادستانی تهران، وی در ساعات اولیه صبح 20 خرداد اظهار ناراحتی می‌کند، او را به بهداری اوین می‌برند، دکتر او را معاینه می‌کند و نوار قلب می‌گیرد اما ملاحظه می‌کند مشکلی از ناحیه قلب وجود ندارد، چند ساعت بعد مجددا احساس ناراحتی می‌کند این بار معاینات بیشتری انجام می‌شود و می‌گویند بهتر است به مرکزی در بیرون زندان برده شود و مورد آزمایش تخصصی قرار گیرد. آنجا که برده می‌شود تشخیص می‌دهند ناراحتی قلبی درست است و او سکته کرده و این باعث می‌شود فردای آن روز هم فوت کند.

محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: افرادی ممکن است در داخل منتقد باشند که آیا همه‌ی این مسیر انجام شده است یا خیر؟ آیا به دادستان یا زیر مجموعه دادستان یا خانواده وی خبر داده شده یا خیر؟ آیا پرسیده شده یک پزشک خانوادگی دارید یا نه؟ آیا می‌خواهید در این بیمارستان درمان شود یا به بیمارستان دیگری منتقل شود؟ پاسخ این سوالات را هنوز به من نداده‌اند و اگر مواردی انجام نشده باشد، پیگیری خواهیم کرد. اگر کسی در داخل نسبت به این موضوعات منتقد باشد باید انتقادش را بپذیریم و اگر نقیصه‌ای وجود دارد رفع کنیم.

وی درباره کالبدشکافی جسد نیز توضیح داد: اگر قرائن و شواهدی وجود نداشته باشد، طرف هم منع کند یا درخواستی داده نشود کالبدشکافی انجام نمی‌شود. اگر مواردی ضرورت پیدا کند کالبدشکافی انجام می‌شود. جز دو سه سوالی که مطرح کردم و هنوز پاسخی داده نشده است، بقیه موارد این موضوع روال عادی خود را طی کرده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت خانمی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود و وقفه‌ای در اجرای حکم اسیدپاش ایجاد شد، اظهار کرد: این حکم اگر فرد مجنی‌علیه رضایت به اجرا دهد، اجرا می‌شود. زجری که این خانم و خانواده او کشیده‌اند حتی با قصاص التیام نمی‌یابد اما به هر میزانی که ممکن است، باید خواست آنها را اجرا کرد.

قصاص مرد اسیدپاش در صورت اصرار آمنه اجرا می‌شود
وی خاطر نشان کرد: این خانم ظاهرا برای ادامه معالجات به خارج تشریف برده‌اند. مقدمات پزشکی اجرای حکم فراهم شده و به محض آمدن این خانم اگر بر خواسته خود باقی باشند، حکم اجرا می‌شود.

خبرنگار دیگری پرسید تمامی عوامل فتنه‌های 88 محاکمه شده‌اند اما برخی افراد مثل فائزه هاشمی هنوز مورد محاکمه قرار نگرفته‌اند. آیا قرار است تغییر رویه‌ای در پرونده ایشان صورت گیرد؟

منبع: تابناک





تاریخ : جمعه 90/3/27 | 8:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
شرکت ایرباس اعلام کرد در نظر دارد تا سال دو هزار و پنجاه، هواپیماهایی با سقف شیشه ای تاسیس کند. چارلز چمپیون معاون مهندسی شرکت هواپیمایی ایرباس می گوید این شرکت در نظر دارد برای شروع، شناسایی مسافر با اثر دست و به دست آوردن انرژی از بدن مسافران برای هواپیما را برای تامین روشنایی کابین اجرایی کند. همچنین این شرکت برنامه دارد تا دو هزار و پنجاه، هواپیماهایی را با سقف شیشه ای تولید کند و با محیط زیست نیز سازگار باشد و موادی را در ساخت هواپیماهای خود به کار گیرد که قابل بازیافت نیز باشند. برنامه ایرباس از تولید این دست هواپیماها، پروازهایی به یاد ماندنی برای مسافران و ایجاد بازارهای تازه برای خود است.









تاریخ : جمعه 90/3/27 | 8:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">