سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 
با اینکه امروز انواع گیاهان آپارتمانی در دسترس خریداران است، خرید گیاه مناسب چندان آسان نیست. گونه‌هایی از گیاهان که در اماکن عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند و از هر نظر شاد و سرحال به نظر می‌رسند، شاید در خانه چندان به کار نیایند.
 


با اینکه امروز انواع گیاهان آپارتمانی در دسترس خریداران است، خرید گیاه مناسب چندان آسان نیست. گونه‌هایی از گیاهان که در اماکن عمومی به نمایش گذاشته می‌شوند و از هر نظر شاد و سرحال به نظر می‌رسند، شاید در خانه چندان به کار نیایند. گاهی، در اماکن عمومی، گیاهانی را به صورت اجاره در معرض دید قرار می‌دهند و زمانی که تازگی و شادابی آنها به پایان می‌رسد آنها را به گلخانه‌ها بازمی‌گردانند. اگر می‌خواهید گیاهی را بخرید، نخست به پرسش‌های زیر پاسخ دهید و از میان گیاهان مختلف آنچه را که واقعا به درد شما می‌خورد انتخاب کنید.

پرسش 1: آیا گیاهی را می‌خواهید که سرتاسر سال به نمایش گذاشته شود؟

همه گیاهان آپارتمانی، به هر صورت، زیبایی و طراوت خود را به نوعی در همه سال به نمایش می‌گذارند. مشکل در مورد گیاهان گل‌آور است. بعضی از گیاهان گل‌آور،‌ در زمانی محدود، نمادارند و پس از اینکه دوران گل‌آوری آنها به پایان می‌رسد دیگر جایی در اتاق‌ها یا سالن‌های پذیرایی ندارند. اما در میان این دسته از گیاهان، گونه‌هایی هم هستند که می‌توانند در سراسر سال به نمایش گذاشته شوند و از زیبایی خود بیننده را بهره‌مند سازند.


پرسش 2: وقت آزاد و مهارت شما چه اندازه است؟

بعضی از گیاهان خانگی با شرایطی متنوع سازگاری پیدا می‌کنند. از میان این دسته از گیاهان (مقاوم و پایدار) گونه‌های زیر را می‌توان نام برد: سانسوریا، آسپیدیسترا (عبایی)، گیاهان گوشتی مشهور (اگر خشک نگهداری شوند)، سیپروس (اگر مرطوب نگه داشته شوند). این دسته را ما اصطلاحا «گیاهان گروه آسان» نامگذاری کرده‌ایم. در مقابل این گروه، دسته‌ای دیگر از گیاهان هستند که به اصطلاح «ظریف و لطیف» نامگذاری شده‌اند. از این دسته می‌توان به آکالیفا، کالاتئا، گارانیا و غیره اشاره کرد. البته کل این موضوع به علاقه و مهارت و پشتکار باغبان خانگی بستگی دارد.


پرسش 3: برای کاری که در نظر گرفته‌اید چه مبلغی را می‌خواهید بپردازید؟

معمولا بیشتر مردم گیاهان را در گلدان‌های 5/7 تا 15 سانتی‌متری خریداری می‌کنند. آن‌ها هنگام خرید با اختلاف قیمت‌ها روبه‌رو می‌شوند چون بعضی از گونه‌ها خیلی گرانتر از گونه‌های دیگر هستند. پرورش‌دهندگان حرفه‌ای در این مورد احتیاط زیادی نشان می‌دهند چون آنها مسایلی مانند کندی در رشد و مشکلات تکثیر را هم در نظر می‌گیرند. پس چنانچه می‌خواهید گیاهان متنوعی را خریداری کنید ولی بودجه شما محدودیت دارد، بهتر است گلدان‌های کوچکی را بخرید تا هم پول کمتری خرج کنید و هم با مراقبت‌های لازم، آنها را به بوته‌ها یا درخچه‌های پرپشت و درشت‌قامت تبدیل کنید. راه بهتر آن است که با بذرپاشی یا استفاده از قلمه‌ها، گیاهان متنوعی را برای خود پرورش دهید.

پرسش 4: گیاهی که می‌خواهید بخرید باید چه اندازه‌ای داشته باشد و شکل آن چگونه باشد؟

پیش از خرید، شکل و اندازه گیاهی را که در نظر دارید، با توجه به نوع برگ‌ها یا گل‌های آن مشخص کنید. البته محل‌هایی را که می‌خواهید برای نگه‌داری گیاهان مورد استفاده قرار دهید، با توجه به شکل و اندازه و نوع گل و برگ آنها آماده سازید.

پرسش 5: آیا می‌توانید شرایط لازم را برای نگه‌داری گیاهان در خانه فراهم آورید؟

گیاهان به شرایط مختلفی از نظر نور، سرما، گرما و رطوبت نیاز دارند.

شکل گیاهان خانگی

هنگام انتخاب گیاه توجه به اندازه و شکل آن اهمیت فراوانی دارد. یک گیاه کوتاه ‌قامت در نزدیکی و چسبیده به دیواری لخت و بلند، کاملا بی‌قواره به نظر می‌آید. قراردادن گیاهی درخت‌گونه در لبه پنجره‌ای باریک نیز با قواعد ایمنی همخوانی ندارد. به خاطر داشته باشید که یک دراسینا یا فیکوس جوان و ریز جثه پس از چندین فصل درون خانه به درختچه‌ای تناور و بزرگ تبدیل خواهند شد.

گیاهان از نظر شکل به شش دسته اصلی تقسیم می‌شوند که همه گیاهان خانگی تقریبا در داخل یکی از این دسته‌ها جای می‌گیرند. البته مواردی هم هست که گیاهی مثلا در ابتدا جزء یک دسته بوده ولی با گذشت زمان که سن آن بالا می‌رود به دسته دیگری انتقال پیدا می‌کند.

 


گیاهان علف‌گونه

گیاهان این دسته برگ‌هایی باریک و بلند دارند و روند رشد‌شان مانند علف است. تعداد خیلی کمی از این نوع گیاهان برای نگه‌داری و پرورش در خانه‌ها استفاده می‌شوند زیرا شکل برگ‌های آنها کلا برای دکوراسیون داخلی خانه مناسب نیست. چند گیاه از این دسته که برگ‌هایی بلند و بسیار نازک دارند، به عنوان گیاه خانگی نام برده شده‌اند؛ از جمله آکوروس. پرورش و نگه‌داری از گونه‌ای از گیاهان علفی شکل که برگ‌های پهن دارند، مانند کلروفیتوم نیز در خانه‌ها رواج دارد. همچنین چند گیاه گل‌آور هستند که برگ‌هایی علفی شکل دارند و علاقه‌مندان زیادی هم در همه جا پیدا کرده‌اند. مشهورترین این نوع عبارتند از: بیل برژیا، تیلاندسیا و نرگس. 

 

 

گیاهان بوته‌ای

این دسته از گیاهان مجموعه‌ای از واریته‌هایی را به وجود می‌آورند که به دلیل ویژگی‌هایی که دارند نمی‌توانند از گروه‌های گیاهی به شمار آیند. ویژگی ظاهری این گیاهان آن است که چندین ساقه از سطح گلدان می‌روید که نه می‌توان آنها را عمودی و نه افقی مطلق نامید. این عادت رویشی در این دسته از گیاهان حالت استاندارد و قابل قبولی به خود گرفته است. گاهی ساقه‌ها کوتاه و کوچک و برگ‌ها حالت متراکم دارند، مانند پپرومیا و گاهی ساقه‌ها بلند و برگ‌ها شکل بوته به خود می‌گیرند مانند آکوبا. برخی از گیاهان این دسته ذاتا و به طور طبیعی شکلی بوته‌ای دارند و برخی دیگر برای بوته شدن نیاز به هرس منظم دارند. در دسته اول، رویش پاجوش‌ها که به طور طبیعی انجام می‌گیرد به گیاه حالت بوته‌ای می‌دهند و در دسته دوم باید برای رویش پاجوش‌ها و شکل‌گیری گیاه، کار هرس را در فواصل و زمان‌های منظم و معین انجام داد. نمونه‌هایی از این دسته عبارتند از آکی منس، بگونیا، رکس، پیله‌آ و مارانتا. 

 


گیاهان راست قامت

مشخصه گیاهان راست قامت این است که ساقه‌ها به صورت عمودی می‌رویند و گاهی ارتفاعشان بین سه سانتی‌متر تا بلندترین گیاه خانگی موجود متغیر است. دسته‌ای که قامتی متوسط دارند، در آرایش گیاهان مختلط نقشی اساسی ایفا می‌کنند. چون احساسی را که از دیدن گونه‌های گیاهی انبوه و کوتاه و خپل به انسان دست می‌دهد، متعادل و خنثی می‌سازند. گیاهان بلند قامت این دسته معمولا به صورت تکی به نمایش در می‌آیند تا تمرکز دید را به سوی خود جلب کنند.

گیاهان ستونی شکل

این دسته از گیاهان ساقه‌هایی عمودی و کلفت دارند که یا بدون برگ هستند یا رویش برگ‌ها بر روی ساقه‌ها به شکلی است که حالت عمودی گیاه را خنثی نمی‌سازند. بسیاری از کاکتوس‌ها و بعضی از گیاهان گوشتی همین عادت رویشی را دارند، نمونه‌هایی چون: سرئوس، هاورتیا، نوتوکاکتوس از این دسته‌اند.

درختان یا درختچه‌ها

در نمایشگاه‌های بزرگ و بسیاری از کلکسیون‌ها، این دسته از گیاهان نمونه‌هایی چشم‌گیر و اصلی به شمار می‌آیند و شکل رویشی همه درختچه‌ها (یا درختان) به یک صورت است. ساقه‌ای از مرکز خاک می‌روید، گاهی شاخه ‌شاخه و گاهی بدون شاخه، یعنی گاهی ساقه‌ اصلی به دو یا چند شاخه فرعی منشعب می‌شود و گاهی به صورت ساقه‌ای تکی به جا می‌ماند. بر روی این ساقه یا شاخه‌ها عموما برگ‌هایی می‌رویند که پایه یا برگ‌های کوچکی دارند. بعضی از این گیاهان (بهتر بگوییم درختچه‌ها) قامتی کوچک دارند مانند درختچه‌های مینیاتور گوشتی یا نهال کرتون. برخی دیگر ارتفاع قامت‌شان حتی ممکن است به سقف هم برسد. نمونه‌هایی از این دسته را می‌توان شامل: آفلاندرآ، سیتروس، فیکوس بنجامین، الئوروس فیکوس الاستیکاو شفلرآ دانست.

نخل نماها

در جوانی ساقه‌های این گیاهان از ته‌برگ‌های دراز که به دور ساقه می‌پیچند پوشانیده شده‌اند. در حالت بلوغ که گیاه یا درختچه شکل «نخل» به خود می‌گیرد، معمولا قسمت‌های پایین تنه با برگ‌هایی آراسته می‌شود. نمونه‌های بزرگ این نخل نماها معمولا در اماکن عمومی و به صورت تکی به نمایش گذاشته می‌شوند. نمونه‌هایی از این درختچه‌ها عبارتند از: بیائوکارنا، دراسینا و پاندائوس.

گیاهان بالارونده و شرابه‌دار

ساقه‌های این دسته از گیاهان را می‌توان با استفاده از «قیم» به سوی بالا هدایت کرد یا اجازه داد تا آنها آزادانه از سطح گلدان‌ها، آبشارگونه به زیر سرازیر شوند. بعضی از گونه‌های این دسته را (البته نه همه را) می‌توان به دو شکل پرورش داد و نگهداری کرد. در مورد بالارونده‌ها می‌توان آنها را بر روی داربست‌های مشبک، ریسمان، لوله‌هایی از نی، حلقه‌های سیمی و تیرک‌های عمومی پرورش داد و اگر آنها را بر روی قیم‌های مقاوم پرورش دهید، به عنوان پارتیشن‌ بین اتاق‌ها یا فضاهای خالی قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید بگذارید این گیاهان به صورت افقی و در باغچه‌های خانگی بر روی زمین پخش شوند یا از لبه گلدان‌ها یا سبدهای آویخته آبشارگونه به طرف پایین سرازیر شوند. معمولا انواع بالارونده این دسته را به عنوان «راست قامت» می‌شناسند. گونه‌های دوقلو (آنهایی که دو ساقه دارند) را به گونه‌ای پرورش می‌دهند که به دور «قیم» خود می‌پیچند و بالا می‌روند. گونه‌های چسبنده را باید در فواصل و زمان‌های منظم، به بدنه‌ قیم چسبانید تا «خوی» بالاروندگی خود را حفظ کنند. در غیر این صورت ساقه‌ها زود به هم می‌چسبند و کلاف‌های سردرگمی به وجود می‌آورند. گونه‌هایی را که ریشه هوایی به بار می‌آورند باید به روی تخته چوب‌هایی که از خزه پوشیده شده‌اند پرورش داد. نمونه‌هایی از این دسته از گیاهان شامل: دیفن باخیا، پاسیفلورا، فیلودندرون و استفانوتیس هستند.






تاریخ : پنج شنبه 90/3/26 | 8:22 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
طراحان آمریکایی، مدلی مفهومی از لپ‌تاپ خورشیدی فوجیتسو ساخته‌‎اند که به گفته کارشناسان، این فناوری می‌تواند صنعت تولید لپ‌تاپ را متحول کند.
 
این لپ‌تاپ از سلول‌های خورشیدی، صفحه نمایش قابل انعطاف OLED و مواد بادوام پیشرفته ساخته شده است که در کنار هم یک دستگاه بسیار کارآمد را تشکیل می‌دهند.
 
وقتی نمایشگر OLED گسترده شود، به یک نمایشگر بزرگتر تبدیل می شود. سلول‌های خورشیدی در کناره‌های لپ‌تاپ قرار می‌گیرند که در حالت گسترده بودن دستگاه باتری را شارژ می‌کنند. طراحان این دستگاه امیدوارند با پیشرفت‌های جدید در فناوری پردازنده‌ها، این امکان فراهم شود که با تولید انرژی اضافی امکان شارژ دستگاه‌های دیگر نیز از طریق USB فراهم شود.


بر اساس گزارش دیزاین بوم، این رایانه برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها از ماژول 4G استفاده می‌کند. سه دوربین آن که در بخش فوقانی صفحه نمایش قرار گرفته‌اند امکان عکس برداری سه بعدی را فراهم می‌کنند. این دوربین‌ها نقش یک ورودی حرکات صورت را نیز دارند و کاربران می‌توانند با انجام حرکات ساده به دستگاه فرمان بدهند. همچنین یک نمایشگر OLED کوچک به قسمت خورشیدی لپ‌تاپ اضافه شده تا پیشرفت شارژ باتری، قدرت سیگنال 4G و یا هر اخطار یا پیغام دیگری را که هنگام شارژ باتری دریافت می‌شود، نشان دهد.


دیگر ویژگی جالب این لپ‌تاپ لاستیکی بودن سطح داخلی آن است که هنگام بسته شدن دستگاه مانع از خراشیدگی نمایشگر می‌شود و سطح خارجی آن از جنس پلی کربنات است.


با وجودی که این این لپ‌تاپ هنوز تا رسیدن به تولید انبوه و عرضه به مشتریان راه درازی پیش رو دارد اما قطعا نشان دهنده توجه سازندگان آن نسبت به تغییر فرایند تولید لپ‌تاپ به شکل سازگار با محیط زیست است.





تاریخ : پنج شنبه 90/3/26 | 7:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
هضم میوه‌ها همراه با غذا منجر به ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که جذب غذا را مشکل می‌کند بنابراین بهتر است به آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده جداگانه نگاه کنید
 
شکی نیست که خوردن میوه ضامن سلامتی است و خوردن آن‌ باید یکی از عادت‌های غذایی همیشگی ما باشد؛ اما این تنها یک بخش ماجراست چون همان‌قدر که خوردن میوه‌ها مهم و قابل توصیه است، زمان و چگونگی خوردن آن‌ها هم مطرح است، مثلا اینکه بدانیم میوه‌ها را  باید همراه با غذا بخوریم یا قبل و بعد از آن در برنامه‌ریزی ما برای خوردن میوه‌ها بسیار تاثیر‌گذار است چون یک باور رایج این است که خوردن میوه همراه با وعده‌های غذایی ‌اصلی، مانع جذب مواد مغذی می‌شود! از طرف دیگر با رسیدن تابستان پای آبمیوه‌ها هم در میان است و یک سوال مهم دیگر این‌که آبمیوه‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای میوه‌ها باشند؟! «دکتر فرید نوبخت حقیقی»، کارشناس ارشد تغذیه در این گزارش به سوال‌های شما پاسخ می‌دهد.
 روزانه، 4 واحد میوه بخورید

میوه‌ها به‌عنوان یکی از مواد‌غذایی مورد نیاز بدن انسان نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می‌کنند. به‌طور کلی نیاز به خوردن میوه یکی از نیازهای اساسی ماست که نباید ساده و بی‌تفاوت از کنار آن عبور کنیم. میوه‌ها علاوه بر اینکه از خوراکی‌هایی خوش طعم و خوش خوراک هستند به‌عنوان منابع سرشار از ویتامین، فیبرها و املاح معدنی مورد نیاز بدن هم به شمار می‌روند اما همانقدر که خوردن میوه‌ها مهم است بحث چگونگی خوردن، از نظر زمان و مقدار آن‌ها هم مطرح است بدن ما روزانه باید بخش مشخصی از کالری مورد نیاز خود را از طریق میوه‌ها دریافت کند که معمولا این مقدار بسته به شرایط افراد و از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما در یک نگاه کلی باید گفت به‌طور متوسط یک فرد بالغ باید روزانه دسته کم 3 تا 4 واحد از انواع میوه‌ها مصرف کند تا نیاز بدنش به املاح، فیبر و ویتامین‌های موجود در آن‌ها تامین شود. منظور از یک واحد میوه هم بنابر قرارداد تعریف شده، مقدار میوه‌ای است که از نظر حجم به اندازه یک سیب متوسط باشد اما تنها مقدار و حجم میوه‌ها مطرح نیست، برای استفاده مناسب از این منابع سرشار از ویتامین باید به زمان و چگونگی خوردن آن‌ها هم دقت کرد.
     میوه،‌ بهترین میان‌وعده است

یک برنامه غذایی متعادل تشکیل شده از 3 وعده غذایی اصلی و 2 میان وعده در طول روز؛ اما این وعده‌ها به تنهایی نه قادرند همه نیاز بدن به مواد‌غذایی را تامین کنند نه اینکه از احساس گرسنگی که خواه‌ناخواه در طول روز به آن دچار می‌شویم جلوگیری کنند بنابراین پای میان‌وعده‌ها به‌عنوان یکی از منابع تامین‌کننده مقدار کالری مورد نیاز روزانه ما به میان می‌آید. از آنجا که میوه‌ها شرایط یک میان‌وعده مناسب از نظر مقدار کالری، ویتامین و املاح مورد نیاز بدن را دارند توصیه می‌شود بین وعده‌های اصلی و به‌عنوان بهترین میان‌وعده‌ها در برنامه غذایی روزانه افراد جای بگیرند. سرعت جذب قند موجود در میوه‌ها بسیار پایین است از همین رو فرآیند جذب این قند، بسیار کند و به آرامی در بدن انجام می‌گیرد بنابراین خوردن آن‌ها بین وعده‌های اصلی غذا می‌تواند قند خون را در تمام ساعات روز در محدوده ثابتی نگه‌دارد و در نتیجه از بروز احساس گرسنگی یا حتی سیری مفرط جلوگیری کند.
     میوه‌هایی که جذب آهن را سریع‌تر می‌کنند

 ما طبق یک ذائقه قدیمی، سراغ مرکبات و میوه‌هایی مثل لیموترش و نارنج می‌رویم که  باید گفت این اتفاق یک عادت غذایی به جاست آن هم به این دلیل که در مورد خوردن میوه ‌همراه با وعده‌های غذایی نمی‌توان قانون کلی وضع کرد چون میوه‌هایی هم هستند که خوردن آن‌ها همراه با غذا نه تنها بد نیست بلکه به جذب مواد معدنی موجود در غذا کمک می‌کند. این ویژگی به دلیل ویتامین C بالای موجود در برخی میوه‌هاست. همراهی ویتامین ‍‍‍C با وعده‌های اصلی، جذب آهن، روی و کلسیم موجود در مواد‌غذایی را بیشتر می‌کند بنابراین لیمو، نارنج و حتی پرتقال میوه‌هایی هستند که خوردن آن‌ها همراه با غذا نه تنها بد نیست بلکه جذب آهن را بیشتر هم می‌کند. اما در مورد میوه‌های شیرین داستان فرق می‌کند، از آنجا که این میوه‌ها قند خون را بالا می‌برند، توصیه می‌شود بعد از غذا و معمولا به‌عنوان میان‌وعده عصر یا صبح‌گاهی خورده شوند چون این مواد به دلیل افزایش قند خون، در شما احساس سیری کامل ایجاد می‌کنند،  درحالی‌که خوردن همین میوه‌ها قبل از غذا به‌عنوان دسر، سیری کاذب ایجاد می‌کند و باعث کم اشتهایی می‌شود البته این کم‌اشتهایی کاملا موقتی است و شما ناچارید به فاصله کوتاهی و با خوردن غذای بیشتر آن را جبران کنید.
    بعد از غذا میوه نخورید

 همانطور که پیش‌تر از این هم اشاره شد میوه‌ها منابع سرشاری از فیبرها هستند. بنابراین اگر بعد از غذا خورده شوند به دلیل مقدار فیبر بالایی که دارند سرعت حرکت غذا را در دستگاه گوارش زیاد می‌کنند و در نتیجه مانع جذب تمامی ریزمغذی‌های موجود در آن می‌شوند. در حقیقت جریان از این قرار است، از آنجا که میوه‌ها منابع غنی از فیبر هستند وقتی که میوه می‌خوریم یک‌باره مقدار زیادی فیبر وارد دستگاه گوارش ‌ما می‌شود. این فیبرها باعث تند شدن حرکات دودی شکل روده‌ها می‌شوند و در نتیجه عبور مواد‌غذایی در دستگاه گوارش خیلی سریع‌تر از حد معمول انجام می‌گیرد. به این ترتیب وقتی میوه را همراه یا بلافاصله بعد از غذا می‌خوریم، مواد‌غذایی با سرعت بیشتری از دستگاه گوارش ما عبور می‌کنند و به دلیل همین حرکت سریع، جذب خیلی از مواد‌غذایی مثل ویتامین‌ها، مواد معدنی و... بسیار کم می‌شود. از این‌روست که همیشه توصیه شده بلافاصله بعد از غذا، میوه مصرف نکنید.
نکته : هضم میوه همراه با غذا باعث ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که جذب غذا را مختل می‌کند. علاوه بر این، چون خود میوه‌ها دارای کالری هستند، بهتر است به‌عنوان میان وعده جداگانه مصرف شوند

    میوه‌ها را با پوست بخورید

یک سوال همیشگی در مورد میوه‌ها این است که باید آن‌ها را با پوست خورد یا بدون پوست؟ اتفاقا خیلی از افراد به این بهانه‌ که پوست میوه‌ها می‌تواند محل تجمع آلودگی‌ها و حتی سموم ضد‌آفت باشد از خوردن پوست آن‌ها خودداری می‌کنند غافل از اینکه به این ترتیب خود را از دریافت منابع فیبر و ویتامین زیادی محروم کرده‌اند. معمولا در پوست میوه‌ها مقدار متراکمی فیبر و ویتامین وجود دارد و این مقدار حتی گاهی بیشتر از مغز خود میوه است. به‌عنوان مثال مواد فیتوشیمیایی ضد‌سرطانی که در پوست سیب درختی وجود دارد 78 درصد بیشتر از مغز این میوه است بنابراین کاملا واضح است که حذف پوست میوه‌ها ما را از دریافت بخش زیادی از خواص آن‌ها محروم می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود میوه‌ها را تا جایی که ممکن است با پوست بخورید مگر اینکه دستگاه گوارش شما نسبت به هضم میوه‌ها با پوست حساس باشد. البته طبیعی است که برای خوردن میوه‌ها با پوست باید از شست‌وشوی مناسب آن‌ها مطمئن باشیم.

آبمیوه‌ را جایگزین میوه‌نکنید!

آبمیوه‌ها در شمار نوشیدنی‌های محبوبی قرار دارند که در فصل بهار و تابستان تمایل به استفاده از آن‌ها بیشتر از همیشه می‌شود. متاسفانه در بین مردم این باور غلط رایج است که خوردن مایعات تاثیر چندانی روی اضافه وزن ندارد، درحالی‌که به هیچ وجه اینطور نیست. به‌طوری که نه تنها خوردن آبمیوه ‌بلکه خود میوه‌ هم به دلیل مقدار کالری که دارد روی اضافه وزن بی‌تاثیر نیست. مصرف یک لیوان آبمیوه معادل عصاره گرفته شده از تمام میوه‌هایی است که برای تهیه آن استفاده شده، بنابراین کالری تمام میوه‌ها را یک‌جا دارد. نکته دیگر در مورد این نوشیدنی‌ها این است که بسیاری از آب‌میوه‌هایی که ما از آبمیوه فروش‌ها به‌عنوان نوشیدنی‌های طبیعی تهیه می‌کنیم علاوه بر قند طبیعی خود میوه‌، برای خوش طعم شدن دارای مقدار قابل توجهی شکر هم هستند که خود این شکر می‌تواند کالری اضافه‌به بدن ما وارد کند. این درحالی است که اغلب ما بر این تصوریم که در خوردن آبمیوه و حتی میوه‌ها به دلیل قند طبیعی که دارند هیچ محدودیتی وجود ندارد چون این مواد منجر به اضافه وزن نمی‌شوند! به هر حال میوه و آبمیوه‌ها هم به سهم خود مقدار مشخصی کالری دارند که به طبع مصرف بیش از مقدار نیاز آن‌ها می‌تواند افزایش وزن را به‌دنبال داشته باشد. اتفاقا این حساسیت در مورد آبمیوه‌ها بیشتر هم می‌شود. وقتی ما آبمیوه مصرف می‌کنیم در حقیقت بدن‌مان را از فیبری که درون خود میوه‌وجود دارد محروم کرده‌ایم درحالی‌که خود این فیبر خاصیت‌های بسیاری دارد از جمله این‌که از ابتلا به برخی از سرطان‌ها جلوگیری می‌کند وکارکرد دستگاه گوارش و میزان قند خون را تنظیم می‌کند. به‌طور کلی منظور از این توضیحات، صرف‌نظر کردن از آبمیوه‌ها نیست بلکه این است که با توجه به مردود بودن این تصور که خوردن آبمیوه منجر به اضافه وزن نمی‌شود خوردن آن تا حد امکان محدود شود.





تاریخ : پنج شنبه 90/3/26 | 7:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()






تاریخ : پنج شنبه 90/3/26 | 7:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

اس ام اس های تبریک روز پدر و ولادت مولای عاشقان، حضرت علی (ع) 

پدر جان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ،

بدان که برای من بهترینی . روز پدر مبارک باد . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدر ای چراغ خونه! مرد دریا، مرد بارون
با تو زندگی یه باغه، بی تو سرده مثل زندون
هر چی دارم از تو دارم ، تو بهار آرزوها
هنوزم اگه نگیری، دستامو می افتم از پا

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

تبریک به کسی که نمی دانم از بزرگی اش بگویم یا مردانگی، سخاوت، سکوت، مهربانی و... بسیار سخت است
پدرم روزت مبارک

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

روز پدر رو به بابای خوب دست و دلبازم تبریک میگم (هم اکنون نیازمند یاری سبز شما می باشیم)

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

ای تکیه گاه محکم من، ای پدر جان ، ای ابر بارنده ی مهر و لطف و احسان

ای نام زیبایت همیشه اعتبارم، خدمت به تو در همه حال، هست افتخارم . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدرم : منی که پدر شده ام می دانم چه رنجهایی برای من کشیدی. من می دانم که با چه

سختی هایی نیازهای من را بر طرف کردی ، پدرم قسم به تمام روزهای سرد و گرم که

برایم زحمت کشیدی دوستت دارم و خیالت برایم تکیه گاه است ، روزت مبارک . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

نمک بر زخم من شیرین تر از خواب سحر گردد ،

جگرها خون شود تا یک پسر مثل پدر گردد . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارک .

از صمیم قلب دوستت دارم . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدر جان ، باش و با بودنت باعث بودن من باش . روزت مبارک .

از صمیم قلب دوستت دارم . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدر جان ، نگاه مهربان و صدای دلنشینت همیشه مرحم دل من در این غربت است ،

بدان که برای من بهترینی . روز پدر مبارک باد . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

پدرم راه تمام زندگیست ، پدرم دلخوشی همیشگیست . روزت مبارک باباجون

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

بابا . . . جونمی ، عمرمی ، قلبمی . . . دوستت دارم و به شما افتخار میکنم . امید که سایه شما تا ابد بر سر ما باشد

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

دلم شده غرق سرور و شعف

کعبه شده بهر علی یک صدف

مرغ دلم رها شده به سوی

ایوان باصفای شاه نجف

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

نیستم بیگانه، هستم آشنایت یا علی

از ازل دل داده بر مهر و ولایت یا علی

تا جمال خویش را در کعبه حق ظاهر کند

پرده گیرد از جمال دلربایت یا علی

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حضرت علی (ع) فرمود: کسی که زبانش را حفظ کند، خداوند عیب او را می پوشاند . . .

-__-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

میلاد مرتضی اسدالله حیدر است

جشن ولادت علی(ع) آن میر صفدر است

زوجی برای فاطمه حق آفریده است

این زادروز همسر زهرای اطهر است

با کوردل بگو، که بجز شیر حق علی (ع)

جای ولادتش حرم خاص داور است؟.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حضرت علی (ع) فرمود: قناعت انسان را بی نیاز می کند.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حضرت علی (ع) فرمود: کار نیک را با منت باطل مکن .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حضرت علی (ع) فرمود: موج های بلا را ، پیش از آنکه بلا سر رسد، با دعا از خود رفع کنید.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

آن شیر دلاور که زبهر طمع نفس / در خوان جهان پنجه نیالود، علی بود

شاهی که وصی بود و ولی بود، علی بود / سلطان سخا و کرم و جود، علی بود . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

تمام لذت عمرم همین است

که مولایم امیرالمومنین است . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حضرت علی (ع) فرمود:

اسلام معنایش تسلیم در برابر دستورات الهی و عمل به آنها می باشد . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

ناگهان یک صبح زیبا آسمان گل کرده بود / خاک تا هفت آسمان، بغض تغزل کرده بود

حتم دارم در شب میلادت، ای غوغاترین / حضرت حق نیز در کارش تأمل کرده بود

هر فرشته، تا بیایی، ای معمایی ترین / بال های خویش را دست توسل کرده بود

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

دل هر چه نظر به وسعت عالم تافت / جز نور تو در عرصه ی آفاق نیافت

هنگام نهادن قدم بر سر خاک / دیوار حرم به احترام تو شکافت . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

حجت حق، از حریم حق، به امر حق عیان شد

روشن از نور رخش، ارض و سما، کون و مکان شد

خانه زاد حق ولادت یافت اندر خانه ی حق

حق به مرکز جا گرفت، باطل گریزان از میان شد . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

زد عشق تو خیمه در دل ما / حل شد زتو جمله مشکل ما

با مهر علی و آل بسرشت /از روز ازل خدا دل ما

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

چه کسی میداند در پس این چهره مهربان خستگیت را

پدرم دوستت دارم . . .

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

ولادت باسعادت مولای عاشقان، امیر مؤمنان، علی علیه السلام، مبارک باد.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-


 
ذکر من، تسبیح من، ورد زبان من علی است

جان من، جانان من، روح و روان من علی است

تا علی (ع) دارم ندارم کار با غیر علی

شکر لله حاصل عمر گران من علی است . . .

ای تو کعبه را نگین/ یا امیر المؤمنین / ای تو خلقت را پدر/ وی خلائق را امین

کن نظر ز روی لطف/ به تمام پدران / روز سیزده رجب/ ای امیر مؤمنان . . .






تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 1:31 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
رنگ سبز باعث می‌شود تا انسان بیشتر و بیشتر احساس آسودگی خاطر کند زیرا این رنگ بیشترین سهم را در طبیعت دارد. سبز از رنگ‌هایی است که طیف‌های گوناگونی دارد، می‌تواند جلوه‌ای خنثی یا غیرخنثی داشته باشد.
 


رنگ سبز باعث می‌شود تا انسان بیشتر و بیشتر احساس آسودگی خاطر کند زیرا این رنگ بیشترین سهم را در طبیعت دارد. سبز از رنگ‌هایی است که طیف‌های گوناگونی دارد، می‌تواند جلوه‌ای خنثی یا غیرخنثی داشته باشد. در دکوراسیون از رنگ سبز ملایم می‌توان در کنار رنگ طوسی برای ایجاد یک زمینه دوست‌داشتنی استفاده کرد و با افزودن سبز جنگلی به چیدمان، درام و احساس بخشید. اگر به دنبال رنگی برای ایجاد آرامش، انرژی و تعادل در دکوراسیون خانه هستید آن رنگ، سبز است. وجود رنگ سبز در خانه به فضا احساسی خوشایند می‌دهد و می‌تواند از مهمانان شما به خوبی پذیرایی کند. در استفاده از رنگ سبز هیچ محدودیتی نیست. در اینجا 10 روش برای افزودن رنگ سبز به دکوراسیون آمده است:

سبز در سرویس بهداشتی:

با الهام از طبیعت برای رنگ دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام می‌توانید روح و روان خود را نو سازید. از سبز ملایم و سبز خزه‌ای در دکوراسیون سرویس بهداشتی خود در حوله‌ها، پرده حمام و دکوراسیون دیوار استفاده کنید.

خوب بخوابید:

مانند سرویس بهداشتی و حمام، اتاق خواب نیز می‌تواند به خوبی زمینه را برای شادابی و تازه شدن روح و روان شما فراهم سازد. در اتاق خواب استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ قهوه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. این ترکیب رنگی که در طبیعت بسیار دیده می‌شود می‌تواند احساس آرامش یک جنگل سبز را در فضا شبیه‌سازی کند. 

سبز در آشپزخانه:

استفاده از رنگ سبز در آشپزخانه در کابینت‌ها و در دکوراسیون دیوار بین دو کابینت‌ها می‌تواند نقش بسیار موثری در ایجاد سکون و آرامش در فضا داشته باشد. از آنجا که مواد غذایی رابطه تنگاتنگی با این رنگ دارند، سبز رنگی دوست داشتنی برای دکوراسیون آشپزخانه است.

حواس آرام:

اگر به دنبال دکوراسیون آرامش‌بخش هستید پیشنهاد می‌کنیم از ترکیب رنگی سبز ملایم و زرد کره‌ای برای دکوراسیون استفاده کنید و به کمک این ترکیب رنگی اتاق را به فضایی برای تمرکز تبدیل کنید. آدمی از بودن در کنار رنگ‌های آرام لذت می‌برد. می‌توانید با افزودن عناصری مناسب با دکوراسیون بر جذابیت بصری آن محیط بیافزایید. 

جوانی از سر بگیرید:

اگر می‌خواهید فضایی انرژی‌بخش و شادی‌آور داشته باشید استفاده از ترکیب رنگی سبز روشن با رنگ زرد روشن را پیشنهاد می‌کنیم. این ترکیب رنگی را می‌توانید بر روکش کوسن‌ها و در آثار هنری استفاده کنید. رنگ سبز می‌تواند به شما کمک کند که خلاق باشید. استفاده از این ترکیب رنگی در فضاهایی مانند اتاق بازی و اتاق کار پیشنهاد می‌شود. 

کودک رنگ سبز را دوست دارد:

سبز سیبی و سبز لیمویی از طیف‌های مناسب و نشاط‌آور رنگ سبز برای دکوراسیون فضای بازی و اتاق کودک هستند. این طیف‌ها را می‌توانید به تنهایی یا در کنار رنگ‌های مناسب دیگری مانند انواع رنگ آبی، زرد، قهوه‌ای یا ارغوانی در دکوراسیون اتاق کودک استفاده کنید و فضایی شاد و سرگرم‌کننده برای کودک بسازید. 

سبز مردانه: 

سبز رنگی بسیار تطبیق‌پذیر است و مخصوص جنسیت خاصی نیست. اما از میان طیف‌های رنگ سبز، سبز ارتشی تا حدودی مردانه‌تر است و برای استفاده در اتاق بیلیارد مناسب است. 

زندگی شهری خود را زنده کنید:

افرای که شهرنشین هستند در زندگی خود فرصت پیاده‌روی در فضای سبز پارک‌ها یا رفتن به چمنزار و دشت و هامون را ندارند. بهترین راه برای ایجاد تازگی در زندگی، آوردن طبیعت به خانه با استفاده از رنگ سبز و مواد طبیعی در دکوراسیون خانه است. برای دکوراسیون خانه خود از طبیعت الهام بگیرید. با این کار زمانی که وارد خانه می‌شوید از خستگی‌ها و فشارهای روحی شما کاسته خواهد شد. 

دکوراسیون سبز، دکوراسیونی سازگار با محیط زیست: 

برای داشتن دکوراسیون سبز و باطراوت افزون بر رنگ سبز از مواد بازیافتنی و سازگار با محیط زیست استفاده کنید. 

سبز در فنگ‌شویی یعنی تعادل: 

سبز رنگ تعادل و به معنی هماهنگی و هارمونی است. پس با استفاده از آن در دکوراسیون خانه خود می‌توانید تعادل و هماهنگی را در خانه خود ایجاد کنید.






تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 11:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
به سؤال های زیر پاسخ دهید تا دریابید چقدر با احساسات خود در ارتباط اید؛ سپس امتیازهای خود را جمع کرده و نتیجه حاصل را مشاهده نمایید!
به سؤال های زیر پاسخ دهید تا دریابید چقدر با احساسات خود در ارتباط اید؛ سپس امتیازهای خود را جمع کرده و نتیجه حاصل را مشاهده نمایید!

1) هنگامی که غمگین و ناراحت هستید، آیا می توانید علت ناراحتی خود را پیدا کنید؟

همیشه (4 امتیاز)        بیشتر اوقات (3 امتیاز)
برخی مواقع (2 امتیاز)        به ندرت (1 امتیاز)

2) هرچند وقت یک بار شما چیزهایی را خریداری می کنید، اما واقعاً نمی توانید از پس هزینه های آنها برآیید؟

همیشه (1 امتیاز)        بیشتر اوقات (2 امتیاز)
به ندرت (3 امتیاز)        هرگز (4 امتیاز)

3) آیا شده که حرفی بزنید و پس از گفتن آن، پشیمان شده باشید؟

اغلب (1 امتیاز)            گاهی (2 امتیاز)
خیلی کم (4 امتیاز)        هیچ وقت (3 امتیاز)

4) وقتی کسی شما را عصبانی کند، در این صورت شما:

با عصبانیت در مقابل او می ایستید (2 امتیاز)
به هیچ کس هیچ حرفی نمی زنید (1 امتیاز)
همه جا از آن شخص گله و شکایت می کنید (3 امتیاز)
به صورت آرام، مسأله را مطرح می نمایید. (4 امتیاز)

5) معمولاً چه مدت طول می کشد که به خواب بروید؟

معمولاً تا به رختخواب می روید، می خوابید (3 امتیاز)
20 دقیقه طول می کشد که بخوابید (4 امتیاز)
خواب راحتی ندارید و سرجایتان می غلتید (1 امتیاز)
یک ساعت یا بیشتر (2 امتیاز)

6) معمولاً در چه شرایطی به خود این اجازه را می دهید که گریه کنید؟

وقتی ناراحت ام و فقط دوستان نزدیک یا خانواده ام حضور دارند. (3 امتیاز)
هر زمان که احساس کنم نیاز به گریه دارم. (4 امتیاز)
هرکاری می کنم تا گریه نکنم. (1 امتیاز)
وقتی تنها هستم. (2 امتیاز)

7) آیا احساس می کنید که دوستان خوبی دارید؟

جمع صمیمی از دوستان و اعضای خانواده دارم. (4 امتیاز)
افراد کمی در زندگی ام هستند. (3 امتیاز)
به سختی می توانم با دیگران ارتباط برقرار کنم. (2 امتیاز)
تنها متکی به خودم هستم و نیاز به کسی ندارم. (1 امتیاز)

8) تا چه حد به توانایی ها و استعدادهایتان اطمینان دارید؟

خیلی زیاد (4 امتیاز)        زیاد (3 امتیاز)
کم (2 امتیاز)            اصلاً (1 امتیاز)

9) چه چیزی موجب شادی و رضایت بیشتر در شما می شود یا به عبارتی، موجب ایجاد انگیزه بیشتر در کارهایتان است؟

تحسین و تشویق دیگران (3 امتیاز)
حس درونی خود (4 امتیاز)
ترس از شکست (2 امتیاز)
زنده ماندن و حفظ حیات (1 امتیاز)

10) از نظر من، شادی و خوشبختی هر کس عمدتاً برپایه:

راه و روشی است که هر شخص در زندگی پیش می گیرد (4 امتیاز)
اقتصاد جامعه (3 امتیاز)
اصولی است که هریک از شما در کودکی با آن تربیت شده (2 امتیاز)
شانس و اقبال فرد است (1 امتیاز)

نتیجه گیری آزمون

امتیاز بین 32 تا 40:
در این صورت باید به شما تبریک گفت چرا که از لحاظ روحی و عاطفی در سلامت کامل هستید و باید به وجود خودتان افتخار کنید. شما توانسته اید با احساسات خود ارتباط خوبی برقرار کنید.

امتیاز بین 24 تا 32:
لازم است شما در شیوه زندگی خود کمی تجدیدنظر کنید، شرایط روحی تان به طرز نابسامانی در نوسان است واگر به همین منوال پیش بروید، از لحاظ سلامت روحی دچار مشکل خواهید شد، شاید یافتن یک شغل جدید یا حتی مشاوره، کار مفیدی باشد.
به هر حال، شما گاهی به خودتان اطمینان کامل دارید و برخی مواقع، قادر هستید با احساسات خود به خوبی کنار بیایید.

امتیاز کمتر از 24:
به شما توصیه می شود که به طور جدی تری به فکر سلامت روحی خود باشید و از کمک های حرفه ای در این راه استفاده نمایید. ممکن است مشکلی در زندگی خود داشته باشید و نیاز باشد تا برای دستیابی به آرامش و سلامت فکری خود، آن مشکل را به نحوی تجزیه و تحلیل نمایید و راه حل مناسبی برای آن بیابید.






تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 11:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()























 





 























 








 




















 

























تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ناحیه «پاموکل» در ترکیه یکی از مکان‌هایی است که از جمله عجایب طبیعی جهان محسوب می‌شود، در زبان ترکی «پاموکل» به معنای قلعه پنبه‌ای است و این به خاطر سنگ‌های تراورتن و چشمه‌های آب گرم است.
پاموکل در ترکیه


ناحیه «پاموکل» در ترکیه یکی از مکان‌هایی است که از جمله عجایب طبیعی جهان محسوب می‌شود، در زبان ترکی «پاموکل» به معنای قلعه پنبه‌ای است و این به خاطر سنگ‌های تراورتن و چشمه‌های آب گرم است. سنگ‌های تراورتن ظاهر متحدالمرکزی دارند و با رنگ سفید حریرگونه یا به قول مردم محلی پنبه‌ای، حالتی معنوی را ایجاد کرده‌اند. چشمه‌های آب گرم «پاموکل» دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که سازه‌های خارق‌العاده با ظاهری ارگانیک را به وجود آورده‌اند.

برج یخی اربس


برج یخی کوه «اربس» در قطب جنوب، یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است و به ‌خاطر دریاچه گدازه‌های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله، میان مجموعه‌های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از شکاف‌های صخره‌های آتشفشانی بیرون می‌آید، سیستم پیچیده‌ای از غارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

آب فشان فلای


آب‌فشان «فلای» واقع در نوادای ایالات متحده. منظره این آب‌فشان طوری به نظر می‌رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی به زمین آورده شده است. آب‌فشان «فلای» یکی از پدیده‌های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است. در سال 1916 مالکان زمین در جستجوی آب برای حاصل خیز کردن این زمین بیابانی بودند. آنان آب را یافتند و آن چشمه تا دهه‌ها جوشان بود، با این وجود مته‌ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره‌ای از آب برخورد که منجر به تشکیل چنین آبفشانی شد.

صخره های نیومکزیکو


صخره‌های «کاشا کاتووه تنت» واقع در نیومکزیکوی ایالات متحده. جایی است که در آن صخره‌های قلمی فرسایش یافته‌ای وجود دارند که از گدازه‌های آتشفشانی طی 6 میلیون سال تشکیل شده‌اند، درحالی‌که صخره‌های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند اما به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع بین چند فوت تا 90 فوت است.

دره ماه


دره ماه، دره‌ای دور افتاده در آرژانتین است. این دره با جرم‌های زمین‌شناسی به وجود آمده که مانند میخ بر زمین کوبیده شده‌اند و از فرسایش سنگ‌های ایستاده در باد شکل گرفته‌اند. همچنین برخی از صخره‌ها نیز به دلیل فرسایش به شکل مدور درآمده‌اند و شبیه گلوله‌های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصل‌خیز بوده اکنون خشک شده و دارای تعداد زیادی فسیل گیاهی و جانوری است که زیست شناسان علاقمند به دوره‌های تاریخی را به این مکان می‌کشاند.

منطقه ژانگی


یک پدیده بی‌نظیر زمین‌شناسی که معروف به «دانکسیا لندفرم» است. در برخی از مناطق چین، مانند «ژانگی» در استان «جانسو» این پدیده قابل رویت است. دانکسیا که یعنی «ابر سرخ» بخشی از زمین است که از سنگ‌های ماسه‌ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوه‌ها و صخره‌هایی عجیب تبدیل شده‌اند.

چشمه سحر آمیز


«چشمه سحرآمیز»، واقع در پارک ملی «چاپادا دیامانتینا» در 400 کیلومتری «سالوادر»، پایتخت ایالت «باهیا» در کشور برزیل قرار دارد. این چشمه عمق 120 فوتی دارد و آب آن آن قدر شفاف است که صخره‌ها و تنه‌های درختان قدیمی در کف آن قابل رویت است. هنگامی‌ که خورشید در سمت راست است، نور از یک شکاف وارد می‌شود و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می‌کند. دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و خاصش بسیار محدود است.

جنگل سنگی


«جنگل سنگی» در کشور چین، نمونه زیبایی از توپوگرافی انباشت سنگ آهک است. صخره‌های آن از سنگ آهک درست شده و توسط آبی که به سطح رخنه کرده شکل داده شده است. این آب همه چیز را به جز ستون‌ها از بین برده است. این جنگل از دوران سلطنت «مینگ» به‌ عنوان اولین شگفتی طبیعی جهان شناخته شد.

منطقه هونان


منطقه «هونان» در کشور چین، مملو از مناظر چشم‌گیر است و «وولینگیان» باشکوه یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های آن است. این جاذبه طبیعی از بیش از 3 هزار لایه انباشتی سنگ آهک تشکیل شده است‌. در این مکان آبشارهای زیبا و بزرگ‌ترین غار آهکی آسیا قرار دارد.

سالرد


«سالرد» یک بیابان نمکی در میانه «آلتیپلانو» و یکی از مناظر تجسمی بولیوی است. این مکان، بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منعکس می‎کند که با آسمان اثر تقارنی ایجاد می‌کند. در این بیابان چندین دریاچه با رنگ‌های غیر معمول وجود دارد که علت آن وجود رسوبات معدنی است.






تاریخ : چهارشنبه 90/3/25 | 7:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

789. تلاش برای اتصال L2TP فراهم نمی گردد زیرا لایه امنیتی با یک خطای پردازشی در طول سازگاری با کامپیوتر راه دور مواجه است .

790 . تلاش برای اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا تایید گواهینامه بر روی کامپیوتر راه دور میسر نمی باشد .

791 . اتصال L2TP میسر نمی باشد زیرا خط مشی امنیتی (security policy) برای اتصال یافت نمی شود .

792 . اتصال L2TP صورت نمی گیرد زیرا زمان توافق امنیتی به پایان رسیده است .

793 . اتصال L2TP میسر نمی گردد زیرا این خطا رخ می دهد در حالی که در مورد امنیت به توافق می رسند .

794 . ویژگی RADIUS ا ین کاربر PPP نمی باشد .

795 . ویژگی RADIUS نوع تونلی برای این کاربر ، نادرست می باشد .

796 . ویژگی RADIUS نوع خدمات برای این کار نه قالب بندی می شود و نه callback قالب بندی می شود .

797. مودم پیدا نشد .

798 . گواهینامه ای شناسایی نمی شود که بتواند پروتکل قابل ارائه استفاده شود .

799 . اشتراک اتصال اینترنت میسر نمی گردد زیرا دو IP شبیه به هم در شبکه وجود دارد . IC ها به میزبانی نیازمند می باشند که برای استفاده از ??? ، ??? ، ? ، ? پیکر بندی شده است . مطمئن شوید که هیچ سرویس گیرنده دیگری برای استفاده از ??? ، ??? ، ? ، ? پیکر بندی نشده است .

800. قادر به ایجاد اتصال VPN نمی باشد . سرویس دهنده VPN در دسترس نمی باشد و یا ممکن است پارامترهای امنیتی برای اتصال به درستی پیکربندی نشده باشند .






تاریخ : سه شنبه 90/3/24 | 9:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">