سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

وظعیت زنان در عربستان ، زندگی یا زندان ؟!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
بهترین تفریح زنان عربستانی پرسه زدن در فروشگاه های لباس و زیورآلات است که اغلب تا ساعت ده شب باز هستند.
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 گفته می شود در این کشور هیچ زنی اجازه ندارد به تنهایی برای خرید به بیرون منزل برود و حتماً باید یک پسر بالغ همراهشان باشد!

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 به طور معمول خانواده‌های متمول عرب برای زنان خود فردی فیلپینی یا پاکستانی را اجاره می‌کنند که در خدمت خانم یا دختران منزل باشد و با او برای خرید و یا کارهای شخصی بیرون برود.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زن سعودی‌ای که دو قلو به دنیا آورده است.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زن سعودی پشت سر شوهرش در رمی جمرات.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 اگرچه در عربستان سعودی، اشتغالِ زنان ممنوع نیست، اما شرایط و محدودیت‌های بسیاری وجود دارد و زنان می بایست ، پیش از شروع به کار، از وزارت شئون اسلامی اجازه بگیرند.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 گفته می شود به کار گرفتنِ زنان در بسیاری از سمت‌های اجرایی، وزارتخانه ها، ادارات و دادگستری ممنوع است؛ همچنین انتخابِ زنان به عنوانِ قاضی در عربستانِ سعودی منتفی ست.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زن سعودی با زیور آلات گران قیمت.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زنان سعودی در حال نقاشی روی نیمکت پارک.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زنان سعودی در کنار مردان به زیارت می‌روند.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
زن زائر سعودی.
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 در دیدگاه سنتیِ عربستان سعودی، همواره دختران از آموزش دیدن در مدارس محروم بودند و تنها پسران حقّ شرکت در مدرسه‌ها را داشتند. با تشکیلِ دولت جدید عربستان و تأسیس وزارت آموزش، دختران نیز اجازه یافتند به مدرسه بروند. در سال ???? ، نخستین دبستان دخترانه در مکّه تاسیس شد؛ از آن سال به بعد، مدارس، آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های دخترانه بسیاری در شهرهای مختلف عربستان سعودی بنیاد شد و آموزشِ دختران در سطحِ کلان توسعه یافت- به نحوی که سازمانِ آموزشِ زنان از وزارتِ آموزش و پرورش عربستان جدا شد.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زن سعودی در کتاب فروشی سرگرم انتخاب کتاب.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زن عرب در یک جشن سنتی در ریاض یک شاهین را بر روی دست خود نگه داشته است.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زنان و دختران سعودی در بازار.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 بر اساس قانون عربستان، زنان می توانند در مدارس دخترانه، کارگاه‌های خیاطی، بیمارستان‌ های زنان و کارهایی نظیر این به کار بپردازند.

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 زنان سعودی در گرمای 40 درجه زیر نور خورشید.






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 10:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

وظعیت زنان در عربستان ، زندگی یا زندان ؟!

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

مسئله برابری حقوق زن و مرد در کشور "عربستان" یکی از مسائلی است که در سال های اخیر توجه رسانه‌ های بین المللی را به خود جلب کرده و باعث شده تا گزارش های زیادی از وضعیت زنان این کشور منتشر شود. بویژه با رشد دسترسی به اینترنت، اکنون زنان عربستانی دنیای متفاوت از جامعه بسته و سنتی خود مشاهده می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا مسئله "حق رای" و "اعطای حق رانندگی" به یکی از چالش ‌های اساسی مسئله حقوق زنان در عربستان تبدیل شود. در سال جاری "کمیته حذف تبعیض علیه زنان سازمان ملل متحد" گزارشی را منتشر کرد.



در آن گزارش از دولت عربستان خواسته شده تا هرچه سریعتر به مسئله قیمومیت مردان در این کشور خاتمه دهد و در راه برابری حقوق زنان و مردان بکوشد. این در حالی است که عربستان در سال ???? به معاهده بین المللی حذف تبعیض علیه زنان پیوسته و "سازمان ملل" برای بررسی وضعیت زنان در این کشور هر ساله نمایندگانی به این کشور می‌فرستد.

با این همه به نظر می رسد که زنان عربستانی با مشکلات بسیاری برای رفع تبعیض و حقوق برابر با مردان رو به رو هستند. چرا که جامعه عربستان همچنان یک نظام طایفه ‌ای و متکی به ثروتمندان و سرمایه ‌دارانی از جنس مذکر است. به همین دلیل تفاوت چندانی بین شهرهای "مدینه" و "مکه" با دیگر شهرهای عربستان نظیر "طائف"، "جده"، "ظهران" و "ریاض" مشاهده نمی‌شود و در همه این شهرها وضعیت حقوق زنان و برابری جنسیتی بر طبق گزارش سازمان ملل متحد در سطح نازلی قرار دارد.

:: سیاه، رنگی که زنان عربستانی با آن بزرگ می ‌شوند

زنان یکسره سیاه پوشند، درگرمای هوای عربستان از فرق سر تا انگشتان پا در چادرهایی سیاه رنگ پیچیده شده اند. چادرهای عربی یکسره و آستین دار است. بنابراین هنگامی که زن عرب این چادر را به تن می کند تنها چشمان سرمه کشیده اش از زیر چادر سیاه پیدا می ‌شود. تازه همان یک جفت چشم با سه نوع لایه روبنده پنهان می ‌شود. یک لایه از این روبنده، توری نازکی است. لایه بعدی پارچه نخی نازک است و لایه سوم پارچه ای ضخیم است. هر کدام از این لایه های روبنده در جایی کاربرد دارد.


در فروشگاه ‌ها زنانی را می ‌بینید که روبنده خود را بالا زده اند و مشغول خرید پارچه های زربافت توری هستند. در برخی فروشگاه ها نیز زنان با لایه سوم که ضخیم ‌ترین روبنده است، صورت خود را پنهان کرده اند و مشغول خرید لباس های کوتاه و بدن نما هستند. لباس های نازک و بدن ‌نما، دامن هایی کوتاه و براق که پنداری مورد پسند شوهرانشان است. بهترین تفریح زنان عربستانی پرسه زدن در فروشگاه های لباس و زیورآلات است که اغلب تا ساعت ده شب باز هستند. این فروشگاه‌ ها البته کیفیت‌ های مختلفی از منسوجات را عرض می ‌کنند.


فروشگاه ‌های ارزان قیمت که انواع فراوان پوشاک و وسایل مختلف در آن ها یافت می‌شوند به "مال" مشهور است و بیشتر ایرانیان طالب آن هستند. اما فروشگاه ‌هایی گرانقیمت نیز وجود دارند که بیشتر برندهای مشهور جهانی هستند و آخرین مدل از کیف، کفش، دامن و لباس های مهمانی را عرضه می‌کنند. در بیرون این فروشگاه ‌ها، آخرین مدل‌ از اتومبیل های روز جهان پارک شده و یک مرد درون آن نشسته و منتظر یک زن یا چند زنی است که برای خرید به فروشگاه رفته است. چرا که هیچ زنی اجازه ندارد به تنهایی برای خرید به بیرون منزل برود و حتماً باید یک پسر بالغ همراهشان باشد.

به طور معمول خانواده ‌های متمول عرب برای زنان خود فردی فیلپینی یا پاکستانی را اجاره می ‌کنند که در خدمت خانم یا دختران منزل باشد و با او برای خرید و یا کارهای شخصی بیرون برود. البته مردان عربستانی اغلب علاقه چندانی به خرید همراه همسر یا اعضای مونث خانواده خود ندارد. اگر هم با زنان خود به فروشگاه بیایند، اجازه اظهار نظر به او نمی دهند و با زن در مورد خرید لباس صحبت نمی کنند.

حتی ممکن است پدرخانواده برای دخترش لباسی را در حضور مادر خانواده انتخاب و خریداری کند و در تمام زمان خرید، زن دخالتی در سلیقه همسرش نکند. مردان عربستانی گاهی با تعجب و گاهی با غیظ و اخم به مردان ایرانی در حال خرید نگاه می کنند. آنجا که پیرزن دهاتی ایرانی در حال چانه زدن با فروشنده است و همسر پیر او کنارش ایستاده و به پول های مچاله شده در دستانش نگاه می کند.

در بزرگ ترین فروشگاه های مدینه و مکه که حتی لباس های مارک دار جهانی عرضه می کنند، غیبت یک عنصر لازم برای هر فروشگاهی توی ذوق می زند. آیینه در فروشگاه ها دیده نمی ‏شود. فروشنده پاکستانی استفاده از آیینه را حرام می داند و می گوید که اگر فروشگاهی آیینه نصب کند با مجازات هایی سخت از سوی "وزارت امربه معروف و نهی از منکر" رو به رو خواهد شد. بدین ترتیب هیچ فروشگاهی جایی به نام "اتاق پرو" و یا "تعویض لباس" ندارد.

فرقی ندارد که کسی می خواهد شلوار بخرد یا یک لباس شب، باید لباس را بخرد و آن را در خانه بپوشد و در صورتی که اندازه نبود می تواند آن را پس بیاورد و پول خود را دریافت کند.


 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


:: زنان در عربستان

در عین حال در سال های اخیر فرهنگ خوردن "فست فود" و تفریحات آخر هفته در عربستان رواج پیدا کرده است. مراکز خرید بسیاری ساخته شده ‌اند که در آن ها همراه فروشگاه های مختلف عطرفروشی، زیورآلات و منسوجات، رستوران های "فست فود" نیز وجود دارد و ساندویچ ‌های مختلف را عرضه می ‌کنند. شب ‌های جمعه این مراکز مملو از خانواده ‌های پرجمعیت عرب می‌شود. یک مرد به همراه شش تا هفت کودک خردسال و چند خانم عرب که از پشت روبنده نمی ‌توان به درستی تشخصی داد که این ها زن‌ های او هستند یا دختران او؟


:: صدای خنده زنان نمی‌ آید

زن در جامعه عربستان حضور موثری ندارد. نه صدای حرف زدن زنان به گوش می رسد و نه صدای خنده آنان. در سال های اخیر اجازه استخدام زنان در مراکز مختلف از جمله مشاغل دولتی صادر شده اما هیچ یک از فروشنده های فروشگاه ها زن نیستند و کار کردن زنان در فروشگاه ‌ها که خصوصی محسوب می‌ شوند امری غیر قانونی است. حتی فروشگاه هایی که لباس زیر زنانه می‌ فروشند، نیز دارای فروشندگان مرد هستند. البته فروشندگان زن دوره گرد در اطراف "مسجدالنبی" و "مسجدالحرام" حضور دارند که به طور غیرقانونی به کار مشغولند، اما بیشتر آن ها عرب نیستند و زنان مهاجر آفریقایی هستند.

در عربستان به ندرت می ‌توان دختر و پسر عرب را دید که کنار هم راه می ‌روند و یا به مراکز خرید می‌روند. "مطاوا" یا پلیس مذهبی در همه جا حضور دارند و اگر دختر و پسری که نامحرم محسوب می‌شوند، قصد معاشرت با یکدیگر را داشته باشند به سختی مجازات می ‌شوند. حتی زوج های جوان که مشکل شرعی نیز ندارند، در مکان ‌های عمومی کمتر با یکدیگر حاضر می ‌شوند.

 

در عربستان خانواده بدون فرزند و چندین زن معنی ندارد و در عرف رایج، خانواده‌ هنگامی شکل می ‌گیرد که از یک اتومبیل شاسی بلند یک مرد با عبای سفید عربی به همراه زنان سیاه پوش و بچه های کوچک خارج شوند. چنین تصویری شمای کلی یک جامعه سنتی عرب است.

 

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌


:: در حسرت راندن اتومبیل

در عربستان زنان بر اساس فتوای مقامات مذهبی اجازه رانندگی ندارند. شماری از زنان این کشور در سال ????? با نادیده گرفتن این ممنوعیت اقدام به رانندگی در سطح شهر "ریاض" کردند که بلافاصله توسط پلیس دستگیر شدند.

 

در سال های اخیر زنان عربستان در نامه‌ای به پادشاه عربستان خواهان لغو این قانون شده‌اند. "وجیهه الهویدار" زن عربی که در شهر "ظهران" در شرق عربستان زندگی می کند، به مناسبت هشت مارس (روز جهانی زن) فیلم ویدیوی از رانندگی خود تهیه و در YouTube گذاشت، اقدام او با واکنش ‌های اعتراض آمیز مقامات مذهبی عربستان رو به ‌رو شد. نمایندگان مجلس عربستان نیز در طرحی خواستار اعطای حق رانندگی به زنان شده ‌اند، که البته جدیدا موافقت دولت عربستان جهت رانندگی زنان کسب شده که شرایط عجیبی جهت اخذ گواهینامه در آن ذکر شده است.

:: شرایط اخذ گواهینامه رانندگی زنان در عربستان

بالاخره و بعد از مدتها بحث و جدل، با رانندگی زنان در عربستان موافقت شد. بدینصورت که مجلس شورای عربستان با رعایت شرایط خاصی به زنان عربستانی این اجازه را داده است که این شرایط عبارتند از:

الف: شرائط عمومی
1. زن راننده حداقل 30 سال سن داشته باشد
2. ولی زن (شوهر یا پدرش) با رانندگی او رسما موافقت کنند
3. گرفتن گواهینامه از مرکز آموزش رانندگی مخصوص زنان
4. لباس زن راننده باید بدون هیچگونه زینت باشد
5. اجازه رانندگی زنان فقط شامل نواحی داخل شهر است و در بیرون شهر و حتی روستاها و حومه شهر اعتبار ندارد مگر اینکه یکی از محارم همراه او باشد
6. زنان تنها از روز شنبه تا چهارشنبه، و از ساعت 7 صبح تا 8 شب اجازه رانندگی دارند. روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب
7. زن راننده حتما باید همراه خود تلفن داشته باشد تا در مواقع ضروری استفاده کند
8. تماس با مرکز رانندگی زنان هنگام بروز هرگونه مشکل مزاحمت یا خرابی اتومبیل
9. پرداخت مبلغ مشخصی به مرکز رانندگی زنان جهت هزینه نعمیرات و گواهینامه

ب: دستورالعملهای اجرایی مسئولان
1. ایجاد بخش راهنمایی و رانندگی زنان ویژه رسیدگی به مزاحمتها و تعدی به رانندگان زن و پاسخ به تماسها
2. ایجاد یک خط تلفن رایگان برای تماسهای مربوطه
3. ایجاد مراکزی در داخل هر شهر برای بخش رانندگی زنان و با نظارت مقامات دینی
4. تاسیس شرکتهای متخصص برای خدمات مربوط و فرهنگ سازی برای زنان راننده
5. تمدید سالانه گواهینامه زنان و اخذ مبلغ معین برای هر سال
6. ماموران راهنمایی و رانندگی مطلقا حق صحبت با رانندگان زن را ندارند و در صورت بروز تخلف باید با مرکز رانندگی زنان تماس بگیرند تا آنها با راننده زن صحبت و احیانا برخورد کنند
7. برخورد شدید و تعقیب قانونی کسانی که این قوانین را جدی نگیرند. چرا که تمسخر این قوانین شوخی با امنیت نظام و هتک حرمت نوامیس است

ج:جرائم متخلفان

الف: عمومی :
1. کسانیکه به هر دلیل با راننده زن صحبت کنند به حبس حداقل یک ماه همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد
2. کسانی که سعی در تحریک زنان راننده و اذیت کردن آنها در هنگام رانندگی از قبیل خارج کردن از جاده و ... نمایند به حبس حداقل 12 ماه همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد
3. کسی که راه را بر رانندگان زن ببند به حبس به مدت یک روز همراه با جریمه مالی محکوم خواهند شد

ب: جرائم راننده : ( در صورت انجام هرگونه عمل مخالف با آداب و سنن و شرع از سوی رانندگان زن)
1. بار اول گواهینامه به مدت 6 ماه توقیف می شود و جریمه بین 500 تا 1000 ریال محکوم می گردد و همچنین تعهدی مبنی بر عدم تکرار تخلف از او اخذ خواهد شد
2. اطلاع رسمی به ولی زن از طریق هیات امر به معروف و نهی از منکر

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
  سال گذشته گزارش کمیته سازمان ملل پیرامون وضعیت زنان سعودی منتشر شد؛ بر همین اساس زنان بشدت از خشونت خانگی، بی سوادی گسترده و امکانات نامناسب بهداشتی در رنجند. 






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 10:23 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

نظر دکتر شریعتی در مورد فقر را بدانید

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

اسلام بر خلاف مذاهب دیگری که توجیه کننده ی فقر را مناسبات زندگی اجتماعی میدانند، بزرگترین آموزش یافته ی مکتبش ابوذر میگوید: “وقتی فقر وارد خانه ای میشود، دین از درب دیگر خارج میشود” و یا پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) که بنیانگذار مکتبی است که همه ما مسلمانان به آن اعتقاد راسخ داریم چه شیوا و ساده بیان فرموده است: “من لا معاش له لا معاد له” کسی که زندگی مادی ندارد زندگی معنوی هم نخواهد داشت. چون؛ شکم خالی هیچ ندارد، جامعه ای که دچار کمبود اقتصادی و مادی است مسلماً کمبود های معنوی بسیاری خواهد داشت و آنچه را که در جامعه های فقیر، آنرا اخلاق و مذهب می نامند، متاسفانه معنویت در آن جایی ندارد.

میخواهم بگویم؛ فقر همه جا سر میکشد …

فقر ، گرسنگی نیست، عریانی هم نیست …

فقر ، حتی گاهی زیر شمش های طلا خود را پنهان میکند …

فقر ، چیزی را “نداشتن” است ؛ ولی آن چیز پول نیست ؛ طلا و غذا هم نیست …

فقر ، ذهن ها را مبتلا میکند …

فقر ، اعجوبه ایست که بشکه های نفت در عربستان را تا ته سر میکشد …

فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته ی یک کتابفروشی می نشیند …

فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد میکند …

فقر ، کتیبه ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند …

فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود …

فقر ، همه جا سر میکشد …

فقر ، شب را بی غذا سر کردن نیست …


فقر ، روز را “بی اندیشه” سر کردن است …






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 10:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

کاریکاتور های باحال از شخصیت های معروف دنیا ( 1 )
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 10:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

ماجرای صحبت حضرت سلیمان و مورچه 

 حضرت سلیمان (ع ) در کنار دریا نشسته بود ، نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد .سلیمان (ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید.در همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود ، مورچه به داخل دهان او وارد شد ، و قورباغه به درون آب رفت.

سلیمان مدتی در این مورد به فکر فرو رفت و شگفت زده فکر می کرد ، ناگاه دید آن قورباغه سرش را از آب بیرون آورد و دهانش را گشود ، آن مورچه آز دهان او بیرون آمد، ولی دانه ی گندم را همراه خود نداشت . سلیمان(ع) آن مورچه را طلبید و سرگذشت او را پرسید.

مورچه گفت : " ای پیامبر خدا در قعر این دریا سنگی تو خالی وجود دارد و کرمی در درون آن زندگی می کند . خداوند آن را در آنجا آفرید او نمی تواند ار آنجا خارج شود و من روزی او را حمل می کنم . خداوند این قورباغه را مامور کرده مرا درون آب دریا به سوی آن کرم حمل کرده و ببرد .

این قورباغه مرا به کنار سوراخی که در آن سنگ است می برد و دهانش را به درگاه آن سوراخ می گذارد من از دهان او بیرون آمده و خود را به آن کرم می رسانم و دانه گندم را نزد او می گذارم و سپس باز می گردم وبه دهان همان قورباغه که در انتظار من است وارد می شود او در میان آب شناوری کرده مرا به بیرون آب دریا می آورد و دهانش را باز می کند ومن از دهان او خارج میشوم ."

سلیمان به مورچه گفت : (( وقتی که دانه گندم را برای آن کرم میبری آیا سخنی از او شنیده ای ؟ ))

مورچه گفت آری او می گوید :

ای خدایی که رزق و روزی مرا درون این سنگ در قعر این دریا فراموش نمی کنی رحمتت را نسبت به بندگان با ایمانت فراموش نکن  






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

عکسی که با دیدنش حتما دست مادرتان را خواهید بوسید!

در آسمان آبی دلم، جایی برای ابرها نیستمادرم! دعایم کن که با دعایت، دلم خانه دردها نیست منبع : سیمرغ

      در آسمان آبی دلم، جایی برای ابرها نیست

مادرم! دعایم کن که با دعایت، دلم خانه دردها نیست  

 






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:53 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 این مواد می‌توانند به شما دررفع نفخ کمک کنند:

پرتقال و هندوانه؛
از آن جایی که آب به دفع فضولات بدن کمک می کند خوردن موادغذایی آبدار می‌تواند بسیار مفید باشد. ??درصد هندوانه و ?? درصد پرتقال از آب تشکیل می‌شود.

*ماست؛
نه تنها سرشار از آب است بلکه رشد باکتری‌های مفید را تقویت می‌کند. این باکتری باعث کاهش گاز اضافه معده است که به مرور زمان در روده‌ها جمع می‌شود.

*سیر؛
این گیاه به کاهش میزان چربی در کبد کمک می‌کند. عملکرد اصلی کبد، سم زدایی و تولید بیوکمیکال لازم برای هضم غذاست.

*غلات سبوس دار و بلغور جو؛
اغلب یبوست عامل نفخ است و فیبر مانع یبوست می شود. با افزودن فیبر در موادغذایی، دفع ضایعات از روده آسان‌تر انجام می‌گیرد. مصرف روزانه ??گرم فیبر به زنان توصیه می شود. توجه داشته باشید افزودن مقدار زیاد و سریع فیبر به رژیم غذایی می تواند حالت نفخ را بدتر کند.

*توت فرنگی و قره قاط؛
این دو میوه نیز سرشار از فیبر هستند. مصرف منظم خوراکی‌های غنی از فیبر مانند توت فرنگی، قره قاط، زردآلو و آلوی خشک، سیستم گوارشی بدن را تمیز نگه می‌دارد.

*گریپ فروت؛
مثل هندوانه و پرتقال، ??درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن، گریپ فروت سرشار از آنزیم‌های چربی سوز نیز است.

*کاهو و اسفناج؛
هردو غنی از فیبر، ویتامین و ماده مغذی است و به رفع سوءهاضمه، یبوست و عفونت های مجرای ادراری کمک می‌کنند.

*نعناع و زنجبیل؛
گیاهانی مانند بابونه، زنجبیل و نعناع کاهش دهنده نفخ هستند. علاوه بر آن این گیاهان تلخ مزه در تحریک مجرای گوارشی موثرند.

*فلفل؛
این ادویه نه تنها غذا را تند می‌کند بلکه خطر فشارخون، سکته و بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. کپسین، ماده فعال در فلفل، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و اشتها به شیرینی را کم می‌کند.






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مانند برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان و ذرت بوداده موجب کاهش استرس می‌شود.

پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان، افزود: یک رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت و کمک به کاهش استرس اهمیت زیادی دارد.
وی گفت: برخی غذاها و نوشیدنی‌ها در بدن تحریکات قوی ایجاد می‌کنند و مستقیماً موجب بروز استرس می‌شوند. از جمله کربوهیدرات‌ها که سبب آزاد شدن ماده سروتونین در مغز شده و ایجاد آرامش می‌کند.
این متخصص تغذیه افزود: از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می‌توان به برنج، ماکارونی، سیب زمینی، نان، ذرت بوداده و کلوچه‌‌های کم‌ کالری اشاره کرد و برای رهایی از استرس توصیه می‌شود معادل یک لیوان ماکارونی یا برنج یا یک عدد سیب زمینی تنوری مصرف شود.
ترابی اضافه کرد: استرس سبب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می‌شود. مصرف مواد فیبردار موجب تنظیم حرکات دستگاه گوارش می‌شود به همین علت در غذای روزانه افراد باید حداقل 25 گرم فیبر وجود داشته باشد.
وی گفت: میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار منابع بسیار خوب فیبر هستند. در وعده صبحانه، میوه مصرف شود و از غلات کامل و نان‌های سبوسدار مانند سنگک استفاده شود.





تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه بارسلونا می‌گویند که مصرف یک فنجان قهوه همراه با شکر می‌تواند حافظه را فعال کند و میزان دقت و توجه فرد را افزایش دهد.

 این متخصصان تاکید کردند که اگر قهوه و شکر همراه با هم مصرف شوند تاثیر آنها در تقویت عملکرد مغز خیلی بیشتر از زمانی است که به طور جداگانه مورد استفاده قرار بگیرند.

این متخصصان هم‌اکنون معتقدند که هر یک از این دو خوراکی به نوبه خود تاثیر دیگری را بر روی مغز تقویت می‌کند به طوری که میزان دقت و کارآیی حافظه را بهبود می بخشد.

این یافته حاصل مطالعه روی 40 داوطلب است که پس از مصرف قهوه و شکر با هم و جدا از هم تحت آزمایش قرار گرفتند.

قهوه البته خواص دیگری هم دارد از جمله اینکه محرک بوده و به هضم آسان غذا کمک می‌کند، تب بر است، به بدن نیرو می‌دهد، سردرد را بهبود می‌بخشد، برای برطرف کردن یرقان مفید است، ادرار آور است، در درمان سرفه‌ای که با بلغم همراه باشد موثر است، دردهای عصبی را تسکین می‌دهد، در درمان سیاه سرفه تاثیر دارد. هم چنین ضد عفونی کننده بوده و خاصیت ضد افسردگی هم دارد. قهوه مقاومت ورزشکاران را افزایش می‌دهد و از کرم خوردگی دندان ها جلوگیری می‌کند.





تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:42 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

جام جم آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد که از زعفران می‌توان برای رفع بی‌خوابی‌های منشای تحریکات مغزی استفاده کرد. زعفران گیاهی است چند ساله، به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر که دارای پیازی سخت و مدور، گوشت‌د …

جام جم آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد که از زعفران می‌توان برای رفع بی‌خوابی‌های منشای تحریکات مغزی استفاده کرد.
زعفران بی‌خوابی را رفع می‌کند - http://www.funpatogh.com

زعفران گیاهی است چند ساله، به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر که دارای پیازی سخت و مدور، گوشت‌دار و پوشیده از غشاهای نازک و قهوه‌ای رنگ است و طی تحقیقات انجام شده متوجه شدند که زعفران این خاصیت را از خود نشان می‌دهد.

از وسط پیاز زعفران که در واقع قاعده گیاه به حساب می‌آید، تعدادی برگ‌های دراز و باریک خارج می‌شود که سطح فوقانی آنها رنگ سبز تیره ولی سطح تحتانی سبز روشن دارد.

ظاهر گل‌های زعفران لوله‌ای باریک و دراز به رنگ‌های بنفش، گلی و ارغوانی دیده می‌شود که پرورش زعفران در نواحی مختلف خراسان و نقاط مساعد کشور صورت می‌گیرد.

گل‌های زعفران دارای 3 پرچم و مادگی آنها مرکب از خامه دراز منتهی به کلاله سرشاخه به رنگ قرمز نارنجی است که به عنوان نام زعفران وارد بازار می‌شود. زعفران باعث سهولت هضم غذا نیز می‌شود.

این گیاه به علت اثر بی‌حس کننده آن بر روی اعصاب ریوی، مسکن سرفه در برونشیت‌های مزمن است و در درمان حالات تشنجی و درد دندان موثر است و به صورت دم کرده 5 تا 2 گرم در لیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.






تاریخ : شنبه 90/3/28 | 8:39 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">