سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
 حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح‌ زاده اظهار داشت: عالم دینی باید احکام دینی را به خوبی بداند و از موضوع پرسشهای مطرح‌شده آگاه باشد، برخی افراد به دلیل این که موضوعات را نمی‌شناس …

    مهر:حجت‌الاسلام محمد حسین فلاح‌ زاده اظهار داشت: عالم دینی باید احکام دینی را به خوبی بداند و از موضوع پرسشهای مطرح‌شده آگاه باشد، برخی افراد به دلیل این که موضوعات را نمی‌شناسند یا قدرت تطبیق ندارند، نمی‌توانند به پرسشها پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های پاسخگویی به سئوالات دینی، همگامی با زمان در شناخت موضوعات است، افزود: همه موضوعاتی که به نحوی مرتبط با کارهای مکلفان است، حکمی شرعی دارد بنابراین باید حکمش مشخص شود.

پرسش فقهی بدون پاسخ نداریم

مسئول ستاد ترویج احکام عنوان کرد: امروزه، هیچ پرسش فقهی بدون پاسخ نیست و اگر حوزه‌های علمیه احکام را به خوبی بشناسند و موضوعات را با احکام تطبیق دهند، می‌توانند به پرسش‌های فقهی پاسخ گویند.

وی، با بیان نمونه‌هایی از مسائل فقهی امروزی و تطبیق آن با مسائل گذشته، اظهار کرد: اینترنت و چت، مانند موبایل، از ابزارهای ارتباطی هستند؛ بنابراین، اگر احکام چت گفته شد، احکام اینترنت و موبایل نیز مشخص می‌شود.

فلاح‌زاده با اشاره به ارتباط ذهنی، نوشتاری، گفتاری، دیداری و بدنی تصریح کرد: اگر می‌خواهید مسئله‌ای را بررسی کنید باید آن را تقسیم‌بندی کنید، به این معنا که مشخص شود کدام بخش حرام و کدام بخش حلال است، رابطه ذهنی، با قصد لذت و همراه با تحریک شهوت حرام است.

حجت‌الاسلام فلاح‌زاده افزود: اگر مطالب مکتوب و گفتار حرام و تحریک‌کننده نباشد و مفسده نداشته باشد، جایز است بنابراین، کارهای حرام از قبیل دروغ، تهمت و تحریک شهوت، در اینترنت مانند گفتار و نوشتار حرام است.

حکم دیدن فیلم و عکس نامحرم

وی افزود: از روش‌های ارتباط دیداری، دیدن فیلم، عکس و شخص نامحرم است، نگاه به تصویر باحجاب، بدون قصد لذت و مفسده اشکال ندارد، دربار? غیرمسلمان بدون حجاب، اگر قصد لذت نباشد، اشکال ندارد.

مسئول ستاد ترویج احکام افزود: ولی نگاه کردن به عکس بد‌حجاب یا بی‌حجاب فرد مسلمانی که او را می‌شناسیم، مانند نگاه کردن به خود نامحرم حرام است در صورتی که مسلمان باشد و نشناسیم، نگاه کردن بدون قصد لذت اشکال ندارد.

وی تأکید کرد: نگاه کردن به فیلم، مانند نگاه کردن به عکس است، البته فیلمی که پخش زنده است با عکس و سایر فیلم‌ها تفاوت دارد؛ برخی از مراجع، بنا بر احتیاط واجب، نگاه کردن به فیلم زنده را همانند نگاه کردن به عکس دانسته‌اند.






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
از دماغ فیل افتادن ضرب المثلی که از دیرباز میان مردم رد و بدل می‌شود، به کسی اطلاق می‌شود که به اصطلاح، خودش را بسیار می‌گیرد. یعنی به زبان صریح تر، کسی که از خودراضی باشد و تکبر و خودبینی اش دیگران را آزار دهد، مردم درباره اش می‌گویند «فلانی از دماغ فیل افتاده» مهدی پرتوی آملی، نویسنده و محقق کتاب جامع «ریشه‌های تاریخی امثال و حکم» معتقد است که ریشه این ضرب المثل به زمان حضرت نوح باز می‌گردد داستان از این قرار بود که حضرت نوح که از سوی خداوند مامور می‌شود تا از تمام موجودات کره زمین یک جفت در کشتی معروفش بگذارد تا سیل و طوفان نسل آنان را منقرض نکند، یک روز دید که کشتی پر از فضولات حیوانات شده است. همراهان حضرت نوح گله به نزد پیامبر می‌برند و او هر چه می‌اندیشد برای تخلیه فضولات آن همه حیوان، فکری به ذهنش نمی‌رسد. پس دست به دعا می‌برد و از خداوند می‌خواهد که در این طوفان، آنان را از فضولات و بوی آن نجات دهد. خداوند هم به او دستور می‌دهد که دستی به پشت فیل بزند. حضرت نوح به محض این که دستور را می‌شنود، آن را عملی می‌کند. دستی به پشت حیوان عظیم الجثه یعنی فیل می‌زند و ناگهان از دماغ بزرگ فیل، یعنی خرطومش یک خوک می‌افتد زمین. خوک هم به محض این که پایش به زمین می‌رسد شروع می‌کند به خوردن فضولات و کثافات و کشتی ظرف چند ساعت، مثل روز اول، پاک و پاکیزه می‌شود
 
در همین هنگام می‌گویند، ابلیس که از پاکیزگی کشتی ناراحت شده بود، دست به پشت خوک می‌زند و ناگهان از دماغ خوک، موشی بیرون می‌جهد. موش شروع می‌کند به خرابکاری و آنقدر به کارش ادامه می‌دهد که نزدیک است کشتی سوراخ شود. خداوند که این را می‌بیند به نوح دستور می‌دهد تا دوباره دستی به پشت شیر بمالد. هنوز حضرت نوح دستش را از پشت شیر برنداشته بود که ناگهان از دماغ شیر درنده، گربه به زمین می‌افتد و به دنبال موش می‌افتد. پس طبق روایات اسلامی ‌سه حیوان پس از طوفان نوح به جهان هستی گام گذاشتند و پیش از آن وجود نداشتند: خوک، گربه و موش
حال ببینیم ارتباط خوک که از دماغ فیل افتاده است چه ربطی دارد به آدم‌های متکبر و از خود راضی مهدی پرتوی آملی در این باره آورده است: «از آنجا که فیل حیوان عظیم الجثه ای است و عظمت و هیبتش دل شیر را می‌لرزاند، لذا آنچه از دماغ فیل افتاده: «حتی اگر خوک مفلوک هم باشد» در مورد افراد خودخواه متکبر معجب مورد استفاده و ضرب المثل قرار گرفته است»
 
اما به نظر می‌رسد که چهره خود خوک هم در کاربرد این ضرب المثل درباره آدم‌های از خود راضی، بی‌ارتباط نیست. خوک همان طور که همگان می‌دانند دماغی سربالا دارد و چشم‌های ریزش هم طوری است که انگار همیشه از بالا، آن هم از بالای دماغ سربالایش به بقیه چیزها نگاه می‌کند. چنانچه اصطلاح دیگری هم در مورد آدم‌های از خود راضی به کار می‌رود: «طرف چنان دماغش را بالا می‌گیرد و راه می‌رود که انگار»
علی اکبر دهخدا در «امثال و حکم» خود، جلوی ضرب المثل «از دماغ فیل افتاده» فقط نوشته است «بسیار برتن و متکبر است.» احمد شاملو در «کتاب کوچه» یادی از این ضرب المثل نکرده است.
اما جوانان امروز اصطلاحاتی به جای این ضرب المثل به کار می‌برند که در این سال‌ها ساخته شده است «طرف برای خودش پپسی باز می‌کند»، «طرف برای خودش کارت تبریک می‌فرستد»
در «فرهنگ لغات زبان مخفی» نوشته دکتر مهدی سمائی اشاره ای به اصطلاحات جوانان که متضمن این مضمون باشد، دیده نشد.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

وای بباغی که کلیدش از چوب مو باشه !

وای به خونی که یکشب از میونش بگذره !

وای به کاری که نسازد خدا !

وای به مرگی که مرده شو هم عزا بگیره !

وای به وقتی که بگندد نمک !

وای به وقتی که چاروادار راهدار بشه !

وای بوقتی که قاچاقچی گمرکچی بشه !

وعده سر خرمن دادن !

وقت خوردن، خاله، خواهر زاده را نمیشناسه !

وقت مواجب سرهنگه، وقت کار کردن سربازه !

وقتی که جیک جیک مستونت بود یاد زمستونت نبود ؟!

وقتی مادر نباشه با زن بابا باید ساخت !






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 arkanzas.jpg

 پرندگان/آمریکا – آرکانزاس
با دیدن این عکس آدم یک آن یاد فیلم «پرندگان» هیچکاک می‌افتد. یاد هجوم خشمگینانه موجوداتی که گویی به قلمروشان تجاوز شده... اینجا آسمان ایالت آرکانزاس آمریکاست و هواپیمای نیروی هوایی این ایالت می‌خواهد بنشیند. می‌گویند فرودگاه‌ها در مناطقی ساخته می‌شوند که نزدیک آشیانه پرندگان نباشد تا هواپیماها از خطر در امان باشند. نه اینکه اهالی ایالت آرکانزاس نخواهند این اصل را رعایت کنند، اما مگر می‌شود برای پرندگان، حریم و حد و مرز مشخص کرد؟ وضعیت پیچیده ای است.






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
عشقبازی زیر باران!!

اولین روز بارانی را به خاطر داری؟ غافلگیر شدیم چتر نداشتیم خندیدیم دویدیم وبه شالاپ شلوپ های گل آلود عشق ورزیدیم.دومین روز بارانی چطور؟پیش بینی اش را کرده بودی چتر آورده بودی و من غافلگیر شدم سعی …

 

اولین روز بارانی را به خاطر داری؟     غافلگیر شدیم چتر نداشتیم خندیدیم دویدیم وبه شالاپ شلوپ های گل آلود عشق ورزیدیم.

دومین روز بارانی چطور؟پیش بینی اش را کرده بودی چتر آورده بودی و من غافلگیر شدم سعی می کردی من خیس نشوم و شانه سمت چپ تو کاملا خیس بود.

و سومین روز چطور؟گفتی سرت درد می کند و حوصله نداری سرما بخوری چتر را کامل بالای سر خودت گرفتی و شانه راست من کاملا خیس شد. وچند روز پیش را چطور؟به خاطر داری؟که با یک چتر اضافه آمدی و مجبور بودیم برای اینکه پین های چتر توی چش و چالمان نرود دو قدم از هم دورتر راه برویم...فردا دیگر برای قدم زدن نمی آیم تنها برو..

دکتر علی شریعتی






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 نقل شده است که روزى نظام 1حیدرآباد دکن در عمارى مى نشیند و عده اى هنود بت پرست آن عمارى را به دوش حمل مى کنند (طبق مرسوم تشریفات سلطنتى آن زمان ) …

داستانى از عظمت شأن سادات

نقل شده است که روزى نظام 1حیدرآباد دکن در عمارى مى نشیند و عده اى هنود بت پرست آن عمارى را به دوش حمل مى کنند (طبق مرسوم تشریفات سلطنتى آن زمان ) پس در آن حالت چرت و بى خودى عارضش ‍ مى شود و حضرت امیرالمؤ منین علیه السّلام را مى بیند به او مى فرماید: نظام! حیا نمى کنى که به دوش سادات عمارى خود را قرار دادى ؟ چشم باز مى کند و منقلب مى شود مى گوید عمارى را بر زمین گذارید. مى پرسند مگر از ما تقصیرى واقع شده ؟ مى گوید نه لکن باید عده دیگرى بیایند و عمارى را بلند کنند، پس جمعى دیگر را مى آورند و عمارى را به دوش مى کشند تا نظام به مقصد خود رفته و برمى گردد به منزلش .

برای سادات احترام‌خاصی قائل بود

پس آن عده را که در مرتبه اول ، عمارى بر دوش آنها بود، در خلوت مى طلبد و دست به گردن آنها کرده و با ایشان ملاطفت نموده و رویشان را مى بوسد و مى گوید شما از کجایید؟ جواب مى دهند اهل فلان قریه . مى پرسد آیا از سابق اینجا بودید؟ مى گویند همینقدر مى دانیم اجداد ما از عربستان اینجا آمده اند و توطن نموده اند. مى گوید بایدفحص کنید، نوشته جاتى که از اجدادتان دارید جمع کنید و نزد من آورید پس اطاعت کردند و هر چه داشتند آوردند. سلطان در بین آن نوشته شجرنامه و نسب نامه اجدادشان را مى بیند که نسب آنها به حضرت على بن موسى الرضا علیه السّلام مى رسد و از سادات رضوى هستند، نظام به گریه مى افتد و مى گوید شما چطور هنود شده اید در حالى که مسلمان زاده بلکه آقاى مسلمانانید؟! همه آنها منقلب شده و مسلمان و شیعه اثنى عشرى مى شوند، نظام هم املاک زیادى به آنها عطا مى کند.

لزوم اکرام و احترام از سلسله جلیله سادات و ذریّه هاى رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله از مسلمات مذهب ماست و از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله روایت کرده اندکه فرمود: «اَکْرمُوا اَوْلادِىَ الصّالِحُونَ للّهِ وَالطّالِحُونَ لى » 2

ساداتى که اهل صلاح و تقوا هستند براى خدا آنها را گرامى دارید و ساداتى که چنین نیستند براى خاطر من و انتسابشان به من گرامى دارید.

بخش دین تبیان

پی نوشت ها :

1- لقب فرمانرواى دولت حیدرآباد دکن "نظام "بوده است .

2- در کتاب "کلمه طیبه " صفحه 330 این حدیث را از شهیداول در کتاب درة الباهره و از کتاب منهاج الصفوى و مناقب دولت آبادى نقل کرده است 






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

حجت الاسلام حسین علوی مهر مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، حجاب را یکی از مسائل مهم دینی و اسلامی خواند و گفت: مسئله حجاب در طول تاریخ با فطرت و آفرینش زن همراه بوده است و نه تنها در اسلام بلکه در دیگر ادیان گذشته نیز مورد توجه جوامع مختلف بوده است.

وی با اشاره به جایگاه حجاب در قرآن، گفت: قرآن به عنوان یکی از منابع اصلی دین اسلام مسئله حجاب را در دو جا مطرح کرده است و حدود آن را نیز تا حدی مطرح شده اما در روایات اسلامی به طور کامل قلمرو آن مشخص شده است.

مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی افزود: در آیه 30 و 31 سوره نور، مسئله حجاب مطرح می شود که ابتدای آیه مربوط به پرهیز از نگاههای بد مردان به زنان و بالعکس است و در ادامه مشخص کردن محارم است .

به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند که این براى آنان پاکیزه‏تر است زیرا خدا به آنچه مى‏کنند آگاه است. (30)

و به زنان با ایمان بگو دیدگان خود را [از هر نامحرمى] فرو بندند و پاکدامنى ورزند و زیورهاى خود را آشکار نگردانند مگر آنچه که طبعا از آن پیداست و باید روسرى خود را بر سینه خویش [فرو] اندازند و زیورهایشان را جز براى شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا پسرانشان یا پسران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان [همکیش] خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که [از زن] بى‏نیازند یا کودکانى که بر عورتهاى زنان وقوف حاصل نکرده‏اند آشکار نکنند و پاهاى خود را [به گونه‏اى به زمین] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته مى‏دارند معلوم گردد اى مؤمنان همگى [از مرد و زن] به درگاه خدا توبه کنید امید که رستگار شوید (31)   حجت الاسلام علوی مهر یادآور شد: در آیه تأکید شده است که زینتهای خود را آشکار نکنید مگر قسمتهایی که ظاهر است و چاره ای از آن نیست که از لحاظ فقهی پوشاندن تمام بدن به غیر از صورت و کفین تفسیر شده است چون باید زن حضور اجتماعی داشته باشد.   وی افزود: در آیات 31 تا 33 سوره احزاب نیز به موارد حجاب اشاره شده است .    مدیر دانشنامه قرآن‌پژوهی تأکید کرد: در قرآن حجاب و عفاف در سه بخش راه رفتن، نوع صدا و پوشش بیان شده است بطوریکه خطاب به زبان پیامبر(ص) در قرآن کریم آمده است که با کرشمه و ناز و نرمی با مردان سخن نگویید. با اینکه این آیه خطاب به زنان پیامبر است اما عمومیت هم از آن برداشت می شود .

در آیه 59 سوره احزاب آمده است: یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است و خدا آمرزنده مهربان است .   حجت الاسلام علوی مهر افزود: گاهی دیده می شود برخی زنان چادر سر می کنند اما به شکل جوان امروزی این چادر رها شده و کاملا بدن را نمی پوشانند که از این آیه می توان استناد کرد که باید به شایستگی چادر و آن پوشش بلند از سوی زنانی که این پوشش را برگزیده اند رعایت شود.   وی در پایان با اشاره به روایات اسلامی در مورد حجاب تأکید کرد: البته پوشش پا به صراحت در قرآن ذکر نشده است اما در آیات قرآن می خوانیم که زنان را از صدا دادن خلحالهای پا و نوعی از راه رفتن تحریک آمیز برحذر می دارد.






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آینده : هیاتی بیست نفره از سفرای کشورهای خارجی مقیم قطر فردا وارد شیراز می شوند. گفته می شود ایرانی بودن همسر امیر قطر مهم ترین دلیل فراهم کردن این سفر از سوی دستگاه دیپلماسی قطر بوده است.

این سفر در حالی انجام می شود که سفر اردیبهشت ماه همسر امیر قطر به ایران به دلیل مخالفت شدید برخی گروههای داخلی لغو شد. این سفر قرار بود بنا به دعوت رسمی همسر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری انجام شود.

 

همسر ایرانی امیر قطر اهل شیراز است و درسال 1999 در لندن با حاکم قطر ازدواج کرده و دارای یک پسر و یک دختر می باشد. اولین آشنائی او با حاکم قطر در میهمانی افطاری حاکم در قصر شیخ قطر واقع در منطقه باغ اناری شیراز بوده است.

 

به نظر می رسد  ایران نیز فرصت حضور سفرای خارجی حاضر در قطر در کشور را مغتنم شمرده و برنامه هایی را نیز برای زمان حضور کوتاه مدت آنها در ایران تدارک دیده است.

 

برهمین اساس، سرپرست استانداری فارس در خصوص برنامه و اهداف این سفر گفت: سفرای این کشورها با هدف بررسی ظرفیت های اقتصادی استان فارس و بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و مراکز تفریحی وارد فارس می شوند.

 

سید فرهاد سجادی با اشاره به موقعیت راهبردی استان فارس و همچنین وجود ایرانیان مقیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و علاقمند به سرمایه گذاری در استان افزود: این بازدید در راستای اجرای مصوبه دور سوم سفر رئیس جمهور به استان فارس در رابطه با تعیین فارس به عنوان استان معین در جذب سرمایه گذاری های تولیدی و تجاری کشور های حوزه خلیج فارس صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: نشست تخصصی سفرا با اعضاء اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز از دیگر برنامه های سفر دو روزه هیئت مذکور به استان فارس است. سرپرست استانداری فارس ابراز امیدواری کرد: اینگونه مراودت بتواند زمینه رشد و توسعه اقتصادی درهمه نقاط استان مستعد و پهناور فارس را فراهم کند






تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 9:34 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 778 ایرانی از زندان های 25 کشور

 معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه از آزادی 778 تبعه ایران از زندان های 25 کشور جهان در یک سال گذشته خبر داد.
 
"حسن قشقاوی" روز شنبه گفت: این تعداد از اتباع ایرانی که یک سوم ایرانیان زندانی در خارج کشور را تشکیل می دهند، پس از آزادی به ایران منتقل شده اند.

وی از موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و بسیاری از کشورها به عنوان زمینه ساز آزادی این اتباع ایرانی یاد کرد و گفت: این موافقتنامه ها امروز اجرایی شده است.

معاون وزیر امور خارجه با یادآوری سه موافقتنامه با عنوان های "معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفر"، "استرداد مجرمین" و "انتقال محکومین"، امضای این نوع موافقتنامه ها با سایر کشورها را یکی از راه های خوب همکاری قضایی و کنسولی با کشورها دانست.
قشقاوی اظهار داشت که ایران آمادگی خود را برای امضای چنین موافقتنامه هایی تفریبا با همه کشورها اعلام کرده است.

** آمار دقیقی از تعداد زندانیان ایرانی در خارج از کشور در دست نیست
قشقاوی با بیان این که رقم و آمار دقیقی از تعداد اتباع ایرانی بازداشت شده در زندان های خارج از کشور در دست نیست، توضیح داد که برخی از این زندانیان یا خانواده های آنان بنا به دلایل شخصی و خانوادگی ممکن است تمایلی برای مراجعه به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران و پیگیری مسایل قضایی آنها نداشته باشند.

وی افزود: اما بخشی از این افراد و خانواده های آنها نسبت به اعلام مسایل خود به نمایندگی های ایران تمایل نشان داده اند و موارد را به این نمایندگی را اعلام کرده اند و دستگاه ذیربط جمهوری اسلامی ایران هم طبق کنوانسیون 1963 وین خود را ملزم به حمایت کنسولی از اتباع این کشور می داند و طبیعی است که آمار مشخصی از این دسته از اتباع ایرانی در زندانی های خارج از کشور وجود داشته باشد.
این مقام وزارت امور خارجه، از وجود ملاحظاتی از جمله احتمال راضی نبودن برخی از این افراد و خانواده ها از اعلام آمار و اطلاعات مربوط به آنها به عنوان مانعی بر سر راه اطلاعات دقیق از تلاش ها در این حوزه یاد کرد.

** حدود 11 ایرانی به دلایل سیاسی در بند آمریکا
قشقاوی با اعلام این که بیش از 60 تبعه ایرانی در زندان های آمریکا گرفتار هستند، در مورد رقم آن دسته از ایرانیان که بنا به "دلایل سیاسی" در زندان های آمریکا بازداشت هستند، گفت: معتقدیم حدود 11 نفر از ایرانیان در زندان های مختلف آمریکا عموما بنا به دلایل سیاسی و بدون مدارک و شواهد بازداشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا تعداد ایرانیانی که در زندان های آمریکا گرفتار هستند به این 11 نفر محدود نمی شود و به ویژه با احتساب مجرمان عادی، تعداد آنها بیشتر از این رقم است.

این دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه گفت: برخی از این افراد ممکن است دو تابعیتی باشند هرچند که ما در قانون تابعیت، موضوع "دوتابعیتی" را قبول نداریم و البته ممکن است برخی از این افراد واقعا یک عمل مجرمانه انجام داده باشند.

قشقاوی با بیان این که حساسیت افکار عمومی داخل ایران درمورد زندانیان ایرانی در آمریکا بیشتر مربوط به آن دسته از این افراد که از کشورهای دیگر به آمریکا مسترد شده اند و یا آمریکایی ها بنا به دلایل واهی اسباب گرفتاری آنها را در داخل کشورشان یا در خارج از آن کشور فراهم کرده اند، به موضوع آقای "اردبیلی" تاجر جوان ایرانی اشاره کرد که از گرجستان به آمریکا مسترد شده است.

معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه همچنین بازداشت"نصرت الله تاجیک" از سفیران سابق ایران و استاندار سابق هرمزگان به جرم واهی خرید برخی از اقلام در انگلیس را یادآور شد و اظهار داشت: البته وی هنوز به آمریکا مسترد نشده است.

وی افزود: طبق توافق سال 2003 استرداد مجرمین بین انگلیس و آمریکا، افرادی که طبق اسناد و مدارک معتبر داری مشکلات پزشکی هستند، غیرقابل استرداد شناخته شده اند، بنابر این استرداد احتمالی تاجیک به آمریکا نمی تواند قانونی باشد.

به گفته قشقاوی، وکلای انگلیسی اسناد و مدارک پزشکی تاجیک را به وزارت کشور انگلیس ارائه کرده اند مبنی بر این که وی از بیماری های جدی قلبی، گوش، حلق و بینی و بیماری روحی رنج می برد.

وی با بیان این که مقامات آمریکایی نتوانسته اند هیچ دلیلی دال بر مجرمیت این شهروند ایرانی و توجیه استرداد وی به آن کشور ارائه دهند، گفت: صرف نظر از دلایل قضایی، به لحاظ دلایل حقوق بشری ، تاجیک باید هر چه زودتر آزاد شود اما بیش از دو سال است که پرونده این شهروند ایرانی روی میز کار وزیر کشور انگلیس قرار دارد و تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ نشده است.

** اعتراض شدید ایران به رفتار آمریکا در قبال "شهرزاد میرقلی خان"
معاون وزیر امور خارجه همچنین درمورد آخرین وضعیت خانم شهرزاد میرقلی خان تبعه ایرانی که در زندان های آمریکا به سر می برد،گفت: زندان محل نگهداری این تبعه ایرانی در آمریکا تغییر کرده است و ما نسبت به رفتار آمریکا با این تبعه ایرانی که کاملا بی گناه است، به شدت معترض هستیم .

وی با تاکید بر دیدار گذشته خود با کاردار سفارت سوئیس به عنوانحافظ منافع آمریکا در ایران، نسبت به آزادی هر چه سریع تر این تبعه ایرانی ابراز امیدواری کرد.

** دستاورد تلاش ها برای رفع اتهام از معصومی نژاد
قشقاوی درباره آخرین وضعیت پرونده "حمید معصومی نژاد" خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: با پیگیری های جدید سفارت ایران در رم و کنسولگری ایران در شهر میلان، دادستان ایتالیا با موضوع خروج معصومی نژاد از ایتالیا و سفر وی به ایران موافقت کرده است و این موضوع همچنان در دست پیگیری است.

وی با تاکید بر این مطلب که ما همچنان منتظر دریافت آخرین اطلاعات فرآیند قضایی مربوط به معصومی نژاد هستیم، گفت: موافقت دادستان ایتالیا با خروج این شهروند ایرانی از آن کشور و سفر او به ایران نشان دهنده این واقعیت است که دلایل اتهامی اولیه مثبت و قطعی نبوده است.

قشقاوی درمورد زمان دقیق سفر معصومی نژاد به ایران نیز گفت که این موضوع در زمان مناسب اعلام می شود.

** مواد مخدر، عمده ترین عامل مجرم شناخته شدن ایرانیان در خارج از کشور
معاون وزیر امور خارجه، مساله حمل و قاچاق مواد مخدر را مهم ترین عامل مجرم شناخته شدن بخش عمده ای از ایرانیان در خارج از کشور دانست.

قشقاوی با اظهار تاسف عمیق از این موضوع گفت: بیش از 80 درصد از ایرانیانی که در خارج از کشور مجرم شناخته می شوند به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا، آن دسته از افرادی هستند که به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر صنعتی یا سنتی دستگیر می شوند.

وی به عنوان مثال درباره زندانیان ایرانی در اندونزی اظهار داشت که تنها در کشور اندونزی 90 زندانی ایرانی وجود دارد که بیش از 99 درصد آنها به جرم مسایل مربوط به مواد مخدر دستگیر و مجرم شناخته شده اند.

وی همچنین گفت: حتی برخی از آن دسته از ایرانیان که در کشورهای آسیای جنوب شرقی به جرم مسایل مربوط به مواد مخدر زندانی شده اند در آستانه اعدام شدن قرار دارند اما حداقل در مدت یک سال اخیر هیچ مورد اعدامی که حکم آن اجرا شده باشد، وجود ندارد.

** عبور غیرمجاز از مرزها، دلیل دیگر بازداشت ایرانیان
معاون امور کنسولی،مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، عبور غیر مجاز از مرزها به ویژه برای سفر به عراق و زیارت عتبات عالیات را یکی دیگر از عوامل بازداشت شدن ایرانیان در زندان های خارج از کشور عنوان کرد.

قشقاوی با بیان این که البته اکثر این افراد با نیت خیرخواهانه و به قصد زیارت اقدام به عبور غیرقانونی از مرز می کنند، تصریح کرد: عبور غیرقانونی از مرز در عراق جرم سنگینی محسوب می شود و جریمه آن 6 سال حبس است.

وی، کشورهای جمهوری آذربایجان، هند و عمان را از دیگر کشورهایی نام برد که برخی از ایرانیان به جرم عبور غیرقانونی از مرز و ورود غیرقانونی به آن ها سبب دستگیری و زندانی شدن تعدادی از آنها شده است.

معاون امور کنسولی،مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت که در شرایط امروزی به لطف عملکرد خوب رسانه های کشور در امر اطلاع رسانی نسبت به عواقب و خطرات عبور غیرقانونی از مرزها و متقاعد کردن مردم نسبت به انجام سفرهای زیارتی در قالب کاروان ها به جای سفر ها انفرادی، به طور قابل توجهی از تعدادهای سفرهای غیرقانونی به عتبات عالیات کاسته شده است.

قشقاوی همچنین عملکرد فعال نمایندگی ها و سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورها را از جمله عوامل بسیار موثر در پیشگیری و کاستن از مسایل پیش روی ایرانیان در خارج از کشور عنوان کرد.

** وزارت خارجه ؛ "سیراب انتقاد و تشنه پیشنهاد"
زمانی که قشقاوی از تلاش و عملکرد وزارت امور خارجه و سفارتخانه های آن در خارج از کشور برای به حداقل رساندن مسایل و مشکلات ایرانیان خارج از کشور سخن می گفت، از انتقادهایی که هر ازگاهی نسبت به عملکرد این وزارتخانه از سوی برخی رسانه ها و نهادهای مختلف می شود، لب به گلایه گشود.

وی با بیان این که فعالیت های وزارت امور خارجه شامل طیف گسترده ای از کارهای و اقدامات مهم اما خاموش، غیرتبلیغاتی و غیر رسانه ای است، اظهار داشت که این خاصیت کار سبب شده تا متاسفانه برخی افراد و دستگاه ها و حتی برخی رسانه ها این وزارتخانه را به کم کاری و در بعضی اوقات انفعال متهم کنند.

قشقاوی با تاکید بر این که برخی مسوولان وزارت امور خارجه معتقدند "صدای اقدامات این وزارتخانه هم باید شنیده شود"، گفت: این موضوع با وجود این که اقدامی بسیار مهم محسوب می شود اما چون رسانه ای نشده است، ممکن است مردم در جریان اهمیت آن قرار نگیرند اما شاهد هستیم که گاهی وقتی حتی یک نفر از زندانیان برخی کشورها در کشورهای دیگر آزاد می شود، آن را با تبلیغات گسترده رسانه ای تا حد امکان برجسته و پر رنگ جلوه می دهند.

** برقراری خط تماس ایران و کشورهای جهان برای پیگیری تحولات اخیر
معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: شخصا به این نتیجه رسیده ام که رسانه ای نشدن فعالیت های وزارت امور خارجه ممکن است به ضرر این وزارتخانه تمام شود و حتی منجر به بروز سوء تفاهم شود.

قشقاوی با یادآوری تحولات اخیر شمال آفریقا و خاورمیانه، به بخشی از فعالیت های وزارت امور خارجه ازجمله بیش از 35 تماس تلفنی وزیر امور خارجه با مقامات عالی کشورها و سازمان های منطقه ای و بین المللی و سفرهای پی در پی و بسیار موفقیت آمیز وزیر امور خارجه به چند کشور عربی منطقه و شرکت در اجلاس پربار بالی اندونزی اشاره کرد.

وی گفت: با وجود تمام این تلاش ها که تنها بخشی از کارهای انجام شده از سوی وزارت امور خارجه درقبال تحولات اخیر و جاری در منطقه و شمال آفریقا است، این وزارتخانه همچنان آماج انتقادهای یک سویه و بدون ارائه پیشنهاد قرار می گیرد و متهم به کم کاری در قبال این تحولات می شود.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: تحولات مصر و تونس و انقلاب هایی که در این کشورها رخ داد، حاصل حرکت های مردم، سازمان ها و تشکل های مردم نهاد و اقشار دانشجویی بوده است.

قشقاوی با طرح این سوال که سازمان های مردم نهاد در کشور و تشکل هایی که هر از گاهی وزارت امور خارجه را متهم به انفعال می کنند، چه اقداماتی در قبال تحولات منطقه انجام داده اند و چه طرح ها یا پیشنهادهایی در این زمینه به وزارت امورخارجه ارائه داده اند؟ از این که بطور مرتب از دستگاه دیپلماسی انتقاد می شود بدون اینکه پیشنهادی همراه با این انتقادها باشد، گله کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: وزارت امور خارجه امروز "سیراب انتقاد و تشنه پیشنهاد" است.

**‌سوابق فعالیت دیپلماتیک و کاری قشقاوی
حسن قشقاوی که هم اکنون معاونت امورکنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد، از 21 سال قبل به عنوان کارشناس سیاسی اداره اول اروپای غربی در این وزارتخانه کلیدی مشغول کار شد.
وی در بدو شروع به کار در وزارت امور خارجه کارشناس میزهای انگلیس، ایرلند، بلژیک و هلند بود و بعد از گذشت یک سال از این مسوولیت، به عنوان نماینده دور چهارم مجلس به مجلس شورای اسلامی راه یافت و به عضویت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درآمد.

بعد از سپری کردن چهار سال دوره نمایندگی مجلس در مجلس چهارم، به مدت 4 سال به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان انجام وظیفه کرد و پس از اتمام این دوره چهارساله، بار دیگر به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در مجلس ششم نماینده مردم رباط کریم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود.

وی پس از اتمام دوره مجلس ششم، به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران رهسپار سوئد شد و چهار سال به عنوان دیپلمات ارشد دولت ایران در سوئد فعالیت کرد.

قشقاوی پس از بازگشت از سوئد در پشت تریبون سخنگویی وزارت امور خارجه قرار گرفت و از حدود یک سال و نیم قبل هم در پست کنونی خود به عنوان معاون امورکنسولی، امور مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه مشغول انجام وظیفه است.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
بوی بد عرق یکی از مواردی است که باعث اذیت و آزار خود فرد و دیگران می‌شود.
 


با شروع شدن فصل بهار و تابستان بسیار عرق می‌کنم و عرقم بوی بدی دارد، لطفا مرا راهنمایی کنید.

بوی بد عرق یکی از مواردی است که باعث اذیت و آزار خود فرد و دیگران می‌شود.
 توصیه می‌شود به طور مرتب حمام کنید و لباس‌های خود را عوض کنید.
دیده شده کسانی که از بیماری‌های عفونی ریه و کبد رنج می‌برند یا از غذاهای پرپروتئین استفاده می‌کنند، عرق‌شان بوی بدی دارد، با مصرف میوه و سبزیجات تازه می‌توانید بوی بد عرق را به حالت طبیعی بازگردانید. بعد از استحمام می‌توانید شلغم‌ها را در پارچه‌ای قرار دهید و آن را فشار دهید تا آب شلغم خارج شود و این آب را زیربغل خود بمالید. آب شلغم از بوی بد عرق جلوگیری می‌کند.



برای رفع بوی نامطبوع بدن نیز می‌توانید همین کار را با تربچه انجام دهید، زیرا خاصیت ضدقارچی و باکتری‌هایی دارد.

 استفاده از جوش‌شیرین بوی بد بدن و پاها را کاهش می‌دهد.
 آب لیموترش تازه هم همین کار را انجام می‌دهد.
مواردی مثل روغن زیتون، آب پرتقال و آب گریپ‌فروت نیز برای از بین بردن بوی بد عرق مناسب هستند، بدین صورت که ابتدا زیربغل را با یک پنبه آغشته به آب گریپ‌فروت  یا پرتقال مرطوب کنید و سپس با روغن زیتون کمی ماساژ بدهید.
با چای سبز خوشبو شوید
استرس نیز یکی از عواملی است که باعث تشدید عرق و بوی بد آن می‌شود، برای جلوگیری از استرس، مقداری چای سبز را در یک فنجان آب جوش بریزید و پس از 10 دقیقه آن را میل کنید، چای سبز باعث آرامش می‌شود.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:19 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">