سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
گوگل تازه ترین امکانات خود یعنی توانایی جستجوی عکس یا صدا در کامپیوتر را به کاربرانش معرفی کرد. این غول جستجوی اینترنتی تجربه جستجو با صدا را روی پلت فرم تلفن همراه خود داشته است و به زودی این امکان را برای کامپیوترها هم فعال خواهد کرد. استفاده از گوگل وویس (Google Voice) یا امکان جستجو با استفاده از صدا در گوگل در سال گذشته شش برابر شده است.


برای استفاده از امکان جستجو با استفاده از صدا در گوگل کافیست جمله مورد نظر خود را بگویید یا بنویسید. به این ترتیب گوگل آن را برای شما جستجو خواهد کرد. برای جستجو با استفاده از عکس هم می توانید عکس را بکشید و به وبسایت گوگل ببرید یا اینکه آن را آپلود کنید. عکسی در زمینه مسافرت می تواند نتایجی درباره محل عکس را به همراه داشته باشد، در حالی که ارسال لوگوی یک شرکت یا نهاد می تواند اطلاعات آن را به نمایش درآورد





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را در ظرف پای گردی به قطر 25 سانت پهن و دور خمیر را مرتب کنید.


مواد لازم :
  • نشاسته ذرت: 3 قاشق غذاخوری
  • شکر: یک‌دوم فنجان
  • نمک: یک‌چهارم قاشق مرباخوری
  • زردآلو خرد شده: 1400 گرم
  • آلبالو خشک خرد شده: یک‌دوم فنجان
  • سفیده تخم‌مرغ: یک عدد
  • شیر: یک قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • خمیر دولایه: یک عدد (برای تهیه این خمیر به کتاب مراجعه کنید)
  • مخلوط دارچین، جوز و زنجبیل: یک و یک‌دوم قاشق مرباخوری
روش تهیه :

فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را در ظرف پای گردی به قطر 25 سانت پهن و دور خمیر را مرتب کنید. یک‌دوم فنجان شکر، نشاسته، یک و یک‌دوم قاشق مرباخوری مخلوط دارچین و نمک را مخلوط و میوه‌ها را اضافه کنید. مواد را روی خمیر بریزید. بقیه خمیر را به شکل دایره‌ای به قطر 30 سانت پهن کنید، با قالب گردی به قطر 3 سانت 30 تا 40 دایره از خمیر در آورید. سفیده و شیر را مخلوط کنید و با برس روی دایره‌ها بمالید. یک قاشق غذاخوری شکر و یک‌چهارم قاشق مرباخوری مخلوط دارچین را با هم مخلوط کنید و روی نصف دایره‌ها بپاشید. 10 عدد از دایره‌های شکری را روی مخلوط زردآلو بچینید. روی لبه‌های پای با برس کمی از مخلوط سفیده بمالید و بقیه دایره‌ها را دور لبه پای بچینید یا می‌توانید خمیر را یکدست و به طور ساده روی زردآلوها پهن کنید. روی پای فویل بکشید و 35 دقیقه در فر بگذارید. سپس فویل را بردارید، 15 دقیقه دیگر در فر بگذارید.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
کسب و کار و درآمد زایی هموراه یکی از دغدغه های افراد است و راه های زیادی هم برای درآمدزایی وجود دارد. ماجرا وقتی جالب می شود که با افرادی آشنا می شویم که درآمد و ثروت هنگفت به دست آورده اند ولی نه از راه های معمول و شناخته شده در بازار کسب وکار
 
1- نوجوانی که با فروش مربای دست پخت مادربزرگش پول های میلیونی به جیب زد


در حالی که اکثر کارآفرینان موفق با ساختن وبسایت های محبوب به ثروت می رسند، فراسر دوهرتی قلمرو خود را با روشی کاملا سنتی بنا نهاد. فراسر درست کردن مربا را از 14 سالگی و زیر نظر مادربزرگش یاد گرفت و در 16 سالگی درس و مدرسه را بوسید و کنار گذاشت تا تمام وقت خود را به درست کردن و فروش مربایش با نام سوپرجم اختصاص دهد. سوپرجم یا همان مربای فراسر سالی 500 هزار شیشه می فروشد و در حال حاضر 10% بازار مربای بریتانیا را در اختیار دارد. ارزش سهام فراسر هم اکنون یک تا دو میلیون دلار است.

2- شرکتی که فروش عینک برای سگ ها آن را به ثروتی هنگفت رساند


عینک برای سگ خانگی؟ عجیب است نه؟ اما عجیب تر از آن اینست که افرادی از راه ساخت و فروش همین عینک ها صاحب میلیون ها دلار پول و ثروت شوند. صاحبان این کارخانه که کار خود را با ساخت عینک برای سگ ها آغاز کردند، حالا کسب و کار خود را گسترش داده اند و وسایل دیگری مثل کوله پشتی، تی شرت، کلاه و اسباب بازی هم برای حیوانات می سازند.

3- خانم خانه داری که بالش قابل استفاده در مایکروویو را اختراع کرد


کیم لوین کیسه های کوچکی به نام ووویت را اختراع کرد، آنهم در مدل های مختلف. او سپس به این کیسه ها حرارتی ملایم، مرطوب و دارای نفوذ داد. کیم به این نتیجه رسید که اگر مقداری ذرت در این پارچه قرار دهد، دورتا دورش را بدوزد و بعد آن را در مایکروویو بگذارد، می تواند در نهایت بالشی داشته باشد که دارای حرارت مطلوبی است.

او کار خود را با چرخ خیاطی اش شرو ع کرد و خیلی زود صاحب چندین میلیون دلاری شد که انتظارش را می کشیدند. او ابتدا فکر می کرد که ایده اش فقط می تواند یک هدیه خوب برای فرزندانش یا اهالی محلشان باشد، اما خیلی زود متوجه شد که کارش ارزشمندتر از این حرف هاست! او حالا یک میلیونر است و حتی یک کتاب هم درباره تلاش های کسب و کاری اش نوشته است.

4- مردی که با فروش پیکسل ها در یک صفحه وب صاحب یک میلیون دلار پول شد


در سال 2005، الکس تئو، دانشجوی 21 ساله انگلیسی، صفحه اصلی وبی (homepage) را راه اندازی کرد که در آن پیکسل های 1000*1000 گرید را هر یک به قیمت یک دلار می فروخت. اگرچه این ایده در ظاهر خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسید، اما این ایده منحصر به فرد پوشش رسانه ای وسیعی پیدا کرد و درآمدش  به تدریج به ماهی یک میلیون و 37 هزار و صد دلار رسید. وبسایت های زیادی با همین شکل و شمایل ایجاد شدند، اما چون صرفا تقلیدی و بدون نوآوری بودند، موفقیتی به دست نیاوردند.
   5 راهبی که با فروش کارتریج پرینتر، 2/5 میلیون دلار ثروت بدست آورد


پدر برنارد مک کوی، مدیرعامل سایت LaserMonks.com است که کارتریج و دیگر تجهیزات فنی را می فروشد و فروش بسیار خوبی هم دارد. مشتریان این سایت اشخاص، کلیساها والبته شرکت های بزرگی چون مورگان استنلی و یو اس فورست سرویس هستند.

فروش این شرکت از 2000 دلار درسال 2002 به 2/5 میلیون دلار در سال 2005 رسید. ایده این سایت زمانی به ذهن پدر مک کوی رسید که جوهر پرینترش تمام شد و تمام فروشگاه ها را برای پیدا کردن کارتریجی با قیمت مناسب زیر و رو کرد ولی تلاشش بی نتیجه ماند. امروز این سایت بیش از 50 هزار مشتری دارد و روزانه 200 تا 300 سفارش دریافت می کند.

6- دختری که با پیشنهاد طرح های مای اسپیس صاحب 1/5 میلیون پول شد


یک دختر نوجوان با ابتکار خود سایتی با نام وات اور لایف (whateverlife) را راه اندازی کرد که هدف آن پیشنهاد طرح هایی برای شبکه اجتماعی مای اسپیس و آموزش های آزاد و رایگان بود. اعداد و ارقام حالا باور نکردنی هستند. این دختر 17 ساله ترک تحصیلی حالا صاحب بیش از 1 میلیون دلار ثروت است. او ماهی 70 هزار دلار در ماه کاسب است و صاحب وبسایتی است که ماهیانه بیش از 7 میلیون بازدید کننده و 60 میلیون بازدید صفحه دارد





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گام به گام تا کنکور
 
از آن جایی که 11 روز بیشتر به کنکور نمانده، فرصت خوبی است که نکات مهم برای موفقیت بیشتر داوطلبان در آزمون و ایجاد آرامش در آن‌ها بازگو شود.
 
11 روز تا رسیدن به زمان کنکور بیشتر نمانده و داوطلبان آخرین تیرهای ترکششان را به سوی روزهای آغازین تیرماه نشانه رفته‌اند، با نزدیک شدن به این روز، بهتر دیدیم که توصیه‌هایی را در قالب جمع بندی یادداشت‌هایی که پیش از این از نظرتان گذشت، گوشزد کنیم و امیدوار باشیم که سهم ناچیزی از قبولیتان را رقم بزنیم.

تست زنی: برای اینکه در تست زنی به آمادگی دست یابید، در مطالعات روزانه‌ای که برای آماده‌سازی خود انجام می‌دهید، 30 تا 40 دقیقه را به تست‌زنی اختصاص دهید و سعی کنید که در پایان مطالعه روزانه این کار را انجام دهید.
 
در تست زنی‌های روزانه سعی کنید که زمان تحت اختیارتان را مدیریت کنید و به شکلی الزام‌آور خود را مقید به زمان کنید. این تمرین در روز آزمون به کمک شما خواهد آمد و به عینه اثر این تمرین‌ها را خواهید دید.

در صورت توانایی‌ در آزمون آماده‌سازی کنکور شرکت کنید، زیرا با این کار علاوه بر حصول آمادگی با محیط و فضای آزمون آشنایی می‌یابید و استرس شما به حداقل می‌رسد.

نکته تکراری اما مهم دیگر این است که بر روی سوالاتی که جوابشان را نمی‌دانید یا در پاسخ دادن به آن تردید دارید توقف نکنید، بلکه به سراغ سوال بعد بروید زیرا آن زمانی را که شما در حال کلنجار رفتن با سوالی مشکوک هستید، می‌توانید به حداقل 3 سوال دیگر پاسخ دهید و در نهایت پس از اتمام سوالات به سراغ آن گزینه‌هایی بروید که نمی‌دانستید و به دنبال راه حل بگردید.

استرس مفید: آزمون دادن موجب استرس و فشار روانی می‌شود که در نتیجه منجر به بالا رفتن مقدار آدرنالین خون و افزایش کارایی انسان در شرایط خاص روحی می‌شود.

پس نیازی نیست که از وجود استرس بترسید، اما مشکل زمانی بروز می‌کند که مقدار استرس از حد متعارف بالاتر می‌رود. این سیر صعودی باعث می‌شود تا تداخل در رفتار و در واکنش به سوالات به وجود آید و داوطلب عملاً دچار سر درگمی و تردید در پاسخگویی به سوالات شود.

نکته مهم دیگر، داشتن تفکر مثبت است. منفی نگری باعث نزول بینش در انسان می‌شود. همیشه به این فکر کنید که این لحظه نیز مانند تمام لحظات سرنوشت ساز زندگیتان می‌گذرد و شما موفق خواهید شد.

صبحانه: در روزهای کنکوری به علت فشارهای عصبی و استرس ناشی از آزمون پیش رو، معمولا  داوطلبان دچار بی‌اشتهایی می‌شوند و از خوردن صبحانه پرهیز می‌کنند، که این واکنش همراه با استرس، تاثیر بسیار بدی بر آزمون‌دهندگان می‌گذارد. 

نخوردن صبحانه در روز‌های آماده‌سازی برای کنکور سطح یادگیری را کاهش می‌دهد اما علاوه بر این موضوع، نخوردن صبحانه، مخصوصاً در روز آزمون باعث ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شود و به اصطلاح، داوطلب در روز کنکور دچار دل‌ضعفه می‌شود که آثاری همچون سرگیجه و کاهش فشار خون در این موقعیت حساس را به دنبال خواهد داشت.
 
برای مقابله با این اثرات، داوطلب نیازمند برنامه‌ریزی صحیح غذایی است تا به وسیله آن بتواند روش تغذیه نامناسب را تغییر و کیفیت یادگیری و نحوه بهینه آزمون دهی را افزایش دهد.

در ابتدا بهتر است برنامه را با صبحانه‌ای کامل که از شیرینی، میوه یا آب میوه تازه، شیر، پنیر، مغزها مانند گردو و بادام، تخم مرغ و حبوباتی مانند عدسی، همراه با کمی چای که حاوی کافئین است آغاز کنید و تاثیر آن را بر حافظه خود ببینید.

ایجادعلاقه: نکته بسیار مهمی که این جا باید بدان اشاره کرد، رابطه حافظه، تمرکز فکری و حواس است. اصولاً‌ محققان بر این باورند که در صورت تمرکز فکر و حواس، حافظه قادر به انجام فعالیت است یا به قولی این 2 لازم و ملزوم یکدیگرند.

برای ایجاد تمرکز لازم است که در فرد علاقه ایجاد شود. در زندگی روزمره شاهدیم که ما بر روی موضوعاتی متمرکز می‌شویم که نسبت به آن تعلق خاطر داریم و به همان میزان هرچه قدر که این علاقه شدت یابد، تمرکز بیشتری را به همراه خواهد داشت. 

پس از علاقمندی و متمرکز شدن، ذهن بر روی آن مساله قفل می‌شود و قدرت گیرایی و کنکاش در آن موضوع افزایش می‌یابد، بنا بر این اصل، شما دروسی را که بیشتر دوست دارید، بهتر به خاطر می‌سپارید و آن درس یا  موضوع سریع‌تر به یادتان می‌آید.

ممکن است که تعدادی از داوطلبان علاقه‌ای به برخی از دروس نداشته باشند، مثلا دروس ریاضیات، شیمی یا عربی و ...این افراد نمی‌دانند که برای ایجاد علاقه در خود باید چه کاری را انجام دهند. 

راه‌های ایجاد علاقه: اولین گام برای ایجاد علاقه اندیشیدن به هدفی است که داوطلب درصدد رسیدن به آن است. فکر کردن به موفقیت باعث می‌شود که فرد با پشتوانه‌ای قوی به یادگیری بپردازد که این خود باعث ایجاد دیدگاهی جدید در وی می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد علاقه، اکتساب اطلاعات اولیه‌ درباره دروسی است که می‌خواهیم آن را مطالعه کنیم. هرچه قدر شما این اطلاعات را تقویت کنید میل به یادگیری نیز در شما افزایش می‌یابد. به خصوص اطلاعات جانبی و وابسته به دروسی که می‌خوانیم و دانستن تاثیرات اجتماعی آن و دست یابی به راهکارهایی که در زندگی پیش پایمان گذاشته می‌شود، به آهستگی کشش شما را به سمت درسی که می‌خوانید افزایش می‌دهد.

یکی از وی‍ژگی‌هایی که باید برای کسب اطلاعات اولیه مدنظر باشد، سادگی اطلاعاتی است که درباره یک موضوع یا درس به دست می‌آوریم. بدیهی است که اگر در ابتدا مطالب دشوار و مشکلی که هضم ذهنی آن نیاز به تمرین و ممارست دارد را پیگیری کنید و سعی در درک مطلب داشته باشید، بی‌گمان نتیجه‌ای عکس نصیبتان خواهد شد و چه بسا که به جای علاقمند شدن، از آن درس بیزار شوید. پس فراموش نکنید که اطلاعات اولیه باید ساده‌ترین مطالب باشند.

مساله دوم، تمرکز روی بهره‌هایی است که با خواندن آن درس یا موضوع در زندگی‌ نصیبتان می‌شود. به خصوص پرداختن به این مساله که این درس چه نقش مفیدی در اجتماع داشته و چه مشکلاتی را در روند زندگی تسهیل می‌کند، مثلاً دانستن درس زبان انگلیسی چه کمکی در ایجاد رابطه با بقیه ملیت‌ها می‎تواند به شما بکند.

نکته دیگر کم حجم بودن اطلاعات اولیه است. سعی کنید حجم وسیعی از اطلاعات را هرچند که ساده باشند، یک جا به ذهنتان تزریق نکنید. نکته مهم آن است که کسب تدریجی اطلاعات باعث ماندگاری بهتر شده و یکی از اصول مهم یادگیری است به همین خاطر است که معلمان، دروس را در طول سال تحصیلی و به شکلی تدریجی تدریس می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اطلاعات اولیه باید شکلی جذاب داشته باشد و داوطلب را به سوی خود بکشاند، در این صورت اشتیاق شما برای فراگیری بیشتر خواهد شد، این موضوع را می‌توان به معلمی همانند کرد که به روشی دوست داشتنی و با بیانی شیوا به انتقال و تدریس مطالب درس می‌پردازد و باعث ایجاد علاقه در دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود و آنان نسبت به آن درس تعلق خاطر می‌یابند





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
طرح «تشدید امنیت اخلاقی» آغاز شد.

















تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
ممکن است شما بتوانید با سرعت باد تایپ کنید. اما گوگل می خواهد برای آسان تر کردن تجربه جستجوی کاربران، شما را به استفاده از راه های جدیدی مانند جستجو با صدا و تصاویر، ترغیب کند.
 
ممکن است شما بتوانید با سرعت باد تایپ کنید. اما گوگل می خواهد برای آسان تر کردن تجربه جستجوی کاربران، شما را به استفاده از راه های جدیدی مانند جستجو با صدا و تصاویر، ترغیب کند. ممکن است این قابلیت ها، غیر ضروری تلقی شوند اما اگر دست به امتحان آن ها بزنید، ممکن است از خوب کارکردن آن ها سورپرایز شوید. بنابر این قصد داریم در این مقاله به نحوه فعال کردن و استفاده از قابلیت های جدید جستجوی بپردازیم. به ادامه مطلب توجه کنید.

- جستجوی صوتی گوگل:


قابلیت جستجوی صوتی مدتی بود که روی سیستم عامل های اندروید و iOS وجود داشت. سر انجام گوگل راه این قابلیت را به کروم هم با کرد. پس شما می توانید وب را بدون تایپ کردن جستجو کنید. سرچ صوتی نیاز به هیچ گونه تنظیمات خاصی ندارد. البته، طبعا استفاده از میکروفون روی کامپیوتر جزء ضروریات است! فقط کافی است که به google.com بروید و روی آیکون میکروفون در کادرجستجو کلیک کرده و جستجو را آغاز نمایید.

ضمنا در نظر داشته باشید که گوگل دارد این قابلیت را به تدریج برای کاربران آزاد می کند. پس اگر به گوگل رفتید و آیکون میکروفون را ندیدید، تعجب نکنید. فقط کافی است که چند روز صبر کنید تااین قابلیت برای شما هم باز شود. هم اکنون سرچ صوتی فقط در کروم در دسترس است. شاید در آینده آن را در مرورگر های دیگری هم مشاهده کردیم.

زمانی که قابلیت جستجوی صوتی، به طور رسمی از طرف گوگل عرضه نشده بود، این افزونه کاری مشابه را انجام می داد. البته به واسطه ی کاربرد افزونه Voice Search برای چند سایت دیگر به جز گوگل، هنوز هم می توانید از آن بهره مند شوید. بنابر این اگر هنوز قابلیت جستجوی صوتی از طرف گوگل برایتان فعال نشده است، این افزونه می تواند راه حل خوبی برای مرورگر کرومتان باشد. هر چند در آزمایشی که نارنجی انجام داد، در تشخیص صدا چندان موفق عمل نمی کرد.

- جستجوی تصویری گوگل:


منظور از جستجوی تصویری، جستجوی تصاویر نیست. بلکه جستجو با تصاویر است! بنابر این اگر تصویری دارید و نمی دانید که متعلق به چه مکانی است یا لوگو ای را مشاهده می کنید و نمی دانید که به کجا تعلق دارد، می توانید فقط عکس ها را به گوگل آپلود کرده و بقیه را به موتور جستجو واگذار کنید. پس از آپلود عکس، گوگل هر اطلاعاتی را که بتواند از تصویر استخراج کند در اختیار شما می گذارد. البته گوگل اولین سرویسی نیست که امکان جستجو با تصاویر را در اختیار کاربران می گذارد. پیش از این هم TinEye این کار را انجام می داد. اما این دو با هم یک تفاوت اساسی دارند. گوگل درباره تصویر گرفته شده هر اطلاعاتی که بتواند را به شما می دهد و TinEye فقط نسخه های متفاوتی از همان تصویر را به شما بر می گرداند.

پس احتمالا به امتحان این قابلیت مشتاق شده اید. فقط به آدرس images.google.com بروید. در آنجا، می توانید یک تصویر را به طور مستقیم به درون کادر جستجو drag کنید یا روی آیکون دوربین کلیک کرده و آدرس URL عکس را وارد نمایید. یا به جای درگ کردن، عکس را به صورت دستی آپلود کنید. یک بار دیگر باید گفت که این قابلیت هم به تدریج آزاد می شود. پس اگر آیکون دوربین را مشاهده نکردید، باید چند روزی صبر کنید تا این امکان برایتان آزاد شود. جستجوی تصویری – برخلاف قابلیت قبلی – در همه ی مرورگر ها کار می کند. اما قابلیت درگ کردن عکس، فقط در فایرفاکس و کروم وجود خواهد داشت.

باز هم یک راه افزونه ای برای امتحان این چنین قابلیت هایی وجود دارد. پس اگر می خواهید از راه حل های فعلی استفاده کنید، می توانید افزونه ی Image Search را برای کروم و فایر فاکس دانلود نمایید. زمانی که افزونه نصب شد، می توانید رو هر تصویری که خواستید کلیک راست کنید و گزینه ی Search Google with this image را انتخاب نمایید. امکان درگ و دراپ هم وجود دارد.
 

- استفاده از Instant Page


این یکی، قابلیتی نیست که شما را از کیبرد دور کند. اما سومین قابلیت جدیدی که به موتورجستجوی گوگل اضافه شده Instant Page است. وقتی در کروم مشغول جستجو با گوگل هستید، Instant Page صفحات را پیش-بارگذاری می کند. بنابر این وقتی روی یکی از نتایج جستجو کلیک کنید، می بینید که صفحه مورد نظر به سرعت لود می شود. در ویدئو های گوگل رقم هایی مثل 0 ثانیه یا پنج دهم ثانیه را می بینیم. اما با اینترنت ایران روی این ارقام حساب باز نکنید. به هر حال تجربه وبگردیتان از این به بعد سریع تر خواهد شد.

برای استفاده از Instant Page باید نسخه توسعه دهندگان گوگل کرروم را تهیه کنید. اگر هم خیلی عجله ندارید، می توانید یک هفته صبر کنید تا نسخه بتای بعدی کروم منتشر شود. پس از آن کافی است در مرورگر خود به آدرس Preferences>Under the Hood> Predict Network Actions بروید تا عملکرد لود کردن صفحات را بهبود ببخشید. بعد از آن متوجه سرعت بالای میان کلیک روی نتایج جستجو و بالا آمدن صفحه خواهید شد.

شما چه تجاربی با این سرویس ها داشتید و عملکرد آن ها را چگونه ارز یابی می کنید؟ فکر می کنید این سرویس ها از هم اکنون جوابگوی نیاز کاربران خواهند بود یا راه درازی پیش رو دارند؟ می توانید تجارب خود، در استفاده از این سرویس های جدید را با دیگران به اشتراک بگذارید.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:6 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

همسایه قربانی پول شارژ ساختمان

همسر وی که در محل حضور داشت به مأموران گفت مدیر ساختمان شوهرم را از راه پله‌ طبقه سوم هل داده و باعث مرگش شده است.
 
 درگیری مدیر ساختمان با مرد همسایه به‌خاطر نپرداختن پول شارژ ساختمان پایان مرگباری داشت.

شامگاه سه شنبه -42‌خرداد- مأموران کلانتری 211 ابوسعید از درگیری مرگبار دوهمسایه در یکی از مجتمع‌های مسکونی منطقه با خبر شدند. دقایقی بعد که مأموران برای بررسی ماجرا در محل حادثه حاضر شدند در نخستین تحقیقات دریافتند مهدی50 ساله براثر سقوط از پله‌های ساختمان جان باخته است.

همسر وی که در محل حضور داشت به مأموران گفت مدیر ساختمان شوهرم را از راه پله‌طبقه سوم هل داده و باعث مرگش شده است.

بدین ترتیب عباس -23 ساله- دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

مرد جوان در تشریح ماجرا به محمد شهریاری- بازپرس شعبه اول- گفت: من مدیر ساختمان هستم چندین بار برای دریافت30 هزار تومان پول شارژ ساختمان به درخانه مهدی- مقتول- رفتم اما وی با این بهانه که چون مستأجر است نباید شارژ بدهد از پرداخت پول خودداری می‌کرد و می‌گفت از صاحبخانه‌ام پولتان را بگیرید. تا این‌که شب حادثه با او درگیری لفظی پیدا کردم که پسرش نیز وارد درگیری شد و کار به زد و خورد کشیده شد اما من او را هل ندادم بلکه پسرش با او برخورد کرد و ناگهان از پله‌ها سقوط کرد.

بدین ترتیب بازپرس جنایی نیز با صدور دستور بازداشت متهم وی را در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داد تا تحقیقات بیشتر در این‌باره انجام شود





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تصور کنید با MP3 پلیری که شبیه نوار کاست شاخته شده، باز هم بتوانید با گردش انگشت یا خودکار، موسیقی را جلو عقب ببرید.
 
 





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 8:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
الفبای زبان بدن
 
زبان بدن می‌تواند به‌خوبی احساسی را انتقال داده یا معنای کلامی را تغییر دهد. هرگز اظهار دوستی و علاقه فردی درحالی‌که اخم کرده و ترشرویی نشان می‌دهد، قابل‌قبول نیست، پس باید یاد گرفت چگونه زبان بدن را در زندگی روزمره وارد کرد
 
شاید برای اکثر ما مصداق ارتباط برقرار کردن؛ گفتار و به عبارتی حرف زدن باشد ولی باید بدانید بیشتر ارتباط بین افراد از طریق زبان بدن است. در واقع بیش از 90‌درصد آنچه شما به طرف مقابل‌تان انتقال می‌دهید از طریق حرکات غیرکلامی و به عبارتی زبان بدنی شماست و تنها حدود 10 درصد منظور شما از طریق گفتار و کلام‌تان منتقل می‌شود.زبان بدن می‌تواند گویای وضعیت درونی فرد باشد. برای مثال می‌تواند خشم، خستگی، وضعیت آرام، گیجی و دیگر نشانه‌ها را نشان دهد. زبان بدن در واقع شامل تمام حرکات شماست از حالت‌ها و حرکات صورت شما گرفته تا تماس چشمی، ژست‌ها، مدل ایستادن و... . معمولا شناخت درست زبان بدن می‌تواند کاری بسیار دقیق و ظریف باشد اما شما می‌توانید به راحتی با آشنایی با چند حرکت رایج با اصول زبان بدن آشنا شوید، هر کدام از این نشانه‌ها می‌تواند بیش از هزاران کلمه، گویا باشد.
وقتی او آینه شماست

بسیار اتفاق می‌افتد رفتارهای دوفرد کاملا هماهنگ می‌شود، یعنی دوفردی که با هم تعامل دارند، حرکات و زبان بدن آنها کاملا شبیه هم باشد و انگار تمام ایماها و اشاره‌های زبان بدن آنها در آینه تکرار می‌شود اما آیا می‌دانید این هماهنگی می‌تواند چه معنایی داشته‌باشد؟ وقتی شما با فردی ملاقات می‌کنید که تمام حرکات و زبان بدن شما را تقلید می‌کند یا شما متوجه می‌شوید خودتان حرکات او را تقلید می‌کنید، نشان می‌دهد که شما دو نفر در یک وضعیت و حالت روانی هستید.
همچنین از این هماهنگی و تقلید رفتارها می‌توانید به علاقه شخص مقابل نسبت به‌خودتان پی ببرید. وقتی او حرکات و رفتارهای شما را مثل آینه تکرار می‌کند نشان می‌دهد به شما علاقه دارد و می‌کوشد به نوعی خود را به شما وصل کند. برای مطمئن شدن از این علاقه می‌توانید حرکات خود را چند‌بار جابه‌جا تغییر دهید تا ببینید آیا او هم تغییر می‌دهد یا نه؟‍‍!
این دست دادن یعنی ...

باید بدانید معنی دست دادن خیلی فراتر از سلام گفتن، از دیدن شما خوشبختم  و... است. مهم‌ترین بخش در دست دادن، تماس کف دست شما با دست طرف مقابل است و می‌توان گفت این حرکت ساده خیلی بیشتر از یک تماس است، تماس کف دست‌های شما نیت درست شما را نشان می‌دهد و اینکه نسبت به این رابطه حالت تدافعی ندارید و نوع تعامل شما کاملا صمیمانه و بدون هیچ‌گونه تهدیدی است.



او تسلیم است

اگر راحت نباشد

نشان می‌دهد فرد اصلا راحت نیست و می‌کوشد کف دستش کمترین تماس را با طرف مقابل داشته‌باشد. در واقع دست‌های فرد مانند ماهی شل است و فقط انگشتانش را دراز می‌کند و به طرف مقابل می‌فهماند که چندان مایل به رابطه صمیمانه نیست، حتی می‌تواند نشانه ضعف، انقیاد و مطیع و تسلیم بودن نیز باشد.



می‌ترسد

 اگر اطمینان نداشته باشد

وقتی فردی آن‌قدر دست‌های شما را فشار دهد که حتی روی استخوان‌های خود این فشار را احساس می‌کنید در این حالت احتمالا فرد چندان احساس امنیت و اطمینان نمی‌کند و می‌خواهد با این سلام و دست دادن محکم، روی این احساس خود را بپوشاند.


من رئیس هستم

 اگر سلطه‌جو باشد

در این مدل فرد هنگام دست دادن کف دستش رو به پایین است وکف دست شما به سمت بالا،  در این حالت طرف مقابل می‌خواهد تسلط و نفوذ خود را بیان کند.

نفوذ

اگر احساس قدرت داشته باشد

هرگاه از دست چپ برای در برگرفتن و پوشاندن دست‌های فشرده شده استفاده شود اگر فرد دست چپ خود را از بالا روی دست‌های فشرده شده بگذارد یعنی می‌خواهد نفوذ و تسلط خود را نشان دهد،  اگر دست چپ را از پایین روی دست‌ها بگذارد یعنی می‌خواهد نقش حمایت‌کننده خود را نشان دهد و به شما احساس راحتی و آسودگی بدهد.
مدل ایستادن چه چیزهایی را نشان می‌دهد؟

مدل ایستادن فرد می‌تواند نشانه‌ای از نفوذ، قدرت یا سلطه پذیری او باشد


وقتی فردی هنگام ایستادن کمی خمیده قامت است، می‌تواند نشان از سستی و احساس ناامنی در فرد باشد، در بعضی مواقع نیز فرد تا حدی احساس گناه یا عذاب وجدان یا شرم دارد.

وقتی فردی هنگام ایستان شانه‌هایش را عقب می‌دهد و کاملا صاف می‌ایستد نشان از سلطه گری اوست و در واقع نشان می‌دهد او انسانی با اعتماد به نفس، صادق و موفقی است. حتـی اگـر کـوتـاه قـد باشد، گرفتن یک ژست مطمئن و بی‌پروا فرد را پر ابهت نشان خواهد داد.

چگونه زبان بدن را به زندگی روزمره خود بیاورید

اگر می‌خواهید به بهترین وجه، زبان بدن خود را تنظیم کنید و دقیقا خود را آنگونه نشان دهید که می‌خواهید، اول باید به تمام لحظه‌های خود در طول روز فکر کنید و تمام جوانب را درنظر بگیرید سپس تصمیم بگیرید که قصد دارید چگونه رفتار کنید.
مثلا اگر می‌خواهید دیگران شما را به‌عنوان شخصیتی مهربان بشناسند،  نباید صبح‌ها هنگام رفتن به سر کار مستقیم سر میز خود بروید و از هرگونه ارتباط چشمی پرهیز کنید،  چون در این صورت همکاران‌تان از شما عکس این برداشت را خواهند داشت. بنابراین باید روی سلام و احوالپرسی خود دقت بیشتری داشته باشید.
به همین طریق تمام روز خود را درنظر بگیرید. باید به رفتارهای خود هنگام ناهار توجه کنید و اینکه بعد ازظهر و عصر خود را چگونه سپری می‌کنید. سعی کنید از خودتان سوال‌هایی به این روش بپرسید: «آیا باید لبخند بزنم؟آیا باید با اطرافیان ارتباط چشمی برقرار کنم؟ یا....» درست است مفاهیم را همراه با زبان انتقال می‌دهید،  اما تاثیر زبان بدن شما به لحاظ احساسی است و به‌طور عمیق‌تری روی ناخودآگاه طرف مقابل تاثیر می‌گذارد. وقتی شما اصول و معناهای زبان بدن را یاد بگیرید می‌توانید به بهترین حالت، رفتارهای خود را مدیریت کنید تا رفتارهای‌تان فراتر از گفتارتان منظور شما را نشان دهد و از طرف دیگر از زبان بدن دیگران نیز کاملا به سود خود استفاده کنید و معنای نهفته در گفتار آنها را بفهمید.مثلا وقتی فردی هنگام صحبت کردن جلوی دهان خود را می‌گیرد احتمالا در حال دروغ گفت است یا....به‌طور کلی شما می‌توانید از میزان نزدیک شدن طرف مقابل، حرکت پاها، نوع حرکت سر، نوع حرکت دست‌ها و... به خیلی از وجوه شخصیت طرف مقابل پی ببرید.
چشم‌هایش با شما حرف می‌زنند

تماس چشمی بین افراد معمولا در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است، حتی می‌توان گفت با توجه به فرهنگ نیز معنای تماس چشمی متفاوت است اما در بیشتر مناطق معنای آن صداقت و رک‌گویی فرد است. شاید بتوان گفت چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اعضایی هستند که به راحتی احساسات شما را به فرد مقابل انتقال می‌دهندو در واقع مهم‌ترین جزء انتقال‌دهنده زبان بدن هستند، چشم‌ها می‌توانند هر چیزی را بیان کنند از ناراحتی و خوشحالی گرفته تا درد و انواع احساسات دیگر.

افرادی هستند که وقتی با آنها صحبت می‌کنید مدام به اطراف نگاه می‌کنند و چشمان‌شان می‌گردد، این نشان می‌دهد فرد یا عصبی است و دروغ می‌گوید یا حواس او کاملا پرت است. به‌طور کلی می‌توان گفت وقتی با کسی صحبت می‌کنید و او به شما نگاه نمی‌کند این می‌تواند نشانه آسودگی فرد باشد یا سلطه پذیری او را نشان دهد. چپ چپ نگاه کردن می‌تواند نشان دهد فرد نسبت به شما بدگمان است و حرف‌های شما، او را متقاعد نکرده‌است.

وقتی طرف مقابل شما هنگام صحبت کردن مدام به زمین نگاه می‌‌کند یعنی احتمالا یا خجالت می‌کشد یا کلا شخصیت کمرو و محجوبی است. وقتی چشم‌های فردی دوردست‌ها را نگاه می‌کند معمولا نشانه این است که فرد در افکار خود غرق شده‌است و به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد.
پاها نیز حرف می‌زنند

وقتی فردی طوری نشسته که یک پا را روی پـای دیـگر انـداخته و یک پا را در هوا تکان می‌دهد به‌گونه‌ای می‌خواهد این پیام را به طرف مقابل بدهد که من حوصله‌ام سـر رفته است. در واقع این حـرکات نـشـانـگر گـریز است اگرچه بدن فرد ساکن و بدون حرکت باشد.

این حالت متداول به‌طور یـکسان در مردان و زنان رایج است و می‌توان این برداشت را از آن داشت که من بـسـیار آسـوده خاطر هستم و به‌خوبی به حرف‌های شما گوش می‌دهم.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 7:59 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
اگر می‌خواهید زیباتر شوید، این میوه تابستانی را فراموش نکنید
 
توت فرنگی این میوه‌ زیبا علاوه بر طعم خوبی که دارد می‌تواند به‌عنوان یک ماده طبیعی برای زیبایی پوست و مو به کار رود. کافی است بدانید چگونه باید از آن استفاده کنید
این روزها از کنار هر میوه‌فروشی که رد شوید، توت‌فرنگی‌های قرمز و زیبا به شما چشمک می‌زنند و شاید شما را وسوسه می‌کنند که دست خالی به منزل نروید اما باید بدانید این میوه خوش‌رنگ علاوه بر طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند به‌عنوان ماده اولیه انواع کرم‌ها و ماسک‌های زیبایی باشد که شما می‌توانید خود در منزل تهیه ‌کنید. مطمئن باشید وقتی با خواص شگفت‌آور این میوه تابستانی آشنا شوید هرگز پوست‌تان را از مواد زیبا‌کننده آن محروم نخواهید کرد چون شاید بتوان گفت جزو بهترین موادی است که می‌توانید به پوست خود هدیه کنید.


    اگر موهایی ابریشمی می‌خواهید...

از امروز دیگر توت‌فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید چون می‌توانید از آنها برای درمان بعضی از مشکلات موها استفاده کنید. اگر می‌خواهید موهایی براق و درخشان داشته‌باشید باید از مخلوط توت‌فرنگی ‌و مایونز استفاده کنید، شما باید حداقل 7 تا 8 توت‌فرنگی رسیده را کاملا له کرده و سپس به آن یک قاشق غذاخوری مایونز اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط کاملا حالت چسبی شکل پیدا کند. حالا این مخلوط را به تمام موهای‌تان بمالید و سپس موها را با یک کلاه حمام کاملا بپوشانید و حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس موها را آب بکشید و مثل همیشه شامپو کنید.  مطمئن باشید اثر این مخلوط فوق‌العاده است. شما در واقع از یک ترکیب طبیعی توت‌فرنگی برای براق کردن فوری موها استفاده کرده‌اید، توت‌فرنگی یک حالت‌دهنده فوق‌العاده برای موهای شماست.
   اگر از جوش‌ خسته شده‌اید...

اگر مدتی است که جوش‌ها و آکنه‌های صورت‌تان به‌شدت آزارتان می‌دهد، این مخلوط خانگی که از توت‌فرنگی تهیه شده است می‌تواند واقعا موثر باشد. 7 تا 8 توت‌فرنگی را کاملا له کنید سپس یک قاشق غذاخوری خامه ترش را به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید. حالا این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و بگذارید حدود 10 تا 12 دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند، سپس به‌خوبی صورت‌تان را آب بکشید. اگر هفته‌ای 2 بار از این مخلوط طبیعی توت‌فرنگی استفاده کنید در بهبود جوش‌های شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.
نکته : توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص کند
  چگونه می‌توانید ماسک صورت بسازید؟

اگر به‌دنبال یک ماسک صورت ارزان و موثر هستند، این 2 ماسک را حتما امتحان کنید.
  •  قسمت گوشتدار توت‌فرنگی تازه برای پوست‌های چرب، قابض‌کننده‌ای عالی است. برای تهیه این ماسک صورت مقداری توت‌فرنگی تازه را له یا میکس کنید و با نصف پیمانه ماست و یک قاشق سوپخوری بادام زمینی مخلوط کنید. سپس مانند یک کرم آن را روی پوست بمالید و به‌مدت 15 دقیقه صبر کنید. بعد  آن را بشویید.
  •  ابتدا 4 تا 5 توت‌فرنگی کاملا رسیده را له کنید، سپس 2 قاشق چای‌خوری خامه نسبتا سفت ویک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید، خوب مخلوط کنید؛ سپس بلافاصله این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید و حدود 20 دقیقه صبر کنید، بعد از آن با مقدار زیادی آب گرم صورتتان را بشویید.
    اگر دندان‌هایی سفید می‌خواهید...

توت‌فرنگی یک سفید‌کننده طبیعی دندان‌ است. کافی است مقداری گوشت این میوه را به‌طور مستقیم روی دندان‌ها بمالید تا آنها را به‌طور طبیعی تمیز کنید. راه دیگر، مخلوط کردن مقداری توت‌فرنگی له شده با نصف قاشق غداخوری جوش‌شیرین است که می‌تواند در از بین بردن لک‌ها بسیار موثر باشد؛ بهتر است این مخلوط را فقط هفته‌ای یکبار برای سفید کردن دندان‌های‌تان به کار ببرید. استفاده منظم از توت‌فرنگی می‌تواند به‌طور طبیعی تا حد زیادی دندان‌های شما را سفید نگه دارد.
   اگر پوست‌تان کدر شده...

کافی است یک توت‌فرنگی را از وسط برش بزنید تا به 2 بخش تقسیم شود و سپس این توت‌فرنگی را به آرامی حدود 2 تا 3 دقیقه به تمام پوست بمالید و اجازه دهید این آب توت‌فرنگی حدود 2 دقیقه روی صورت باقی بماند تا کاملا خشک شود و سپس آب بکشید. بعد از این کار خواهید دید که پوست شما نرم می‌شود و دیگر کدر نیست.
   اگر زیر چشم‌های‌تان پف می‌کند...

یک عدد توت‌فرنگی را خیلی باریک برش دهید سپس این برش‌ها را در یک جای خنک بگذارید تا کاملا سرد شوند، سپس این برش‌ها را زیر چشم‌های‌تان بگذارید و حدود 10 تا 20 دقیقه دراز بکشید، بعد از این مدت صورت‌تان را با آب سرد بشویید و سپس از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
چرا توت‌فرنگی؟

  •   اگر توت‌فرنگی بخورید
توت فرنگی از ویتامین C بسیار غنی است و این ویتامین برای سلامت پوست و بافت‌های پیوندی بدن اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین خواص ویتامین C این است که موجب بالا رفتن مقاومت و قدرت ایمنی بدن می‌شود. همچنین توت فرنگی یکی از میوه‌های کم انرژی است و حدود ?? درصد در بدن، انرژی تولید می‌کند و افراد چاق می‌توانند از آن استفاده کنند اما اگر از
 توت فرنگی به مقدار زیاد خورده شود می‌تواند مشکل ایجاد کند.
  •    اگر توت‌فرنگی را موضعی استفاده کنید
توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص کندو در نتیجه باعث صافی پوست و کوچک شدن منافذ پوستی می‌شود و رنگ چهره را باز می‌کند. این میوه یک لایه‌بردار خیلی ملایم است که می‌تواند تمام کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها را از روی پوست بردارد و در نتیجه اگر روی پوست شما التهاب یا قرمزی وجود داشته باشد آن را از بین می‌برد و در نتیجه توت‌فرنگی می‌تواند یک ماسک پاک‌کننده عالی برای تمیز کردن و نرم کردن صورت شما باشد.  علاوه بر این‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه، ترمیم آسیب‌های پوستی را سرعت می‌بخشد و از پوست در مقابل پیری محافظت می‌کند. پوست شما به طور طبیعی روزانه میلیون‌ها سلول تازه می‌سازد و می‌توان گفت که هر 30 تا 40 روز یک‌بار پوست کاملا بازسازی می‌شود اما بعد از آنکه سن از 30 سالگی عبور می‌کند‌، این روند بازسازی طبیعی پوست به‌طور قابل ملاحظه‌ای کند می‌شود. اما شما می‌توانید در این مرحله با استفاده از ماسک توت‌فرنگی به پوست خود کمک فراوانی بکنید.  البته ماسک توت‌فرنگی خواص دیگری نیز دارد از جمله اینکه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محیطی افزایش می‌دهد، دیگر اینکه می‌تواند التهابات و حساسیت‌های پوستی را التیام دهد و در نهایت اینکه رنگ پوست را روشن می‌کند.  البته تاثیرات استفاده موضعی از توت‌فرنگی در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. شما باید حداقل 2 بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از این توت‌فرنگی استفاده کنید تا اثرات آن را ببینید.





تاریخ : یکشنبه 90/3/29 | 7:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">