سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
نتایج عجیب یک تحقیق
نتایج تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می دهد که "اس. ام. اس" به عنوان بهترین دوست می تواند در ترک عادت بد سیگار کشیدن نقش مهمی ایفا کند.
محققان مدرسه بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن با انجام تحقیقاتی که بودجه آن را شورای تحقیقات پزشکی انگلیس تامین کرده بود، نشان دادند که "اس. ام. اس" یا پیام کوتاه به عنوان یک دوست صمیمی می تواند به سیگاریها در ترک این عادت بد کمک کند.
 
نتایج این تحقیقات که در مجله علمی "لانست" منتشر شده است نشان می دهد که اگر کلمات تاکیدی محرک با "اس. ام. اس" ارسال و خوانده شوند امکان موفقیت ترک سیگار دو برابر می شود.
این محققان به منظور دستیابی به این نتایج تحقیقاتی را بر روی ? هزار و ??? سیگاری که به دو گروه تقسیم شده بودند انجام دادند.
 
به گروه اول ? "اس. ام. اس" تاکیدی که آنها را به ترک سیگار تشویق می کرد در هر روز به مدت ? هفته ارسال شد و شش ماه بعد، تعداد این "اس. ام. اس" ها به مدت ? هفته کاهش یافت.
سیستم ارسال پیامهای متنی به روشی پردازش شده بود که هر فرد سیگاری حتی می توانست آنها را شخصی سازی کند و در لحظه نیاز به راحتی یک "اس. ام. اس" با عبارت "نیاز" و یا "کمبود"  را برای مرکز "اس. ام. اس" ارسال کند تا بلافاصله یک پیام "تاکیدی" دریافت کند.
پیامهای تاکیدی ضد سیگار بدین شرح بودند:
 
  • "همین لحظه است! روز ترک سیگار، تمام ته سیگارها را دور بریز!"
  • "امروز روزی است که در آن ترک سیگار برای همیشه آغاز می شود، تو می توانی این کار را انجام دهی!"
  • "میل به سیگار به طور متوسط کمتر از ? دقیقه طول می کشد. در این مدت زمان، یک لیوان آب را به آرامی بنوش و تا زمانی که میل به سیگار تمام نشده است به نوشیدن ادامه بده." 
شرکت کنندگان گروه دوم تنها یک "اس. ام. اس" در روز به مدت دو هفته دریافت کردند. این "اس. ام. اس" ها به طور کلی بسیار معمولی بودند و امکان شخصی سازی آنها وجود نداشت.
در مدت این آزمایش، از تمام شرکت کنندگان خواسته شد که از راه پست نمونه بزاق خود را ارسال کنند. این نمونه بزاق برای اندازه گیری سطح "کوتینین" مورد استفاده قرار گرفت. "کوتینین" نوع متابولیک نیکوتین است که در کبد متابولیزه می شود.
نتایج این بررسیها نشان داد که در گروه اول، در مدت ? ماه ??.? درصد از داوطلبان موفق شدند سیگار را به طور قطعی ترک کنند درحالی که این رقم در مورد گروه دوم در حدود نصف این میزان و برابر با ?.? درصد بود.





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 پیروزی‌های پیاپی نواک یوکوویچ در تنیس

نواک یوکوویچ نسبتا آدم معروفی بود، آن‌هایی که تنیس را دنبال می‌کردند می‌دانستند این بازیکن جوان صربستانی یک بازیکن مستعد است اما به هرحال او آن‌قدر که راجر فد‌رر و بعد رافائل نادال شهرت داشتند مشهور نبود.
برترین مجله اینترنتی ایران


نواک یوکوویچ نسبتا آدم معروفی بود، آن‌هایی که تنیس را دنبال می‌کردند می‌دانستند این بازیکن جوان صربستانی یک بازیکن مستعد است اما به هرحال او آن‌قدر که راجر فد‌رر و بعد رافائل نادال شهرت داشتند مشهور نبود. همه مسابقات مهم تنیس جهان را رافائل نادال می‌برد یا راجر فد‌‌رر و در مورد جوان موسیاه صرب می‌گفتند بعید است او بتواند به موفقیتی برسد، حتی یک کارشناس تنیس گفته بود: «او برای قهرمان شدن زیادی نرم و شکننده است.» واقعیت هم این بود که یوکوویچ استیل خوبی داشت، هر تورنمنتی را که شروع می‌کرد یک، دو یا سه بازی را می‌برد و سپس حذف می‌شد، او حداکثر توانسته بود تا رتبه هفتم بهترین تنیس‌بازان جهان بالا بیاید، اما در سال 2010 ناگهان همه‌چیز فرق کرد..



چه اتفاقی افتاده است؟

در سال 2010 نواک یوکوویچ آرام آرام خودش را به یکی از مطرح‌ترین چهره‌های تنیس جهان بدل کرد و این روند صعودی را در سال 2011 ادامه داد و حالا او برترین تنیس‌باز جهان است؛ اگرچه در جدول تنیس‌بازان برتر جهان او فعلا صاحب رتبه دوم- پس از رافائل نادال- است،‌ اما مسئله این است که هیچ‌کس شک ندارد او در حال حاضر بهترین تنیس‌باز جهان محسوب می‌شود.

او رکوردهای فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده است. در اواخر سال 2010 و ماه‌هایی که از سال 2011 گذشته او در 7 تورنمنت تنیس شرکت کرده و هر 7 تا را فتح کرده است. در مجموع او طی 7 ماه اخیر 39 بازی انجام داده که تمام آن‌ها را برده است. رکورد او در سال 2011 بی‌نظیر است: 37 بازی، 37 برد. اما چه اتفاقی افتاده که یک چهره نسبتا معمولی را به بازیکنی شکست‌ناپذیر بدل کرده است؟ چه شده است که بازیکنی که می‌گفتند «تنبل است» و «سرویس‌هایش به اندازه کافی محکم نیست» بدل به بازیکنی شده که تحرک زیادی در زمین دارد.



این معجزه چطور اتفاق افتاد؟

کارشناسان تنیس می‌گویند رمز این همه پیروزی در قدرت بدنی و آمادگی جسمانی فوق‌العاده یوکوویچ است، اما تمرینات این بازیکن هیچ فرقی با گذشته نکرده است، پس راز مسئله در چیست؟ خیلی ساده: در رژیم غذایی این بازیکن، شاید حالا فوری به این فکر کنید که یوکوویچ چه غذاهایی خورده که این‌قدر قوی شده است؟ حتما می‌خواهید ببینید که او چه چیزهایی می‌خورده که شما هم همان رژیم غذایی را در پیش بگیرید، اما مسئله این است که رمز موفقیت این تنیسور در چیزهایی که می‌خورد نیست بلکه در چیزهایی است که نمی‌خورد.



 رژیم غذایی روحی

این وسط البته یک نظریه دیگر هم وجود دارد آن هم این است که شاید کل مسئله ناشی از دوپینگ‌ ذهنی یوکوویچ باشد. دکتر دیوید لویسکی، پروفسور تغذیه در دانشگاه کورنل می‌گوید: «نخوردن غذاهای حاوی گلوتن نمی‌تواند انرژی انسان را افزایش دهد، خب کسی که اندکی حساسیت به این مواد غذایی دارد با نخوردن آن‌‌ها حال بهتری خواهد داشت اما انرژی او افزایش پیدا نخواهد کرد اما مسئله این است که اگر فکر کنی این حساسیت عامل مشکلات و مثلا شکست تو بوده، بعد فکر می‌کنی با حذف این غذاها حالت بهتر شده است و نیروی بیشتری داری، درواقع به خودت تلقین مثبت می‌کنی،‌ این اثر معجزه‌آسای تلقین است... درواقع این یک‌جور دوپینگ روحی است.»



حساسیت نمی‌گذاشت قهرمان شوم

سال گذشته بود که دکتر تغذیه این تنیس‌باز صرب یک نکته جالب را کشف کرد؛ او به پروتئینی به نام گلوتن حساسیت دارد برای همین تصمیم گرفت یک رژیم غذایی کاملا عاری از گلوتن برای یوکوویچ درنظر بگیرد البته این کار سخت بود زیرا این تنیسور عاشق پیتزا و پاستا بود اما حالا مجبور بود نه پیتزا بخورد، نه پاستا، نه نان سفید، نه کورن فلکس و نه چوب شور، اما بالاخره وی خودش را مجبور کرد این غذاها را از رژیم غذایی‌اش حذف کند و بعد از آن بود که احساس کرد روز به روز به آمادگی بدنی، قدرت و سرحالی وی اضافه می‌شود. وی پس از حذف گلوتن از غذایش حدود 4 کیلوگرم وزن کم کرد و تست‌های آمادگی جسمانی نشان داد سرعت عمل و قدرت او بالا رفته است.

خودش در یک کنفرانس خبری در این مورد گفت: «من به بعضی مواد غذایی مثل گلوتن حساسیت داشتم،‌ این باعث شد که دیگر پیتزا، پاستا و نان نخورم،‌ بعد کمی وزنم کاهش یافت و احساس کردم مدت زمان بیشتری می‌توانم در زمین تنیس این سو و آن‌سو بروم، حالا حرکاتم بهتر و سریع‌تر شده است و از نظر فیزیکی احساس خیلی خوبی دارم،‌ فکر می‌کنم کنترلم روی بدنم بیشتر شده و ضربات محکم‌تری به توپ می‌زنم.»





آیا این دوپینگ است؟

پزشکان متخصص طب فیزیکی و ورزشی می‌گویند حساسیت به گلوتن می‌تواند باعث دل‌درد، دل‌پیچه، حالت تهوع و گاهی اوقات ضعف و خستگی و بی‌حالی شود، این متخصصان می‌گویند از لحاظ علمی کسانی که به گلوتن حساسیت دارند با حذف گلوتن از غذای‌شان قوی‌تر نخواهند شد اما ممکن است به دلیل کم شدن مشکلات جسمی، هم از لحاظ جسمی و از لحاظ روحی احساس نشاط و سرحالی بیشتری بکنند و همین باعث می‌شود بتوانند جسمی آماده‌تر و ذهنی متمرکزتر داشته باشند اما دکتر ایگور ستویوویچ، متخصص تغذیه همراه یوکوویچ می‌گوید:« مورد یوکوویچ نشان می‌دهد که داشتن رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاهای مفید و پرهیز از غذاهایی که برای فرد مضر است می‌تواند فرد را قوی‌تر کند.»

او می‌گوید: «حالا نواک هم در زدن ضربات فورهند و هم در زدن ضربات بک‌هند بهتر از قبل عمل می‌کند و سرعت سرویس‌های او بسیار بیشتر شده است.» اما نکته جالبی که بعضی رسانه‌ها به آن اشاره کرده‌اند سابقه مشکوک و عجیب و غریب دکتر ستویوویچ است، این پزشک صرب یک دوره آموزش طب سنتی هندی دیده و چندسال هم در چین مشغول فراگیری طب‌سوزنی و طب سنتی چینی بوده است.

حالا برخی از آن‌هایی که ذره‌بین به دست دنبال انسان‌های مشهور می‌گردند می‌گویند این پزشک درواقع با تجویز داروهای شبه مخدر هندی و چینی که نشانی از آن‌ها در دوپینگ پیدا نمی‌شود این تنیس‌باز را تا این حد شارژ و غیرقابل شکست‌ کرده است اما تنیس‌باز صرب که از انتشار این اخبار خیلی شاکی شده بود در یک کنفرانس خبری گفت: «دکتر من، دکتر ستویوویچ است، او متخصص تغذیه است و کار او در تنظیم یک رژیم غذایی برای من فوق‌العاده بود، او تشخیص داد من به بعضی مواد غذایی حساسیت دارم و بعد از آن یک رژیم غذایی مناسب برای من در نظر گرفت که با آن احساس کردم از لحاظ بدنی بسیار سرحال‌تر هستم، حالا این (روزنامه‌ها) در مورد رژیم غذایی مشکوک من حرف می‌زنند اما واقعیت این است که هیچ رازی این وسط وجود ندارد، من فقط همه‌چیز را سرجای درست خود قرار داده‌ام و حالا نتیجه سخت تلاش کردن خودم را می‌گیرم.»

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
به گرفتگی عضلات توجه کنید. وقتی استرس دارید عضلات شما سفت می شوند و نتیجتا تمرکز و دقت برای انجام کارها مشکل تر است. این موضوع را دریابید که کدام بخش از عضلات بدن دچار گرفتگی است؟
به گرفتگی عضلات توجه کنید. وقتی استرس دارید عضلات شما سفت می شوند و نتیجتا تمرکز و دقت برای انجام کارها مشکل تر است. این موضوع را دریابید که کدام بخش از عضلات بدن دچار گرفتگی است؟ شانه ها، گردن، فک و یا قسمت های دیگر. مرحله بعد راه چاره است. قطعا برخورد با استرس و نشانه های آن از همان ابتدای شروع بیماری ساده تر خواهد بود. آرام سازی را یاد بگیرید.

 از آنجا که گرفتگی عضلات یکی از نشانه های استرس است. آرام سازی عضلات، گرفتگی بدنی را کاهش داده و چرخه استرس را متوقف خواهد کرد.


شیوه های متعددی برای آرام سازی جسم و روان مطرح شده است. انتخاب مناسب بستگی به خود شما دارد. برخی از این شیوه ها عبارتند از:

نفس کشیدن: آرام و عمیق نفس بکشید. هوا را به آهستگی و با بینی به درون ریه هایتان فرو برید. احساس می کنید بادکنکی را داخل شکمتان از هوا پر می کنید. چند لحظه ای صبر نموده و سپس از راه دهان و یا بینی هوا را خارج کنید، عمیق هوا را خارج کنید بطوریکه احساس نمائید بدنتان خالی می شود. همانند عروسکی بادی که وقتی باد آن را خالی می کنیم دست و پاهایش شل می شود. این عمل را به آرامی و چند بار تکرار کنید. بد نیست با هر عمل بازدم عبارات یا کلماتی آرامش دهنده مانند آرام باش، آهسته، یواش را با خودتان تکرار کنید.

شل کردن عضلات: سعی کنید عمل آرام سازی را با شل کردن عضلات منقبض شده در طول روز حتما انجام دهید. برای شروع به اتاق خلوتی بروید تا کسی مزاحمتان نشود.لباس های تنگ، کفش و عینک را کنار بگذارید. روی صندلی بنشینید و کف پاهایتان را به آرامی روی زمین بگذارید، سر را مستقیم نگاه داشته و دستتان را روی پاها بگذارید. هدف منقبض کردن و سپس شل کردن قسمت به قسمت بدن است هر قسمت را که منقبض می کنید برای 10 ثانیه محکم فشار دهید و توجه داشته باشید که دقیقا کدام قسمت بدن سفت شده است. سپس بعد از 10 ثانیه به آرامی عضله منقبض شده را شل کنید و دقت نمائید که چه احساسی داشتید. برای مدت 20 ثانیه عضله را شل نگه دارید و از احساس خوبی که بی شک به شما دست خواهد داد لذت ببرید. این کارها را برای هر قسمت از بدن، یکبار انجام دهید منتهی اگر در قسمتی از بدن بیشتر احساس گرفتگی می کنید، آرامسازی را دو یا سه مرتبه تکرار کنید. ابتدا از ماهیچه پیشانی شروع کرده به چشم، بینی، چانه، زبان، آرواره، لب، گردن، بازو، دست، شانه، پشت، سینه، معده، شکم و سپس ران ها و قسمت پائین پا ادامه دهید.

تصویرپردازی: با تصویرپردازی راجع به خاطرات خوش و یا وقایع خوشایندی که در آینده ممکن است برایتان پیش آید، بخود آرامش دهید. وقتی آرام و خوشحال هستید، بیشتر دوست دارید صحنه های آرامش بخش را در ذهن خود تجسم کنید. راههای دیگری هم برای کم کردن میزان استرس وجود دارند. ورزش کردن، حمام گرم، مدی تیشن و یا گوش دادن به موزیک های آرام نمونه هایی از آن است. سعی کنید شیوه ای را انتخاب کنید که برایتان مناسب تر است و آن را هر روز به مدت حداقل 2 هفته ادامه دهید. این کار به شما کمک خواهد کرد که آرام سازی عضلات را یاد بگیرید و در مواقع استرس براحتی از آن استفاده کنید. تمرین و مداومت، فراگیری شما را بالا خواهد برد. واژه های مثبت را بکار ببرید. در مواردی که استرس دارید ممکن است افکار و واژه های منفی در مورد خودتان و موقعیتی که در آن هستید، به ذهن شما خطور کند. مهم این است چیزی که از ذهن شما می گذرد نباید بیشتر استرس زا باشد بلکه باید آرامتان کند. افکار مثبت به شما القا می کند که چگونه با موقعیتی که در آن هستید و با احساستان کنار آیید. قطعا برای کنار آمدن با موقعیت های پرتنش، فکر کردن به جنبه های مثبت، مفیدتر خواهد بود. جملاتی چون "می توانم" "آرام باش" "قبلا هم این اتفاق افتاده چیزی نیست" نمونه ای از عبارات مثبت است.

منبع :  Salamatnews.com





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
تپش قلب را جدی بگیرید
تپش قلب اساسا یک واژه عامیانه است که به علل متفاوتی توسط بیمار بیان می‌شود، یعنی بیمار زمانی که می‌گوید من تپش قلب دارم ممکن است منظور او ضربان تند قلب باشد و گاهی منظور بیمار این است که ضربان قلبش نامنظم است.
برترین مجله اینترنتی ایران


پرولاپس (افتادگی) دریچه میترال اختلالی مادرزادی و ژنتیک است که درصد قابل توجهی از افراد ‌بدون آن‌که بدانند مبتلا به آن هستند زیرا در اغلب موارد این بیماری نشانه‌ای ندارد. جالب است بدانید طی تحقیقاتی که صورت گرفته، این اختلال در خانم‌ها به دلیل مسائل اضطرابی و طبع حساس و ظریف‌تری که نسبت به آقایان دارند، شیوع بیشتری دارد و از آنجاکه استرس و اضطراب باعث تشدید درد در ناحیه قفسه سینه و قلب می‌شود افرادی که مبتلا به این بیماری هستند باید از هرگونه تنش و فشار روحی دوری کنند و زندگی عادی و عاری از هرگونه فشار روحی را دنبال کنند. خوشبختانه این اختلال بیش از آن‌که مهم و نگران‌کننده باشد، مطرح شده است و تنها درصد کمی از افراد مبتلا به آن نوع شدید بیماری را تجربه می‌کنند.



قلبی که می‌کوبد

تپش قلب اساسا یک واژه عامیانه است که به علل متفاوتی توسط بیمار بیان می‌شود، یعنی بیمار زمانی که می‌گوید من تپش قلب دارم ممکن است منظور او ضربان تند قلب باشد و گاهی منظور بیمار این است که ضربان قلبش نامنظم است. ما در مواقع عادی ضربان قلب خود را  احساس نمی‌کنیم و ممکن است حالت استرس و هیجان شدید ضربان قلب را تندتر کرده باشد و ما آن را حس کنیم. البته گاهی به صورت غیرعادی در اثر بیماری خاصی، تپش قلب و ضربان تند قلب‌مان را حس می‌کنیم پس تپش قلب لزوما یک عارضه و بیماری محسوب نمی‌شود و پزشک طی بررسی‌هایی که صورت می‌دهد می‌تواند متوجه علت اصلی آن شود.



24 ساعت شما ضبط می‌شود

در ابتدا پزشک با گرفتن شرح حال از فردی که به علت تپش قلب مراجعه کرده است علت عارضه را بررسی می‌کند و گاه همین گرفتن شرح حال به او کمک می‌کند در مواردی که گرفتن شرح حال در تشخیص کفایت نمی‌کند، پزشک اقدام به معاینه دقیق‌ از بیمار می‌کند و طی همین معاینات متوجه می‌شود بیمار ضربان‌های اضافی دارد که همین ضربان قلبی اضافی علت احساس ضربان قلب او بوده است پس باید برای درمان قطعی اقدام شود و نوار قلبی که از بیمار گرفته می‌شود دقیقا مشکل را بررسی می‌کند.

در مواردی با این رویه هم نمی‌توان پی به علت تپش قلب برد که آن زمان‌هایی است که بیمار طی آن دچار این حالت می‌شده و درحال حاضر که به پزشک مراجعه کرده مشکل و حالت خاصی نداشته است بنابراین استفاده از دستگاهی به نام هولترمانیتورینگ 24 ساعته برای تشخیص به او کمک می‌کند. روش کار این دستگاه به این صورت است که به بیمار طی 24 ساعت وصل می‌شود و طی این 24 ساعتی که بیمار زندگی عادی خود را طی کرده، این دستگاه ضربان قلب او را ضبط می‌کند. پس از مراجعه به پزشک دستگاه به کامپیوتر وصل می‌شود و نتیجه ضبط ضربان قلب طی 24 ساعت مشخص می‌شود که در نهایت پزشک پی می‌برد ریتم و ضربان قلب بیمار طی این ساعات در شب هنگام خواب بیداری به چه صورت بوده است و براساس آن نتیجه‌گیری می‌کند.



پرولاپس بیماری نیست

پرولاپس دریچه میترال مشکل و اختلال شایعی است که به آن لقب بیماری نمی‌توان داد، زیرا یکسری از تظاهرات بالینی است که ما در تعداد قابل توجهی از انسان‌ها شاهد آن هستیم که اگر بخواهیم همه آن‌ها را بیمار بنامیم درصد قابل توجهی از افراد جامعه بیمار تلقی می‌شوند. در واقع یک عارضه‌ای روی دریچه میترال قلب است که گاهی روی دریچه‌های دیگر هم دیده می‌شود. پرولاپس یعنی حالت برگشت پیدا کردن دریچه میترال به داخل دهلیز چپ. این دریچه به‌طور مادرزادی و ژنتیک دچار این حالت افتادگی و شلی است و  برخی اوقات همراه با شلی در مفاصل دیگر بدن نیز هست. در آمارگیری‌های مختلف نشان داده شده، حدود 6 الی 15 درصد افراد جامعه  درگیر این اختلال مادرزادی هستند و در واقع از هر 10 نفر یک نفر ممکن است دچار آن باشد.  اغلب پرولاپس به شکل خفیف است ولی گاهی‌اوقات به شکل شدید آن دیده می‌شود. نوع شدید آن همراه با پس زدن خون از دریچه است و اغلب سیر پیش‌رونده دارد و به مرور در سنین بالاتر نارسایی دریچه میترال شدت پیدا کرده و قلب را بزرگ می‌کند که در این موارد نیاز به جراحی است که یا به صورت ترمیم دریچه یا به صورت تعویض دریچه عمل صورت می‌گیرد که خوشبختانه درصد کمی از افراد دچار این نوع پرولاپس میترال هستند، یعنی فقط چیزی حدود 10 درصد به این مرحله  می‌رسند.



خانم‌ها بیشتر حواس‌شان باشد

90درصد بیماران پرولاپس هیچ مشکلی در طول زندگی پیدا نمی‌کنند به جز این‌که برخی از این عده  در معرض دردهای غیرخاص در سینه و قفسه سینه و ناحیه قلب قرار دارند که این دردها خیلی مشکل‌ساز نیستند و برخی از این‌ها هم دچار حملات تپش قلب می‌شوند، درواقع درد و تپش قلب از علائم شایع این بیماری است. خیلی از افراد هیچ علائمی ندارند و به طور اتفاقی یا با آلوکارتوگرافی که بر آن‌ها صورت می‌گیرد متوجه آن می‌شوند. بنابراین این‌که افراد پرولاپس میترال داشته باشند به این معنی نیست که حتما باید دچار این علائم باشند و عکس این قضیه نیز صادق است.  خانم‌هایی که دچار این اختلال هستند اغلب برای بارداری دچار نگرانی می‌شوند در حالی‌که این افراد به مانند افراد عادی هستند و می‌توانند زندگی عادی داشته باشند و بارداری به هیچ‌وجه برای آن‌ها خطرساز نیست و پرهیز و منعی برای آن‌ها وجود ندارد، مگر در مواردی که پرولاپس شدید باشد که این درصد کمی را درگیر می‌کند، یعنی اگر بین 100 نفر از افرادی که دچار این اختلال هستند شاید 10 یا 15 نفر آن‌ها مبتلا به نوع شدید آن شوند و  عده‌ای که علائمی مانند درد قفسه سینه و تپش قلب را تجربه می‌کنند، تنها باید از ورزش‌های سنگین خودداری کنند و ورزش‌های سبک برای آن‌ها مشکل ایجاد نمی‌کند.



داروهای گیاهی مانند گل گاوزبان و سنبل‌الطیب برای درمان پرولاپس نتیجه‌ای ندارند، ولی از آنجا که این داروها در واقع نوعی آرام‌بخش گیاهی هستند طبعا به‌خاطر آرام‌بخشی‌شان برای همه افراد مفید هستند. افرادی که پرولاپس میترال دارند اغلب حالت‌های ضعف اعصاب داشته و رفتارهای هیجانی و اضطرابی در این افراد زیاد دیده می‌شود و همین هیجانات و بی‌قراری‌هاست که بیمار را آزار می‌دهد که البته ارتباط مستقیمی با پرولاپس آن‌ها ندارد، در واقع بیماران پرولاپسی این حالات را بیشتر دارند و د زمینه‌های عصبی در این افراد بیشتر است.  درنتیجه مصرف این داروهای گیاهی از اضطراب و هیجان آن‌ها کمتر می‌کنند و زمانی‌که هیجان آن‌ها کمتر باشد حال عمومی آن‌ها بهتر است.



چرا زنان جوان سکته نمی‌کنند

خانم‌ها برخلاف آقایان اصولا تا قبل از سنین یائسگی به دلیل عملکرد هورمون‌های استروژن و پروژسترون که در سیکل عادت ماهیانه‌شان ترشح می‌شود، عروق بدن‌شان مقاومتی نسبت به تنگ شدن دارد و پس از یائسگی به دلیل از بین رفتن ترشح و ترکیب هورمون‌ها احتمال تنگ شدن عروق قلبی‌شان بالا می‌رود و با مردان در این احتمال مساوی می‌شوند، البته در کنار این عامل عوامل دیگری مانند دیابت و فشارخون تاثیرگذار هستند که فرد را مستعد به سکته‌های قلبی می‌کنند. 

سکته‌های قلبی یکی از شایع‌ترین عوامل مرگ‌و‌میر در کشورهای پیشرفته است و شاید رتبه اول مرگ‌و‌میر افراد در جهان باشد و از لحاظ علائم بالینی شایع‌ترین آن می‌تواند دردهای قلبی در زمان فعالیت باشد یا این‌که بیمار با علامت اولیه درد به صورت سکته قلبی مراجعه کند و سکته‌ قلبی می‌تواند اولین علامت بیمار باشد. پس سکته می‌تواند سابقه نداشته باشد و به طور ناگهانی رخ دهد ولی یکسری علائم خطر را باید در افراد پیگیری کرد، حال فرد در هر سنی که می‌خواهد باشد، زیرا در هر سنی امکان وقوع آن هست.



این علامت‌ها را کاملا جدی بگیرید

1 - سابقه فامیلی سکته یا مرگ ناگهانی در هر یک از اعضای خانواده مانند پدر، عمو، پدربزرگ،‌ خواهر یا برادر و...
 پس‌زمینه ارثی خیلی مهم است و فردی که در فامیل سابقه این ناراحتی را داشته باشد باید هرچه زودتر برای چک‌آپ اقدام کند، این‌که آیا قند و چربی یا اسیداوریک دارد و فشارخون بدنش در چه حدی است. تمام علائم خطر را باید شناسایی کند و زمانی که چک‌آپ خون را انجام داد، اگر فاکتور خطر را مشاهده کرد اقدام به درمان کند.
2 - شیوه زندگی در پیشگیری از این بیماری نقش مهمی دارد. فرد باید سعی کند از نظر شیوه زندگی روش صحیحی را پیش گیرد و اولین شیوه صحیح برای پیشگیری از ناراحتی‌های قلبی ورزش مستمر است. یعنی هفته‌ای 3 بار حداقل به مدت 45 دقیقه ورزش کند. افرادی که 50 سال به بالا دارند 30 دقیقه در روز ورزش سرعتی مانند دو و میدانی یا راه رفتن روی تردمیل داشته باشند.
3 - وزن فرد باید با قد او متناسب باشد، افراد چاق حتما باید وزن خود را کم کنند. چاقی یک عامل مهم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است.
4 - به هیچ‌وجه سیگار نکشید، سیگار و انواع دخانیات مثل قلیان، سمی برای قلب است و در هر سنی باید از مصرف آن‌ها خودداری کرد.
نکته مهم آخر استفاده از رژیم غذایی مناسب که فاقد چربی‌های جامد باشد که شامل ماهی و گوشت سفید به جای گوشت قرمز، پرهیز از نمک و چربی‌ها و جایگزینی روغن‌های مایع و گیاهی به جای روغن‌های جامد و استفاده بیشتر از سبزی‌ها و میوه‌های تازه است. این رژیم غذایی سالم و مفید نه تنها برای بیماران قلبی مناسب است بلکه تمامی افراد با استفاده از آن گاهی در پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی گام برمی‌دارند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
ظرف‌هایی که ترجیح می‌دهید فقط به آن‌ها نگاه کنید
شاید بارها شنیده باشید که کفش هر کس معرف شخصیت اوست، بدانید تزئیناتی که هر کدبانویی برای زیباتر شدن خانه‌اش استفاده می‌کند مانند یک تابلوی زیبا، می‌تواند به قشنگ‌ترشدن آن خانه کمک کند
برترین مجله اینترنتی ایران

افکار شما، شخصیت شما و نگاه‌تان به اطراف، همه و همه در وسایلی که استفاده می‌کنید دیده می‌شود. شاید بارها شنیده باشید که کفش هر کس معرف شخصیت اوست، بدانید تزئیناتی که هر کدبانویی برای زیباتر شدن خانه‌اش استفاده می‌کند مانند یک تابلوی زیبا، می‌تواند به قشنگ‌ترشدن آن خانه کمک کند و هنر و سلیقه خانم آن خانه را نشان  دهد. ما سعی داریم به شما کمک کنیم مطابق با سلیقه‌تان ظروفی را انتخاب کرده و در ویترین‌های منزل‌تان استفاده کنید.



گل‌های رنگارنگ برای نوشیدن

  این فنجان‌ها هر کدام با توجه به شکل و رنگ یک گل ساخته شده‌اند، تنوع این فنجان‌ها بسیار زیاد است و شما حتما می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان یکی از این فنجان‌های گلی را انتخاب و از مهمان‌های‌تان پذیرایی کنید و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرید.









گلدان‌هایی از گل

با ذوق و شوق یک دسته گل زیبا می‌خرید و به خانه می‌برید، دل‌تان می‌خواهد گل‌های‌تان زیبا جلوه کنند و سلیقه شما را همه ببینند، پس دنبال یک گلدان زیبا می‌گردید؛ این گلدان‌ها را ببینید و خودتان قضاوت کنید.













نمکدان‌های بانمک

حتی دیدن این نمکدان‌ها هم آدم را به وجه می‌آورد، خیلی قشنگ و با سلیقه رنگ‌آمیزی  و به اشکال مختلف طراحی شده‌اند، شاید دل‌تان نیاید که از آن‌ها برای نمک پاشیدن استفاده کنید اما می‌توانید ویترین‌های موجود در خانه‌تان را با آن‌ها تزئین کنید.







باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:15 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
یادتان باشد برای لذت بردن از شنا باید کاملا مجهز باشید و برای انتخاب وسایل مورد نیازتان وقت بگذارید. از حوله و کلاه گرفته تا کرم‌های ضد‌آفتاب و بالاخره ساک شنا. شاید به‌نظر سخت بیاید اما اصلا جای نگرانی نیست.
برترین مجله اینترنتی ایران

مهم نیست چقدر اهل ورزش کردن باشید یا چقدر شناگر ماهری باشید فقط کافی است با شروع تابستان یک بار هم که شده سری به یکی از استخرهای شنا بزنید تا مشتری دائمی این ورزش خنک و پرهیجان در تمام روزهای داغ تابستان شوید. اما یادتان باشد برای لذت بردن از این ورزش تابستانی باید کاملا مجهز باشید و برای انتخاب وسایل مورد نیازتان وقت بگذارید. از حوله و کلاه گرفته تا کرم‌های ضد‌آفتاب و بالاخره ساک شنا. شاید به‌نظر سخت بیاید اما اصلا جای نگرانی نیست چون آنقدر تنوع وجود دارد که برای انتخاب بهترین‌ها دست‌تان باز است. با این همه برای راحت‌شدن این خریدها، ما برای شما پیشنهادهایی داریم که حتما به کارتان می‌آیند.







 سپری برای چشمان شما

عینک شنا یکی از وسایلی است که شما برای بستن ساک شنا به آن نیاز دارید. این عینک در برابر آلودگی‌‌های احتمالی آب و حتی مواد ضدعفونی‌کننده که اغلب حساسیت‌زا هستند از چشمان شما حفاظت می‌کند. در انتخاب عینک خوب، باید به نداشتن موج روی شیشه عینک و ثابت شدن آن روی چشم‌ دقت کنید. ضد‌بخار بودن عینک هم ویژگی دیگری است که دید بهتر شما را هنگام شنا تضمین می‌کند.








 کلاه سرتان بگذارید

کلاه هم یکی دیگر از ضروریاتی است که شما برای شنا کردن به آن نیاز دارید. کلاه شنا، ضمن اینکه از تماس مواد ضد‌عفونی‌کننده آب با موهای شما جلوگیری می‌کند به پاکیزه ماندن آب استخر هم کمک می‌کند. در انتخاب کلاه باید به خاصیت الاستیکی آن توجه کنید تا هم راحت روی موهای شما قرار بگیرد هم این‌که باعث کشیدگی موهای شما نشود.









 تشنگی یادتان می‌رود

شک نکنید که در طول ورزش پر تحرکی مثل شنا، تشنگی به سراغ‌تان می‌آید. بنابراین یک قمقمه مناسب را هم باید به فهرست خریدهای‌تان اضافه کنید؛ این انتخاب ساده به شما اجازه می‌دهد که علاوه بر آب خنک، نوشیدنی‌ها و حتی شربت‌های مورد علاقه‌تان را هم همراه داشته باشید.







 لیز نخورید

اگر خیال استخر رفتن به سرتان زده دمپایی را نباید فراموش کنید. یادتان باشد در انتخاب دمپایی مناسب باید علاوه بر زیبایی، به عاج‌دار بودن سطح زیر آن هم دقت کنید. این ویژگی به سادگی از سرخوردن‌ احتمالی شما به دلیل مرطوب بودن محیط استخر جلوگیری می‌کند.







 آرامش داشته باشید

زیرانداز هم یکی دیگر از وسایلی است که شما به آن نیاز دارید به‌خصوص اگر خیال آفتاب گرفتن هم داشته باشید. در انتخاب زیرانداز باید قبل از هرچیز به سبکی و قابل حمل بودن آن دقت کنید. ضمن این‌که زیرانداز انتخابی شما باید نرم و راحت باشد و آب را در خودش نگه ندارد. زیراندازهایی از جنس فوم این ویژگی را دارند البته نوع حصیری این زیراندازها هم به شرط این‌که زبر نباشد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.








 بزرگ؛ اما سبک

حوله یکی از ضروری‌ترین انتخاب‌های شما برای ساک شناست. شما به حوله‌ای نیاز دارید که از قدرت جذب بالایی برخوردار باشد چون برای در امان ماندن از بیماری‌های عفونی احتمالی، بعد از شنا باید کاملا خودتان را خشک کنید. علاوه‌بر این ویژگی سبک و در عین حال بزرگ بودن حوله شنا یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که باید هنگام خرید از آن غافل نمانید.






 از پوست‌تان محافظت کنید

اگر می‌خواهید حمام آفتاب‌تان با کمترین خطر برای پوست‌تان باشد کرم ضد آفتاب ؤ‌کرم برنز کننده SPF دار فراموش نشود.









 هم سبک، هم راحت

قبل از هر چیز به یک ساک شنا نیاز دارید. در انتخاب این ساک کاملا آزاد هستید اما دقت کنید که ساک شما باید ضد‌آب، سبک و کاملا جادار باشد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
برای تهیه همه گراتن‌ها ابتدا سس سفید را تهیه می‌کنیم. در شروع کار کره را داخل قابلمه‌ای ذوب کرده و آرد را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود.
برترین مجله اینترنتی ایران

مواد لازم:
  • پنیر فیلافیلا رنده شده: 300 گرم 
  • پنیر گودا رنده شده: 150 گرم 
  • سیب زمینی: 6 تا 8 عدد درشت 
  • سوسیس کراکوف یا سوسیس پنیر: 400 گرم 
  • آرد سوخاری یا کنتاکی اسپایسی: به میزان لازم 
  • تخم مرغ: یک عدد 
  • بشامل سس(سس سفید): یک واحد طبق دستور ذکر شده. 
مواد لازم برای تهیه سس سفید:
  • شیر:500 میلی لیتر  آرد گندم: 4 قاشق غذاخوری 
  • کره: 50 گرم 
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم 
  • خامه صبحانه: 200 گرم


روش تهیه:

برای تهیه همه گراتن‌ها ابتدا سس سفید را تهیه می‌کنیم.  در شروع کار کره را داخل قابلمه‌ای ذوب کرده و  آرد را به آن اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر سرد را به آن اضافه می‌کنیم و آرام به هم می‌زنیم تا با هم مخلوط شده و گلوله نشوند. مواد را روی حرارت به هم می‌زنیم تا غلظت پیداکنند سپس نمک، فلفل و خامه را اضافه کرده.  وقتی همه مواد را با هم مخلوط کردیم و یکدست شدند از روی حرارت برمی‌داریم. سیب زمینی‌ها را خوب شسته و به شکل خلال‌های درشت برش می‌دهیم، تخم مرغ را داخل کاسه‌ای بزرگ به هم زده و به آن نمک و فلفل می‌زنیم سپس سیب زمینی‌ها را داخل آن ریخته و آن‌قدر به هم می‌زنیم تا کاملا آغشته به تخم مرغ شوند. سیب زمینی‌ها را تک تک داخل آرد سوخاری غلتانده و داخل روغن داغ شناور و سرخ می‌کنیم.

کف ظرف مورد نظر را با کره چرب می‌کنیم سپس مقداری سس بشامل ریخته و سیب زمینی‌های سرخ شده را در ظرف روی سس می‌ریزیم. برای این گراتن نباید ارتفاع ظرف زیاد باشد و فقط از یک لایه مواد استفاده می‌کنیم چون در غیراین صورت گراتن حالت خمیری پیدا می‌کند. سوسیس‌ها را که به شکل دلخواه برش داده و سرخ کرده‌ایم روی سیب زمینی‌ها پخش کرده و در نهایت روی کل مواد را با باقی مانده سس و سپس با پنیر‌ها می‌پوشانیم و به‌مدت 45 دقیقه روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم می‌پزیم. در این عکس برای این‌که مواد داخلی پیرکس تا حدودی مشخص باشد روی گراتن را به‌طور کامل با سس و پنیر نپوشانده‌ام.






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:12 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
فعالیت زیرزمینی 100 دفتر مهاجرتی غیرمجاز
 
قرار نیست از دلایل مهاجرت که همه مان می دانیم چیست و چرا این اتفاق می افتد برای شما توضیح بدهیم و در آخر هم پند و نتیجه های اخلاقی بگیریم. قرار است برای شما از شغل هایی جانبی که به واسطه تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به وجود آمده اند بگوییم و اینکه شما بدانید در خیلی از مواقع این افراد از بی اطلاعی شما سوءاستفاده می کنند
 
درست است که سوژه این گزارش ما مهاجرت است، اما با آنهایی که تا به حال خوانده اید تفاوت های زیادی دارد. در این گزارش قرار نیست از دلایل مهاجرت که همه مان می دانیم چیست و چرا این اتفاق می افتد برای شما توضیح بدهیم و در آخر هم پند و نتیجه های اخلاقی بگیریم. در اینجا قرار است برای شما از شغل هایی جانبی که به واسطه تقاضاهای زیاد برای مهاجرت به وجود آمده اند بگوییم و اینکه شما بدانید در خیلی از مواقع این افراد از بی اطلاعی شما سوءاستفاده می کنند و کارهایی را که خودتان به راحتی می توانید آن را انجام بدهید با دریافت رقم های کلان برای شما انجام می دهند.

اصل خبر
مهرداد ایوبی رئیس هیأت مدیره کانون کاریابی های بین المللی کشور از آغاز حذف دفاتر و شبکه های مهاجرتی غیرمجاز کشور خبر داد. مهرداد ایوبی گفت: برخی از دفاتر غیرمجاز در کشور وجود دارند که در قالب اعزام نیروی کار و همچنین اعزام دانشجو به خارج از کشور، فعالیتهای غیرمجازی را انجام می دهند. رئیس هیأت مدیره کانون کاریابی های بین المللی کشور تأکید کرده اخیراً وزارت کار و امور اجتماعی اعلام کرده که جلوی فعالیت برخی از این دفاتر گرفته شده است و آنها دیگر امکان ادامه فعالیت غیرمجاز را در کشور نخواهند داشت. پیش از این نیز حسن کرباسی دبیر کانون کاریابی های بین المللی کشور از فعالیت زیرزمینی 80 تا 100 دفتر مهاجرتی غیرمجاز در کشور خبر داده بود که عمدتاً در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، تبریز، مشهد و... فعالیت دارند.

کوچه سرنوشت
اینجا یکی از کوچه های فرعی خیابان مطهری است، کوچه ای که به دلیل قرار گرفتن سفارت یکی از کشورها، از خیابان های دیگر منطقه معروف تر است. این خیابان شاید برای خیلی ها آخرین خیابانی بوده که در آن حضور داشته اند و بعد از گرفتن ویزایشان در این خیابان دیگر رنگ شهر و کشورشان را ندیده اند. در عوض خیلی ها هم تازه اول راهند، تازه آمده اند و می خواهند ببینند چه خبر است. در همان خیابان و جلوی سفارت، کسانی هستند که میان شما می آیند و به شما می گویند با صرف مقداری پول برایتان کارهای بزرگی انجام می دهند.

کارهای ناممکن؟
این افرادی که شرح آن را برای شما بازگو کردیم و جلوی سفارت های مختلف قرار گرفته اند انجام کارهای جانبی برای گرفتن ویزا و مهاجرت را برای شما انجام می دهند اشتباه نکنید این افراد نه وکیل هستند و نه اینکه تا به حال خودشان پایشان به آنور آب باز شده است. این افراد در یک کلمه دلال هستند، همانطور که همه جور دلال ماشین، خانه، جنسهای چینی و... را داریم. این نوع دلالی هم در تهران رونق خوبی پیدا کرده است و جزو شغل های پردرآمد قرار گرفته است. این افراد که هر کدامشان تخصصشان برای یک سفارت خاص است و در واقع تنها نماینده افراد اصل کاری هستند که بعضی از آنها شرکت دارند و کلی دم و دستگاه به هم زده اند. جلوی این سفارتها معمولاً چند نفر نماینده اینگونه شرکت ها هستند و به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می شوند و مشتریان یکدیگر را قاپ می زنند.


به رنگ افتتاح به رنگ تکمیل و به رنگ ترجمه!
خط اول: این شرکت ها به شما می گویند پرونده های دیداری، تحصیلی و... را برای شما افتتاح می کنند. توجه کنید کارمندانی که در سفارت ها کار می کنند و مسئول دادن این فرم ها هستند، خودشان ایرانی هستند. بنابراین، اگر توانایی راه رفتن دارید و به زبان شیرین فارسی هم مسلط هستید، می توانید خودتان به این سفارت ها بروید و در مدت زمانی کمتر از پنج دقیقه آنها را تهیه کنید و نیازی به این شرکت ها نیست.

خط دوم:
تکمیل کلیه فرم های اخذ ویزا اعم از دیداری، تجاری و... تکمیل این فرم ها برای خیلی ها همیشه با ترس و وحشت فراوان همراه بوده است. قبل از اینکه فرم ها را بخوانید هول برتان ندارد که سریع آنها را ببرید پیش این افراد باحوصله و دقت به این فرم ها نگاه کنید.

اولاً که اکثر سفارتها روی فرم ها دو صفحه توضیحات فارسی می گذارند که روی آنها نوشته شده چه مدارکی باید داشته باشید و فرم ها را چگونه پر کنید. دوماً به سؤالات نگاهی بیندازید، بیشتر آنها با زبان انگلیسی ساده ای نوشته شده و با اطلاعات مختصر انگلیسی هم می توانید آنها را پاسخ دهید. اگر می بینید از عهده آن برنمی آیید بهتر است بگردید و در دوست و فامیل کسی را پیدا کنید تا برای شما این فرم ها را پر کند. اگر بخواهید فرم ها را بدهید دست این افراد هم باید بعضی مدارکتان مثل گذرنامه در آن مدت زمان پیش آنها بماند و هم اینکه بعضی اطلاعات بسیار شخصی تان که برای پر کردن فرم لازم است را به آنها بگویید. به حرف این برادر کوچکتان گوش کنید و پای غریبه ها را به این جریان باز نکنید.

خط سوم: ترجمه اسناد و مدارک مورد نیاز شما برای دریافت هر نوع ویزایی از بعضی کشورها نیاز دارید که مدارکی مثل سند خانه، پرینت صورت حساب و... را ترجمه کنید و همراه با فرم هایی که آنها را پر کرده اید تحویل دهید. برای این کار هم بهترین راه این است که این اسناد را خودتان شخصاً به دارالترجمه های رسمی ببرید تا آنها ترجمه کنند. اگر این اسناد را برای ترجمه به این شرکت های خدماتی بسپارید، چون خودشان مجوز دارالترجمه ندارند آنها هم مدارکتان را از شما می گیرند و به دارالترجمه ها می دهند! انسان عاقل وقتی خودش می تواند برود دارالترجمه چرا باید لقمه را دور سرش بچرخاند و با واسطه این کار را انجام دهد؟!

وقت مصاحبه
یکی از خدماتی که این شرکت ها در حال حاضر به شما می دهند، این است که برایتان وقت مصاحبه می گیرند، اما مدتی است که این کارایی هم از دست رفته است، می پرسید چرا؟ چون سیستم وقت دهی این سفارتخانه ها تفاوت های زیادی با گذشته کرده است. پس از اعتراض های زیاد مراجعین به نوع سیستم نوبت دهی سنتی، بعضی از سفارتخانه ها فقط و فقط از طریق ایمیل به شما وقت مصاحبه می دهند تا عامل نیروی انسانی کمتر دخالت داشته باشد و پارتی بازی صورت نگیرد.

با شکل گیری این روش حالا این شرکت ها از شما پول می گیرند و برای شما ایمیل می زنند تا وقت بگیرند. پس اگر با یک ایمیل زدن ساده آشنایی دارید یا در اطرافیانتان کسی هست که این کار را انجام می دهد، دیگر برای چه باید به آن افراد مراجعه کنید؟ در زمان تهیه این گزارش به خانم مسنی برخوردیم که وقتی به سفارت یکی از این کشورها رفته و فهمیده بود که باید برای گرفتن وقت ایمیل بزند هول شده بود و سریعاً به یکی از همین افرادی که جلو سفارت ایستاده اند مراجعه کرده. آن افراد هم وقتی دیده اند که آن خانم از همه جا بی خبر است و از دنیای اینترنت و ایمیل چیزی سر درنمی آورد برای او از مشکلات ایمیل زدن و اینکه چه کار سختی است کلی داستان سرایی کرده اند و برای یک ایمیل زدن ساده از او مبلغ 90 هزار تومان درخواست کرده اند. خانم از همه جا بی خبر هم قبول کرده و نصف آن مبلغ را به عنوان بیعانه به آنها داده بود! در آخر اطرافیان خانم پیش آن آقای محترم رفته اند و با کلی دعوا و ترفند با 25 هزار تومان ناقابل معامله را جوش دادند!

کاریابی در شهر رؤیاها
دادن وعده های فراوان برای پیدا کردن کار برای شما از دیگر خدماتی است که این شرکت ها به شما می دهند. مردم از همه جا بی خبر در مواقعی 10، 20 میلیون تومان به این شرکت ها می دهند تا این شرکت ها برای آنها ویزای کار بعضی کشورهای مهم را بگیرند. این شرکت ها وعده های زیادی می دهند که شما خواهید توانست کاری با حقوق های میلیونی در آن کشورها پیدا کنید و به این ترتیب با دو، سه ماه کار کردن در آن کشورها کل این مبلغ حق الزحمه ناقابل را می توانید دربیاورید. نتیجه هم خیلی ساده است. این مشتاقان ساده بعد از چندماه انتظار و خیالبافی، با دربسته این شرکت ها مواجه می شوند و تازه آن موقع است که متوجه می شوند تمام زندگیشان را با یک تصمیم اشتباه به باد داده اند.





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:11 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
 
یک کیک خوشمزه برای فصل تابستان
 


مواد لازم برای 16 تکه:
  • کره: 50 گرم
  • پوره سیب:یک فنجان
  • شکلات تلخ: 200 گرم
  • شکر قهوه‌ای: سه چهارم فنجان
  • تخم‌مرغ: 4 عدد
  • آرد: یک و یک سوم فنجان
  • پودر کاکائو: یک سوم فنجان
  • بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
  • توت فرنگی: 2 فنجان

روش تهیه :

 1.  فر را در دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
 2.در یک ظرف کوچک کره و شکلات را روی حرارت آب کنید.
 3. آن‌ها را هم بزنید تا مایه نرمی به دست آید.
 4. شکر و تخم‌مرغ‌ها را هم در یک ظرف دیگر بزنید تا مایه‌ای نرم به دست آید. سپس آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را با مواد دیگر آماده شده مخلوط کرده و خوب هم بزنید.
 5. مایه را درون یک قالب که با کاغذ پخت پوشانده شده بریزید و توت فرنگی‌ها را روی آن قرار دهید.
6. حدود 45 تا 50 دقیقه آن را درون فر بپزید.





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
دکمه سردستی که اندازه یک پراید می‌ارزد
بیشتر دختران جوان زیر سی سال - پولدارهایی که جواهرات مرغوب استفاده می‌کنند -طالب خرید جواهراتی با سنگ‌های الماس و برلیانند و کمتر کسی سراغ خرید زمرد و یاقوت می‌رود.
شاید داشتن جواهر نیاز اصلی بشر برای ادامه حیات نباشد اما همیشه مورد توجه بوده و علاقمندان خاص خودش را داشته است. کسانی هستند که نوع گردنبند، انگشتر و حتی دکمه سردست‌شان برایشان همان قدر اهمیت دارد که خیلی چیزهای روزمره دیگر!

"مسعود رضایی"، جواهرساز جوانی که است به قول خودش 8 سال است که وارد این حرفه شده و سه سال اخیر را به طور تخصصی درمورد جواهرات گرانقیمت فعالیت می‌کند.



رضایی متخصص سنگ‌های قیمتی است و می‌گوید: با مشاهده دقیق و از نزدیک سنگ‌ها به راحتی می‌شود به اصل بودن و تقلبی بودن آن‌ها پی برد و تاکید می‌کند حتی افراد متبحر هم نمی‌توانند با یک نگاه، اصل بودن جواهری که بر گردن کسی آویخته شده را  تشخیص بدهند.

به گفته این جواهر فروش بیشتر دختران جوان زیر سی سال- پولدارهایی که جواهرات مرغوب استفاده می‌کنند- طالب خرید جواهراتی با سنگ‌های الماس و برلیانند و کمتر کسی سراغ خرید زمرد و یاقوت می‌رود. زمرد و یاقوت بیشتر برای افراد متاهل بالای سی سال است. هرچند که زمرد را بیشتر خانم‌های بالای 45 سال استفاده می‌کنند. زمرد قیمت بالایی دارد و به خاطر رنگش بیشتر توسط این قشر خاص استفاده می‌شود.




سرویس و حلقه های رویایی
باور کردن قیمت برخی از آن‌ها واقعا سخت است. رضایی درباره گرانترین سرویس‌شان می گوید:سرویس کامل جواهری از زمرد کلمبیا است که 236میلیون تومان قیمت دارد. قیمت هر کاری به خاطر سنگ‌هاست.

ارزانترین سرویس جواهر را هم می شود با حدود 2میلیون تومان تهیه کرد. این را رضایی می گوید و ادامه می دهد: این قیمت‌ها در مورد حلقه های ازدواج هم وجود داردو تا به حال برای حلقه، فروشی بیشتر از 15میلیون و 900هزار تومان نداشتیم اما این قابلیت وجود دارد که حلقه های گرانتری هم تولید کرد. اما میانگین متوسط حلقه‌ها حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

رضایی با تاکید به این که کار فروش جواهرات نقدی است می‌گوید: گاهی افراد برای خرید قسطی مراجعه می کنند هر چند تعدادشان کم است اما معمولا جواهرسازان قبول نمی‌کنند، این کار حتی در بین نمایندگی‌های برندهای معبر دنیا هم مرسوم نیست، چون کار جواهرات همیشه نقدی است.





جواهرات جانبی، برای خارجیان مقیم ایران
به جز جواهرات موجود، برخی جواهرات مشتری‌های خاص خودشان را دارند. جواهراتی مثل گیره پول، گیره کراوات، دکمه سردست و پابند که به قول رضایی بیشتر مشتری‌های این جواهرات خارجی‌هایی مقیم ایران و افراد متمول بالای شهر هستند. از قیمت‌ها که می‌پرسی تازه می‌فهمی که ممکن است مدیری دکمه سردستی روی آستینش داشته باشد که اندازه یک ماشین پراید می‌ارزد.

رضایی درباره این جواهرات خاص می‌گوید: گیره پول بیشتر توسط خارجی‌ها استفاده می‌شود و مثل گیره کاغذ است و قیمت یک گیره معمولی 450 هزار تومان به بالا است. حدود 9 گرم وزن و 7تا 10 سانت هم ارتفاع دارد.




دکمه سردست را هم بیشتر مدیران و داماد‌ها خریداری می‌کنند که اگر جواهر باشد حدود 9میلیون تومان قیمت دارد. البته می‌شود از نگین‌های بدلی هم استفاده کرد که حدود 450هزار تومان قیمت دارد.

حداقل سرمایه مورد نیاز سه میلیون تومان
اگر جوانی بخواهد وارد این حرفه بشود نیازی به حامی ندارد همان طور که حامی نداشتم، این جملات را رضایی می‌گوید و ادامه می‌دهد: خیلی وقت‌ها کسانی که با حامی خاصی وارد بازار می‌شود کم کم به سمت و سوی دیگری سوق پیدا می‌کنند. جواهرسازان اکثرا افراد معمولی هستند.

از سرمایه اولیه برای شروع این حرفه که می‌پرسی مکثی می‌کند و می‌گوید: سرمایه اولیه بستگی به نوع کار دارد اما حداقل با 3 میلیون تومان می‌شود این کار را شروع کرد. هر چند که این سرمایه خیلی کم و در حد از صفر شروع کردن است اما امکان این که فرد با همین سرمایه موفق شود هست.

جواهرسازی شغل پر زرق و برقی است که خیلی از جوانان آرزوی آن را دارند؛ اما رضایی از مشکلات کار هم می‌گوید و تاکید می‌کند: شاید به قیافه این شغل نخورد اما واقعا دل و جرات می‌خواهد و خیلی وقت‌ها سر آدم کلاه می‌رود و گاهی حتی ضررها بیشتر از سود است.مثلا اگر یک انگشتر جواهر شش میلیون تومانی به دل مشتری ننشیند عودت دادن سنگ های آن حداقل 2 میلیون تومان برای ما ضرر دارد.

هرچند که برخی از زوج‌های جوان این روزها با ترس و لرز نوسانات قیمت طلا را رصد می کنند تا بتوانند از عهده خرید یک سرویس معمولی و ساده برآیند کسانی هستند که به راحتی و با پول نقد جواهراتی خریداری می کنند که گاهی هم قیمت یک خانه در یک محله خوب تهران است...

منبع:خبرگزاری برنا






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">