سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 این مردان خلاف‌کارند؟

قضیه چند همسری شاید پیشینه تقریبا طولانی داشته باشد. البته در سال‌های قبل شرایط تا حدود زیادی فرق می‌کرد. ما می‌دیدیم که در یک سری از روستاها حتی خود خانم‌ها مایل به این بودند که همسرانشان ازدواج مجدد کنند
برترین مجله اینترنتی ایران


سارا نجیمی

وکیل پایه یک دادگستری

داستان از کجا شروع شد

قضیه چند همسری شاید پیشینه تقریبا طولانی داشته باشد. البته در سال‌های قبل شرایط تا حدود زیادی فرق می‌کرد. ما می‌دیدیم که در یک سری از روستاها حتی خود خانم‌ها مایل به این بودند که همسرانشان ازدواج مجدد کنند اما در جامعه امروز که هر لحظه بیشتر به سمت مدرنیته حرکت می‌کند دیگر بعید است که شما چنین مواردی را ببینید.

بر هیچ‌کس پنهان نیست که هیچ زنی نمی‌تواند با این موضوع که همسرش، علاقه، توجه و حتی مسایل مالی خود را با زن دیگری به اشتراک بگذارد، کنار بیاید. همین موضوع باعث شده تا مساله چند همسری به یکی از بحث‌های همیشگی در دادگاه‌های خانواده تبدیل شود.



ارتباطی در سایه

در مورد اتفاقی که در تلویزیون افتاد و مردی با صراحت از داشتن سه همسر خود در مقابل دوربین صحبت کرد تحلیل‌های زیادی وجود دارد. شاید این مرد را به نوعی باید از موارد استثنا دانست چون بیشتر افرادی که وارد روابط چند همسری می‌شوند معمولا بدون اطلاع همسر اول خود اقدام به این کار می‌کنند و این رابطه همیشه در خفا اتفاق می‌افتد. ارتباطی که ما می‌گوییم «رابطه در سایه».



دستی که بالاخره رو می‌شود

خود من در طول سال‌های وکالت موردی داشتم که بعد از سال‌ها متوجه حضور زنی دیگر در زندگی‌اش شده بود. ماجرا از این قرار بود که آقایی شش سال بعد از ازدواج با یک خانم، ازدواج مجدد کرده بود اما کسی از این ماجرا اطلاع نداشت. درست شش سال بعد این دو خانم در یک مهمانی زنانه به طول کاملا اتفاقی همدیگر را ملاقات کردند و همه چیز مشخص شد. تلخی ماجرا تا جایی بود که فرزندان هر دو زن را تحت تاثیر قرار داده و به‌طور کلی جریان زندگی این خانواده را وارد مرحله تازه‌ای کرد و از هم پاشید.



چیزهایی که قانون می‌گوید

بر اساس قانون مرد در مورد عقد دائم می‌تواند همسر دوم اختیار کند. البته این امر منوط به اجازه کتبی و رسمی همسر اول است.
هر چند در مورد عقد موقت بر اساس قانون نیازی به این اجازه وجود ندارد. البته موارد دیگری هم وجود دارد که می‌تواند تا حدودی به نفع همسر اول باشد بر اساس قانون در صورتی‌که شوهر بدون اجازه همسر اول خود ازدواج مجدد کند زن می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند. البته این یکی از مواردی است که باید در هنگام عقد از طرف زن در دفترخانه ازدواج امضا شده و به ثبت برسد. در غیر این صورت همسر اول نمی‌تواند تقاضای طلاق داشته باشد.
قانون در صورتی‌که ازدواج دوم بدون رضایت همسر اول صورت گرفته باشد یک جریمه نقدی برای دفترخانه‌ای که این عقد در آنجا به ثبت رسیده هم در نظر گرفته است.



نواقصی که وجود دارد

برخلاف بسیاری از قوانین دیگری که در آن به حقوق زنان احترام گذاشته شده است به عنوان یک وکیل معتقدم که هنوز کاستی‌هایی در قانون چند همسری در زمینه حمایت از زنان به عنوان یکی از بخش‌های اصلی تشکیل دهنده جامعه وجود دارد. این موضوعی است که بسیاری از وکلا و موکلانشان هم به آن اذعان دارند. هرچند  امیدواری‌ها در زمینه بهتر شدن آن همچنان در جامعه حقوقی وجود دارد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
مانتوهایی با طراحی سنتی ایرانی
آیا شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید مانتوهایی با طراحی سنتی ایرانی داشته باشید؟ گشاد و خنک؟ پس این نمونه‌ها را از دست ندهید
برترین مجله اینترنتی ایران


‌لیلا و لادن، دو خواهر متفاوت

لیلا و لادن شجاعی خواهران جوانی هستند که از دوران نوجوانی به دنیای طراحی و دوخت قدم گذاشتند. علاقه به طراحی و دوخت لباس‌هایی که با حال و هوای آن‌ها هماهنگ باشد و تجربه 30 ساله مادرشان در این هنر با آن‌ها همراه است. همین پشتوانه، به آن‌ها فرصت داد تا دردوران نوجوانی طراحی لباس را شروع کنند. لیلا 18 ساله و لادن 15 ساله  بود که نخستین طراحی‌های آن‌ها مورد توجه و استقبال عموم قرار گرفت. بعد از این شروع موفق هر 2 خواهر تجربیات خود در کنار مادر را با گذراندن دوره‌های طراحی لباس در دانشکده‌های طراحی دوخت انگلیس تکمیل کردند و این تلاش تا امروز ادامه پیدا کرد و حالا این 2 خواهر برای حضور موفق برند لاله و لادن در میان پوشاک ایرانی یکی از طراحان موفق هستند.



دوخت بی‌دوخت!

ما در طراحی لباس دنبال حقیقت ناب پارچه‌ها هستیم به همین دلیل تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا یکپارچگی پارچه رادر هم نریزیم. به دلیل همین اعتقاد، دوخت کمترین نقش را در مانتوهای ما دارد. این نگاه در لباس‌های باستانی ما هم وجود داشته و به دلیل اعتبار پارچه‌های دست بافت آن زمان، این پارچه بود که اعتبار یک لباس را تامین می‌کرد. ما هم به پیروی از همین نگاه تا جایی که طرح اجازه می‌دهد، برش‌های یکپارچه را در طراحی مانتوها به کار می‌‌گیریم تا خود پارچه کاملا به چشم بیاید. معمولا دوخت‌های اصلی را هم با طراحی‌های خاص، تکه‌دوزی و حاشیه‌ها می‌پوشانیم. البته در طراحی لباس هم متدی هست به نام «مولاژ» که در آن دوخت کمترین حضور را دارد و هرچه هست برش است و بازی‌با پارچه‌ها. این روش علاوه بر زیبایی بکری که به لباس می‌دهد روی رهایی و آزادی طرح‌ها هم تاکید دارد. این همان روشی است که ما در طراحی مانتوها البته به سبک خودمان از آن استفاده می‌کنیم.






اگر طرفدار لباس‌های تاریخی و ایرانی هستید در انتخاب این مانتو شک نکنید، چون همان‌طور که می‌بینید در طراحی یقه و برش‌های حاشیه‌ای این مانتو از لباس‌های دوره قاجارالهام گرفته شده است.






این مانتو از ترکیب 2 طرح کاملا متفاوت بدست آمده؛ با انتخاب این طرح در حقیقت شما 2 مانتو دارید که در پوشیدن ‌هر یک از آن‌ها مختارید.






این هم یک مانتو از ترکیب پارچه‌های نخی ساده و وال هندی. البته سرشانه‌های آزاد این مانتو باعث شده که برای هر سایزی مناسب باشد.






 پارچه این مانتو یک پارچه کاملا محلی است و بسیار خنک و سبک. طراحی آزاد آن هم به‌گونه‌ای است که در هر سایزی که باشید می‌توانید در آن احساس راحتی کنید.



رنگین کمان رنگ‌ها

در طراحی مانتوهای تابستانه لاله و لادن آنچه قبل از هر چیز به چشم می‌خورد رنگ است. رنگ‌ها در کنار هم موج می‌زنند، گاهی در اوج هماهنگی و گاهی در تقابل زیبای تضادها. لیلا و لادن معتقدند؛ در هر طرح آنچه قبل از هر چیز  باید به چشم بیاید هم‌نشینی مناسب رنگ‌هاست. رنگ به لباس و طرح آن هویت می‌دهد. فقط کافی است نگاهی به لباس‌های سنتی اقوام مختلف ایرانی بیندازیم تا به راز رنگ در لباس‌های ایرانی پی ببریم. این لباس‌ها متعلق به هر قوم و قبیله‌ای که باشند با همه تفاوت‌هایی که در طراحی‌های آن‌ها وجود دارد یک مشخصه مشترک دارند و آن بازی با رنگ‌هاست. رنگ‌های شادی که در شلیته‌های قدیمی قجری می‌بینیم یا حتی لباس‌های زنان کردو لر هم روی همین ویژگی‌ها تاکید دارند. مانتوهای لیلا و لادن هم دقیقا به‌دنبال زنده کردن همین هویت تاریخی در مانتوهای امروزی‌شان هستند و دنبال رنگ‌هایی که روح و هویت ایرانی را به لباس‌ها باز گردانند.








حاشیه‌دوزی‌های این مانتو یادآور ترمه‌دوزی‌های ایرانی است. به دلیل همین ویژگی و تکه دوزی‌های روی آن که هنر دست هستند روی این مانتو می‌توانید به‌عنوان یک انتخاب مناسب مجلسی حساب کنید.





هرپارچه‌ای شخصیت خاص خودش را دارد

لیلا و لادن برای طراحی مانتوهای متفاو‌ت‌شان از انتخاب پارچه به طرح اصلی می‌رسند،یعنی قبل از این‌که طرح اصلی در ذهن آن‌ها شکل بگیرد سراغ پارچه‌ها می‌روند و این پارچه‌ها هستند که در جنس‌ها و نقش‌های مختلف طرح نهایی را در ذهن آن‌ها زنده می‌کنند. لادن شجاعی در مورد تاکید در انتخاب پارچه‌ها می‌گوید: « هر پارچه‌ای شخصیت خاص ‌خودش را دارد. شیوه در کنار هم نشستن تار و پود پارچه و طرح‌هایی که روی پارچه‌ها نقش می‌بندند همه در زنده کردن این شخصیت نقش دارند. اگر از این زاویه به پارچه‌ها نگاه کنید حتما شما هم با ما هم عقیده می‌شوید که خود پارچه بهترین الهام‌بخش برای خلق طرح نهایی است. به‌دنبال همین اعتقاد، معمولا این پارچه‌ها هستند که خط اصلی طراحی یک مانتو را در ذهن من و خواهرم زنده می‌کنند. ‌بعد از انتخاب پارچه اصلی، نوبت به پارچه‌هایی می‌رسد که قرار است تکمیل‌کننده طرح نهایی باشند. ما در طراحی‌های‌مان هرگز به‌دنبال به تصویر کشیدن یک پارچه ثابت و مشخص نیستیم به همین دلیل معمولا هر طرح از کنار هم نشستن پارچه‌های مختلف خلق می‌شود که البته هم‌خوانی آن‌ها از نظر جنس و رنگ بسیار مهم است.»



زیبا اما راحت و آزاد

 آزادی و راحتی در طراحی‌های لیلاو لادن حرف اول را می‌زند. این 2 طراح جوان معتقدند، راحتی یک لباس هرگز نباید فدای زیبایی آن شود. همان‌قدر که زیبایی و هم‌نشینی مناسب رنگ‌ها در خلق یک طرح متفاوت نقش دارد، احساس راحتی و آرامشی هم که به‌دنبال پوشیدن یک لباس زیبا ایجاد می‌شود در رسیدن به یک نتیجه متفاوت موثر است. بنابراین در کنار بازی با رنگ‌ها ویژگی دیگر مانتوهای لیلا و لادن، طراحی مدل‌های آزاد، بلند و رهاست و این دقیقا همان چیزی است که لازمه وقار یک بانوی ایرانی است. نکته متمایز‌کننده رهایی مانتوهای لیلا و لادن خوش نشستن‌شان روی اندام، در اوج گشادی است؛ درست برخلاف تصوری که از لباس‌های آزاد در ذهن ایجاد می‌شود. برش‌های این مانتوها به‌گونه‌ای است که اجازه می‌دهد پارچه روی لباس بریزد و قالب اندام شما شود. درحقیقت این شما هستید که با پوشیدن مانتوها، آن‌ها را با اندام خودتان هماهنگ می کنید.






جدا از ترکیب بندی زیبای این مانتو طراحی یقه آن هم یک اتفاق کاملا متفاوت است. بلندی این یقه به شما اجازه می‌دهد هر طور که دوست‌دارید آن را تنظیم کنید و حتی گاهی به جای شال آن را روی سرتان بیندازید.






ترکیب متفاوت رنگ‌ها ویژگی متمایز‌کننده این مانتوست. البته غیر از این ویژگی باید گفت، برای کمر آن هم از الیاف کاملا طبیعی استفاده شده است.




از پارچه‌های هندی تا مانتوهای ایرانی

پارچه انتخابی لیلا و لادن برای مانتوهای تابستان، ‌پارچه‌هایی سرشار از رنگ و طرح هندی است. پارچه‌های وال هندی که هر کدام به تنهایی یک دنیا طرح و رنگ را در خودشان جای داده‌اند. این پارچه‌ها علاوه بر هم‌خوانی که با روحیه زیبا پسند ایرانی دارندبا کار دست تزئین شده‌اند و همین اعتبار آن‌ها را در ذهن مخاطب بیشتر می‌کند. لیلا شجاعی در مورد انتخاب این پارچه‌ها می‌گوید:«ما به‌دنبال باز گرداندن رنگ به پوشش‌های ایرانی هستیم و تنوع رنگی که در پارچه‌های وال هندی وجود دارد دقیقا همان چیزی است که ما را به خواسته‌مان نزدیک می‌کند. این پارچه‌ها علاوه بر بازی رنگ و طرحی که در آن‌ها قبل از هر چیز به چشم می‌آید از نظر کیفیت جنس هم بسیار مناسب هستند. گذشته از این، سبکی و خنکی آن‌ها دقیقا همان چیزی است که یک مانتوی تابستانی نیاز دارد. همه این ویژگی‌ها باعث شد که ما این پارچه‌ها را برای طراحی مانتوها انتخاب کنیم. به‌خصوص این‌که تنوع طرح و رنگ‌های آن‌ها دست ما را باز می‌گذارد تا همه طرح‌هایی که در ذهن‌مان داریم روی این پارچه‌ها پیاده کنیم.»



مانتوهایی بدون دکمه

دکمه و بست‌ها به شیوه معمولی که در همه مانتوها دیده می‌شوند در مانتوهای لیلا و لادن جایی ندارند! شاید به‌نظر عجیب آید اما در این مانتوها در اوج پوشیدگی نشانی از دکمه پیدا نمی‌کنید. به دنبال نگاه متفاوت این 2 خواهر جوان به یک پارچگی پارچه‌در طراحی‌ها، استفاده از کمرهایی از جنس خود پارچه‌ها و حتی گاهی الیاف طبیعی جای خودشان را به دکمه‌های معمول داده است. این ویژگی علاوه بر تنوعی که در شیوه پوشیدن یک مانتو ایجاد می‌کند به شما اجازه می‌دهد که لباس‌تان را دقیقا همان‌طور بپوشید که خودتان دوست دارید. هرچند برش‌های آزاد این مانتوها طوری طراحی شده که حتی بدون نیاز به کمربند هم کاملا روی هم قرار می‌گیرند و پوشیدگی کامل را برای شما ایجاد می‌کنند.








همان‌طور که می‌بینید طراحی این مانتو در قسمت پشت و جلو کاملا متفاوت است و البته زیبا و پر از خلاقیت. در کنار این خلاقیت حاشیه‌های پایین مانتو و جیب‌های لیفه مانند آن هم، همه در خدمت زیباتر شدن طرح اصلی هستند.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:7 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 8:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

آخرین پرواز شاتل فضایی آتلانتیک ناسا



www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌

از اونجا که من ذوق مرگ فضا هستم دلم نیومد این خبر رو ارسال نکنم البته تصاویرشم خودمون رو کشتیم بعد از 2 و 3 ساعت شخم زدن اینترنت بدون هیچ گونه محدودیت در مورد فضا و هواش پیدا کردیم

سفر آتلانتیک به ایستگاه بین‌المللی صد و سی و پنجمین (???) و آخرین ماموریت ناسا خواهد بود که عمری سی ساله دارد. ‏

آتلانتیک قرار است امروز جمعه برای آخرین بار به ماموریت برود. اطلاعات اولیه حاکی از خوش شانسی شاتل فضایی از دو اصابت نه چندان سنگین بود که در روز پنج شنبه گزارش شده بود. ‏

علی رغم شانس ?? درصدی مبنی بر آب و هوای مساعد، برنامه پرواز بدون هیچ گونه تغییر و برای روز جمعه ساعت ??:?? به وقت محلی برنامه‌ریزی شده است. (حدود ساعت ? شب به وقت ایران) ‏

آتلانتیک همراه با چهار مسافر کارآزموده عازم ایستگاه بین‌المللی خواهد شد. لازم به یادآوری است کسانی که مشتاق تماشای آخرین ماموریت آتلانتیک هستند میتوانند به ‏ ا;ین آدرس ‏ مراجعه کنندو آخرین پرواز شاتل را به صورت زنده مشاهده کنند. دیدن این تصویر از محل پرتاب هم خالی از لطف نیست. ‏

 



 

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 

منبع:ایران ویج






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 


خاکستر آتشفشانی شیلی

 

ماجرای فوران آتشفشان‌ها و پرواز ابر خاکستر و دود بر فراز شهرها و کشورها مدت‌هاست که در خبرها دیده‌ می‌شود. از یک طرف فوران آتشفشان‌های ایسلند و ایجاد اختلال در پروازهای اروپا به طور عمده و حالا هم که نوبت آتشفشان شیلی شده است.

این فوران ها و خاکسترها در حدی بوده که گاه زمین را به ضخامت 15 سانتی‌متر فرشی از خاکستر پوشانده و گاه رودخانه را هم خاکستری کرده است.

کشورهای همسایه هم در این ماجراها بی‌نصیب نمی‌مانند، تازه آنهایی هم که فاصله‌ای به وسعت یکی دو اقیانوس بینشان هست، نیز درگیر می‌شوند.مثل استرالیا و نیوزیلند در فوران اخیر آتشفشان شیلی.

البته رئیس جمهور ارژانتین قول مساعد داده تا کسانی که در این حادثه دچار خسارت شدن را حمایت کند .


 



 

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
  www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 

 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌



 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
 
 
 www.errooortm.com | گروه اینترنتی ایران ویج ‌
منبع:ایران ویج






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:51 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 


?? میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز
 

اگر شما خود را یک کاربر حرفه ای یا حتی آماتور پی.سی بدانید، حتما ارزش میانبر های کیبرد در افزایش کارایی را درک می کنید. تقریبا اکثر کاربران، برای کار هایی مثل کپی و پیست کردن متن هایشان از کیبرد استفاده می کنند. یا وقتی وضع پایداری ویندوز وخیم می شود از میانبری مثل Ctrl + Alt + Delete استفاده می کنند. این ها میانبر های رایج و جا افتاده ای در میان کاربران هستند. اما یک بخش دیگر هم از میان بر ها هستند که در چند سال اخیر به ویندوز اضافه شده اند. اما متاسفانه بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. بنابر این اگر می خواهید به طور مختصر و مفید با ?? میانبر عالی برای افزایش کارایی، آشنا شوید؛ در ادامه مطلب همراه ما باشید.

 

- تکان دادن یک کلمه ای اشاره گر با هر حرکت:

1.JPG

مشغول تایپ هستید. نگاهی به صفحه مانیتور می اندازید و می بینید یک کلمه در وسط خط شما اشتباه تایپ شده. احتمال زیاد از کلید های جهت دار کیبرد برای رسیدن به آن کلمه و ویرایشش استفاده می کنید. اشاره گر با هر بار فشار دادن کلید های جهت دار، یک حرف به عقب یا جلو می رود. از این به بعد کلید Ctrl را هم درگیر کنید تا اشاره گر مجبور شود یک کلمه به جلو/عقب برود. به این ترتیب سرعت شما افزایش خواهد یافت.

 

- انتخاب یک کلمه ای متون با هر حرکت:

2.JPG

گاهی وقتی مشغول تایپ هستید و متوجه اشتباه بودن چند کلمه می شوید، شیفت را می گیرید و با کلید های جهت دار ویندوز کلمه های غلط را انتخاب کرده، ویرایش می کنید. در این هنگام با هر بار زدن کلید های جهت دار، یک حرف انتخاب می شود. اما اگر دوباره به سراغ کلید Ctrl بروید، می توانید با هر بار زدن کلید، یک کلمه را انتخاب کنید.

 

- حذف یک کلمه با هر حرکت:

3.JPG

کاملا طبیعی است که برای حذف کلمات از کلید Backspace استفاده کنید. اما این کلید هم حرف ها را پاک می کند. برای عملکرد سریع تر لازم است Ctrl را هم همراه بک اسپیس فشار دهید تا با هر بار فشار دادن این دکمه یک کلمه از متنتان پاک شود.

 

- انتخاب تمام متن های خط فعلی:

4.JPG

برای این که بخواهید متن ها را در خط فعلیتان انتخاب کنید، راه درازی پیش رو ندارید! کافی است کلید شیفت را با دکمه Home یا End ترکیب کنید تا این عمل انجام شود. ضمنا یادتان باشد اگر کلید شیفت را با Home بگیرید، متون از اول خط تا جایی که اشاره گر در آن قرار دارد انتخاب می شوند. اما اگر از دکمه End استفاده کنید. متون از مکان اشاره گر تا انتهای خط انتخاب می گردند.

 

- کوچک کردن تمامی پنجره ها:

5.JPG

می خواهید با یک حرکت تمام پنجره هایتان را مینیمایز (کوچک) کنید؟ از ترکیب کلید های ویندوز و M استفاده نمایید.

 

- بین پنجره ها بچرخید:

6.JPG

اگر به هر دلیلی لازم شد بین پنجره های باز یا بسته گردشی داشته باشید، می توانید از ترکیب کلید های ویندوز و Tab استفاده کنید. در ویندوز ? و ویستا، این کار در نمایی سه بعدی و لذت بخش انجام می پذیرد.

 

- کامپیوتر را قفل کنید:

7.JPG

مطمئنا بازگشت به صفحه ی ورود پسورد و به عبارتی قفل کردن کامپیوتر، کاری است که با کیبرد، راحت تر و لذت بخش تر می شود. کلید ویندوز را با L ترکیب کنید و خلاص!

 

- بالا آوردن تسک منیجر:

8.JPG

هنگامی که یک برنامه هنگ می کند یا از کنترل خارج می شود، تسک منیجر اهمیتی خارق العاده می یابد. گاهی اوقات تسک بار هم از کنترل خارج شده و راهی به جز Ctrl + Alt + Delete باقی نمی ماند. اما گاهی همین راه هم مسدود می شود. در این گونه وضعیت ها کلید های Ctrl + Shift + Esc در را برایتان باز می کنند و شما را به تسک منیجر می برند.

 

- گرفتن اسکرین شات از پنجره فعال:

9.JPG

کلید Prt Scr (پرینت اسکرین) همیشه برای گرفتن اسکرین شات از صفحه محیا است. اما گاهی ما فقط نیاز داریم که از پنجره ی فعال اسکرین شات بگیریم. در این هنگام باید از چاشنی Alt استفاده کنیم. پس با ترکیب Alt + Prt Scr امکان اسکرین شات گرفتن از پنجره فعال محیا می شود.

 

- تغییر نام یک فایل:

10.JPG

برای تغییر نام معمولا دو گزینه متداول وجود دارد. یکی کلیک راست و انتخاب Rename است. دیگری دو بار کلیک کردن با فاصله. اما یک راه دیگر هم وجود دارد و آن انتخاب فایل و فشردن کلید F2 است. این کار یک تغییر نام ساده نیست، بلکه فراتر از آن است! فرض کنید ? فایل متنی دارید که می خواهید آن ها را با یک قالب خاص نام گذاری کنید. به طوری که همه ی آن ها دارای حرف Text باشند. کافی است فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و F2 را فشار دهید. نام فایل ها به این صورت تغییر خواهد کرد: Text(1) – Text(2) – Text(3)

 

- زوم کردن:

11.JPG

برای زوم کردن، از این به بعد به جای استفاده از ابزار ذره بین نرم افزار مربوطه و یا فشار دادن یک دکمه خاص، از ترکیب Ctrl و اسکرول موس استفاده نمایید. این کار در طیف گسترده ای از نرم افزار ها جواب می دهد و واقعا پر کاربرد است.

 

- برگشتن به حالت زوم نرمال:

12.JPG

اگر از میانبری که در بالا ذکر شد، در مرورگرتان استفاده کنید؛ احتمالا در برگشتن به حالت نرمال کمی دچار مشکل خواهید شد. چرا که اولا شما حالت نرمال را گم می کنید، دوما مرورگرتان کمی کند عمل می کند. این مساله در باره بعضی از نرم افزار ها مانند مرورگرها هم صادق است. پس برای حل این مشکل کافی است کلید های Ctrl + 0 را بگیرید و به حالت نرمال بازگردید.

 

- یک تب جدید درمرورگر باز کنید:

13.JPG

باز کردن یک تب جدید در مرورگر اصلا کار سختی نیست. چه با موس باشد؛ چه با کیبرد. اما به هر حال ممکن است بعضی ترجیح دهند برای این کار از میانبر کیبردی اش استفاده کنند. میانبری که عبارت است از Ctrl و T.

 

- باز کردن تب های بسته شده:

14.JPG

شاید از بستن یک تب، احساس ندامت و پشیمانی کنید. در این مورد من شخصا استفاده از میانبر کیبردی را به هر روش دیگری ترجیه می دهم. پس Ctrl + Shift + T را فشار داده و خیال خودتان را راحت کنید.

 

- فوکوس کردن روی جعبه ی جستجو / URL در مرورگر:

15.JPG

با ترکیب کلید های Ctrl + L می توانید به سرعت روی بخش جستجو یا بخش وارد کردن URL در مرورگرتان فوکوس کنید. این کار می تواند سرعت شما را تا حد زیادی هنگام جستجو
منبع:ایران ویج






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:48 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()



یک جشن فارغ التحصیلی عجیب !

فارغ التحصیلان یک دانشگاه فنی در مسکو به افتخار پایان یکدوره از تحصیلات خود مسابقه ای را ترتیب دادند که بهتره بدون هیچ توضیحی تصاویر این رویداد منحصر بفرد رو ببینید :



























































مزرعه گوسفندان خوشبخت

یک مزرعه خصوصی برای لوکیشن های فیلم "ارباب حلقه ها" در نیوزیلند ساخته شده بود که بیشترین بخش های آن پس از پایان ساخت فیلم تخریب شد ولی به درخواست عده ای از مردم آن منطقه محدوده ای سرسبز و زیبا که آنرا "هابیتون" می نامند از تخریبش صرفنظر کردند. مزرعه هابیتون جدای اینکه در حال حاضر محلی برای چرا و نگهداری گوسفندان است، به یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران نیز تبدیل شده که روزانه پذیرای بیش از 300 نفر با دریافت ورودی از هر نفر بمبلغ 50 دلار است.




















وقتی برای ببرها هم گرما غیر قابل تحمل باشه ...














دوست دارید با یک سفر مجازی سری به پاریس بزنید ؟

پس به لینک زیر برید و پس از اینکه صفحه بطور کامل لود شد از فراز برج ایفل تمام پاریس را تماشا کنید :

www.Gillesvidal.com/blogpano/paris.htm



برکه ای با نیلوفرهای آبی غول آسا

بزرگترین نیلوفرهای آبی در آمازون در جنوب امریکا وجود دارند که قطر برگ آنها حتی به دو متر هم می رسد. این نیلوفرهای آبی قادر به تحمل وزن چند ده کیلوگرم هستند که نظیر این ویژگی ها در هیچ جای دنیا دیده نشده است.


























یک مربی شجاع که خرس های قطبی را آموزش می دهد




















جشن تولد دوقلوهای 100 ساله جهان در بلژیک

کتاب رکوردهای جهانی گینس، پیش از این نام دو زن فرانسوی را با نام های Raymonde و Lucienne به عنوان قدیمی ترین دوقلوها ثبت کرده بود اما آنها تنها 98 سال داشتند. اخیرا دوقلوهای دیگری در سن 100 سالگی تولد خود را جشن گرفتند و رکورد مسن ترین دوقلوهای دنیا را شکستند. ماری و گابریل دو خواهر دوقلوی بلژیکی هستند که انگار هنوز حالا حالاها قصد ندارند دنیا را ترک کنند.

















تا حالا لوازمی به این بزرگی دیده بودید ؟!























هنگام پیاده شده از اتوبوس مراقب باشید که گرفتار نشید !











این جور تصادف کردن هم واقعا شاهکاره ...












 

 

 






تعبیر خواب

استخاره از قرآن

 

 

 

 


 






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:43 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()

 و تمام نقاط گردشگری آن

مردادماه و اوایل شهریورماه گرم‌ترین فصول روسیه هستند. برای سفر به روسیه نیاز به ویزای مخصوص روسیه که از سفارت آن کشور قابل دریافت است؛ برای رانندگی نیز به گواهینامه بین‌المللی (IDP) نیاز است.
مردم روس نژادی از نژادهای اسلاو شرقی هستند، که مردمان این نژاد عمدتاً در روسیه و کشورهای همسایه سکونت دارند. نام روسیه از همین نام منشأ گرفته‌است. روس‌ها به زبان روسی سخن می‌گویند. جمعیت این گروه قومی در روسیه ??????????? نفر و با احتساب سایر کشورها این رقم به ??? میلیون نفر می‌رسد.

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد. روسیه با ?? کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

روسیه با ?????????? کیلومتر مربع وسعت، پهناورترین کشور جهان است. پهناوری روسیه دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا است. این کشور در عرضهای بالای جغرافیایی واقع شده‌است و بیشتر مناطق کشور سردسیر و کم بارش است. به همین دلیل بیشتر مناطق این کشور (به ویژه سرزمین بزرگ سیبری) خالی از سکنه هستند و کشاورزی در این مناطق میسر نیست. پایتخت روسیه شهر مسکو است که در باختر و بخش اروپایی کشور است و بزرگترین شهر اروپا است.

روسیه حدود ??? میلیون نفر (براورد ????) جمعیت دارد، که از این دید در جهان نهم است. تراکم جمعیت روسیه ?/? تن در هر کیلومتر مربع است که از پایینترین نرخهای تراکم جمعیت در جهان است. همچنین نرخ رشد جمعیت در این کشور منفی است. بیشتر جمعیت روسیه در غرب این کشور (بخش اروپایی) زندگی می‌کنند. حدود ?? درصد (??? میلیون تن) از مردم روسیه از نژاد روسی هستند و سایر نژادهای این کشور عبارتند از: تاتار، اوکراینی، چوواش، چچنی، ارمنی، داغستانی، مغول، آواری، اینگوش، چرکس، بالکار، اوستیایی، آذری، گرجی، و…

زبان رسمی روسیه، زبان روسی است. ولی ?? زبان رسمی دیگر نیز در جمهوری‌ها و مناطق خودگردان این کشور وجود دارد. روسیه ?? جمهوری خودگردان دارد که بیشتر در جنوب باختر کشور (قفقاز شمالی) قرار دارند، که برخی از آنها مانند داغستان، تا حدود ??? سال پیش جزئی از ایران بوده‌اند. روسیه فرهنگ پرباری دارد و نوسندگان معروفی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده‌اند.
روسیه تا پیش از قرن هجدهم یک حکومت نه چندان نیرومند در خاور اروپا بود و وسعت آن چندان زیاد نبود. تا اینکه در آغاز قرن ?? میلادی و با اصلاحاتی که تزار پتر بزرگ انجام داد، این کشور به یک امپراتوری پهناور و نیرومند تبدیل شد. در سال ???? هجری خورشیدی (????) انقلاب کمونیستی در این کشور به وقوع پیوست و نام کشور به «اتحاد جماهیر شوروی» تغییر یافت. در سال ???? (????) شوروی پس از جنگ سرد طولانی با غرب فروپاشید و فدراسیون روسیه به جای آن نشست.

واحد پول روسیه روبل است. اقتصاد روسیه صنعتی و نیز وابسته به منابع بزرگ انرژی این کشور به ویژه گاز است. و راههای ترابری این کشور نیز بسیار مهم هستند. روسیه با تولید ناخالص داخلی ???? تریلیون دلار در سال ????، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده‌است. اقتصاد این کشور بر پایه سرمایه داری و خصوصی سازی است، که این موضوع پس از فروپاشی شوروی و رهایی از اقتصاد دولتی و سوسیالیستی انجام شد.

دیدنیهای روسیه
  • دریاچه ی بایکال :این دریاچه، عمیق ترین دریاچه ی جهان است، که در شرق سیبری واقع شده است. با زلال ترین آب دریاچه ای روی زمین، این دریاچه ????متر عمق دارد. دره ها ی آب افشان: صدها آب فشان که بخار و آب از آن خارج می شود در این منطقه که نام آن کامچاتکا است قرار گرفته اند. این محل در آثار میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.
  • اثر تاریخی مادر میهن: این مجسمه عظیم و یادبود گرانبها به یاد کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. این مجسمه با ?? متر ارتفاع دو برابر مجسمه آزادی در امریکا بوده و در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین مجسمه تاریخی ثبت شده است، این زن نماد کشور روسیه است. کاخ پیترهوف: این کاخ توسط پیتر اول در اوایل قرن ??میلادی در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شده است. این بنا بیشترین آمار جذب توریست در روسیه را دارد.
  • کلیسای جامع سنت باسیل: کلیسای جامع سن باسیل واقع در میدان سرخ بی شک بنایی بی همتاست . هشت کلیسا با گنبد های افسانه ای و رنگارنگ ، دور تا دور کلیسای چادری شکل مرکزی حلقه زده اند .
  • کاخ کرملین مسکو :یک قلعه تاریخی است که بصورت مجتمع در قلب شهر مسکو ساخته شده و (از جنوب) بر رودخانه مسکوا، )از شرق) بر میدان سرخ و (از غرب) به باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال ???? به پایان رسید. نام مشهور این کاخ کرملین است (که بزبان روسی بمعنای دژ می‌باشد).
  • قطب های جمهوری کومی: هیچ کس از تاریخ دقیق ساخت یا آفریده شدن این بناهای عجیب اطلاعی در دست ندارد. البته دانشمندان معتقدند تنها دست توانای خداوند می تواند چنین اثری را بر جای گذارد. بلندترین این صخره ها ??متر ارتفاع دارد و دانشمندان می گویند قدمت آنها به ???میلیون سال پیش باز می گردد.
  • کوههای البروس: بلندترین نقطه ی روسیه این کوهها هستند، حتی برخی معتقدند بلندترین نقطه ی اروپا نیز کوههای البروس است. بسیاری از توریست ها برای اسکی و اسنوبرد هرساله به این کوهها می آیند. ارتفاع کوه البروس ???? متر برآورد شده است.
بهترین زمان سفر به روسیه
مردادماه و اوایل شهریورماه گرم‌ترین فصول روسیه هستند. زمستان‌های روسیه طاقت فرسا و به شدت سرد است به طوری که در مسکو هوا به ??- یا ??- درجه سانتی‌گراد می‌رسد ولی باز هم در این فصل علاقه‌مندان به گردشگری برای لذت از برف و سرما دل را به دریا می‌زنند و در رستوران‌ها و کافی شاپ‌های مسکو و اطراف به تماشای بارش برف و لذت از میهمانی‌های روس‌ها می‌پردازند. فصل بهار خیلی انتخاب مناسبی برای سفر به روسیه نیست چرا که در این فصل برف‌ها شروع به آب شدن می‌کنند و مشکلات فراوانی برای رفت و آمد در خیابان‌ها ایجاد می‌کنند. هوای روسیه خشک است به همین دلیل حتی در مناطق شمالی نزدیک به سیبری در تابستان دمای هوا به ?? درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در مسکو و سنت پیترزبورگ دما در تابستان بین ?? تا ?? درجه سانتی گراد در تغییر است.
عید شکرگزاری و مراسم کریسمس و سال نو بیشترین جشن‌ها و فستیوال‌ها را در بر می‌گیرند و روسیه را به هدف مناسبی برای سپری کردن تعطیلات تبدیل می‌کنند. فستیوال موسیقی بهاره در ماه اردیبهشت اجراهای مختلف از اپراها و موسیقی‌های محلی را بر می‌گیرد. جشنواره فیلم مسکو در پاییز و در سال‌های فرد برگزار می‌شود. کاخ کرملین یادگار‌های سیاست و سلطنت و کمونسیم و دمکراسی در روسیه را در بر دارد. در این کاخ بود که ناپلئون در آن نشست و سوختن مسکو را تماشا کرد؛ لنین دیکتاتوری کارگری را به راه انداخت؛ خروشچف جنگ سرد کرد و یلتسین از روسیه نوین سخن گفت.

موزه کاخ کرملین میراث به جا مانده از این وقایع تاریخی-سیاسی را برای شما به نمایش می‌گذارد. مامیف کورگن (MamayevKurgan) یادگار جنگ استالینگراد است و یادبود‌های سربازانی را که کشته شدند در بر دارد. مجسمه مادر روسیه که شمشیری را در دست دارد یکی از زیباترین اثار هنری روسیه است. کاخ موزه هرمیتیج (Hermitage) در سنت پیترزبورگ با دارا بودن بیش از ? میلیون اثر تاریخی هنری به جا مانده از یک قرن و نیم سلطنت تزارها یکی از بزرگترین مجموعه‌های هنری-تاریخی اروپا است. پارک لاپلند (Lapland) که توسط یونسکو حفاظت می‌شود با دارا بودن ???? کیلومتر مربع وسعت و ?? گونه مختلف پستانداران و پرندگان از دیگر جاذبه‌های دیدنی روسیه است.
حتماً در سفر به روسیه وقت زیادی را به بازدید از شهر سنت پیترزبورگ اختصاص دهید چرا که این شهر در طی سال‌های حکومت کمونیست‌ها ماهیت تزاری و سلطنتی خود را حفظ کرده و چندین کاخ و موزه و کتابخانه معروف را در بر می‌گیرد. در اطراف کاخ‌های این شهر رودخانه‌ای جریان دارد که شهر را به چیزی شبیه شهر ونیز در ایتالیا تبدیل کرده. دیدنیهای سن پترزبورگ مراکز دیدنی شهر سن پترزبورگ عبارتند از: موزه هرمیتاژ، قصر تابستانی پیترهوف ، تئاترهای باله، رقصهای روسی و سایر برنامه های هنری .
اطلاعات مفید: برای سفر به روسیه نیاز به ویزای مخصوص روسیه که از سفارت آن کشور قابل دریافت است؛ دارید. برای رانندگی در روسیه به گواهینامه بین‌المللی (IDP) نیاز است.
مراکز خرید مسکو و سن پترزبورگ مراکز خرید شهر مسکو عبارتند از: خیابان تورسکایا، خیابان آربات جدید و قدیم، فروشگاه مانژ، هندی کرافت، سینیور مال و… مراکز خرید شهر سن پترزبورگ عبارتند از: خیابان نفسکی و …
منبع : ایران ویج





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:29 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
گزارش تصویری
بروکسل و 84 معلول با اراده که توانستند هواپیمای سی 130 را به اندازه 100 متر کشیده و جابجا نمایند.
ویلچرسواران قوی و با اراده در مرکز نظامی ملسبروک در بلژیک توانستند این هواپیمای 67تنی را 100 متر جابجا کرده و نام خود را در گینس به ثبت برسانند.





منبع: خبرآنلاین





تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:27 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
محل کارتان را پرانرژی کنید
بسیاری از ما با ورق زدن مجلات پرزرق و برق، دکوراسیون منزل یا محل کارمان را انتخاب می‌کنیم بدون این‌که به این نکته توجه داشته باشیم که تنها حس بینایی ما نیست که باید یک فضا را بپسندد
برترین مجله اینترنتی ایران


همه ما حس زیبای راه رفتن روی شن‌های ساحل را بدون کفش و پابرهنه امتحان کرده‌ایم. در چنین لحظه‌هایی کف پای ما با طبیعت شن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و تمام وجودمان ناخودآگاه از آن لذت می‌برد. این حس آشنا و دوست داشتنی در تمام طبیعت قابل لمس است، شن‌های ساحل و صدای گوش نواز امواج آب یا آواز پرندگان در جنگل، حس آشنای تنه درختان و منظره غروب آفتاب، بوی گل‌های صحرایی و شکوفه‌های بهاری همه و همه جای پای معمار طبیعت است. همه ما نیز به‌نحوی به‌دنبال ایجاد اثری از جای پای آرامش بخش در معماری داخلی و محل زندگی خود هستیم و در نهایت می‌خواهیم به آرامش برسیم.



لذت بودن در دل طبیعت

بسیاری از ما با ورق زدن مجلات پرزرق و برق، دکوراسیون منزل یا محل کارمان را انتخاب می‌کنیم بدون این‌که به این نکته توجه داشته باشیم که تنها حس بینایی ما نیست که باید یک فضا را بپسندد بلکه گاهی هم دوست داریم پابرهنه در خانه راه برویم و از حس چوب زیر پای‌مان لذت برده و گاهی با دست کشیدن و حتی بوییدن یک دیوار سنگی یا آجری حس خوبی پیدا ‌کنیم. حس و حالی که مصالح طبیعی در یک فضا ایجاد می‌کنند قابل قیاس با مصالح مصنوعی نیست. مصالح طبیعی انرژی و بوی خاص خود را دارند که از طبیعت سرچشمه می‌گیرند؛ بویی که همه ما با آن آشنا هستیم و به‌نحوی حواس ما را با خود درگیر می‌کند. برای ایجاد یک طرح خاص معمارگونه، علاوه بر حظ بصری، حس کلی که فضا به بیننده منتقل می‌کند نیز باید درنظر گرفته شود. این حس می‌تواند یک رایحه دل‌انگیز مثل بوی گل‌های طبیعی، یک صدای دلنشین مثل صدای جریان آب یا حتی حس قدم‌زدن روی کف چوبی اتاق باشد.



مصالح طبیعی انرژی و بوی خاص خود را دارند که از طبیعت سرچشمه می‌گیرند؛ بویی که همه ما با آن آشنا هستیم و به‌نحوی حواس ما را با خود درگیر می‌کند



بعد زمان را جدی بگیرید

 در نگاه اول ممکن است استفاده از مصالح طبیعی چندان مهم به‌نظر نرسند ولی تنها با رعایت کردن نیازهای انسانی کاربران یک فضاست که می‌توانیم طراحی خوبی داشته باشیم. یک طراح خوب طراحی است که علاوه‌بر درنظرگرفتن این عوامل، به بعد چهارمی به نام زمان نیز توجه داشته باشد. طول مدتی که یک فرد در منزل یا محل کارش سپری می‌کند در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد که متاسفانه نسبت به آن بی‌توجهی می‌شود. یک دفتر کار مدرن و زیبا ممکن است در دید اول بسیار مناسب و کاربردی به‌نظر بیاید ولی با گذر زمان و سپری کردن چندین ساعت متوالی در آنجا از جذابیت آن کاسته شده، خسته‌کننده می‌شود و حتی ممکن است راندمان کاری افراد مستقر درآنجا را نیز پایین بیاورد.





ترکیب سنت و مدرنیسم

معماری سنتی هر کشور ریشه در طبیعت آن دارد؛ معماری‌ای غنی که حتی گذر زمان هم نمی‌تواند از زیبایی و جذابیت آن بکاهد. این نوع معماری در طبیعت آدمی بوده  و کاملا قابل لمس و درک است و درست است که در چند سال اخیر نادیده گرفته شده و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به بازار آمدن مصالح جدید جایگاهش را تا حدودی از دست داده اما با کمی دقت می‌توان دریافت که همچنان یکه‌تاز میدان است. با تمام این تفاسیر، دلیلی برای نبود نوگرایی وجود ندارد. معماری باید با سنت و طبیعت ما هماهنگ باشد ولی این دلیل نمی‌شود که دست به نوگرایی نزنیم و از خلق آثاری خاص و خلاقانه بترسیم! بلکه می‌توانیم معماری قدیمی‌مان را در قالبی نو و مدرن ارائه دهیم بدون اینکه به اصالت آن لطمه‌ای وارد شود. فقط کافی‌است جریان طبیعت را در آثارمان حفظ کرده و به صدایش گوش دهیم؛ همانطور که آندره ژید در کتاب مائده‌های زمینی می‌نویسد: «من با تمام آنهایی که مرتجع و محافظه کار هستند و آنهایی که مسئله را به شوخی برگزار می‌کنند به سختی دشمنم، علیه هر عاملی که انسان را تحقیر کند، به عقب ببرد و عقلش را زائل سازد و سد ترقی او شود مبارزه می‌کنم. این فرض را که عاقل بودن، عجله نداشتن است نمی‌پذیرم و کندی را هم شرط عقل نمی‌دانم.‌»



قوس دیوار کناری علاوه بر هماهنگی با قوس دیوار سنگی، چشم را به سمت این دیوار هدایت می‌کند. به عبارتی بیننده را مجبور می‌کند به این نقطه تاکید فضا توجه کند.  این تایل‌های شیشه‌ای که در دیوارها کار شده است اجازه ورود نور را از سایر قسمت‌های دفتر به اتاق منشی می‌دهد. این تایل‌ها در عین احترام به حریم خصوصی کاربران، امکان نظارت بر کارکنان را برای مدیریت فراهم می‌کند.





اگر می‌خواهید کارمندان‌تان پرانرژی باشند

اگر می‌خواهید برای تغییر دکوراسیون محل کار خود اقدام کنید باید درنظر بگیرید که کارکنان شما هر روز 8 ساعت مفید خود را در این مکان می‌گذرانند و بعد از آن برای رفتن به خانه ممکن است در ترافیک گرفتار شوند یا حتی در راه برای نداشتن پول خرد با راننده تاکسی درگیر شوند؛ این قبیل مسائل باعث می‌شود در پایان روز رمقی برای‌شان نمانده باشد. اینکه 8 ساعت خود را در فضایی بگذرانند که جریانی از طبیعت داشته باشد، نشانه‌ای از آرامش است یا رنگی که روح‌شان را شاد کند و انرژی‌شان را برای کار افزایش دهد در عمل به افزایش کاربری و رضایت کارکنان از محل کار و ایجاد خستگی کمتر طی روز منجر می‌شود. این فضا یک فضای مدرن اداری است. دفتر منشی هیچ پنجره یا بازشویی به بیرون و دسترسی به نور طبیعی ندارد. این فرد باید روزانه حداقل 8 ساعت را در این فضا سپری کند. می‌توانید تجسم کنید که کار کردن در یک محیط بدون پنجره و دور از نور طبیعی چقدر می‌تواند خسته‌کننده باشد. برای رفع این نقص طراح این دفتر، روی یکی از دیوارهای روبه‌روی منشی فرورفتگی ایجاد کرده و درون آن را سنگ طبیعی کار کرده است. پشت این دیوار سنگی نورپردازی شده است که روزنه‌ای را ایجاد کرده که نور بیرون را به درون می‌تاباند. درست است که نوع طراحی مدرن است اما با استفاده از مصالح طبیعی و ایجاد فضای قابل لمس برای کارکنان، طراح توانسته است محیطی گرم و برگرفته از طبیعت را به‌وجود آورد.

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir






تاریخ : شنبه 90/4/18 | 7:26 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروزجزین | نظرات ()
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بی بی مارکت
  • ttp://www.bachehayeghalam.ir/sitefiles/bgh_sound_player.php">